Kakskymppiset yrittäjät 2012

Mää oon ihan himolätkäfani, kun kyse MM-kisoista :D ollut siis siitä asti, kun on noista tajunnu, kersana jo ihan tohkeissani pelaajista :D

Mahtava kun on tuo lätkä nyt, ei tarttee niin velloa vaan omissa oloissa vaan saa hehkuttaa suomen hyvää pelaamista :)

voimia kaikille tasapuolisesti, mut erityisesti sunflowerille jaksuja... :hug:
 
Ompa mahtavaa, kun naamakirja täyttyy jo nyt äitiyttä ja vanhemmuutta hehkuttavilla runoilla ja muilla... Tekasin sitten oman, lapsettomuudesta. Toivottavasti pistää ihmiset ajattelemaan.. :|

Enkä sano, etteikö sais olla onnellinen äitiydestään, mutta semmoset tekstit ja lauseet kuin "et tiedä mistään mitään jos et ole äiti/isä" tai "elämässä parasta on olla äiti" satuttaa :ashamed: Tulee tunne, että jos tässä ei koskaan onnistutakkaan, että ollaan sit loppuelämä huonoja ihmisiä..
 
  • Tykkää
Reactions: Amalia89
Tuskinpa he Naspula noilla lauseillaan tarkoituksella loukkaavat, eivät vaan ajattele kaikkia puolia, niitä, jotka eivät ole lapsia vielä toiveista huolimatta saaneet. Tai voi saada. Siksi mun mielestä hienoa, että teit oman runosi, uskon sen varmasti herättävän ajatuksia :)
 
Enkä sano, etteikö sais olla onnellinen äitiydestään, mutta semmoset tekstit ja lauseet kuin "et tiedä mistään mitään jos et ole äiti/isä" tai "elämässä parasta on olla äiti" satuttaa :ashamed: Tulee tunne, että jos tässä ei koskaan onnistutakkaan, että ollaan sit loppuelämä huonoja ihmisiä..
Enpä ois tän paremmin osannut itse asiaa muotoilla! Tismalleen samoja fiiliksiä täälläkin suunnalla aina kun tuollaisia päivityksiä fb:ssä näkee. Ja niitähän näkee, näin äitienpäivän tienoilla. :( Muuten Naspula, mua kiinnostais kovasti et minkälaisen runon(?) olit sinne lapsettomuudesta laittanut? Ja onko siihen tullut mitään palautetta?
Huomenna hautautuisin mielelläni sängynpohjalle ja skippaisin koko äitienpäivän. En haluais nyt millään väheksyä sekundaarisesta lapsettomuudesta kärsiviä tai niitä joita muuten vaan stressaa seuraavan/seuraavien lapsien hankkiminen, mut ainakin he voivat nauttia tällaisista päivistä edes jollain tasolla. Itselläni tää on nyt toinen äitienpäivä ilman plussaa. Ahdistaa huomattavasti enemmän kuin viime vuonna, ja pelottaa et mitä tää elämä tulee olemaan tällaisina(kin) päivinä, jos vielä vaan vuosia kuluu.
Äh, ei pitäs taas ajatella noin pitkälle, etenkään näin negatiivisesti! :headwall:

Aiheesta viidenteen, niin me ei siis kumpikaan katota jääkiekkoa. Molempien ainut matsi joka ollaan ikinä katottu, oli (yllätys, yllätys) viime vuotinen finaali :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 12.5.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp36/29...............20v........yk4.................1.lapsi

Kp 21-30


Amore.............kp30/28-32.............24v..........yk2..............1.lapsi
Hopeakissa......kp29/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp28/46-160........22v.........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp28/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
miuku9............kp25/26-28...........21v.........yk29.................1.lapsi
Anlii................kp24/26-73...........22v.........yk8.................1.lapsi

Kp 11->20


memsie............kp20/24-36..........21v........yk2...............2.lapsi
Sunflower11......kp18/27-28..........23v........yk18...............3.lapsi
KyyneltenHymy..kp18/32..............23v........yk4(yk10)............2.lapsi
Marpa..............kp16/25-31.............23v.........yk4...............1.lapsi
Grill................kp15/25-35.............21v........yk8.................1.lapsi
Lindu...............kp14/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Taru_..............kp14/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Punnabis..........kp12/29-33.............26v........yk18...............1.lapsi
-es-................kp11/24-30............21v.......yk13.................1.lapsi

Kp 1-10


Naspula............kp4/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi


Kp??/tjot


kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride
JeNski91



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini
(Jonna_91) ?



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Mun runo on muokattu ja pidennetty versio yhdestä, jonka löysin joskus netistä.. Vastaanotto on ollut niinkin hieno ettei siihen ole kuin oma äiti ja ystävät jotka tietävät tilanteen, kommentoinu lohduttavasti ja sitten: Ystävän mies pamauttaa iki-ihanalla kommentilla "elämä on laiffia"..

Muutempa tuo on sivuutettu ja jätetty omaan arvoonsa, ei kyselyjä edes yksityisviestillä et kuinka voidaan. Eikai, kun olen varmasti vain inha ja itsekäs kun heitän lapsettomuusasian esille näin äitienpäivän kynnyksellä, jo olemassa olevien äitien kiusaksi..?

Runon voi käydä lukemassa mun blogissa, joka ei muuten ole mikään ihmeellinen mutta omaksi iloksi aloitin kirjoittelemaan ;)

Ellan Elämästä
 
lumihiutale mut eikös se ollut niin et vasta maanantaina (vai jo sunnuntaina?) tulos on luotettava? Ja ihan hyvä merkkihän se on et vuoto ei ole alkanut, vaikka itsekin pitkäkiertolaisena ymmärrän sen inhottavan tunteen kun ei haluis et kierto vaan venys. Mut mä kyllä jaksan uskoa sun mahdollisuuteen plussata, malta vaan odottaa sinne ensi viikkoon :)

Naspula hyvin "yllättävää" et tuollainen päivitys jätetään omaan arvoonsa. : / Itsekin olen monta kertaa miettinyt linkittäväni facebookiin tämän tälläkin palstalla jo näkyneen linkin; Meinasin kaatua , ja olen aivan varma, ettei siihen kukaan kommentoisi millään tavalla. Niin se taitaa olla, et kaikki lapsettomuuteen liittyvä on suurelle osalle ihmisistä niin vieras asia, et siihen ei vaan osaa suhtautua mitenkään. Se on kai vaan annettava näiden mammojen temmeltää siellä lärvikirjassa hehkuttamassa omaa mahtavuuttaan ja yrittää itse pysyä sieltä poissa.
 
Viimeksi muokattu:
Se on kyllä jännä, että miten tollainen asia sillä tavalla ignorataan, vaikka tahaton lapsettomuus koskettaa kuitenkin niiiin monia pareja. Ehkä se on vaan niin vaikea aihe, ettei siihen osata ottaa kantaa, tai ei haluta. Voisin kuvitella sen olevan vähän samantyyppinen tabu, kuin erityislapset. Molemmat kuitenkin on esillä mediassa. Mutta mä olen tässä äitiydeni aikana törmännyt kaikenlaisiin reaktioihin, kun kerron tyttömme ongelmista. Hän kun rattaissa istuessaan näyttää aivan tavalliselta pikkutytöltä, tuota tuuheaa pitkää tukkaa lukuunottamatta. Usein sitten nää asiat tulee niin yllätyksenä ihmisille, jotka eivät lähipiiriin kuulu, että häkeltyvät, menevät sanattomiksi tai alkavat mumisemaan. Eivät varmaan osaa sanoa mitään. Voisin veikata, että sama asia on lapsettomuuden kohdalla. Osittain ainakin.

Mulla on nyt jo useamman illan ollut sellainen olo, kuin oisin kipeeksi tulossa ja ois lämpöä. Nyt pikkuneiti sitten on tosi räkäinen. Mulla itelläni ei oo mitään flunssan oireita, on vaan olo, kuin ois lämpöä. Mut mittari näyttää ihan normaaleja lukemia :O Kuhan ei olis mikään megapöpö iskemässä meikäläiseen...
 
En ookkaan ovuloimaton!! :cool: Tänään tuli hieno ovis + (ainakin se toinen viiva oli paljo vahvempi ja tuli heti)! Onks tää nyt sit 0-päivä vai 1-päivä?! Miten se laskettiin.. Ja tästä 12päivää nii vois jo r-testi näyttää jos on näyttääkseen? Oon ihan tohkeissani! Nyt mietinki et kelpuutanko yhen päivän siittiöitä vai malttanko oottaa et ne ois huomenna kaks päiväsiä :LOL: Pitiki lukea "siittiöiden käyttöopasta" :D

Mut naiset kaunokaiset, luen ajatuksella myöhemmin teidän jutut :) Elokuva orottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: memsie
Heippa kaikki! :)

Joku täällä joskus puhui maca-jauheesta,niin haluisin tietää että miten helkkarissa toi pitäis saaha kurkusta alas? Sekoitin puoli teelusikallista varmaan puoleen litraan jugurttia ja melkein joka lusikallisella meinaa laatta lentää.. :x
 
Amalia Olin laskenut vahingossa mahdollisesta hedelmöittymisajasta sen 10 päivää. Eli tänään olisi se 10 päivä, jolloin tulos on luotettava. Mutta kai se pitää vaan odotella ja todeta, että mitään ei oo menetetty, ennen ku hanat aukee :)
 
Plääääää, oletetusta ovulaatiosta tänään 15 päivää...... Tissit niiiiiiiiin kipeet ja ällötystä tänä aamuna.. Eilinen päivä meni töissäkin paksun takin alla, ja villahousut farkkujen alla löytyi myös lämmittämässä... Millonkohan sitä uskaltautuis testaamaan?
Oon jotenkin tosi pessimistinen tän asian suhteen, kun raskaus on niiin isomuutos naisen kropassa ja odotan niitä oikeita oireita - luulen, että nää on vaan luulosairautta...

Jossei ovulaatio silloin ollutkaan, kun oireet oli? Nyt tänään olis kuitenkin kp29 ja kierrot menneet yk1.sestä lähtien: 52-46-34-30-26.....


anteeksi, nyt ei jaksa muuta kuin omanapailla - tänään mulla onkin iso napa.
 
Mirkku: Ai väsyttääkö? Oon ollu kuin kävelevä zombi - eilen illallakin nukahdin kännykkä kädessä, kun olin laittamassa herätyskelloa soimaan.... Ja aamulla heräsin silmät ristissä.
Lämmöt oli asteen verran koholla. Mulla siis normilämpö 35,4 ja nyt oli 36,3... Tiedä sitten, jos täti tkee tuloaan?? No, miehen kanssa sovittiin, että yrittään ehtiä tänään apteekkiin hakemaan testiä. Tarvitsen miehen siksi mukaani, koska unohdin eilen rahapussini työpaikalle ja huomenna vasta menossa töihin...

No oli miten oli, odotellaan iltaan, jospa ehdittäs sinne apoteekkiin. :p

miuku millonkas sinä meniasit testailla??
 
Jännää Pamsku!! Täällä pidetään peukkuja, tosi tosi tosi lupaavalta kuulostaa!

Täällä eilisestä saakka tissit omituisesti "kuumottanut". Tänään kävin suihkussa, vesi tuntu ilkeeltä. nojoo, kyllä mulla yleensäkin ennen mensuja NÄNNIT kipeytyy, mut nyt niinku koko tissit... kuumottaa. En keksi parempaa sana, koska ne ei varsinaisesti ole kipeät kipeät, tosin mulla kipukynnys on tunnetusti aika kova :D Kylmiä ja kuumia aaltoja ollut nyt eilisestä. Eilen ukko tuli kaveriltaan, seiso jossain metrin päässä ja hais niin perhanasti kaljalta. Ihmetteli, miten mä voin haistaa yhden tunti sitten juodun oluen niin kaukaa. :D Okei, oon luuloraskaana. Minkäs teet, kun mieli niin kovasti haluais ;) Lisäksi viime yönä heräsin, kävin vessassa enkä meinannu saada unta, kun alamasussa tuntui niin oudolta. Ei kipua, ei juilintaa, mut jotain. Haahahhaa sekoan. Tätin ooppelin ajovalot jo kurkkii kulman takaa...
 
Mulla ollut nyt eilen ja tänään tälleen iltasella ku oon mitannu lämmöt 37,1-37,3. Mut paha sanoa mistä johtuu, kun tuo neito on kovassa räkätaudissa (kuumeton kyllä). Ja itellä ei oo muuten lenssun oireita... pudottakaa mut joku täältä ilmasta, jooko?

Plus valitin miekkoselle, että kakussa on joku outo sivumaku, maistu ihan metallilta mun mielestä, mies katto kieroon. Kunnes oli mennyt tunti kakun syönnistä, ja edelleen maistu kuin olis pari kolikkoa suussa.
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



SUNNUNTAI 13.5.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp37/29...............20v........yk4.................1.lapsi
Amore.............kp31/28-32.............24v..........yk2..............1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp30/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi
Pamsku............kp29/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
miuku9............kp26/26-28...........21v.........yk29.................1.lapsi
Anlii................kp25/26-73...........22v.........yk8.................1.lapsi
memsie............kp21/24-36..........21v........yk2...............2.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11......kp19/27-28..........23v........yk18...............3.lapsi
KyyneltenHymy..kp19/32..............23v........yk4(yk10)............2.lapsi
Marpa..............kp17/25-31.............23v.........yk4...............1.lapsi
Grill................kp16/25-35.............21v........yk8.................1.lapsi
Lindu...............kp15/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Taru_..............kp15/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Punnabis..........kp13/29-33.............26v........yk18...............1.lapsi
-es-................kp12/24-30............21v.......yk13.................1.lapsi

Kp 1-10


Naspula............kp5/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Amalia89..........kp1/46-160........22v.........yk10.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi


Kp??/tjot


kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride
JeNski91



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini
(Jonna_91) ?



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Huh huh, olipahan päivä/lähinnä aamu..Elämäni ensimmäistä kertaa oksensin ihan vaan ja ainoastaan sen takia et sattui niin paljon, hirveimmät menkkakivut koskaan :/ Noh, särkylääkettä naamaan ja mies vieläpä hieroi mun alavatsaa niin pitkään et nukahdin ja sit herättyäni onkin ollut ihan hyvä olo :) Muutenkin on nyt hyvä fiilis kun tuo erittäin pitkästyttävä kierto saatiin päätökseen ja nyt pääsen taas minäkin pitkästä aikaa vähän jännäilemään!

Täällä onkin monella taas jännät paikat. Mites Pamsku kerkesitkö sinne apteekkiin??
 
Okei, nyt istun hetkeks alas ja luen teijän jutut :)

Amalia onnea uuteen kiertoon! Itellä on kans aina välillä tosi kipeitä menkkoja, sillon ei edes itku auta : /

Pamskun oireet kuulostaa hyvälle ;) Testin tulosta odottelen!

memsie sun lämpöily on lupaavaa! Itellä kans iltalämmöt nous korkeelle edellisen plussan aikana, luulin vaan olevani kipee :D Sori, en voi palauttaa sua maanpinnalle :whistle:

Itekki heitin mittarin kainaloon, katotaan onko siel mitään... hmm.. 36,7, ehkä hitusen korkeella. Eikös ne lämmöt just nouse oviksen aikaan ja sit romahtaa ennen menkkoja?

talvensuru ite oon koittanu säännöllisen-epäsäännöllisesti syödä macaa.. Ihan kamalaa! :x En tiä miten sitä vetäis ilman yökkimistä!

lumihiutale mikäs tilanne?

Amore ajattelitkos testailla? :)

Täällä on ainakin eilinen ovis plussa hyödynnetty, ei siis voi ainakaan valittaa että ohi meni! Just miehelle selitin saunassa, kuinka sitä varmaan alkaa olettaan loppukierrosta automaattista plussaa. Jotenkin olo tuntuu varmalle kun oviksen huomas ja hyödyns.

Mä päätin että en tee raskaustestiä jos ei rinnat tuu kipeeks!
 

Yhteistyössä