N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oikeastiko jonkun kunnan resurssit riittää siihen, että lastensa kanssa mainiosti pärjäävään & jaksavaan perheeseen, jossa ei ole kertakaikkiaan mitään häikkää, lähetetään perhetyöntekijä vain siksi, että äiti haluaa joskus jutella jonkun kanssa?
Ja täällä ei meinaa saada apua edes ne, jotka sitä tarvitsevat (tyyliin 6 lapsen totaali-yh).
Oikeastiko jonkun kunnan resurssit riittää siihen, että lastensa kanssa mainiosti pärjäävään & jaksavaan perheeseen, jossa ei ole kertakaikkiaan mitään häikkää, lähetetään perhetyöntekijä vain siksi, että äiti haluaa joskus jutella jonkun kanssa?
Ja täällä ei meinaa saada apua edes ne, jotka sitä tarvitsevat (tyyliin 6 lapsen totaali-yh).
Voitte ollakinHän kävi silloin useammin kun esikoinen ihan pieni ja olin väsynyt, mutta sitten vähennettiin käyntejä niin että kun itse haluan niin hän tulee silloin ja ihan vaan siksi että haluan jutella.
Ja joku kysyi etteikö minulla ole ystäviä, niin ei ole kauheasti. Ja joskus on sellaisia asioita joista en halua puhua ystävien kanssa.
Voitte kyllä uskoa että ollaan ihan tavallinen hyvin voiva perhe.![]()
Hän kävi silloin useammin kun esikoinen ihan pieni ja olin väsynyt, mutta sitten vähennettiin käyntejä niin että kun itse haluan niin hän tulee silloin ja ihan vaan siksi että haluan jutella.
Ja joku kysyi etteikö minulla ole ystäviä, niin ei ole kauheasti. Ja joskus on sellaisia asioita joista en halua puhua ystävien kanssa.
Hän kävi silloin useammin kun esikoinen ihan pieni ja olin väsynyt, mutta sitten vähennettiin käyntejä niin että kun itse haluan niin hän tulee silloin ja ihan vaan siksi että haluan jutella.
Voitte ollakin
Mutta silti mun korvaan kuulostaa tosi oudolle se, että tavallisessa hyvinvoivassa perheessä käy perhetyöntekijä useamman vuoden ajan. Ja kun oon tosiaan "tottunut" siihen, että täällä ei resurssit millään tuollaiseen riittäisi, vaan oikeasti avun tarpeessa olevatkin joutuvat odottamaan (plus vielä se, että ylipäätään perhetyöntekijät on vain ls-asiakkaille).
Lisäksi pikkuriikkisen kritisoin sitä, että yhteiskunnan rahoilla kustannetaan muuten vaan, huvin vuoksi, juttuseuraa jollekin hyvin pärjäävälle äidille...se ei vaan kuulosta oikealta.
No koittakaa. Mut en mä tiedä. Onko lapsella jo paikka? Voi olla, että totuttelu ei onnistu ihan tuosta noin vaan..mutta toisaalta voi mennä hyvinkin.
Mikä sitten mättää, että et luota itseesi äitinä?
Miten te nyt olette saaneet päähänne että joku mättää? Tottakai olen joskus epävarma äitinä, varsinkin kun kaikki on uutta. Mutta varmasti kaikilla äideillä on joskus epävarma olo.
Päiväkoti kun ei ole nykymuodossaan mikään ihanteellinen paikka, niin sen takia ehdotan, että kannattaa hankkia varmuutta ja voimia omien, noin pienten, lasten kanssa jaksamiseen. Ei siis miettiä virikehoitoon viemistä.
Miten te nyt olette saaneet päähänne että joku mättää? Tottakai olen joskus epävarma äitinä, varsinkin kun kaikki on uutta. Mutta varmasti kaikilla äideillä on joskus epävarma olo.
Miten kaikki on uutta, jos olet jo yli 2 v ollut äiti?
Epävarma olo on joka äidillä joskus, taatusti. Mutta en minä usko, että kaikki siihen perhetyöntekijää kaipaavat kuitenkaan. Juttelevat miehensä kanssa, kavereiden kanssa, omien vanhempiensa & sisarustensa kanssa, jne. On tietty hyvä juttu, että saa juttuseuraa perhetyöntekijästä, jos edellämainittuja vaihtoehtoja ei vaikkapa ole.
Tuotahan se on ihan jokaiselle, vanhemmuusVaikka olen ollut 2v äiti, niin kaikki on uutta kun lapsi kasvaa ja tulee uusia juttuja, niin hyvässä kuin pahassakin.
Siis kaksi päivää viikossa puoli päiväisenä. Mua vielä vähän mietityttää, mitä mieltä te olette? Siis mä olen itse kotona ja meillä pieni vauva. Lapsi on nyt reilu 2vuotta.
Siksi mä tätä mietinkin, kun olen kuullut millaista päiväkodissa on. Mutta olen myös kuullut miten lapset siellä tykkäävät olla. Tosin onko tuo sitten liian pieniä aikoja soputua sinne?
Siis meillä käy perhetyöntekijä silloin tällöin (n.kerran kuukaudessa) kun haluan itse keskustella jonkun kanssa. Ja tänään sitten vaan tuli puheeksi kerho missä käydään lasten kanssa. Ei meillä ole kotona mitään häikkää ja lapset hoidetaan hyvin. Ja lapsi ei ole pikkusisaruksestaan ollenkaan mustasukkainen. Mutta sitten perhetyöntekijä sanoi että olisi tälläinen mahdollisuus että lapsen voisi laittaa virikehoitoon ja sanoi että voidaan palata asiaan jos itse haluan. Olen vaan itse miettinyt että onko vielä tarpeellista.