Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="A.p";26111628]No en ala yksityisasioitamme kertomaan missään palstalla. Sille, ettei lapset voi vaihtaa koulua on ihan oma syynsä. Se ei liity aloitukseen millään tavalla, eikä kuulu teille miksi ei voi vaihtaa paikkakuntaa. Ja tämä asia selvisi jo, kiitos vain tuolle yhdelle asialliselle vastaajalle.

Kiva jos elätte jossain kuplassa ja luulette että aina saa töitä tuosta noin vain.[/QUOTE]

Kyllä töitä löytyy kun ei ole liian ronkeli. Itse olen ollut _jo_ 1kk työttömänä, koska en ole halunnut vielä ottaa ihan mitä vain työtä. Odottelen vastausta muutamaan hakemukseen ja työhaastatteluun ja sitten haen töitä vielä laajemmin. Kyllä niitä mollin sivuilla riittää, kouluttamattomallekin.

[QUOTE="A.p";26111628]No en ala yksityisasioitamme kertomaan missään palstalla. Sille, ettei lapset voi vaihtaa koulua on ihan oma syynsä. Se ei liity aloitukseen millään tavalla, eikä kuulu teille miksi ei voi vaihtaa paikkakuntaa. Ja tämä asia selvisi jo, kiitos vain tuolle yhdelle asialliselle vastaajalle.

Kiva jos elätte jossain kuplassa ja luulette että aina saa töitä tuosta noin vain.[/QUOTE]

Ei täällä kuvitella että töitä saa tuosta noin vain, mutta ei myöskään olla samaa mieltä siitä että kun saatte KAIKEN tukina, tuossa olisi mitään valittamista. Te saatte yhteiskunnalta ison kasan rahaa, kellään perheestänne ei jää nälkä. Kannattaisi sitä ajatella. Sosiaalituet on tarkoitettu köyhäinavuksi, eivät ne ole mikään itsetarkoitettu oikeus. Olisit kiitollinen siitä että teillä on asiat noin hyvin, etkä valittaisi täällä.

Ruokaa ja vaatteita ne tarvitsevat miehen lapsetkin, eivät pelkästään sinun lapsesi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
kaupungin kämpässä en ole asunut ku kerran elämässä 10 vuotta sit enkä toiste asu..... et joo asuntoja löytyy mut ei halpoja.täällä päin yksityisillä yms vuokranantajilla on hinnat taivaissa ja kyse on pääkaupunki seudusta!!!!!
et missähän kohtaa on oma moka????

Me asumme kaupungin asunnossa huonolla alueella ja oikeasti vuokra on halpa. 50e halvemmalla saattais saada kerrostalosta samanlaisen asunnon, mutta kyllä sen verran kannattaa maksaa että saa rivitalossa asua. Ei vain ole kuin yksi halvempi asuinalue toisella puolen kaupunkia. Säästettäis kerrostaloon muuttaessa sinne ehkä satanen. Ja niin kauan kun saa asimistukea ei ole mitään järkeä ees muuttaa koska samalla tavalla siihen halvempaan sais tukea ja jäis ihan yhtä paljon itselle maksettavaa.

Tällä asuinalueella tullaan asumaan seuraavat 5 vuotta ainakin. Kun työmme alkaa, niin pitää harkita asunnonvaihtoa, mutta me vaihdamme isompaan, emme pienempään ja halvempaan.

Siis oletatko ihan oikeasti, että mies saisi "vapautuksen" lapsistaan ja vastuustaan siksi että on työtön??? Kuule kun ne lapset on olemassa silti, syövät ja kuluttavat. Kenen sitten pitäisi miehesi lasten elannosta huolehtia ellei miehesi??? Yhteiskunnanko? Vai niiden, jotka tekevät työnsä ja maksavat veronsa? Kaikkea se maa päällään kantaa :whistle: Lisäännytään ja oletetaan sitten että vastuun saa kantaa muut...Surullista!

[QUOTE="www";26111680]Siis oletatko ihan oikeasti, että mies saisi "vapautuksen" lapsistaan ja vastuustaan siksi että on työtön??? Kuule kun ne lapset on olemassa silti, syövät ja kuluttavat. Kenen sitten pitäisi miehesi lasten elannosta huolehtia ellei miehesi??? Yhteiskunnanko? Vai niiden, jotka tekevät työnsä ja maksavat veronsa? Kaikkea se maa päällään kantaa :whistle: Lisäännytään ja oletetaan sitten että vastuun saa kantaa muut...Surullista![/QUOTE]

No ihan sitä varten tuo maksuvapautus on olemassa jos on tuloton. Jos sulla ei ole rahaa ja saat toimeentulotukea niin MILLÄ SÄ MAKSAT SEN ELATUSTUEN? Ihan sama kun saa asumiskustannukset vaikkapa kelasta niin tällä hakemuksella haetaan vapautus elatusmaksuista sille ajalle kun niitä ei ole varaa maksaa.

Vielä kerran, miehen ei niitä tarvitse maksaa, eikä muuten tarvitse kenenkään muunkaan joka saa toimeentulotukea

[QUOTE="A.p";26111677]Me asumme kaupungin asunnossa huonolla alueella ja oikeasti vuokra on halpa. 50e halvemmalla saattais saada kerrostalosta samanlaisen asunnon, mutta kyllä sen verran kannattaa maksaa että saa rivitalossa asua. Ei vain ole kuin yksi halvempi asuinalue toisella puolen kaupunkia. Säästettäis kerrostaloon muuttaessa sinne ehkä satanen. Ja niin kauan kun saa asimistukea ei ole mitään järkeä ees muuttaa koska samalla tavalla siihen halvempaan sais tukea ja jäis ihan yhtä paljon itselle maksettavaa.

Tällä asuinalueella tullaan asumaan seuraavat 5 vuotta ainakin. Kun työmme alkaa, niin pitää harkita asunnonvaihtoa, mutta me vaihdamme isompaan, emme pienempään ja halvempaan.[/QUOTE]

Tässä taas kirkastuu juttu. Tyypit ei voi muuttaa halvemepaan "koska se maksaa heille saman verran". EI se maksisi valtiolle vähemmän ja sen vuoksi toivon suuresti että noihin loisten vuokriin tulisi selvä katto. Sitä asutaan sitten siinä halvimmassa mahdollisessa asunnossa koska sitä ei itse makseta. JOS ymmärrät, sinä et maksa mitään itse. VAAN hoidatte asumiskustannukset tuilla. Valtio säästäisi äkkiä 400€/kk kun pakottaisi teidät asumaan halvimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon.

Sä et taida kyetä enää edes hahmottamaan mikä on oma raha. Teillä sitä ei ole. Jos tuet lakkautetaan, miten käy?

[QUOTE="jeps";26111719]Tässä taas kirkastuu juttu. Tyypit ei voi muuttaa halvemepaan "koska se maksaa heille saman verran". EI se maksisi valtiolle vähemmän ja sen vuoksi toivon suuresti että noihin loisten vuokriin tulisi selvä katto. Sitä asutaan sitten siinä halvimmassa mahdollisessa asunnossa koska sitä ei itse makseta. JOS ymmärrät, sinä et maksa mitään itse. VAAN hoidatte asumiskustannukset tuilla. Valtio säästäisi äkkiä 400€/kk kun pakottaisi teidät asumaan halvimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon.

Sä et taida kyetä enää edes hahmottamaan mikä on oma raha. Teillä sitä ei ole. Jos tuet lakkautetaan, miten käy?[/QUOTE]

Tähän semmoinen muistutus, että kelalla on neliörajat per lärvi. Ei saa yhtä isoa tukea liian isoon asuntoon.

[QUOTE="A.p";26111677]Me asumme kaupungin asunnossa huonolla alueella ja oikeasti vuokra on halpa. 50e halvemmalla saattais saada kerrostalosta samanlaisen asunnon, mutta kyllä sen verran kannattaa maksaa että saa rivitalossa asua. Ei vain ole kuin yksi halvempi asuinalue toisella puolen kaupunkia. Säästettäis kerrostaloon muuttaessa sinne ehkä satanen. Ja niin kauan kun saa asimistukea ei ole mitään järkeä ees muuttaa koska samalla tavalla siihen halvempaan sais tukea ja jäis ihan yhtä paljon itselle maksettavaa.

Tällä asuinalueella tullaan asumaan seuraavat 5 vuotta ainakin. Kun työmme alkaa, niin pitää harkita asunnonvaihtoa, mutta me vaihdamme isompaan, emme pienempään ja halvempaan.[/QUOTE]

Mukavaa, että teillä tulevaisuudessa työt alkamassa :)

[QUOTE="A.p";26111717]No ihan sitä varten tuo maksuvapautus on olemassa jos on tuloton. Jos sulla ei ole rahaa ja saat toimeentulotukea niin MILLÄ SÄ MAKSAT SEN ELATUSTUEN? Ihan sama kun saa asumiskustannukset vaikkapa kelasta niin tällä hakemuksella haetaan vapautus elatusmaksuista sille ajalle kun niitä ei ole varaa maksaa.

Vielä kerran, miehen ei niitä tarvitse maksaa, eikä muuten tarvitse kenenkään muunkaan joka saa toimeentulotukea[/QUOTE]

Okei. No älä säkään maksa lapsillesi ruokaa. JOOKO? Kun olet työtön ja saat toimeentulotukea niin kaikki rahat menee vaan SUN elämiseen ja ruokaan. ET saa antaa niistä mitään lapsillesi. Koska miehesi lapsetkaan ei ole oikeutettuja saamaan isältää ruokarahaa (koska se vaikuttaa sun mukuloiden ruokarahaan)

Vittu noita sääntäjä. ei ihme kun ei työt kiinnosta kun voi kaikesta luistaa, jopa omien lasten ruokinnasta. Ja valtion maksaa

Tämä ketju on oivallinen esimerkki siitä miten joillakin ajattelu on hämärtynyt niin että heidän mielestään sosiaalitukien varassa olemisessa ei ole mitään hävettävää, että tilanteelle ei tarvitse itse edes yrittää tehdä mitään. Naristaan muutamasta kympistä, jota yhteiskunnan rahoista ei saakaan.

Perheelle on rahaa ruokaan, mutta itse ei haluta osallistua edes sillä minimisummalla omien lasten elatukseen. En voi muuta sanoa kuin että hävettää sinun puolestasi. Toivottavasti et opeta lapsiasi samanlaiseen loiselämiseen kuin mitä itse harjoitat.

Useimmat ihmiset tajuaisivat itse hävetä tuota tilannettaan, eivätkä tekisi palstalle aloitusta siitä miten kurjaa on kun OMAT lapset tarvitsevat isältään jotain.

[QUOTE="A.p";26111723]Ja miehen lapset ei tästä kärsi mitenkään, he saavat jokatapauksessa joka kuukausi sen 140e elatustuen, mieheni ei vain maksa sitä kelalle.[/QUOTE]

Joku sen kuitenkin maksaa :whistle: Muta sullehan se on sama, kunhan vaan se ei oo sun pussistasi pois...

[QUOTE="apua";26111747]Okei. No älä säkään maksa lapsillesi ruokaa. JOOKO? Kun olet työtön ja saat toimeentulotukea niin kaikki rahat menee vaan SUN elämiseen ja ruokaan. ET saa antaa niistä mitään lapsillesi. Koska miehesi lapsetkaan ei ole oikeutettuja saamaan isältää ruokarahaa (koska se vaikuttaa sun mukuloiden ruokarahaan)

Vittu noita sääntäjä. ei ihme kun ei työt kiinnosta kun voi kaikesta luistaa, jopa omien lasten ruokinnasta. Ja valtion maksaa[/QUOTE]

Paitsi että ap saa rahaa lapsia varten plus ap:n rahoista tietty osuus kuuluu lapsille. Ap:n miehen lapset ovat oikeutettu elatustukeen ja sitä saavat, mutta ei ap:n mieheltä koska hän on tuloton.

[QUOTE="vieras";26111753]Tämä ketju on oivallinen esimerkki siitä miten joillakin ajattelu on hämärtynyt niin että heidän mielestään sosiaalitukien varassa olemisessa ei ole mitään hävettävää, että tilanteelle ei tarvitse itse edes yrittää tehdä mitään. Naristaan muutamasta kympistä, jota yhteiskunnan rahoista ei saakaan.

Perheelle on rahaa ruokaan, mutta itse ei haluta osallistua edes sillä minimisummalla omien lasten elatukseen. En voi muuta sanoa kuin että hävettää sinun puolestasi. Toivottavasti et opeta lapsiasi samanlaiseen loiselämiseen kuin mitä itse harjoitat.

Useimmat ihmiset tajuaisivat itse hävetä tuota tilannettaan, eivätkä tekisi palstalle aloitusta siitä miten kurjaa on kun OMAT lapset tarvitsevat isältään jotain.[/QUOTE]

Se hyvä puoli asiassa on, että tuilla elävät kuormittavat ekosysteemiä työssäkäyviä vähemmän :)

[QUOTE="Anne";26111650]Kaupungin kämpätkin on ihan yhtä hyviä kuin muutkin kun valkkaa mihin niistä hakee.
Itse olen muutamissa vuokra-asunnoissa asunut ja muutamaan yksityisen tai muun pienen vuokrayhtiön vuokrakämpässä oli kamalammat naapurit ja rauhattomampi meno yms verraten kaupungin vuokrakämppään joka on ollut siisti, halpa, hyvällä paikalla ja hyvillä naapureilla. Että ei ole aina vuokranantajasta kiinni, vaan lähinnä siitä ympäristöstä ja siitäkin, vaivautuuko itse hankkimaan pellolle satunnaisen häirikön.[/QUOTE]

varmasti niitäkin löytyy...mut eipä niitä asuntoja saa.
vaan joutuu jonotella vaikka kuinka pitkään....
ei ketään kellä asunto jo on niin anneta kaupungin kämppää.tääkin asia nähty monta kertaa.kysehän oli siitä et sais halvemman asunnon mut ei se ihan noin mene et niitä tyrkyllä olisi ja et sais edes oli se vuokranantaja ketä tahansa..

että näin... :)

[QUOTE="A.p";26111744]Me hei asutaan pienimmässä ja halvimmassa mahdollisessa. Satasen halvemmalla saatettais päästä tosi kurjalle asuinalueelle mutta asunto ei olisi näinkään iso[/QUOTE]

Ettepäs asu. Ette varmasti. Halvempia asuntoja löytyy kuin 850€/kk. Ja paikoista joista löytyy myös töitä ympäriltä. Te mollemmat kun olette vielä työttömiä niin työkään ei estä muuttamasta.

[QUOTE="Anne";26111764]Paitsi että ap saa rahaa lapsia varten plus ap:n rahoista tietty osuus kuuluu lapsille. Ap:n miehen lapset ovat oikeutettu elatustukeen ja sitä saavat, mutta ei ap:n mieheltä koska hän on tuloton.[/QUOTE]

Just meinasin tulla kirjoittamaan samaa. Kaikki lapset saa sen minkä kuuluukin.

varmasti niitäkin löytyy...mut eipä niitä asuntoja saa.
vaan joutuu jonotella vaikka kuinka pitkään....
ei ketään kellä asunto jo on niin anneta kaupungin kämppää.tääkin asia nähty monta kertaa.kysehän oli siitä et sais halvemman asunnon mut ei se ihan noin mene et niitä tyrkyllä olisi ja et sais edes oli se vuokranantaja ketä tahansa..

että näin... :)

Jos teillä noin niin huonompi juttu mutta kyllä täällä saa asunnollinenkin kaupungin asunnon. Itse olen saanut kaupungin kämpän kuukaudessa ja joskus aikaisemmin kolmessa kuukaudessa (pienempi ja ne on opiskelijoiden takia pidemmällä jonotusajalla).

[QUOTE="Anne";26111764]Paitsi että ap saa rahaa lapsia varten plus ap:n rahoista tietty osuus kuuluu lapsille. Ap:n miehen lapset ovat oikeutettu elatustukeen ja sitä saavat, mutta ei ap:n mieheltä koska hän on tuloton.[/QUOTE]

Ja mikä oikeuttaa siihen että mies kyllä saa sen toimeentulotuen mutta siitä ei voi hänen itse alulle panemille lapsille antaa rahaa? Eläkööt mies vielä pienemmällä. Ittehän on lapset päättänyt siittää ja vielä 4 kappaletta että vahinkoteoriakaan ei tähän pure.

[QUOTE="A.p";26111717]No ihan sitä varten tuo maksuvapautus on olemassa jos on tuloton. Jos sulla ei ole rahaa ja saat toimeentulotukea niin MILLÄ SÄ MAKSAT SEN ELATUSTUEN? Ihan sama kun saa asumiskustannukset vaikkapa kelasta niin tällä hakemuksella haetaan vapautus elatusmaksuista sille ajalle kun niitä ei ole varaa maksaa.

Vielä kerran, miehen ei niitä tarvitse maksaa, eikä muuten tarvitse kenenkään muunkaan joka saa toimeentulotukea[/QUOTE]

Ei kun silloin MENNÄÄN TÖIHIN, ei oleteta että muut kantaa vastuun. Jos ei ole koulutusta vastaavaa työtä, niin sitten tehdään jotakin muuta, vaikka jaetaan lehtiä tai vaikka pestään vessoja. AINA on jotakin työtä tarjolla! Ja ihan turha sanoa mulle, ettei MITÄÄN työtä olisi tarjolla. Sitä pitää vaan nöyrtyä ja KANTAA VASTUUNSA kun kerran on niitä lapsia tähän maailmaan saattanut. Olen kuule ihan omakohtaisesti pessyt niitä vessoja, laittanut rekkamiehille ruokaa, siivonnut karseita lääviä jne, vaikka omaan korkeakoulutuksen. Kun jostakin sitä rahaa oli vaan saatava, että sain kuluni maksettua. Ei olisi tullut mieleenikään maksattaa niitä muilla. Eikä ole todellakaan olemassa mitään maksuvapautta, vaan se sun maksuvapautesi tarkoittaa sitä, että JOKU MUU MAKSAA.

Ja mikä oikeuttaa siihen että mies kyllä saa sen toimeentulotuen mutta siitä ei voi hänen itse alulle panemille lapsille antaa rahaa? Eläkööt mies vielä pienemmällä. Ittehän on lapset päättänyt siittää ja vielä 4 kappaletta että vahinkoteoriakaan ei tähän pure.

Sosiaalitoimisto ja Kela laskee jokaiselle henkilölle osuutensa minkä niukkaan elämään tarvitsee. Ei sosiaalitoimisto laske että jaha, sulla on neljä? lasta exän kanssa, hyhhyh, saat nyt rangaistukseksi vähemmän rahaa noin, että elä ilman saippuaa ja leipää lapsies takia. Ja sitten he kuitenkin maksavat näille lapsille mitä lapset tarvitsevat.
Jos mies on tuloton, niin ei hän voi elatuksia maksaa. Eikö se mene niin, että jos isä ei maksa vaan kela niin kela kyllä aikanaan perii omansa pois?

siis miks aina pitää haukkua loiseks ja sossupummiks jos on tälläsiä ongelmia ihmisillä? sanon vaan et olen itekki ollu kelan ja sossun asiakkaana enkä ole päivääkään hävenny. nyt olen töissä ja jos joskus jään työttömäksi niin varmasti haen kyseisistä konttoreista sen mikä minulle kuuluukin. työtä ei kaikkille ole tuosta vaan ja paska palkalla kuka vaan on mieluummin kotona. menkää jo itteenne ku puhutte tuollasia. suomessa on varmasti satoja tuhansia omasta halustaan työttömänä. just. ja muuten noiden virastojen kanssa saa kättä vääntää ja joka kuukausi ite tarkistaa kaikki laput. kusettajia täynnä. en usko että tässä on kyse siitä etteikö niitä elatusapuja haluttais lapsille hoitaa vaan siitä miten ne on otettu laskelmissa huomioon. kelalta ne saa jos isä ei hoida.

Yhyyyyyy - ei oo töitä, ei saada työttä....yhyyyy, kallis vuokra, ei voida muuttaa....yhyyyy täytyy elättää lapset jotka on hankittu.

Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja tehkää elämälle jotain älääkä vaan itkekö kurjuutta. Ei työssä käyväkään voi aina kaikkea valita, vielä vähemmän oikeusksia valitaan on niillä jotka odottavat vaan perse homeesa että valtio elättää.

Yhteistyössä