Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

tiuhti_, nojuu. Ja toivottavasti fiilikset niinko muutenki muuttuu.. On kurjaa men synnyttään, jos jo valmiiks asenne on, et "Tää on kamalaa ja ällöttävää.." : / :(

Mistä tää väsymys tulee?! Herranjumala.. Vois pystyyn nukkua.. Eli siis, nukkumaan <3
 
täällä olis sitten taas POKS POKS 37+0

jotenki sitä nyt todella jo odottaa että olis viimisiä poksumisia! nyt sentään ollaan täysiaikaisia :) JES! lupa siis tulla! eli nyt psyykkaan meidän pikkumiestä, tulehan ulos sieltä :heart: täällä ootellaan jo! viimisimmän ultran mukaan nyt olisi jo 38+0 ;)

viime yön nukuin toooosi hyvin, kävin kyllä vessassa monta kertaa, mutta nukahdin uudestaan heti! yöllä kyllä heräsin kerran kauheaan alavatsakipuun, liekkö supistus, en tiiä, mutta koski taas kovaa! se loppui onneksi aika nopsaan :) nyt sitte oon jo hereillä! ukko lähti töihin enkä viittiny jäädä sänkyyn.. joka aamu oon siihen herännyt ihan kunnolla kun mies lähtee, mutta jääny makoileen ja nukahtanu uudestaan, nyt ajattelin valvoa hetken, juua kaffet ja syyä ja jos sitte uusiksi menis hetkeks petiin vielä =) ihana ilmakin näyttää tulevan :cool:

Emby, kyllä mullakin oli ihan samoja aatoksia vielä kuukausi sitten :) pelotti koko homma.. ja mietin että kuolen kipuun yms yms. mutta kylläpä vaan on asenne muuttunut! toki mua pelottaa se että jos jotain yllättävää sattuu ja mietin imukuppeja ja muita kamaluuksia, tuleeko ripaskaa pöydälle yms. mutta luulenpa että sillä hetkellä kun synnytys on käynnissä, haluaa sen vaan pois alta kun tietää mitä saa palkinnoksi :heart:

tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Sanjalle isot halit!! Tää ei voi olla totta! :hug: Oon niin pahoillani!! :'(

syysmyrskylle ja mynttikselle Onnea nykeröistä vielä tätäkin kautta :heart:

Se alkaa oma vuoro lähestyä... Vaikkakin Eskalla kuulostaa jo aika lupaavalta, taitaa tulla sinne lähtö ensiks =)
Tai tiiä vaikka tiuhtikin ottais varaslähdön, sullakin jo supistelee mukavasti :) Niin ja Onnea täysiaikaisuudesta :kiss: Nyt vain häätöjä kehiin :D

Chiballa ihana pieni vauvamassun alku sielä :heart:

kuumeilijalle kiitos tuosta synnyttäneiden linkistä, piti vähän käydä jo kurkkii etukäteen =) Teilläkin poitsu jo 7 vkoa, äkkiä se aika menee!! :heart:

Tänään ois neuvola taas ja painoo tullu vkossa yli kaks kiloo :O Oon niin turvoksissa kun olla voi, ja pelottaa kuinka kauheesti tulee sanomista vaikka ei tää syömisellä oo voinu tulla :ashamed: Voi kun syntyis jo äkkiä niin ei ehtis lihoo enää enempää :D Nyt jo 18kg tullu ja kun ennestäänkin oli jo liikaa. Huoh! Nyt myös pari viime yötä mennyt levottomasti eikä enää uni oikeen maita. Silti ei mitään synnytykseen viittaavia oireita oo näkyny ja olo on ihan hyvä. Vkonloppuna jos kävis tuon tupakinlopetuksesta kiukuttelevan rakkaan ukkelin kanssa "viimesen" kerran leffassa ja syömässä, sit vois vaavi mun puolesta jo tulla!

viida ja pikku eskimo 38+3
 
Synnytyskertomusta! Vaikka vieläkään olo ei oo kaksinen :)

Eli 14.4 päivällä kun oltiin matkalla appiukon luo (n.120km ettiitakas) alkoi tulla kipeitä supistuksia. Olin ihan hiljaa ja helvetin kiukkunen ja isäntä kyseli kokoaika vieressä "no,joko alko? jatkuuks vieläki. kui pitkä väli?". Tiuskin vaan takasin et tarkkan ny et ajat varmasti joka ikiseen routakanjoniin mitä ties näkyy,kun mentiin jotain hänen agenttireittejä ja tiet oli aivan törkeessä kunnossa. Supistuksiin ei tullut appilas nii kiinnitettyä huomiota mut kotimatkalla ne lykkäs ihan jäätävinä takasin. Mies siinä teki ilta suunitelmia et kaverit vois tulla meille kaffeelle ja muuta "NO EI TODELLAKA VOI!! sä lämmität mulle saunan!!!" :D No kerettiin olemaan 2h kotona ja kerkesin ottamaan lämpimän suihkun kun kipu oli jo niin kovaa et vasen jalka lähti alta ja tärisin vaan sängyssä. Eli lähdettiin poriin näytille,supistusten väli epäsäännöllinen n.8-11min. Manasin vaan koko matkan et jos en saa kipupiikkiä et voisin nukkua ni voi perkele sanon minä. Yhdeksän jälkeen illalla oltiin käyrillä ja mää manaan siellä kiukkusena et helpottais ny piru vie ku ei täs kuitenkaan mitään tapahdu mut sen sijaan kätilö sanoi et synnytys on käynnistymässä (olin auki 3cm,kanava hävinnyt,taas) ja kyseli haluanko jo lievitystä kipuihin koska tulisin jäämään synnyttämään NYT. Siinä hetki keskusteltiin ja alustava suunitelma oli se että mä painun kylpyyn rauhottumaan ja kun siltä tuntuu soitetaan anestesia lääkäri laittamaan epi.
Hiukan alle pari tuntia olin kylpemässä kunnes kivut oli jo sitä luokkaa et kierin vaan tuskissani siellä paljun pohjalla. Kätilö tuli noutamaan mut kylvystä ja ilmoitin heti et nyt sit epiduraalisirkus pystyyn ei kestä enään. Supistukset edelleen epäsäännöllisiä,väli noin 4-7min ja olen auki 5cm. Kalvot puhkaistaan (lapsivesi vihreää,tottakai) ja mut valmistellaan epiä varten,anestesia lääkäri on paikalla noin viidessä minuutissa. Seuraavat 45min on sumua kipujen takia. Nikamavälit ovat niin piukat että anestesia lääkäri nostaa kädet pystyyn ja ehdottaa spinaalia. Kätilö pitää mun puolia kivunlievityksestä ja sanoo vaan sitkeesti että yritetään vielä,hän auttaa. Kätilö ottaa mua jaloista kiinni ja työntää niitä koukkuun mun mahaani vasten ja ite yritän työntää selkääni lääkärille. Ei onnistu. Lopulta tämä nuori anestesia lääkäri soittaa erikoislääkärille jottako hän ehtis auttamaan. Tämän naisen avulla epi saatiin paikalleen ensi yrittämällä ja kivut helpotti hetkessä. Tällöin kello oli noin 1.30. Oksitooni tippa laitettiin vauhdittamaan toimitusta noin tunti epin jälkeen ja tällöin olin auki reilu 7cm. Tunti tästä eteenpäin alkaa sydänäänet heitellä ja kätilön avulla vaihtelen asentoa pöydällä ja äänet tasaantuu kun olen kontillani. Palailin samaan asentoon jonkin ajan kuluttua jossa olin ollutkin. Noin 3.20 kätilö tunnustelee paikkoja ja sanoo et jäljellä olisi 2cm ja sydänäänet romahti uudelleen. Sali täyttyi ihmisistä ja kaikki tuijottivat käyrää,lääkäri soitti leikkaussalin valmiiksi sektiota varten melkein heti ja tilanne oli tässä vaiheessa se että olin auki 9cm. Poru tuli. Sit jatkettiin tuijottamista ja kätilö sanoi "heti ku alkaa olla kakkahätäinen olo niin ala työntämään." Mä sitten panikoin et mitä eikö odoteta et aukee kunnolla ja mä en oo sit käyny moneen päivään tyhjentämässä suoltani! :D "Kyllä täällä ollaan auki jo ihan kunnolla ja se kakkaaminen kuuluu asiaan kun vauva vie kaiken tilan. Puolelta ponnistin ekan kerran varovasti. Hajusta päätellen ekat työnnöt oli pelkkää sitä itseään,joo kyllä mä tein sen et paskoin sinne pöydälle :D ja ihan monen päivän edestä. Ikävää :D Ponnistus vaihe kesti 19min ja poika oli ulkona! Päätä kun ponnistin ulos huusin vaan et "ai sua SATTUUU!!". 4010g,52cm ja pipo 35,5. 9pisteen poika ja pörrönen vaalea tukka :)
Jäätiin odottamaan jälkeisiä jotka ei kaikesta survomisesta ja mun päällä hyppimisestä huolimatta lähteneet tulemaan kahdessa tunnissa. Leikkaussaliin siis ja kaavintaan. Tää sai mut ihan lievään shokkiin kun vauva vietiin yhteen suuntaan ja mies jäi surkeena taakse kun mua lähdettiin vauhdilla viemään saliin vuodon takia. Salissa oli tosi kylmä tunnelma. Ketään ei huomannut et olin ihan paniikissa paitsi tää ensimmäinen anestesia lääkäri joka yritti rauhotella mua kun tärisin niin ettei se saanut mulle kanyyliakaan laitettua toiseen käteen. Lopulta hän sit tuikkas vaan piikin mun hauikseen ja sanoi et tää helpottaa tota vapinaa sulje nyt vaan silmät ja seuraavaks heräsin siinä vaiheessa kun mun veteliä jalkoja nostettiin telineiltä alas. Verta oli mennyt 800,en tiedä mitä tarkoillaa,millilitroja vai? Heräämössä torkahtelin ja mietin että mitä miehelle on sanottu ja et se on varmaan ihan hermostunu siellä. Puoli 10 mut vietiin osastolle pojan luo ja mieskin pian juoksi huoneeseen ja oli juurikin niin hermostunut kun olin ajatellutkin. Hänelle oli sanottu et mut tuotais osastolle 8aikaan,eikä kukaan vaivautunut informoimaan että verenpaineden alhaisuuden takia mua on pakko pitää siellä vielä.
Illalla kätilö tuli kertaamaan hiukan synntystä mun kanssa. Sanoi että kokonaiskesto oli 6h59min+se mitä salissa meni aikaa. Välilihassa 1asteen repeämiä,emättimessä "lyhyt ja syvä" kätilön sanojen mukaan ja pieni nirhauma ylöspäin (tää viimenen oli se ai mua sattuu nirhauma :D).
Synnytys oli helppo ja ei ollenkaan niin brutaali kuin olin kuvitellut. Nyt sit toivutaan vaan tän repaleisen pimpsan kanssa,nukutaan ja ruokitaan poikaa :)


Syysmyrsky & poika 4vrk:heart:
 
Oi kiitos syysmyrsky kun jaksoit tulla kertoon synnytystarinaa!! Ja anteeks mutta mua pisti vedet silmis (ja lähes pissat housus) naurattaa tuo pöydälle kakkiminen :D Taitaa olla tavallisempaa kun yleensä kehataan myöntää? Ja mä oon ihan varma että täällä kans tuutataan ensin jätteet ulos ja sit vasta vauvaa, ollaankin ukkelin kans jo väännetty hirveet huumorit siitä miten varpusparvet lentää :D Me kun ollaan kuraperseitä molemmat (laktoosi-vammasia siis) niin on jo niin tottunu siihen että välillä kilpaa juostaan vessaan ja pjaska lentää... Sori kakka painotteinen huumori, on tosi aikasta vielä odottaa multa mitään tasokasta keskustelua :D
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ ja iseeyou
kiitos myräkälle synnytyskertomuksesta :) toivuhan nopsaan! pojalle onnenpipanoita elämänmatkalle :heart:

täällä toinen pariskunta jolla kakka-aiheinen huumori on jokapäivästä :D mekin ollaan naurettu sille että KUN kakkaan sinne synnytyspöydälle, tai pääsee pieru kätilön naamalle :D voi että.. pahimmassa tapauksessa kuraa lentää kätilön naamalle.. ai kauhee :D

eli hyvää huomenta :wave:
 
Hei täällähän on tuttua porukkaa! :wave:

Mä oon vaan koko ajan pyöriny tuolla Heinäkuun hellemasuissa :) Eli mut voi päivittää
NuttyKitty,27,NKL,LA 15.7.12, poikalupaus

Nyt siis menossa: rv 27+4
- verenpaineet 122/75
- hb; viimeksi 123
- kohdun korkeus 23
- sykkeet 130-135
- sokerit kunnossa

Ja painoa järkytykseksi tullut tähän mennessä 12kg!!! "Laitto neuvolatäti mut kuurille" :( Nyt on sitten jätetty herkut pois.. yhyy. Niin ja olin siis lievästi ylipainoinen jo ennen raskautta. NOh, ei onneksi ollu sokereissa mitään ja rapukin oli kasvukäyrällä ihan normikokonen :heart:

Kakkahuumorista; mulla taas tällä hetkellä on ongelma, että kun kakkaan niin tulee myös pissa, anteeksi... :rolleyes: Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Muutoin mulla ei karkaile virtsa.

Muuten täällä on oikein hyvä olo, jos ei lasketa jatkuvaa pissahätää ja huonoja yöunia. Ei suppareita, särkyjä tai muutakaan ikävää.. vielä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
atl :D voi saakeli että repesin! onnea poksumisesta!

NuttyKitty, tervetuloa joukkoon =) joo eli kyllä mulla ainakin joskus tulee pissaa samalla kun oon kakalla :rolleyes: mulla painoa tullut 20kg! eli nou hätä ;) painonnousu on myös tosi yksilöllistä raskauden aikana, toiset ei edes syö ja silti paino vaan nousee.. mutta mulla ei oo sitä ongelmaa :D

jaahas, josko nyt menis pehkuihin takasin hetkeksi! pistin jo toisen koneellisen pyykkiäkin pyörimään :rolleyes: muutapa ei sitten oikein kiinnostakkaan tehä..
 
Täällähän oli ihania uutisia :) Onnea Myräkkä ja Mynttis :heart:

Ja siitä synnytyspöydälle kakkaamisesta, voin melkeen sanoa et jokainen sen tekee. Mäkin kakkasin, mut kätilö siivos sen niin nopeesti ja huomaamattomasti. Ja ei se ketään haitannu. :D Turhaan sitä tollasia asioita miettii, sotkusta puuhaa se synnyttäminen on, mut mun mielestä nyt kun muistelee sitä, niin oli se aika ihanaa, vaikka sattu niin maan perkeleesti :D Tekisin sen koska vaan uudestaa, mut nyt on 4 vuoden tauko, kun otin sen kierukan viikko sit :)

- Sokruli ja Iida 3,5kk -
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja viida
Huomenta!

Sanjalle ensimmäisenä pahoittelut, ei ton nyt noin pitänyt mennä. :( Paljon jaksamisia sinne! :hug:

Syysmyrskylle ja Mynttikselle paaaljon paljon onnea pienistä nyyteistä! :heart: Ja Mynttiksenkin synnytyskertomusta odottaessa.

tiuhtille ja atl:lle onnea poksumisista! :) Onko atl:llä jo kuinka tukalat oltavat, kun pikku pirpanat on siellä kovasti jo varmaan kasvaneet?

Tuosta synnytyspöydälle sontimisesta, mie oon miehelle sanonu että sitten ei saa nauraa ja muistutella asiasta jos näin käy. Mies aina sitten leikillään puhuu "Jos sieltä pikkukikkare livahtaa ulos..." Noh, onhan tuo varmaan ihan luonnollista jos sieltä jotain tavaraa tulee, kun vauvan pää painaa suolta, ja ei varmaan ole kauhean epätavallista jos kuseekin kätilön päälle. Ai että, kyllä se synnytys kuulostaa niin hienolta ja siistiltä toimitukselta.... ainakin elokuvissa. :D

ON: Eilen oli kyllä jotenkin niin kyrsä päivä, varsinkin ilta. Oli huono olo ja mieli ihan maassa ja Embyn sanoin, mistä tää väsymys oikein tulee? Ja joko tää nälkä ja huono olo loppuis, ja tulis se seesteinen ja rauhallinen keskiraskauden vaihe, mistä kaikki aina toitottaa. :D noh... ehkä sitte ku puoliväli tulee... josko sitten.. Alkaa tää yökkiminen jo pikkuhiljaa riittämään, vaikka on kyllä menty pikku hiljaa parempaan suuntaan... ainakin välillä.

Chiba & My 14+2 :heart:
 
atl
Tarvii sanoa että oon paremmassa kunnossa kuin kuvittelin tässä vaiheessa olevani.. Maha on iso (sf-mitta puolitoista viikkoa sitten 40cm) ja se kyllä hankaloittaa elämää kun syöminenkin on pelkkää sotkemista, kun ei voi kumartua eteenpäin :D Tai autossa jos istuu ja erehtyy laittamaan käsilaukun omiin jalkoihin lattialle, niin eihän se sieltä nouse.. Tai KUN EI MAHDU PENKIN JA RATIN VÄLIIN :D Nukkuminen on ihan tuskaa, mutta niin se taitaa olla muillakin näillä viikoilla olijoilla.

Oikeestaan asiat vaan menee etiäpäin, vauvaa on mahassa varmaan tällä hetkellä reilu viis kiloa. Oon nyt aika tiukassa seurannassa, kun niillä sikiöillä se kokoero vaan on ja pysyy vaikka yhdessä ultrassa näytti, että B olis kirinyt. Seuraavassa näytti sitten siltä, että B ei oo kasvanut oikeastaan lainkaan. Huomenna on seuraava ultra ja varmaan siellä taas otetaan käyrätkin. Rupesin tässä touhottamaan sairaalakassia valmiiksi, koska jos käykin niin että B ei olis kasvanut, niin veikkaan että se on menoa sitten. Saa sitten mies hakea kassin kotoa.

Vauvat on ihan kivan kokoiset, 34+5 oli A:n painoarvio 2,7kg ja B:n 2,2kg :) Kyllä mä toivon että saisin nämä mahdollisimman pian ulos täältä.. Meillähän on tilanne ollut jo viikosta 34 se, että jos ovat tulossa niin saavat tulla. Eli kai tässä pitäis jotain taikoja ruveta tekemään :D

Yks lääkäri mulle lupaili että käynnistys olis rv 38 jos ei itsellään tule, mutta ymmärtänette, että koska kyseessä on sama synnäri kuin syysmyrskyllä, ei näihin juttuihin oikein uskalla luottaa :D :D

Hirveästi tsemppiä ja jaksamisia kaikille kanssaodottajille. Ei tää hääviä oo, mut toivotaan että se lopputulos (tai lopputulokset) on sen arvoinen!!
 
Hooomenta.

Ihan kivan kokoiset nyytit atl:lä. :) :heart:

Ja melkoista meininkiä ollu myräkällä synnytys-salissa. :) Toipumisia sinne ny :heart: ja juu, kyl se verimäärä oli varmaankin 800ml.. :) Oliko mukavia hoitajia sitten osastolla?

Hmm.. mitäs sitte.. Niin ja tervetuloa uudet :wave:

..mä koitan olla miettimättä koko synnytystä. Nyt vaan toivon, et nökö kääntyis. Kääääännyyyy!!! Olisko jotain kotikonsteja kenteis jollain?!

Hmm.. rupesin tässä miettimään, et mä en käy enää öisin vessassa o_O taidankohan juoda liian vähän :ashamed: Ja toi väsymys.. ja tähtiä näkyy välillä, kun nousee.. :O Hmm..

Emby^ ja nökö 31+3 :heart:
 
Vähänkö oon repeilly tää teidän kakkajutuille!! :D On nii ihana ku tää puhutaan asiasta niinku se oikeesti on.. Eipä kukaa oo koskaa sanonu paskoneensa tädin silmille ku on kysytty kuinka synnytys meni! :LOL: Kumma juttu...!! :D

Kiitos Myräkälle ku jaksoit raapustella teidän stoorin. Isosti voimia sinne! :heart:

Hui Tiuhti, teillä on kohta kans jätkä kotona.! Ja just säki plussasit! :heart:

Kuinkas te jotka kärsitte turvotuksesta?? Mitkä kotikonstit on osottautunu hyviks turvotuksen ehkäsys/vähentämises? Mulla meinaa turvottaa ihan sikana nyt jo, ja oon ihan metrinen elin ottas sen kans! :stick: Veettää nii pirusti!! Puolilta päivin on jo niin, että kävelles tuntuu ku vesi hölskyy jalkapöydillä... :kieh:

Myy ja tirriäänen 30+5
 
Meillä tää paskajuttu tuntuu olevan oleellisin osa koko synnytystä :D Ja on kyllä asialle naurettu. Ensin tuuttaa kottikärrylisen paskaa pöytään ja sit päästään asiaan,no can do. Sitä paitti kun se kätilö ottaa tuolta suun alareunasta kii ja painaa sen siihen pöytään kiinni niin oikeesti pitää olla suoli tyhjänä koska kyl sitä sieltä muuten tulee :D Ja mitä siinä sit on..ei se kätilö kuitenka huua et iiks täältä tulloo sontaa.. :D
Niin kyllä synnytyksestä selviää ja synnärillä oliki ihanaa porukkaa,mut voi perkele sitä vuodeosastoa. Toivon todella että atl saa siellä kaksosten kanssa ihan oikeasti apua,koska sitä auttavaa kättä siellä ei liiaksi ojennettu. Yks lastenlääkäri autto mua sinnikkäästi imettämisessä kun huudettii ja parvuttiin siellä pojan kanssa molemmat...ja ensimmäisenä yönä kätilö otti pojan kansliaan viideks tunniks että sain nukuttua,eikä siitä vauvan hoidosta muutenka mitään meinannu tulla ku olin kummastaki kädestä letkuissa kiinni ja perse oli niin kipee et en noussu sängystä ku vetämällä.
Ja siitä perhehuoneesta pitää varmaan nostaa ihan helvetillinen meteli jos sen haluaa. Me ei nimittäin saatu ja sit taas seuraavana päivänä tuli yks pariskunta joka sai sen. Kyl hiukan harmitti koska mulle annettiin se käsitys et naistentautienpolin rempan takia ne olis kokonaan niiden käytössä. Mä sain sit ensin jonku tun svetlanan joka ei pitänyt sekuntiika turpaas kii huonekaverikseni. Hällä oli ennestään kolme seinille kiipeevää mukulaa jotka TOTTAKAI toivat siihen huoneeseen riehumaan ja sit tää hänen mies oli kans ihan yhtä mahti kun koko sakki muutoinki. Joku sellanen rähjänen osama se oli,paineli siinä kolikkovako paljaana kymmene senttii ja haukku sitä ämmäänsä englanniks et muijan mummoki on paremman näkönen et pistä ny omat vaatteet päälles! Sit ne onneks siirrettiin toiseen huoneeseen, aamupalalla svetu oliki siel sit paljettitoppi päällä ja tribalipersefarkut jalassa... :$
 
myylle sanon turvotukseen sen verta että mulla ainakin on ihan suoraan johdannaisena siihen mitä oon laittanut suuhuni! eli jos oon syönyt pitsaa -> turvottaa ainakin seuraavat 2 päivää! sama mäkki yms muissa jutuissa.. ei auta vaikka jois sata litraa vettä, ihan samalla tavalla turvottaa! jos syön tavallista kotiruokaa, ilman kauheesti lisättyä suolaa ja siis pekoni ei esim. ole tavallista korituokaa niin sillä mä oon saanu pidettyä ihan hyvin kurissa :) liiku ja juo vettä! ne kyllä auttaa, mutta niinku sanoin, se ruoka on kumminki pääelementti..

tervetuloa yöperhonen :wave: toivotaan jotta kaikki menee hyvin ja noin 8kk päästä olis nykerö sylissä :heart:

kakkajutuista, sepäs se kun se kikkare kumminki siihe pöydälle tulee ja mä tiiän, että mun mies siitä mulle sanoo, enkä mä siitä aijo loukkaantua! mutta heitin vaan, että olehan tarkkana koska kätilö on nopee sen poiskorjaamisessa ;)

myräkkä, mua niin nauratti taas :D ihana rinsessa sulla huonekaverina! ja mä odotan oikein kauhulla sitä jos saan jonku kauheen huonekaverin!

onneksi meidän synnärillä pyritään siihen, että maksimissaan olis se 2 henkilöä per huone ja silleen että täytetään 1 henkilö per huone ja sitten laitetaan toinen kun täyttä, JOS KAIKKI KUNNOSSA! eli sektioäidit yhteen yms.. en muista monta huonetta meidän sairaalassa oli :confused: mutta voi olla mahis että saa olla yksinkin =) perhehuoneita oli muistaakseni 2 :) mutta me ei meinata ottaa perhehuonetta, kun sanoin miehelle että saa vielä hyvällä omatunnolla mennä kotio nukkumaan ennenku me tullaan sinne :heart: hän ottaa vaan pekkasia muutamaksi päiväksi, jottei koiran tarvii olla koko päiviä yksin sitte kotosalla ja hän pääsee meitä katsoon siaraalaan :) meillä kuitenki matkaa sairaalaan on se 30km¨suuntaan.. ja meillä kun isukki ei jää heti edes isyyslomalle, vaan vasta toukokuun puolessa välissä josta jääkin suoraan sitten myös 4 viikon kesälomalle, sitte isillä onki lomaa yhteensä 7 viikkoa + pyhät mitä kertyy =)
 
Viimeksi muokattu:
Oooooiiii, täällähän on ihania uutisia luettavana!!! Onnittelut ja lämpimät halaukset mynttikselle ja myräkälle pikku nyyteistä :heart: Vihdoinkin pitkä odotus palkittiin! Mynttiksen synnytystarinaa odottelen innolla!

myräkkä Sattuiko sua epistä huolimatta? Tunsitko miten hyvin supparit? Otitko kohdun kaulalle puudutteen? Mä olin päättänyt ennen synnytystä, ettei mun alapäähän pistellä mitään puudutteita, mut sit synnytyksessä päätinkin, että laittakaa nyt ihmeessä se puudute kohdun kaulalle... pelkäsin sitä kipua, kun vauvan pää tulee ulos! Ja epi kyllä vei multa kaiken tunnon, ja siks en onnistunut ponnistusvaiheessa ollenkaan, kun en tuntenut mitään... onneks otin sen alapääpuudutteen, niin ei sattunut imukupin laitto eikä mikään muukaan! Kiitos synnytystarinasta :heart: Kuinka imetys on lähtenyt käyntiin, tuleeko maitoa? Tuuhan tuonne synnyttäjien puolelle jorisemaan :D

sanjalle lähetän suuren suuret voimahalit :hug: Ei tän näin pitänyt mennä.

Paskomisesta synnytyksessä on puhuttu. Mä kyllä uskon, että hyvin moni paskoo. Yleensähän suoli tyhjenee ihan itsestään ennen synnytystä, mutta ei toki kaikilla niin kuin ei mulla. Itsellä oli maha kovana ja pyysin ennen epiä ruiskeen, että saisin paskottua ennen synnytystä. Onneks pyysin, koska muuten ois paska lentänyt, kirjaimellisesti :LOL: Ja kakkahuumori on mullekin tuttu juttu!!! Mies ei meillä ymmärrä sitä, mut mää taas... Naureskelen kotosalla yksikseni, kun poika pieree... peiton alta kuuluu kauhee pauke :LOL: Sit pierrään pojan kanssa kilpaa :D
 
hei kuumeilija!! missä vaiheessa sä otit sen alapääpuudutteen? meinaan mä haluan saman :D toki kattoo kuinka synnytys kulkee yms.. mutta luulen että mä haluan ekaksi epin ja sitten sen puudutteen ponnistukseen! mäki pelkään sitä kipua kun pää olis tulossa ulos..
 
tiuhti_ Muistaakseni se alapääpuudute jonnekin sinne kohdun suulle laitettiin juuri ennen ponnistamista! Epi kyllä vei kaiken tunnon, kun suppareitahan mä en siis tuntenut enää ollenkaan enkä tiennyt missä kohtaa pitäis ponnistaa. Mietin siinä ennen ponnistamista, että uskallanko ottaa sitä alapääpiikkiä, kun sen laittaminen pelotti, ihan niin kuin kaikki noi puudutteet pelotti. Mut sitten tulin siihen tulokseen, että jos se epi ei tehoakaan siihen, kun vauvan pää tulee ulos ja paikat vaan venyy ja paukkuu... joten pyysin puudutteen. Ja oon kyllä onnellinen siitä, että uskalsin ottaa sen piikin, tai siis KAKSI PIIKKIÄ :D Siinä laitetaan siis kaksi piikkiä molemmin puolin kohdun suuta. Oon niin onnellinen siitä, että päätin ottaa sen, koska nyt en tuntenut yhtään mitään, siis EN YHTÄÄN MITÄÄN, vaikka lääkäri joutui runnomaan ja tunkemaan sen imukupinkin sisään aika syvälle. En tiedä, oisko epikin puuduttanut alapään niin hyvin, mutta ihan sama. Jos joskus oon uudestaan synnyttämässä, niin aion ottaa puudutteen myös alapäähän. Jos sulla on pikkusenkin kipupelkoa, niin suosittelen lämpimästi ottamaan sen, ja kaiken muunkin kivunlievityksen, ettei synnytyksestä jää huonoja kokemuksia ja pahimmassa tapauksessa vielä pahempaa synnytyspelkoa tai jopa traumoja. Niin ja se epi laitetaan jo aika aikasessa vaiheessa, sen voi saada jo 3-4cm:n kohdalla. Mä sain 3,5-4cm:ssä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Juu, se kohdunsuun puudute laitetaan just ennen ku aletaan ponnistaa. Mut mulla se laitettiin sillon juuri ennen ku pää tuli ulos, ku en ois muuten jaksanu/pystyny ponnistaa. Olin niin väsyny ja se sattu ihan saatanasti luomuna. Tosiaan mun epin vaikutus loppu just ennen ponnistusvaihetta. :/ Ja mikään niistä puudutteista ei sattunut :D Ponnistusvaiheen menin ilokaasulla ja sillä alapää puudutteella. Useimmat itkee kun vauva syntyy, mutta mä nauroin, kunnes tajusin ettei mun vauva hengitä. Sit alko kauhee itkukohtaus ja kysely et onks se hengissä. Mut onneks kätilö sai Iidan hengittää, ja se eka parkasu, ai että <3 <3 Tuli niin ikävä sitä kokemusta <3 Anteeks meni nyt ihan aiheen vierestä, mutta kuitenkin. KANNATTAA PYYTÄÄ NE PUUDUTTEET HYVISSÄ AJOIN, jo sillon kun sinne sairaalaan menee ni mainitsee et haluaa kaikki mahdolliset kivunlievittäjät :) Ettei sit unohdu laittaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä