Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

POKS 38+0!

Syysmyrsky taitaa tosiaan olla nyyttiään hakemassa! Jännää! :heart:

(.) Kätilöystävä teki eilen vyöhyketerapiaa ja sisätutkimuksen. Naurettiin, että tästä läheisemmäksi ei taida ystävyys enää mennä :D no, olikin aika yllätys, että kohdunkaula on kadonnut ja oon sormelle auki! Ystävä teki vielä sen jonkun "kätilönpyöräytyksen", eli irrotti kalvot. Hän oli aivan varma, että yöllä tulee lähtö! Mutta kas kummaa, täällä sitä pällistellään yhä... yöllä kyllä supisteli ja odotin vaistomaisesti koko ajan vesien menoa, mutta siihen se sitten jäi. Ehkä tässä päästään punkemishommiin kuitenkin jo tämän viikon puolella :)

oi eskallakin alkaa jännät paikat =) ihanaa :heart: sä ootkin varmasti seuraavissa sitten!

itte oon matkalla kohtapuoleen neuvolaan.. mitähä tätsy siellä sanoopi taas :) saas nähä..

eilen taas supisteli, mutta ne lophati.. mutta jatkui menkkajomotuksena, kieliskö sekin jotain? siis jatkui koko illan se jomottelu alapäässä, tuntu suoraan kohdunsuulla!

ja ai että mua syö kun mies käyttää aamuisin koiraa ulkona, EIKÄ KUIVAA SEN TASSUJA, mä pesin just eilen lattiat ja arvata saatte miltä ne taas näyttää :kieh: ihana herätys siis takana.. räyh!

tiuhti ja pikkumies 36+5

Eska, ai että. Voiskohan tän viikon aikana tulla pihalle? Viikonloppu vois olla ihan hyvää aikaa synnyttää. ;)

Tiuhti, voi tiedän tunteen... ainakin välillä. :D Tai oikeastaan miekkonen kyllä kuivaa koirien tassut ja kaikki, mutta raahaa aina pyöränsä tänne sisälle (okei joo kallis pyörä ja kerran on jo varastettu lukitusta pyörävarastosta....) mutta kyllä ärsyttää ku kiviä ja kuraa on pitkin eteistä, ja just on imuroinu ja pyyhkiny lattioita.

Toivottavasti tulis ihania vauvauutisia ainakin Syysmyrskyn ja Mynttiksen osalta! Muiltakin toki saa tulla. ;)

Voi mieki haluaisin jo synnyttämään, vaikka toisaalta taas odotan ihan sikana sitä että alkais liikkeet tuntua, ja sitä rakenneultraa. Sais ehkä tietää kumpi siellä köllöttelee. :heart:

Mutta se tärkein tänään.. nimittäin...

poks poks 14+0 :heart:

Ja sitten vielä pääsette taas pällistelemään, onko vaan pläskiä vai voisiko olla jo ihan pieni söpö vauvamasu. :D

Chiba, kyllä. Sieltä se iiiiiiso vauvvamasu lähtee alkuun :) :heart:

Tää tyttö sai sairaslomaa tiistaihin saakka. Sit olis neuvolalääkäri.
Supistaa, ihan ko nousee sängystä tai sohvalta ylös. Ja edelleen sattuu aika ajoin tosta rintojen alapuolelta. Sappivaivaa vai mitälie, suolistoäänet oli ainakin ok.. Mä jo eilen googletin kaik raskausmyrkytyksen oireet ja kaik.. :ashamed:

Mut, tää sohva on jo vuos sit tullu tutuksi, ni mikäs tässä ollessa.. :heart:

Tsemppiä kaikille loppusuoralla oleville!! :whistle: Voikun syysmyräkkä tulis kertomaan jo uutisia :)

Emby^ ja nökö 31+1 :heart:

Chiballa soma pikku mahanen kasvamassa :heart:

ja Tiuhtikin se viimosillaan, mihin ihmeeseen tää aika menee =)

Poksis 11+0, ja huomenna np-ultra, nyt kyllä jännittää kovasti!! Onko siel mitään, taas iskee tää epäusko et ei siel mitään oo, tai kehitys loppunu, tai tai tai... Noh pitää yrittää uskoa et kyl siel jotain on, ja yrittää kärvistellä huomiseen

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Chiba, kyllä siellä vauvamassun alkua on =) ihan selvästi! ja se aika vaan menee niin hurjaa vauhtia, säkin aloitat jo 15 viikon! kohtahan sullakin on jo puoliväli! ittestä vaan tuntuu kumminki että aika matelee vaikka se menee suht nopsaan, kun katsoo muita :D

Sanjalle kauheesti tsemppiä huomiseen ultraan :) sitä ittekkin jännitti ihan kauheesti vaikka tiesin että elämää siellä ainakin oli ollut! mutta ne on kuitenki niin pienia todennäköisyyksiä että se olisi tuulimuna raskaus! kohdun ulkopuolista siulla tuskin on, koska olisit sen kivusta jo huomannut :)

Emby, mulla sappioireet tuntui ainoastaan oikealla rinnan alla, ei vasemmalla! olisko kumminki kohdunkasvujuttuja? onko neukkutäti sanonu mitään missä kohtaa sun kohtu on? se meinaan alkaa olemana kummiski korkeimmillaan sulla ;)

siis tää on ihan hanurista.. mä en saa siis edelleenkä täällä esikoispinkassa boldauksia yms käyttööni! ellen mee sitten muokkaustilaan yms.. mikä helvetti tätä vaivaa muissa esim toukokuisten pinkassa toimii..

tiuhti, mitä selainta sie käytät? Voipi kato olla jos ovat tehneet jotain muutoksia niin ei sitten selainkohtaiset jutut täsmää... Mut ctrl + B yhdistelmällä saa boldaukset. :) Itsellä kyllä toimii noi muokkausnappulat tossa ilman, että tarvis mennä muokkaamaan. Mutta nii-i, tuntuu jotenkin hurjalta luvulta jo toi 15, ei oo enää kauaa puoli väliin! Katotaan kerkeänkö sinne asti, ennenku sie poksahdat. :D

Emby, itsellä sappivaivat oli tuossa ylävatsassa. Oikein kouristi ja missään asennossa ei ollu hyvä. Ja ne oli kipeitä ne.

Sanjalle tsemppiä ultraan! :) Hyvin kaikki siellä on, ihan varmasti!

Käytiinpä miekkosen kanssa katsomassa niitä Hartanin vaunuja ja täytyy sanoa, että ne kyllä miellytti enemmän silmään entä Orat. Kummassakin hyvät puolensa ja Hartanissa on vaan se miinus, että siinä on se heittoaisa. Tai se on oikeastaan miinus ja plussa, heittoaisalla olevat vaunut on raskaammat kääntää entä ilman heittoaisaa, joissa on sitte painoitus takarenkaissa. Mutta sitte heittoasiassa on ne omat hyvät puolensa... Saa nähdä, tää on aika hankalaa. :D Miten mie saan tämmöset päätettyä? Onneksi on sentäs aikaa miettiä vielä hetken aikaa...

Jos sitä omaa napaa nyt vähän :)
Tänään tuli ihan ekassa neuvolassa käytyä. Tosi kiva fiilis jäi ja mukava neuvolatäti on. Vähän jänskätti, et miten suhtautuu, kun tätä ylipainoa on. Mut ei kertaakaan siitä mitenkää pahasti sanonu. Kauheesti lappusia ja vihkosia sain mukaan. Ultra ajatki tuli kotiin viime viikolla. 15.5. olisi ensimmäinen :)

Myös minut voi laittaa listaan eli laskettuaika on 1.12 ja ikää minulla 23v. ja todennäköisesti synnytyssairaala tulee olemaan Kätilöopisto Helsingissä minun lääkityksen takia.

mirkkunen_ ja tyyppi 7+3

Chiballa on ihan selkeesti vauvamasu :heart: Siitä se masu lähtee kasvamaan hurjaa vauhtia :D Mitään pläskiä sulla ole missään!

eskapismi Oih, sulla on jännät paikat :heart: Onkohan mulla mennyt jotakin ohi, kun kalvot on irrotettu??? Kun eikös sulla ole laskettu aika vasta parin viikon päästä? Vai irrotettiinko kalvot siksi, että olit sormelle auki? :D Joka tapauksessa vautsi vau, paljon tsemppiä!

syysmyrskyn ja mynttiksen kuulumisia odottelen minäkin kuumeisena!!! Oli ihan pakko tulla sitä varten pällistelemään tänne, josko olisi jotakin uutta tietoa :D

Emby^ Hyvä juttu, että sait saikkua ja saat nyt levätä! Muista muru nyt ottaa ihan iisisti :heart: Tallinnassa taitaa olla aika lailla samoissa hinnoissa vauvan vaatteet mitä täällä Suomessa. Niin ne mummot höösää, ala vaan tottua siihen ;) Meillä miehen äiti oli ostanu pojalle jo kumpparit!!!! Ja jalan koko olikaan :LOL: No onpahan jemmassa jo odottamassa, kun sen aika on. Me ei olla itse ostettu juuri mitään vauvan vaatteita, vaan ollaan saatu kasapäin lahjoja ystäviltä ja sukulaisilta. Mut mummot on kyllä pahimmat, voi hyvä jestas sentään :D

Omaa napaa Meillä on tänään ollut väsy päivä... mä oon ollu tosi väsynyt ja poika ei oo asettunut kunnolla missään vaiheessa. Toinen on vaan haukotellut ja meinannut nukahtaa, mutta sitten sitä onkin pojotettu silmät auki ja aika paljon itketty. Luulen kyseessä olleen masuvaivat :( Vettä ja räntää on tullut taivaan täydeltä tänään ja olin eka sitä mieltä, että tänään pidetään välipäivä ulkoiluun (ollaan joka päivä koetettu ulkoilla kera koiran ja poitsun :heart:), mutta tulin toisiin aatoksiin, kun poika ei rauhoittunut sitten millään ja tiesin vaunukyydin olevan varma nukuttava tekijä ;) Kävin siis kaupassa vaunuillen ja poika nukkui melkein pari tuntia! Ihanaa, hetken aikaa oli hiljaista ja kuulin jopa omat ajatukset. Ei siinä muuta, mut tää väsy ja vauvan lähes jatkuva huuto tunnista toiseen ei oo mikään hyvä yhdistelmä... sit oli kauhee nälkä ja en pystyny tekemään ruokaa, kun en raaskinu antaa pojan huutaa yksikseen, vaan hyssyttelin sitten sylissä ja pidin olalla, kun se oli ainoa paikka, missä poika viihtyi hetken itkemättä. Piti odottaa mies kotiin ennen ku pääsin ruuan tekoon, äkäisenä ja puolikuolleena väsäsin kunnon satsin ruokaa :D Nyt on taas pariksi päiväksi ruokaa. Onneks mies hoiti tän illan vauvaa, että mä sain vähän taukoa siihen... kävin tuolla niin ihanassa töhnäsateessa koiran kanssa, teki hyvää saada tuulettaa päätä ja päästä ulos. Mies sai pojan nukkumaan vähän ennen puolta ysiä. Ja nyt tää mamma lähtee sänkyyn!!! Hyvää yötä murut :heart:

P.S. Ensimmäiset vaatteet menossa pieneksi ja siirtyvät laatikkoon odottamaan madollista pikkukakkosta :heart: Niin, ja poika on tänään jo 7vkoa 3pv :heart: :heart: :heart:

Viimeksi muokattu:
Chiba, ihana masu! Vauvvamasu se on, ei kyllä yhtään läskiä missään! Tilauksessa ois synnytys ennen viikonloppua, koska meidän doula eli tämä kätilökaveri lähtee Tukholmaan viikonlopuksi :D

Sanja, tsemppiä ultraan, ja tulehan sitten kertomaan kuulumisia :)

mirkkunen_, kiva, että jäi hyvä fiilis neuvolasta. Saako kysyä, mitä lääkitystä käytät ja miksi?

kuumeilija, ystävä tosiaan pyöräytti ne kalvot sen takia, että alkais jotain tapahtua, koska paikat on jo niin kypsinä sekä auki ja viikotkin+vauvan painoarvio hyvä :) Vaan eipä taida meidän poitsulla olla mitään kiirettä tähän maailmaan... Vaikka nyt on kyllä supistellut selkeästi enemmän! :) Ihanaa, että sait viettää laatuaikaa, teki varmasti hyvää! Voi, miten nopeasti aika menee, kun teilläkin on jo niin iso poitsu! :heart:

eska & Onni 38+1

oi oi oi :D ihaniakin uutisia ilmaantunut!

Onnea myräkälle ja mynttikselle :heart: nyt se odotus on ohi ja palkittu!

koitahan myräkkä jaksella siellä!

hohhoijaa.. joskohan itekkin kohta jo pääsis, mä en jaksais odottaa enää yhtään :ashamed: onneksi tietää että alkaa olemaan jo seuraavien joukossa!

toki siellähän on viida, eska ja Gabi mun edellä ainakin! =)

kuinkas atl jakselee? :)

tiuhti ja pikkumies :heart: 36+6

Hirmuisen paljon onnea syysmyrskylle ja mynttikselle! :heart: Ja syysmyrskylle pikaista toipumista, synnytyskertomusta innolla odottaen täällä ;)

Mulle iski hullu energiapiikki, vaikka olin jo käynyt aamusta pyörimässä kaupungillakin: imuroin, luuttusin lattiat, pyyhin pölyt ja pesin kylppärin lattiakaivoa myöten! Hirveän levoton olo, ei kai tää vaan enteile jotain...? ;) Tänään kyllä irtosi ilmeisesti limatulppaakin!

Yhteistyössä