Sijaissynnytys Suomessa tai ulkomailla

Pioni
Oletko hoitanut paljon vauvoja ja pieniä lapsia? Meinaan että näiden kanssa tulee eteen paljon eritteitä ja "äcklejä" tilanteita, moni normaalimminkin asioihin suhtautuva äiti joutuu ylittämään itsensä.
Ap tuskin pystyy neuroosiensa takia vaihtamaan vauvan vaippaa tai siivoamaan pukluja.

Ap on yhtä neuroottinen kuin ihannoimansa Michael Jackson.
 
"mmmm"
Sijaissynnyttäjälle ajattelin noin 30 000 euron korvausta + tietenkin kattava vakuutus. "Sijaissynnyttäjämaissa" on varmaan noita vakuutuksia tarjolla, sellainen sitten otettaisiin ja kattava. Itse ajattelen, että 30 000 euroa olisi ihan hyvä korvaus tuosta asiasta, se olisi kuitenkin niin, että ketään ei sijaissynnyttäjäksi pakotettaisi vaan se olisi tietenkin vapaaehtoista rahallista korvausta vastaan.
mä en kyllä suostuisi noin pienestä summasta. Tykkään ola raskaana ja mulla on olleet helpot synnytykset mutta silti haluisin n. 150 000 euroa + vakuutukset. Jos joutuu olemaan paljon poissa töistä niin että ei saa enää palkallista sairaslomaa niin menettää palkkaa ym.
 
Pioni
Minä olen sukulaisteni äitiyskorteista nähnyt, että ultrakäyntejä ollut lähemmäs 10 kpl/raskaus, en nyt muista tarkkaa määrää, mutta hyvin monta oli, kun itse kauhistelin sitä lääkärissä ravausta. Mutta tosiaan jos on 10 ultrauskertaa niin alkaa tuo munasolun luovutuskin mietityttämään. Onko se munasoluluovutus ultraäänitutkimus samanlainen kuin raskausajan vai erilainen? Onko se samanlainen voidelevitys ja sitten laitteen käyttö?

Näistä asioista en kovin paljoa tiedä.
Normaalissa raskaudessa ei todellakaan ole lähes kymmentä ultraa eikä jatkuvaa lääkärissä/neuvolassa ravaamista.

Usko meitä jotka ovat raskaana olleet ja synnyttäneet.
 
Minä olen sukulaisteni äitiyskorteista nähnyt, että ultrakäyntejä ollut lähemmäs 10 kpl/raskaus, en nyt muista tarkkaa määrää, mutta hyvin monta oli, kun itse kauhistelin sitä lääkärissä ravausta. Mutta tosiaan jos on 10 ultrauskertaa niin alkaa tuo munasolun luovutuskin mietityttämään. Onko se munasoluluovutus ultraäänitutkimus samanlainen kuin raskausajan vai erilainen? Onko se samanlainen voidelevitys ja sitten laitteen käyttö?

Näistä asioista en kovin paljoa tiedä.
Sun sukulaisilla on kaikilla varmaan ollut joku riskiraskaus sitten...normaalisti ultria tehdään 2, joku kunta saattaa tarjota 3. Mulle on tehty pari ylimääräistä kun on tätä sokerihäikkää.

Munasoluja kun luovutetaan niin ultrat tehdään emättimen kautta kaikki. Eli anturin (sellainen kyr...öh, banaanin muotoinen) päälle kondomi, kondomiin liukastetta, ja eikun törkkäys sisään. Sitten anturia käännellään ja väännellään emättimessä, että nähdään kunnolla munasarjat. Ei erityisen miellyttävää...mutta olen sen kyllä kestänyt kuin nainen :)

Raskaana taas eka ultra voi olla tuollainen sisäkautta tehtävä. Muut tehdään vatsan päältä, mikä ainakin mun mielestä on paljon mukavampaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Minä olen sukulaisteni äitiyskorteista nähnyt, että ultrakäyntejä ollut lähemmäs 10 kpl/raskaus, en nyt muista tarkkaa määrää, mutta hyvin monta oli, kun itse kauhistelin sitä lääkärissä ravausta. Mutta tosiaan jos on 10 ultrauskertaa niin alkaa tuo munasolun luovutuskin mietityttämään. Onko se munasoluluovutus ultraäänitutkimus samanlainen kuin raskausajan vai erilainen? Onko se samanlainen voidelevitys ja sitten laitteen käyttö?

Näistä asioista en kovin paljoa tiedä.
Tuolla tuttavalla on varmasti ollut raskaudessaan jotain erityistä seurattavaa kun noin paljon on ultrattu.

Meillä tarjotaan normiraskaudessa vain yksi ultra jota sitäkään ei tehdä alakautta. Omissa raskauksissani taisi kaikissa olla about seitsemän ultraa, mutta niihin löytyi kaikkiin erityiset syyt. Kolme lasta on ja olisikohan noista yhteensä paristakymmenestä ultrasta kaksi tehty alakautta, loput vatsanpeitteiden päältä.

Noista munasolujen luovutusultrista ei ole kokemusta, mutta raskausajan ultriin liittyy se positiivinen puoli että siinä näkee samalla vauvan. Sellaista tunnelatausta en usko noihin toisiin ultriin liittyvän.
 
eikö sua pelota miten mahdollista lasta mahdollisesti kiusattaisiin sen vuoksi,että joku muu on hänet synnyttänyt vain siksi,että oma äiti ei kestä raskaana oloa ( kokematta sitä edes ) tai synnytystä?
Ei pelota. Harva lapsi edes tietää muiden lasten raskausajasta mitään. Moni myös tutustuu vasta myöhemmin. Toisekseen asiassa ei ole minusta mitään hävettävää eikä edes salattavaa. Minun mielestäni lasten äidin arvo ei ole siitä riippuvainen miten heidän on synnytetty tai hedelmöitetty.
 
Pioni
[QUOTE="vieras";26020842]Onko siis tarkoitus saada lapsi/a ilman, että on koskaan sukupuoliyhteydessä puolisonsa kanssa?[/QUOTE]

Ap ei edes asu "miehensä" kanssa. Muutaman vuoden aikana ovat tavanneet pari hassua kertaa ja tuota ap väittää seurusteluksi.

Ei ap:lla ole mitään käsitystä mitä on oikea seurustelu. Se ei ole sitä, että tavataan kerran kahdessa vuodessa ja muuten pidetään yhteyttä netin välityksellä. Ja tuo reppana vielä uskoo sen, että mies ei pane ketään muita.
 
[QUOTE="vieras";26020842]Onko siis tarkoitus saada lapsi/a ilman, että on koskaan sukupuoliyhteydessä puolisonsa kanssa?[/QUOTE]

kunhan nyt edes asuisivat "puolison" kanssa edes samassa maassa ja yhteisessä kodissa hetken ennen lasten hankkimista,voi olla se arki ihan jotain muuta,mitä netin välityksellä..
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Sun sukulaisilla on kaikilla varmaan ollut joku riskiraskaus sitten...normaalisti ultria tehdään 2, joku kunta saattaa tarjota 3. Mulle on tehty pari ylimääräistä kun on tätä sokerihäikkää.

Munasoluja kun luovutetaan niin ultrat tehdään emättimen kautta kaikki. Eli anturin (sellainen kyr...öh, banaanin muotoinen) päälle kondomi, kondomiin liukastetta, ja eikun törkkäys sisään. Sitten anturia käännellään ja väännellään emättimessä, että nähdään kunnolla munasarjat. Ei erityisen miellyttävää...mutta olen sen kyllä kestänyt kuin nainen :)

Raskaana taas eka ultra voi olla tuollainen sisäkautta tehtävä. Muut tehdään vatsan päältä, mikä ainakin mun mielestä on paljon mukavampaa.
:O:O:O:O:O
Nyt taisi minun haaveeni tuosta oman munasolun luovutuksesta kaatua kokonaan. :( Kuulostaa kamalammalta kuin raskaus.
 
"vieras"
Ap ei edes asu "miehensä" kanssa. Muutaman vuoden aikana ovat tavanneet pari hassua kertaa ja tuota ap väittää seurusteluksi.

Ei ap:lla ole mitään käsitystä mitä on oikea seurustelu. Se ei ole sitä, että tavataan kerran kahdessa vuodessa ja muuten pidetään yhteyttä netin välityksellä. Ja tuo reppana vielä uskoo sen, että mies ei pane ketään muita.
Onhan suhteita tietysti erilaisia, mutta en minäkään sanoisi "miehekseni" miestä, jonka olen tavannut joitakin kertoja, mutten asunut koskaan yhdessä eikä minulla olisi ollut seksuaalista suhdetta hänen kanssaan. Ymmärrän, että sellainen suhde on mahdollinen, mutta ajatus siitä, että lapsia hankittaisiin tällaiseen suhteeseen, kuulostaa kyllä enemmän kuin huolestuttavalta. Toivottavasti en pahoita ap:n mieltä tällä, oletan hänen olevan suht. valmis keskustelemaan asioistaan, kun itse niitä tuo esille.
 
Ap ei edes asu "miehensä" kanssa. Muutaman vuoden aikana ovat tavanneet pari hassua kertaa ja tuota ap väittää seurusteluksi.

Ei ap:lla ole mitään käsitystä mitä on oikea seurustelu. Se ei ole sitä, että tavataan kerran kahdessa vuodessa ja muuten pidetään yhteyttä netin välityksellä. Ja tuo reppana vielä uskoo sen, että mies ei pane ketään muita.
Miksi teidän on vaikea uskoa, etteivät kaikki ole muna pystyssä -kulkijoita? Kuvitteletteko tosiaan, ettei maailmasta muun tyyppisiä ihmisiä löydy? =) Siinä tapauksessa teillä on kovin suppea maailmankuva.
 
:O:O:O:O:O
Nyt taisi minun haaveeni tuosta oman munasolun luovutuksesta kaatua kokonaan. :( Kuulostaa kamalammalta kuin raskaus.
Ei siinä ihan helpolla pääse kyllä. Mutta minä tein sen mielelläni, sillä siitä sai palkkioksi tajuttoman upean tunteen, kun tiesi että on auttanut jotain pariskuntaa saamaan lapsen :)

Omat lapseni teen kyllä tuhat kertaa mielummin luomusti ja ihan itse, on tämä kuitenkin aika vaivatonta loppujen lopuksi, vaikkakin tässä kolmannessa raskaudessa on ollut paljon sellaista mitä kahdessa ekassa ei (kuten liitoskivut ja harjoitussupistukset). Ja kyllä mä suosittelisin sullekin ihan perinteisiä keinoja lapsen saamiseksi: ei raskautta oikeasti tarvitse pelätä, suurimmalla osalla menee kaikki oikein hyvin :). Ja peloista voi puhua & päästä niistä yli (sitäpaitsi, luontoäiti ainakin mun kohdalla on hoitanut asiat hienosti: ennen ekaa raskautta ajatus synnyttämisestä oli aika lailla kauhistus, mutta raskaaksi tultuani ja raskauden edetessä ajatusmaailma muuttui).
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Ap ei edes asu "miehensä" kanssa. Muutaman vuoden aikana ovat tavanneet pari hassua kertaa ja tuota ap väittää seurusteluksi.

Ei ap:lla ole mitään käsitystä mitä on oikea seurustelu. Se ei ole sitä, että tavataan kerran kahdessa vuodessa ja muuten pidetään yhteyttä netin välityksellä. Ja tuo reppana vielä uskoo sen, että mies ei pane ketään muita.
Tähän jatkoa, että tuo sana reppana sopisi paremmin häneen kuin minuun. =) Mutta yleensähän ihmiset aina ajattelevat naismaisilla aivoilla eli niin, että nainen aina uhriutetaan. Sitä paitsi kyse on pidemmästä ajasta kuin muutama vuosi, melkein vuosikymmenestä.
 
Pioni
Miksi teidän on vaikea uskoa, etteivät kaikki ole muna pystyssä -kulkijoita? Kuvitteletteko tosiaan, ettei maailmasta muun tyyppisiä ihmisiä löydy? =) Siinä tapauksessa teillä on kovin suppea maailmankuva.
Tämä on sulle kerrottu aiemminkin, mutta on olemassa paljon muutakin välillä aseksuaali ja himonussija. Sä vain olet niin yksinkertainen, että et tajua tuota. Eli kenellä tässä on suppea ajatusmaailma.

Se ei ole parisuhde jos ei edes tapaa toista kuin joskus vuosien varrella. Tuollaiseen "parisuhteeseen" sitten ajattelit hankkia jonkun lapsiparan. Asuminen toisen kanssa on eri asia kuin kirjoitella skypessä tms.

Mutta se nyt on monesti täällä todettu, että sä olet pitkällisen psykiatrisen hoidon tarpeessa.
 

Yhteistyössä