Täälläkö vain laihoja naisia pidetään kauniina?

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itseasiassa tää taitaa olla toka kerta mun elämässä kun jaksan sanoa ihan suoraan takaisin kun laihoja haukutaan. Se tuntuu vaan olevan ihan sallittua että laihoja saa herjata kuinka paljon vaan, mutta lihavista ei saa sanoa poikkipuolista sanaa.

Ja ihan oikeasti kenellekään ihmiselle ei ole parasta olla ylipainoinen.
Itse kyllä kehasit aiemmassa vaiheessa, kertovasi sukulaisille, ystäville yms. tuttaville jos he ovat ylipainoisia. Sanoitko vielä aina kertovasi suoraan oman mielipiteesi toisen ylipainosta, mun mielestä se on aika tyhmää, kun jollakin voi esim. lääkitys vaikuttaa painoon (esim. kortisoni). Mun mielestä ketään ei saa haukkua.

Ja ihan oikeasti kenellekkään ihmiselle ei ole parasta olla alipainoinen, tai jos olisi, niin mitään nälänhätää ei olisi, olisi vain täydellisen kropan omaavia ihmisiä.

luihunen
[QUOTE="vieras";26009729]Niin meidän kaikkien miehetkään eivät ole samanlaisia, joidenkin miesten mielestä naisen viehättävyys ei ole naisen koosta kiinni, vaan nainen voi olla ihan yhtä viehättävä muutamalla raskauskilolla.[/QUOTE]

Uff, kuinka väärin voikaan toisen tekstiä ymmärtää..? Pointti oli se, että miksi joku tekee ulkonäkönsä suhteen niin kuin mies toivoo? Varsinkin tuo ylipainoasia hämmästyttää mua, ettekö te oikeasti välitä itsestänne ja terveydestänne sen vertaa että ihan itse päättäisitte nämä painoasiat?

nainen on naiselle
Täällä palstalla kyllä kyvin kulminoituu "nainen on naiselle susi"-sanonta. Joko olet liian läski tai liian laiha, tai sitten olet muuten vaan jotenkin ruma ja luulet itsestäsi liikoja. Ihmeellinen vihan ilmapiiri, heti kun tulee puhetta jonkun ulkonäöstä.

Mä olen lievästi ylipainoinen ja hyvännäköinen. Lihon "oikeilta" kohdilta ja käytän vartalolleni sopivia vaatteita, kasvoni on kauniit ja pidän huolta ulkonäöstäni. Saan paljon kehuja ulkonäöstäni ja omaan hyvän itse tunnen, koska tiedän olevani kaunis. Ja en mä kehota tällä, että joo lihokaa kaikki koska hoikat on rumia, sillä varmasti ottaisin sen 15kg pois jos saisin pillerin joka veisi ne läskit pois.

Hassua, että aikuisilla naisilla on näin mustavalkoinen käsitys kauneudesta, koska sehän on katsojan silmissä. Eihän jonkun mielestä hyvännäköinen mieskään ole kaikkien mielestä komea. Ei se kauneus ole pelkästään kiloista tai rintojen koosta kiinni, vaan siihen vaikuttaa aika monien asioiden summa. Huono itsetunto ja sne pönkitys muiden kustannuksella tekee ihmisestä ainakin rumemman.

vieras12
[QUOTE="vieras";26009729]Niin meidän kaikkien miehetkään eivät ole samanlaisia, joidenkin miesten mielestä naisen viehättävyys ei ole naisen koosta kiinni, vaan nainen voi olla ihan yhtä viehättävä muutamalla raskauskilolla.[/QUOTE]

no luojan kiitos mun mies ei voi sietää noita läskejä. heti synnytyksen jälkeen laittoi mut kuntokuurille sa salille että pääsin takaisin kuntoon ja miellytin silmää.

luihunen
[QUOTE="vieras";26009763]Itse kyllä kehasit aiemmassa vaiheessa, kertovasi sukulaisille, ystäville yms. tuttaville jos he ovat ylipainoisia. Sanoitko vielä aina kertovasi suoraan oman mielipiteesi toisen ylipainosta, mun mielestä se on aika tyhmää, kun jollakin voi esim. lääkitys vaikuttaa painoon (esim. kortisoni). Mun mielestä ketään ei saa haukkua.

Ja ihan oikeasti kenellekkään ihmiselle ei ole parasta olla alipainoinen, tai jos olisi, niin mitään nälänhätää ei olisi, olisi vain täydellisen kropan omaavia ihmisiä.[/QUOTE]

Juu, sanoisin takaisin jos joku heistä tulisi veetuilemaan mun laihuudesta. Niin mä sanoin, en suinkaan väittänyt kulkevani kadulla haukkumassa jokaista läskiä joka vastaan kävelee. AIka pieni prosentti lihavista kuitenkin on lihavia sairauden tai lääkityksen takia. Itsekin syön lääkkeitä kilpirauhasen takia, ja ne vasta lihottaakin, mutta en silti oo läski.

Ja mä en muuten ole väittänyt että alipaino ois hyvästä, ja huomaathan että minäkään en ole alipainoinen. Painoindeksini on edelleen 18,6.

Mä en tajua tätä haloota. Miks pitää jossain palstalla näytellä kuviaan ja kysellä onko hyvä??? Oma arviointikykykö niin hukassa vai? Se BMI antaa osviittaa mikä on terve paino, siis pilkkua viilaten terveyden kannalta paras. Jos se on hiukan yli tai ali ei varmaan merkittävästi vaikuta terveyteen, mutta reippaasti suuntaan tai toiseen varmasti vaikuttaa, ei ehkä juuri nyt tai että sen selkeästi huomaisi, mutta varmasti tekee hallaa sisäelimille, luustolle, nivelille jne. Samaten kukaan ei voi synnynnäiselle vartalomallilleen yhtikäs mitään, mutta toki sitä voi yrittää liikunnan avulla muokata jos tahtoo.

Täällä ei pidetä..enään. (anoreksian sairastaneena kohta 8-vuotta sitten) Harva ihminen on terveillä elämäntavoilla älyttömän laiha ja ei kaikkien tarvitsekaan olla sellaisia. Normaalissa ihmisessä saa olla pehmeääkin.

Ja kun saa kuntoilun ohella lihasmassaa kehoon vähänkään, niin ei sitä edes pysty näyttämään langanlaihalta:)

luihunen
[QUOTE="vieras";26009939]Sori nyt vaan mut thyroxin ei lihota. Vajaatoiminta lihottaa, koska keho toimii vajaasti.[/QUOTE]

Aika monen thyroxinia syövän olen kuullut kitisevän painon noususta. Mulla on muuten liikatoimintaa eikä vajaa...

Mun mielestä on järjetöntä laihduttaa tai lihottaa tai olla laihduttamatta koska mies niin toivoo. Teetekö te kaiken muunkin niin kuin miehenne sanoo? Omalla ololla ja terveydellä ei ole mitään väliä? Kyllä munkin mies on sanonut ettei haluaisi mun ottavan enempää tatuointeja, mutta otan silti. Hän ei myöskään haluis että värjään tukkaani punaiseks, mutta värjäsin silti, halusin tietää miltä näytän punapäänä. Silloin kun olin synnytyksen jälkeen paksu, mun mies ei koskaan sanonut mulle aiheesta, ja kiisti lihavuuteni kun valitin siitä, mutta kun laihduin takaisin omiin mittoihini, hän totesi että näytän paljon paremmalta näin, mutta että ei olis kehdannut sanoa mulle paksuna että ei tykkää niin paljoa. Toki kuulemma silti olin sama ihminen, mutta meidän molempien mielestä olen viehättävämpi näin.
Teen paljonkin mitä mies toivoo mutta siis paljon mitä itse toivon ilman että miehen lupaa pyydän ollaan yli 40 vuotiaita ja eipä tartte neljän lapsen jälkeen kysellä.Jolloinkin olen tuumannut vaan että oliskohan kiva jos pudottas painoo ja siihen tuo kommentti anteeksi jos oli hiukka sekavaa mutta koitin sillä vaan kertoa että meillä siis tuo pyöreyteni ei ole ollut ongelma vaan rakkaus silti vaikka toisella ylipainoa onkin.
Ja aika hyvin kirjoitit sillä meillä myös otan tatskoja kun tahdon ja pitäs saadakkin just muiden lisäksi ranteeseen jatketta edellisen tatskan lisäksi ja olen muuten ain värjänny omat hiukset punaiseksi =)
Ja on ihan totta että on paljon asioitakin joita toinen ei hyväksy millään mutta eihän sitä pidäkkään tehdä kaikkea toista miellyttääkseen.

"vieras"
Aika monen thyroxinia syövän olen kuullut kitisevän painon noususta. Mulla on muuten liikatoimintaa eikä vajaa...
Se johtuu siitä, että ylitoiminnassa keho toimii liian tehokkaasti. Ummetuksen sijaan on ripulia. Hikoilumattomuuden sijaan hikoillaan sikana. Hitaan sykeen sijaa syke on nopea. Kaikki toimii pikavauhtia, myös aineenvaihdunta. Siksi liikatoiminnasta kärsivät ihmiset voivat laihtua 20 kiloa kuukaudessa siinä missä vajaatoimintainen lihoaa 20 kiloa.

Sitten kun syöt liikatoimintaan hormonia keho palaa balanssiin ja elintoiminnot normalisoituu. Jolloin luonnollisesti aineenvaihdunta palautuu normaaliksi. Ja keho hakee muutenkin balanssia keräämällä kerätyt varastot takaisin. Samalla tapaa kuin kilot lähtee vajaatoimintaisella liikkeelle kun energiankulutus palaa normaalitasolle. Itselläni on vajaatoiminta.

Eli lääke ei lihota.

"Vieras"
haha, taas hiljeni, todistin ilmeisesti senkin että hoikkana ihminen näyttää paremmalta?
Onko sulla vähän vettä päässä?

Et sinä ruma ole kummasskaan kuvassa, joskin omaan makuun laihana vähän kuiva, kalsea ja luotaantuöntävä.

Tosiasia on, että maailmassa on varmasti miljoonia kauniimpia naisia jotka painavat reilusti enemmän. Ihan ison kansan mielestä, kaikki eivät tykkää alle 23-25 BMI:sta

T. Mies

Beep
Tämä ketju taas vissiin oiva osoitus millaisilla ajatuksilla suurin osa naisista täyttää päänsä sisällön? Huoh, onneksi mun ei tarvitse olla oikeassa elämässä näiden höyrypäiden kanssa tekemisissä. :D

[QUOTE="tipi";26005148]Ja myös ne kuuluisat kurvit joista tällä palstalla niin tykätään kailottaa erottuvat usein paremmin kun vähän laihtuu ja keskivartalon rasva vähenee...

[/QUOTE]

Mutta usein nuo rinnatkin pienenee kun BMI laskee. Ja kaikilla ei laihanakaan ole tuollaista vyötäröä...

"vieras"
Itse olen 155/48 ja tuttavani on 155/90 ja kyllä olen sitä mieltä että olen paremman näköinen kuin hän. Nuori nainen,joka ei ylipainonsa takia jaksa kävellä portaita,on aika surullinen näky. Samoin eräällä tuttavallani on useampi 10 kiloa ylipainoa,on yrittänyt saada lasta miehensä kanssa jo useita vuosia. Takana useita keskenmenoja,lääkäri kehottanut monta kertaa laihduttamaan,jotta raskaus onnistuisi helpommin,mutta mitä nainen tekee: Ei yhtään mitään,samaan tapaan syö kuin ennenkin ja lenkille ei lähde kirveelläkään. Ja sitten itkee kun lasta ei kuulu...

"hiu"
Täällä palstalla kyllä kyvin kulminoituu "nainen on naiselle susi"-sanonta. Joko olet liian läski tai liian laiha, tai sitten olet muuten vaan jotenkin ruma ja luulet itsestäsi liikoja. Ihmeellinen vihan ilmapiiri, heti kun tulee puhetta jonkun ulkonäöstä.

Mä olen lievästi ylipainoinen ja hyvännäköinen. Lihon "oikeilta" kohdilta ja käytän vartalolleni sopivia vaatteita, kasvoni on kauniit ja pidän huolta ulkonäöstäni. Saan paljon kehuja ulkonäöstäni ja omaan hyvän itse tunnen, koska tiedän olevani kaunis. Ja en mä kehota tällä, että joo lihokaa kaikki koska hoikat on rumia, sillä varmasti ottaisin sen 15kg pois jos saisin pillerin joka veisi ne läskit pois.

Hassua, että aikuisilla naisilla on näin mustavalkoinen käsitys kauneudesta, koska sehän on katsojan silmissä. Eihän jonkun mielestä hyvännäköinen mieskään ole kaikkien mielestä komea. Ei se kauneus ole pelkästään kiloista tai rintojen koosta kiinni, vaan siihen vaikuttaa aika monien asioiden summa. Huono itsetunto ja sne pönkitys muiden kustannuksella tekee ihmisestä ainakin rumemman.
Ei sun tarvitse edes ottaa sitä pilleriä laihtuaksesi sen 15 kg, pääset vielä helpommalla: syömällä vähemmän.neuvo

en tajua
Mutta usein nuo rinnatkin pienenee kun BMI laskee. Ja kaikilla ei laihanakaan ole tuollaista vyötäröä...
Siis mikä ihmeen rintafetissi täällä vallitsee, kun aina jaksetaan muistuttaa, että laihtujminen on pahasta, kun rinnat pienenee?

Ei ne isot rinnat ole yhtään mikään kauneuen mitta, sopusuhtaisuus on. Totta kai ne pienenee useimmilla kun laihtuu, mitä sitten? Ei hoikalle kovin isot rinnat sopisikaan.

"vieras"
Tässä ketjussa näkyy naisten rumuus :(. Laiha tai lihava, ihan sama, kauniita voivat olla molemmat. Mutta mä sanon, että yksikään nainen, joka täällä kritisoi toisia painon perustella, EI OLE KAUNIS. Toiset ihmiset voivat tykätä lihavista ja toiset laihoista - ja kaikesta siltä väliltä.

Kukaan ei tykkää ilkeistä ihmisistä! Korkeintaan joku samanlainen paskiainen. Ei ihme, että on niin paljon koulukiusaamista ja mieleltään sairaita nuoria ja jopa lapsia. Tällä palstalla on helppo nähdä, mistä se malli kiusaamiseen ja ilkeilyyn tulee! :(

Yhteistyössä