Täälläkö vain laihoja naisia pidetään kauniina?

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
kuvan laittajalle
Paljonkohan pitäs pudottaa? Painoindeksi nyt 26. Sellua on reisissä, tiedetään.

Aijaa.com - 9927795
Kymmenisen kiloa, sanoisin.

Susta kyllä näkee, että et ole pelkästään laardia, vaan sulla on lihastakin, esim. etureiden muodosta ja muutenkin huomaa. Vai olenko ihan väärässä, jos veikkaan, että olet treenannut? Tai sit sulla on vaan atleettinen ruumiinrakenne.

Mutta onhan sulla toki rasvaakin tuossa, mutta sellainen 8-10 kg, niin alkais olemaan varmaan ihan ok ja kroppa näkyisi paremmin.

so?
Surkea itsetunto lienee aika monella bmi 24+....ketjusta päätellen.
Niin, onko se nyt sitten jotenkin ihmeellistä? Kyllä minullakin on parempi olo ja itsetunto nyt bmi 21 kuin silloin bmi 25. Tottakai oma ulkonäkö on iso osa sitä itsetuntoa.

Itse huomasin bmi:ssä 24-25 miettiväni tosi tarkasti, mitä voin päälleni pistää ja harmittelin itsekseni usein ulkomuotoani. Ulkonäkö oli mielessä usein. Sitten laihdutin ja nykyään olen todella tyytyväinen, enkä mieti tai murehdi kroppaani, vaateostoksillakin on kivempi käydä, kun voi ottaa mitä haluaa. Olin huomattavasti epävarmempi isompana. Ja olokin on nyt parempi ja kevyempi.

Siis mikä ihmeen rintafetissi täällä vallitsee, kun aina jaksetaan muistuttaa, että laihtujminen on pahasta, kun rinnat pienenee?

Ei ne isot rinnat ole yhtään mikään kauneuen mitta, sopusuhtaisuus on. Totta kai ne pienenee useimmilla kun laihtuu, mitä sitten? Ei hoikalle kovin isot rinnat sopisikaan.
Tuossa kuvassa oli normaalia isommat..aika monella ne jää reilusti pienemmiksi ja ei olla sitte niitä sopusuhtaisia. Vähän korkeammalla BMI:llä näytetään paljon sopusuhtaisemmilta kuin laihana. Miksi siis olla laiha?

vastaus
Tuossa kuvassa oli normaalia isommat..aika monella ne jää reilusti pienemmiksi ja ei olla sitte niitä sopusuhtaisia. Vähän korkeammalla BMI:llä näytetään paljon sopusuhtaisemmilta kuin laihana. Miksi siis olla laiha?
Mikä on vähän korkeampi bmi? Minä puhun nyt sellaisesta normaalista hoikkuudesta, tyyliin bmi 19-21. Ei ole minunkaan silmään kaunista, jos on ihan lauta, mutta minusta kauneus ei siltikään ole kiinni tisseistä, ei niiden tarvitse kovin isot olla. Mieluummin hoikka ja pienitissinen tai tissitön kuin isompi ja isotissinen.

viear
Mikä on vähän korkeampi bmi? Minä puhun nyt sellaisesta normaalista hoikkuudesta, tyyliin bmi 19-21. Ei ole minunkaan silmään kaunista, jos on ihan lauta, mutta minusta kauneus ei siltikään ole kiinni tisseistä, ei niiden tarvitse kovin isot olla. Mieluummin hoikka ja pienitissinen tai tissitön kuin isompi ja isotissinen.
Jaa. Kyllä minä enemmin olisin BMI 25-30 isoilla muodoilla kuin BMI 19 A-C kupilla.

C kuppi laihallahan on absoluuttisesti helvetin pieni koska kuppikoko on se erotusmitta, ei todellinen koko

paljonko pois?
Kymmenisen kiloa, sanoisin.

Susta kyllä näkee, että et ole pelkästään laardia, vaan sulla on lihastakin, esim. etureiden muodosta ja muutenkin huomaa. Vai olenko ihan väärässä, jos veikkaan, että olet treenannut? Tai sit sulla on vaan atleettinen ruumiinrakenne.

Mutta onhan sulla toki rasvaakin tuossa, mutta sellainen 8-10 kg, niin alkais olemaan varmaan ihan ok ja kroppa näkyisi paremmin.
Treenaan aika tavalla, MET-minuutteja päivässä tulee yleensä viikkosuosituksen verran. Lyhyenä ja kohtalaisen lihaksikkaana saatan näyttää vantteralta, mutta esim. farkuissa tai hameessa olen siromman näköinen. Kuvastahan ei käy ilmi lainkaan mitat/mittasuhteet. Vyötärönympärys on 69 cm ja reisi on 51 cm paksuimmasta kohdasta ihan nivusen vierestä, ranne 13 cm yms.

Olen myös laihtunut kohtalaisen lyhyessä ajassa ja lukuisat raskaudet venyttäneet vatsanahkaa. Pitäs varmaan joku leikkaushommeli siihen ajatella, ei sitä kai voi kiinteyttää poiskaan. Tarkoitus ois saada painoa alemmaksi, mutta menen enempi kiinteytyksellä kuin paastolla.

uskon joo
Jaa. Kyllä minä enemmin olisin BMI 25-30 isoilla muodoilla kuin BMI 19 A-C kupilla.

C kuppi laihallahan on absoluuttisesti helvetin pieni koska kuppikoko on se erotusmitta, ei todellinen koko
Joo, ihan varmaan:D:D Tokihan normaali ihminen haluaa olla bmi 30 (eli merkittävästi lihava) ihan vaan huvikseen ja tissien takia. Eihän noin isolla enää edes erota juuri rintoja makkaroista. AIka sairaalloista tuo sinun rintafetissi, jos olisit valmis olemaan niiden takia lihava.

"Vieras"
Joo, ihan varmaan:D:D Tokihan normaali ihminen haluaa olla bmi 30 (eli merkittävästi lihava) ihan vaan huvikseen ja tissien takia. Eihän noin isolla enää edes erota juuri rintoja makkaroista. AIka sairaalloista tuo sinun rintafetissi, jos olisit valmis olemaan niiden takia lihava.
Merkittävästi lihava? Tarkistappa tietosi. Kas kun ei sairaalloisen vaarallinen virtahepoisuus.

BMI26-30 on ensimmäinen alue yli täysin normaalin.

Esim. tämä on varmasti yli BMI25 ja erittäin sopiva mielestäni
http://www.plusshe.com/wp-content/uploads/2009/04/leopardbustier.jpg

Hoikilla vaan on pakonomainen tarve luulla, että BMI18-20 on se haluttavuuden standardi.

"milie"
http://aijaa.com/000989841542

No paljonko tästä pitäis tiristää, että olisi hyvä? Bmi on 25. Itse olen varsin tyytyväinen enkä kyllä mielestäni lihava taikka ylipainoinen vaikka tuon bmin mukaan olenkin.

"Vieras"
[QUOTE="milie";26011441]http://aijaa.com/000989841542

No paljonko tästä pitäis tiristää, että olisi hyvä? Bmi on 25. Itse olen varsin tyytyväinen enkä kyllä mielestäni lihava taikka ylipainoinen vaikka tuon bmin mukaan olenkin.[/QUOTE]

BMIn mukaan olet normaali. Ja kuvan mukaan.

"vieras"
Treenaan aika tavalla, MET-minuutteja päivässä tulee yleensä viikkosuosituksen verran. Lyhyenä ja kohtalaisen lihaksikkaana saatan näyttää vantteralta, mutta esim. farkuissa tai hameessa olen siromman näköinen. Kuvastahan ei käy ilmi lainkaan mitat/mittasuhteet. Vyötärönympärys on 69 cm ja reisi on 51 cm paksuimmasta kohdasta ihan nivusen vierestä, ranne 13 cm yms.

Olen myös laihtunut kohtalaisen lyhyessä ajassa ja lukuisat raskaudet venyttäneet vatsanahkaa. Pitäs varmaan joku leikkaushommeli siihen ajatella, ei sitä kai voi kiinteyttää poiskaan. Tarkoitus ois saada painoa alemmaksi, mutta menen enempi kiinteytyksellä kuin paastolla.
Hei niissä mittanauhoissa on toisella puolella sentit ja toisella puolella tuumat. En usko hetkeekään, että tuossa kuvassa olevalla olis noin pieniä mittoja.. Reidetkin varmaan 70cm..

"milie"
[QUOTE="Vieras";26011448]BMIn mukaan olet normaali. Ja kuvan mukaan.[/QUOTE]

Bmi 24,9 on se normaali raja, mutta kuitenkin, lievä ylipaino tällä hetkellä ja tarkka bmi on 25,1.

"Vieras"
[QUOTE="milie";26011441]http://aijaa.com/000989841542

No paljonko tästä pitäis tiristää, että olisi hyvä? Bmi on 25. Itse olen varsin tyytyväinen enkä kyllä mielestäni lihava taikka ylipainoinen vaikka tuon bmin mukaan olenkin.[/QUOTE]
Sulla on kaunis vartalo noin, koska vyötärö on kapea. Kaikki ei ole tuolla indeksillä tuon mallisia, vaan ovat omenia. Ei sun tartte pudottaa ollenkaan, kun näytät hyvältä, ellet itse halua. Ei lievä ylipaino haittaa, jos se on kertyneenä pehvaan ja reisiin. Se ei ole terveyshaitta, niinkuin omenan muotoisuus on.

paljonko pois?
[QUOTE="vieras";26011459]Hei niissä mittanauhoissa on toisella puolella sentit ja toisella puolella tuumat. En usko hetkeekään, että tuossa kuvassa olevalla olis noin pieniä mittoja.. Reidetkin varmaan 70cm..[/QUOTE]

No kyl nyt on niin pienet mitat ja vaatekoko on 38. Mutta kuten sanoin olen kovin lyhyt.

"Vieras"
[QUOTE="milie";26011474]Bmi 24,9 on se normaali raja, mutta kuitenkin, lievä ylipaino tällä hetkellä ja tarkka bmi on 25,1.[/QUOTE]

Tässä esimerkki kuinka uskotaan numeroa kuin jumalaa. Sinä olet Normaali. Miksi et voi luottaa siihen?

Ihan hyvin joku muodokas liikunnallinen BMI28 voi sanoa "olen normaali" eikä siihen tarvitse luikkujen räksyttää että oot läski koska BMI niin sanoo.

Ei pelkkä BMI
Koko ketjua en jaksanut lukea, mutta pelkkään BMI:hin ei kannata tuijottaa. Rasva-% merkkaa myös tosi paljon ja rakenne muuten.

Jos mun BMI olis 25 olisin todella lihava, jostain syystä, vaikka rasvaa ei hirveästi olekaan. Jos taas on kovin lihaksikas, saattaa BMI olla hyvinkin yli 26 näyttämättä kuitenkaan lihavalta.

lähettäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Ei pelkkä BMI;26011577:
Koko ketjua en jaksanut lukea, mutta pelkkään BMI:hin ei kannata tuijottaa. Rasva-% merkkaa myös tosi paljon ja rakenne muuten.

Jos mun BMI olis 25 olisin todella lihava, jostain syystä, vaikka rasvaa ei hirveästi olekaan. Jos taas on kovin lihaksikas, saattaa BMI olla hyvinkin yli 26 näyttämättä kuitenkaan lihavalta.
Tällä palstalla kaikki on aina tosi lihaksikkaita...oikeita bodareita suorastaan...ja kun kerrotaan, että on viikko harrastettu liikuntaa ja ihmetellään ettei paino putoo, niin joku siihen jo kommentoi, että "sulle on tullut lihasta". Huvittavaa!

Sitten näihin omakuviin ängätään monta tiukkaa pitkää trikootoppia päällekkäin ja mahdollisimmat piukeet housut, niin johan siinä läskit vetäytyy kasaan, makkarat peittyy ja kuvassa näyttää niiiiin sutkajalta. Voi vaan kuvitella, mikä totuus on ilman vaatteita...niin ja kuvassa on vielä varmasti ne mustat vaatteet ja vastavalo...

sivu
Aika monen thyroxinia syövän olen kuullut kitisevän painon noususta. Mulla on muuten liikatoimintaa eikä vajaa...
Vajaatoimintaisella paino saattaa nousta silloin, kun hoito on epätasapainossa, eli kun Thyroxinin syömisestä huolimatta kilpirauhasarvot ovat vajaatoiminnan puolella. Ihan vaan niinkuin faktaakin vähän peliin.

Liikatoiminta yleensä taas pistää ihmisen laihtumaan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä;26012198:
Tällä palstalla kaikki on aina tosi lihaksikkaita...oikeita bodareita suorastaan...ja kun kerrotaan, että on viikko harrastettu liikuntaa ja ihmetellään ettei paino putoo, niin joku siihen jo kommentoi, että "sulle on tullut lihasta". Huvittavaa!
.
Muuten kuvaan kantaaottamatta on pakko todeta, että tämä on niiiin totta. Aina täällä epäillään, että lihastahan sitä on kahden viikon zumbailun jälkeen pakosti kasvanut, kun ap ei ole laihtunut, tai ainakin kolmen viikon salikerran jälkeen on varmaa, että läski on muuttunut lihakseksi. Hymähtelen aina itsekseni, kun näitä "tietäjiä" luen. :D :D :D

Yhteistyössä