Tämän takia vastustan aborttia

  • Viestiketjun aloittaja adelessa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Eemeli";25920771]Abortti vastaa murhaa. Lääketeiteellinen todiste todistaa hedelmöittyneen munasolun DNA;n. DNA:ssa on koko ihmisen rakenne ja persoona. Abortti on murha![/QUOTE]

Jos abortti on murha, keskenmenohan on sitten aina kuolema. Eikö totta? Montako 6-viikkoista tai edes 17-viikkoista alkiota/sikiötä tiedät haudan lepoon siunatun? Et yhtään.

Tästä aiheesta en ole ikinä kuullut kenenkään pitävän meteliä. Miksi?
 
"vieras"
En katsonut linkkiä mutta voin kuvitella mitä siellä on :) Olen tehnyt abortin 15-vuotiaana, tonkinut sen jälkeen netistä vaikka ja mitä kuvia mutta aina olen ollut sitä mieltä että abortti oli ainoa, oikea vaihtoehto enkä ole sitä koskaan katunut :) Olen pahoillani etten itke ja kadu ja märise ja olen vielä saanut kaksi ihanaa lasta sen jälkeen silloin kun olen halunnut mutta koittakaa kestää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
rakentavampaa
Rakentavampaa kuin tämä juupas-eipäs-keskustelu, jossa jokainen tuntee ylemmyyttä eikä rakentavaa yhteisymmärrystä olisi mun mielestä keskustella, mihin viikoille asti abortti on ok ja missä olosuhteissa. Ja miten eri näkemykset voisivat sovussa elää rinnakkain.
Ja mä en todellakaan ymmärrä tuollaista kuvillamässäilyä. Kertoo jo tekijän sairaasta ajatusmaailmasta. Joskus toivois, että ko hihhulit (jossa ei oo mitään tekoa enää rakentavan uskon kanssa Jumalaan) menis Afrikkaan laittamaan tuon energiansa ja pelastais jo olemassaolevia lapsia, jotka kuolevat nälkään tai halvan lääkkeen puuttumiseen.

Tulipa taas tekstiä mutta vituttaa tuollainen mässäily ja mutkien suoriminen musta-valkoiseksi.
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25921310:
Alkoholi- ja huumeperheeseen syntyminen onkin varmaan jokaisen alkion suurin toive.
No ei varmasti ole. Mutta alkoholi- huumeperheet eivät edes yleensä abortoi, koska raskauskin ilmenee vasta myöhemmässä vaiheessa. : /

Mukavuusabortit ovat kaikki aivan helvetin väärin! Toivottavasti Jumala on olemassa. Toivottavasti nämä abortoidut solumöykyt pääsevät siihen tilanteeseen tapaamaan vanhempiaan, kun nämä tuomitaan hornan tuuttiin. :kieh:

Joo, mä oon fanaattisesti abortteja vastustava ituhippi-hörhö.
 
"vieras"
Mukavuusabortit ovat kaikki aivan helvetin väärin! Toivottavasti Jumala on olemassa. Toivottavasti nämä abortoidut solumöykyt pääsevät siihen tilanteeseen tapaamaan vanhempiaan, kun nämä tuomitaan hornan tuuttiin. :kieh:
En tiedä pääsenkö hornan tuuttiin mutta uskon kyllä että aikanaan tapaan abortoidun sikiön (lapseni) tuon puoleisessa. Sitä en kyllä ymmärrä että miten kenelläkään (edes sinulla) on varaa toivoa muille tuollaista mutta kai on niitäkin jotka omasta mielestään on täydellisiä :)
 
No ei varmasti ole. Mutta alkoholi- huumeperheet eivät edes yleensä abortoi, koska raskauskin ilmenee vasta myöhemmässä vaiheessa. : /

Mukavuusabortit ovat kaikki aivan helvetin väärin! Toivottavasti Jumala on olemassa. Toivottavasti nämä abortoidut solumöykyt pääsevät siihen tilanteeseen tapaamaan vanhempiaan, kun nämä tuomitaan hornan tuuttiin. :kieh:

Joo, mä oon fanaattisesti abortteja vastustava ituhippi-hörhö.
On se kamalaa jos saman logiikan mukaan tapaan tuonpuoleisessa kaikki lakanalle laskemani mällit!:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
En mäkään oikein jaksanut lukea ton linkin tekstejä.

Mutta mulla ei ole oikein edes mielipidettä. Jokainen tekee niinkuin tekee. On mullakin pari kaveria jotka tehneet abortin, mutta se ei herätä mussa mitään tunteita, se on heidän asiansa.
Itse en varmastikkaan kykenisi aborttiin, en tiedä koska ei ole ikinä tullut vastaan sellaista tilannetta että oisi pitänyt päättää. Itselläni on kaksi lasta.
 
hmph
[QUOTE="vieras";25921429]En tiedä pääsenkö hornan tuuttiin mutta uskon kyllä että aikanaan tapaan abortoidun sikiön (lapseni) tuon puoleisessa. Sitä en kyllä ymmärrä että miten kenelläkään (edes sinulla) on varaa toivoa muille tuollaista mutta kai on niitäkin jotka omasta mielestään on täydellisiä :)[/QUOTE]

En ole omasta mielestäni täydellinen. Minusta puuttuu viat. ;) :p
 
tsiiiiiiiis... Elävä ihmisalkio ja siemen-neste ovat samanvertaisia? :headwall:
Lainauksesa puhuttiin solumöykystä eli onko siinä nyt paljoakaan eroa onko yksi, kaksi tai kymmenen solua samassa kasassa? Toisaalta siemennesteessä on 250000000 solua, siinä vasta solumöykkyä kerrakseen.

Mutta kukaan abortinvastustaja ei ole vieläkään kertonut missä vaiheessa solut muuttuvat ihmiseksi.
 
hmph
Lainauksesa puhuttiin solumöykystä eli onko siinä nyt paljoakaan eroa onko yksi, kaksi tai kymmenen solua samassa kasassa? Toisaalta siemennesteessä on 250000000 solua, siinä vasta solumöykkyä kerrakseen.

Mutta kukaan abortinvastustaja ei ole vieläkään kertonut missä vaiheessa solut muuttuvat ihmiseksi.
Jokaisella meistä on oma näkemyksensä asiaan. :)
Minusta asia muuttuu vakavaksi siinä vaiheessa, kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään, periaatteessa voisin olla jopa kierukkaa vastaan. Joku muu on sitä mieltä, että vastasyntyneenkin voi vielä "abortoida".
 
Lainauksesa puhuttiin solumöykystä eli onko siinä nyt paljoakaan eroa onko yksi, kaksi tai kymmenen solua samassa kasassa? Toisaalta siemennesteessä on 250000000 solua, siinä vasta solumöykkyä kerrakseen.

Mutta kukaan abortinvastustaja ei ole vieläkään kertonut missä vaiheessa solut muuttuvat ihmiseksi.
Ihminen se on käytännössä vasta kun se tulee värkistä ulos. Mutta elävä olento se on siitä hetkestä kun sydän alkaa lyödä, että kyllä se abortti ihan tosissaan elävän olennon lopettaminen on. Olettaisin, että sun spermasta ei sykettä löydy?
 
"Jenis"
Ihminen se on käytännössä vasta kun se tulee värkistä ulos. Mutta elävä olento se on siitä hetkestä kun sydän alkaa lyödä, että kyllä se abortti ihan tosissaan elävän olennon lopettaminen on.
Miten niin? Sikiö on "elävä olento" sitten kun se pärjää itse äitinsä ulkopuolella. Siksi murha ja tappo on pikkuisen eri asioita kuin abortti, vaikkapa nyt rikoslaillisesti ajateltuna.
 

Yhteistyössä