Tuli ruokasäilytysketjusta mieleen: Mitä epähygieenisyyksiä olen bongannut tutuilla?

• Viestiketjun aloittaja hygeena
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
Yks mikä ällöttää on se että samoja pyyhkeitä käytetään monta kertaa ja sit ne paskaisina roikkuu kaikkien nähtävillä.
Meillä käytetään samaa pyyhettä ihan max. kaks kertaa, yleensä vaan kerran: suihkun jälkeen pyyhitään ja suoraan koneeseen/pyykkikoriin.
Onpa tosi ihanan puhdas olo varmaan kun suihkun jälkeen pyyhkii itsensä pinttyneen likaiseen valmiiksi kosteaan pyyhkeeseen, hrrrrr...
Meillä ainakin pyyhkeet on ilmavasti kuivumassa suihkun jälkeen ja koskaan ei ole tarvinnut kosteaan pyyhkeeseen pyyhkiä....en vaan voi käsittää miksi laittaisin kerran käytetyn pyyhkeen pyykkikoriin....aivan sairasta....

"alma"
Yks mikä ällöttää on se että samoja pyyhkeitä käytetään monta kertaa ja sit ne paskaisina roikkuu kaikkien nähtävillä.
Meillä käytetään samaa pyyhettä ihan max. kaks kertaa, yleensä vaan kerran: suihkun jälkeen pyyhitään ja suoraan koneeseen/pyykkikoriin.
Onpa tosi ihanan puhdas olo varmaan kun suihkun jälkeen pyyhkii itsensä pinttyneen likaiseen valmiiksi kosteaan pyyhkeeseen, hrrrrr...
Mihin sä piilotat ne käytetyt paskaset pyyhkeet sillon kun käytätkin niitä kaksi kertaa? (hui kauheeta!) Ja miten siitä pyyhkeestä niin kauhean paskasen saa, kun useimmat nyt kai suht puhtaita ovat suihkun jälkeen.
Tässä on kyse kyllä jostain neuroosista eikä hygieniasta.

JuuH
Ok, teillä on näin.
Meillä sitä ns.paskaisuutta (hiki, lika tms) ei pyyhitä pyyhkeisiin, pyyhkeeseen pyyhitään vain vesi suihkun jälkeen. Kun vesi on pyyhkeestä kuivunut, voi sitä käyttää uudelleen.

"harmaa"
Eiks suihkun jälkeen kuitenkin yleensä olla puhtaita..
Ja ne pyyhkeetki kandee vissiin laittaa ilmavasti kuivumaan.

Mut eikös sulla olekin jonkumoinen pöpöfobia..tai mikälie pakkomielle siivota jatkuval syötöl

Kyllähän niihin pyyhkeisiin aina irtoaa kuolleita ihosoluja yms. vaikka puhdasta ihoa pyyhkiikin. Ja kun toisilla oikeasti näkee pinttyneen likaisia pyyhkeitä roikkumassa niin...
Se on meidän pientä luksusta että joka kerta saa ottaa puhtaan pyyhkeen.

(Ja mun mielestä niin kauniita pyyhkeitä ei olekaan että ne sisústussilmää miellyttäis naulakossa roikkuessaan)

"Mä"
No ihan varmasti suihkun jälkeen irtoaa pyyhkeeseen vielä vaikka mitä, kuolleita ihosoluja ja muuta moskaa, en minä ainakaan juuriharjalla itseäni suihkussa harjaa. Ja moni ei vielä alapäätäänkään pese pesuaineella, sit hierotaan pyyhkeeseen.. On puhdas joo.

"harmaa"
[QUOTE="Mä";25874650]No ihan varmasti suihkun jälkeen irtoaa pyyhkeeseen vielä vaikka mitä, kuolleita ihosoluja ja muuta moskaa, en minä ainakaan juuriharjalla itseäni suihkussa harjaa. Ja moni ei vielä alapäätäänkään pese pesuaineella, sit hierotaan pyyhkeeseen.. On puhdas joo.[/QUOTE]

Irtoaahan sitä solukkoa vaatteisiinki.
Ihan kuten vuodevaatteisiin..vai vaihdatko ne joka päivä?

Nokun
[QUOTE="Outoa";25874256]Te jotka vaihdatte lastat kesken paiston, vaihdatteko myös pannun? Ilettävää jos samasta pannusta tarjoillaan kypsää lihaa missä on ollut raakaakin... Hahaha ja ettekö koskaan syö esim. Pihvejä mediumina tai muuten kuin täysin kypsinä?
Tiskirätin ite säilytän siinä tiskipöydällä, kuivuu kyllä nopeasti vaikka on kaksinkerroinki. Mies joskus jättää sen altaaseen lillumaan ja nakkaan kyllä heti roskiin. Ällöttää sellaset paikat missä ei joka viikko pyyhitä ikkunoiden ja ovien karmeja ja päältä pölyjä ja samoin väliovista.[/QUOTE]

se pannu kyllä kuumenee kauttaaltaan siinä paiston aikana. Lasta ei. Ja joo, en syö naudanlihaa ollenkaan, joten en todellakaan syö lihaa vähänkään raakana. No tuskin maistuisi se nautakaan raakana, jos olis siihen varaa.

[QUOTE="harmaa";25874685]Irtoaahan sitä solukkoa vaatteisiinki.
Ihan kuten vuodevaatteisiin..vai vaihdatko ne joka päivä?[/QUOTE]

Vaatteet vaihdan joka päivä, ja yöllä käytän vaatteita. Jos nukkuisin alasti niin vaihtaisin varmaan vuodevaatteet päivittäin. Nyt vaihdetaan n. kerran viikossa, jos homma ois yhtään vähemmän vittumaista niin vaihtaisin useamminkin (inhoon yli kaiken pussilakanoiden laittamista).

"Mää"
Ainakin meillä pestiin aina hihna työvuoron päättyessä tai jos vaihtui vuoro suoraan kassalta toiseen, niin sitten viimeistään illalla. Pesuaine oli muistaakseni Windex tai joku vastaava tosi tymäkältä haiseva. Ja tietysti jos tuli jotain sotkua kassahihnalle niin se pestiin heti pois. Cittarissa näin.
meilläpäin ei kaupassa pestä ainakaan kärryjä. Ovat aika inhottavan näköisiä kaikissa, yhdessä kaupassa ihan pölyisiä rakennusvaiheen jäljiltä, toki vissiin se pöly hiljalleen kuluu pois niiltä pinnoilta joita ruokapakkaukset koskettavat..

"Mä"
no en tosiaan suihkun jälkeen laita likaisia vaatteita päälle.
Ja sitä solukkoa irtoaa kyllä ihan eri tavalla kosteasta ihosta suihkun jälkeen karkealla pyyhkeellä hieroessa, ja sitten ne kaikki moskat muhivat siellä märässä pyyhkeessä yhdessä..
Harvemmin hieron itseäni pitkään märkänä liottuani vuodevaatteisiin, meillä ei niin kiihkeää seksielämääkään ole.

"Mä"
en tosiaan laita suihkun jälkeen likaisia vaatteita, tai hiero itseäni likomärkänä petivaatteisiinkaan.

"pöpsi"
Noista pyyhkeistä tuli vielä mieleen..
Mä vaihdan oman ja pienempien lasten pyyhkeet melko usein (joskus ihan joka kertakin), mut mies ja teini (tyttö vieläpä) ei sit vaihda ei millään. Tyttö vie pyyhkeensä aina huoneeseensa ja siellä se muhii jossain kasassa tuolilla tms. ja mies taas voi käyttää pyyhettä ensin saunatauolla hikisenä ja sit lopuks pesun jälkeen kuivata ittensä siihen samaan pyyhkeeseen :x Eikä auta vaikka "mainitsen" asiasta ihan joka kerta :eek:

Mikä inhottaa
Se, että plussamammalle näköjään mitään mitä ei näe, ei ole olemassa. Siis siellä lastassa ei ole bakteereja, kun siellä ei enää NÄY punaista lihaa, lattialla ja tuoleissa ei mitään ole, miksi ei voisi pöytäluutulla pyyhkiä.. Hyi kun ajatteleekin mitä kaikkea kengänpohjissa sisään kulkee, paskaa kusta ja limppejä, plus sitten ihan niitä normaaleja taudinaiheuttajia.. Sit leivotaan pullaa siinä pöydällä..

"vieras"
[QUOTE="Mä";25874836]no en tosiaan suihkun jälkeen laita likaisia vaatteita päälle.
Ja sitä solukkoa irtoaa kyllä ihan eri tavalla kosteasta ihosta suihkun jälkeen karkealla pyyhkeellä hieroessa, ja sitten ne kaikki moskat muhivat siellä märässä pyyhkeessä yhdessä..
Harvemmin hieron itseäni pitkään märkänä liottuani vuodevaatteisiin, meillä ei niin kiihkeää seksielämääkään ole.[/QUOTE]

Yöllä nukkuessaan ihmisest ei tietty irtoo yhtään hikeä ym.
Siel ne paskat sängys muhii, jos sänkyä ei sit imuroida jne.

Kuka hullu ittensä hierois kuivaks.

pyyhkeistä...
Mites te joka kerta uutta pyyhettä käyttävät toimitte matkalla? Siis ette varmaan voi ollenkaan reppureissata, kun sinnehän pitäs ottaa kauheat määrät pyhkeitä mukaan ennenkuin ehtii pesulaan niitä pesemään.

Alkuperäinen kirjoittaja pyyhkeistä...;25874960:
Mites te joka kerta uutta pyyhettä käyttävät toimitte matkalla? Siis ette varmaan voi ollenkaan reppureissata, kun sinnehän pitäs ottaa kauheat määrät pyhkeitä mukaan ennenkuin ehtii pesulaan niitä pesemään.
Juu en todellakaan reppureissaa, olen aivan liian mukavuudenhaluinen.
Hotellissa pyyhe vaihdetaan päivittäin =)

Enkä mä tästä nyt niin hysteerinen ole ettenkö vaikka kylässä pystyis käyttämään kahta-kolmea kertaa samaa pyyhettä jos siellä niin on tapana, kotona vaan koen kätevimmäksi ja kivoimmaksi uudet pyyhkeet joka kerta.

Eevee
Te oksentaisitte kun tulisitte meille.

Taidetaan olla aika ääripää boheemeja.....

Koirat ja kissat nukkuu sängyssä, toinen koira tyynylläni. Kissa saa mennä pöydillä paitsi ruoka-aikaan, samalla rätillä pyyhin pöydät, tuolit, jääkaapin oven jne. Vessassa on oma rättinsä kyllä. Karvoja meiltä löytyy aina ja jokapaikasta. Rätti menee pesuun kerta viikkoon.

Nää jutut mitä tässä ketjussa lukee joille moni yökkii, ei vaikuta muhun mitenkään. Ainoa mikä mua kuvottaa on haisevat rätit ja pyyhkeet.

"vieras"
Mä en ymmärrä Wettex enkä Chifonet liinojen käyttöä keittiö rätteinä. Yhdellä kaverilla jolla oli kylpyamme se oli aina semmosen naatan peitossa :x
Mitä sitten pitäisi käyttää? Eikö noi juuri niitä keittiörättejä ole? Ja meillä se rätti roikkuu hanassa tai uunin luukussa, juuri siksi, että se kuivuu! Missä te muut kuivatatte rättinne näitisi piilossa?

Ja juu, meillä on varmasti monen mielestä sottaista ja epähygienistä. Ei olla mitään himosiivoojia. Mutta ihan varmasti meillä tajoillaan ruokaa puhtaista astioista! En voi sietää sitä, jos tiskataan käsin ja lasi on rasvaisia täpliä täynnä pesun jälkeen. Että pientä epäloogisuutta ehkä havaittavissa ;)

"mie"
Aika harvoin vaihdat käsipyyhkeet. Itse vaihdan joka toinen päivä.
kyllä tässä kahden ja puolen ihmisen taloudessa ihan sopiva aika.. kyllähän ne kädet pestään saippualla ennen kuivaamista. Millon ite oot viimeks imuroinu sänkys? Ihmiset vaihtaa lakanoita ja pyyhkeitä harva se päivä, eivätkä tiedä mikä määrä paskaa on patjan sisällä. Kun näin kerran mikä määrä paskaa lähti omastamme, on tullu rutiiniksi tehdä sekin kodinhoitotyö säännöllisesti.

"mie"
[QUOTE="vieras";25874950]Yöllä nukkuessaan ihmisest ei tietty irtoo yhtään hikeä ym.
Siel ne paskat sängys muhii, jos sänkyä ei sit imuroida jne.

Kuka hullu ittensä hierois kuivaks.[/QUOTE]

oho, joku oli jo täällä maininnukki sängyn imuroimisesta.. :)

"vieras"
[QUOTE="Mä";25874650] Ja moni ei vielä alapäätäänkään pese pesuaineella, sit hierotaan pyyhkeeseen.. On puhdas joo.[/QUOTE]

Kannattaa sitten olla TODELLA tarkkana millä aineilla lähestyy alapäätään.

"vieras"
Juu en todellakaan reppureissaa, olen aivan liian mukavuudenhaluinen.
Hotellissa pyyhe vaihdetaan päivittäin =)

Enkä mä tästä nyt niin hysteerinen ole ettenkö vaikka kylässä pystyis käyttämään kahta-kolmea kertaa samaa pyyhettä jos siellä niin on tapana, kotona vaan koen kätevimmäksi ja kivoimmaksi uudet pyyhkeet joka kerta.
Kunnon hotelleissa ainakin satsataan ekologisuuteen ja vaihdetaan ainoastaan ne pyyhkeet, jotka asiakas vaatii vaihdettavaksi (jättää ripustamatta). Ja kannustetaan myös asiakasta ajattelemaan mikä on järkevää käytöstä.

Yhteistyössä