Mä kyllä kans ihmettelee. Ne ei ota mua yhtään vakavasti... vaikka mulla varma nyt kaikki mahdolliset oireet mitä vaan voi ollaMulle sanottiin samassa sairaalassa aikoinaan, että saan itse päättää jäänkö sinne vai menenkö kotiin odottelemaan. Raskausviikkoja oli 40+5, mun olo oli ihan hyvä, supistuksia oli suht säännöllisesti mutta kohdunsuu vielä kiinni & kohdunkaulaakin jäljellä. Sanoin, että jään tänne. Sain vielä päättää senkin, menenkö vuodeosastolle (prenataali) vaiko synnytysosastolle, ja valitsin ensimmäisen koska siellä sai ruokaa . Olin vuodeosastolla ehkä 10 tuntia, sain akupunktiota supistusten voimistamiseen, ja kun kohdunsuu oli auki ehkä sentin niin siirsivät synnytysosastolle. Siellä sain 3 cm kohdalla epiduraalin ja oksitosiinia, kun supistuksia oli ollut jo vuorokauden ajan, ja siitä se synnytys sitten lähti kunnolla käyntiin.
En valittanut, en ollut tuskainen, en ollut kärsinyt viikkokausia tai edes päiväkausia, ja silti näin. Siksi ihmetyttää tosi paljon, että miten ne nyt Milannaa noin eri lailla kohtelee...
Tokaa muksua synnyttäessäni olin 3 cm auki kun menin synnärille. Supistuksia oli ollut noin 12 tunnin ajan ennen kun sairaalaan menin. Oli uudenvuodenpäivä, eli pyhä. Sain jäädä sinne, vaikka supistukset loppuivatkin kun olin ollut sairaalassa tunnin pari. Antoivat taas oksitosiinia jotta synnytys etenisi. Silloin oli rv 41+2.
Enkä silloinkaan joutunut itse ollenkaan anelemaan että saisin sinne jäädä, tms.
En vaan oikeasti tajua, että jos lapsivettä tihkuu, paikat on auki, ja supistuksia on tullut jo hyvän aikaa siten että äiti on tuskissaan & väsynyt, niin miksi ne ei anna jäädä osastolle ja lykkää vaikka tippaa käsivarteen jotta homma lähtisi etenemään nopeammin.
Miten sait jo epiduraalin vaikka olit "vain" 3 senttiä auki? Mua käynnistettiin kolme päivää ja olin 3 senttiä auki sekä kamalat supistukset, joita olin jo kestänyt monta päivää. Lopulta menin kyllä sektioon, kun oli virhetarjonta, mutta ihmettelin myös kun samassa huoneessa olevalla naisella oli 2 senttiä auki ja vielä kanavaa näkyvissä niin pääsi saliin yöllä ja aamulla kun itse jouduin leikkaukseen, mieheni oli tavannut sen naisen miehen ja se sanoi että joutuvat takaisin osastolle kun synnytys ei ole käynnissä.Mulle sanottiin samassa sairaalassa aikoinaan, että saan itse päättää jäänkö sinne vai menenkö kotiin odottelemaan. Raskausviikkoja oli 40+5, mun olo oli ihan hyvä, supistuksia oli suht säännöllisesti mutta kohdunsuu vielä kiinni & kohdunkaulaakin jäljellä. Sanoin, että jään tänne. Sain vielä päättää senkin, menenkö vuodeosastolle (prenataali) vaiko synnytysosastolle, ja valitsin ensimmäisen koska siellä sai ruokaa . Olin vuodeosastolla ehkä 10 tuntia, sain akupunktiota supistusten voimistamiseen, ja kun kohdunsuu oli auki ehkä sentin niin siirsivät synnytysosastolle. Siellä sain 3 cm kohdalla epiduraalin ja oksitosiinia, kun supistuksia oli ollut jo vuorokauden ajan, ja siitä se synnytys sitten lähti kunnolla käyntiin.
En valittanut, en ollut tuskainen, en ollut kärsinyt viikkokausia tai edes päiväkausia, ja silti näin. Siksi ihmetyttää tosi paljon, että miten ne nyt Milannaa noin eri lailla kohtelee...
Tokaa muksua synnyttäessäni olin 3 cm auki kun menin synnärille. Supistuksia oli ollut noin 12 tunnin ajan ennen kun sairaalaan menin. Oli uudenvuodenpäivä, eli pyhä. Sain jäädä sinne, vaikka supistukset loppuivatkin kun olin ollut sairaalassa tunnin pari. Antoivat taas oksitosiinia jotta synnytys etenisi. Silloin oli rv 41+2.
Enkä silloinkaan joutunut itse ollenkaan anelemaan että saisin sinne jäädä, tms.
En vaan oikeasti tajua, että jos lapsivettä tihkuu, paikat on auki, ja supistuksia on tullut jo hyvän aikaa siten että äiti on tuskissaan & väsynyt, niin miksi ne ei anna jäädä osastolle ja lykkää vaikka tippaa käsivarteen jotta homma lähtisi etenemään nopeammin.
Ne vaan tarjosi epiduraalia mulle. Supistukset olivat loppuneet, totesivat että epiduraali voi auttaa rentoutumaan ja siksi sen tyrkkäsivät. Ekassa synnytyksessä 3 cm kohdalla, tokassa vissiin 4 cm kohdalla - molemmat synnytykset meni samaa kaavaa, eli kohtu teki lakon eikä enää supistellut.Miten sait jo epiduraalin vaikka olit "vain" 3 senttiä auki? Mua käynnistettiin kolme päivää ja olin 3 senttiä auki sekä kamalat supistukset, joita olin jo kestänyt monta päivää. Lopulta menin kyllä sektioon, kun oli virhetarjonta, mutta ihmettelin myös kun samassa huoneessa olevalla naisella oli 2 senttiä auki ja vielä kanavaa näkyvissä niin pääsi saliin yöllä ja aamulla kun itse jouduin leikkaukseen, mieheni oli tavannut sen naisen miehen ja se sanoi että joutuvat takaisin osastolle kun synnytys ei ole käynnissä.
Niin tätä mää vähän meinaan ja että alkaa vauvakin jo tollasesta stressaantumaan. Kuulostaa siltä että ei oo vauveli ihan oikeessa asennossa ja kuitenkin jo milannan kolmas lapsi/synnytys?Niin mulla kun se junnasi koko ajan vaan siinä 3 cm, niin jouduttiin sektioon kun tarjonta oli väärä niin vauva ei painanut tarpeeksi kohdunsuuta. Kannattaa mennä näytille.
Miksi sun mies hoitaa kaikki soitot sinne sairaalaan?kiitos kaikille..
puhuin äsken miehen kaa, niin se soittaa sinne pian ja alkaa itse vaatimaan että ne tutki kunnolla tai tekevät jotain