joo synnytin.......

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"Voi elämä"
Etkö sinä Milanna ole jo monta senttiä aukikin? En todellakaan käsitä miksei ne sua ota. Kai ne kuitenkin joka kerta tsekkaa vauvan voinnin? Miksei ne ottais sua edes siksi aikaa että antavat kipupiikin ja pitävät hetken tarkkailussa
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25854341:
Onpa outoa. Koska jos se neste on lapsivettä, tulehdusriski kasvaa. Saattaa ihan hyvin olla korkea lapsiveden meno.
kätilö sanoi jos lapsivesi tulee, niin se tulee jatkuvasti... voi siitä vähän tulla jos joku reikä on sinne tullut, mut se mee umpeen, jos taas tulee vettä, pitää taas sitten tulla, eli seuraata kotona vaan
 
Kxlvöh
Mulla meni vedet aamu 5 ja seuraavana iltana klo 6 syntyi. En saanut mitään antibiootteja mutta aamulla laitettiin tippa vauhdittamaan... Tämä vuonna 2001

Vai olikohan tuossa tipassa antibioottiakin sitten
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Voi elämä";25854357]Etkö sinä Milanna ole jo monta senttiä aukikin? En todellakaan käsitä miksei ne sua ota. Kai ne kuitenkin joka kerta tsekkaa vauvan voinnin? Miksei ne ottais sua edes siksi aikaa että antavat kipupiikin ja pitävät hetken tarkkailussa[/QUOTE]

en tiedä, joo olen auki
 
:hug: :hug: :hug:

On kyllä uskomatonta touhua siellä sairaalassa.

Sinuna lähtisin samoilta sijoilta takaisin ja sanoisin, että pois en yhtenä kappaleena lähde. Jos sitä lapsivettäkin sieltä kerran tulee, niin saatte vielä tulehduksenkin molemmat, sinä ja vauva. Ja kokemuksesta voin sanoa, että siinä on sitten tosi kyseessä.

Paljon tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
kätilö sanoi jos lapsivesi tulee, niin se tulee jatkuvasti... voi siitä vähän tulla jos joku reikä on sinne tullut, mut se mee umpeen, jos taas tulee vettä, pitää taas sitten tulla, eli seuraata kotona vaan
Ei tule välttämättä ihan koko ajan (siis tauotta). Siis jos on korkeasta vesienmenosta kyse. Voi vain lorahtaa muutama tippa silloin tällöin tai sitten tulla enempikin.
 
Venakko Milanna
:hug: :hug: :hug:

On kyllä uskomatonta touhua siellä sairaalassa.

Sinuna lähtisin samoilta sijoilta takaisin ja sanoisin, että pois en yhtenä kappaleena lähde. Jos sitä lapsivettäkin sieltä kerran tulee, niin saatte vielä tulehduksenkin molemmat, sinä ja vauva. Ja kokemuksesta voin sanoa, että siinä on sitten tosi kyseessä.

Paljon tsemppiä!
no, mä seuraan huomisen asti... heidän kans turhaa riidellä:/
 
..
24 tuntia siitä kun vettä alkaa tihkua pitäisi ottaa sisään sairaalaan ja 48h niin pitäisi olla lapsi jo ulos, muuten kasvaa tulehdusriski. Eli huomenna illalla voit köpötellä sairaalaan ja vaatia ottamaan sisään, jos eivät edes tänään testanneet oliko vettä vai mitä.

Mulla molemmat kaksi synnytystä alkaneet korkealla vesien menolla ja kumpikaan synnytys ei ole siitä itsekseen edennyt vaan on pitänyt vauhdittaa. Toinen lapsi syntyi n. 48h vesien tihkumisesta ja toinen n. 36h. Sisään sairaalaan mut on komennettu molemmista n. 30h vesistä vaikka kuulemma 24h olisi se virallinen raja.
 
Mulla meni viimeks lapsivedet kotona (siis läjähti lattialle kaikki kerralla, ei voinut erehtyä) niin silti ne synnärin tikut ei näyttänyt mitään.
Ottivat kuitenkin osastolle, ja seuraavana päivänä käynnistettiin.

Kaksi muutakin synnytystä alkanut veden menolla ja heti otettu osastolle odottelemaan että supistukset alkaa. Ja siis Tyksissä myös.

Ihmeellistä touhua ja kohtelua! Tsemppiä Milanna :heart::hug:
 
"vieras"
Infektioriski kasvaa, jos vettä on tihkunut vähänkin. Viimeistään 24h sen jälkeen pitää käynnistää. Mulla tekivät tikkutestin ja ottivat plussan jälkeen osastolle odottamaan. Käynnistyi sitten itsekseen, mutta antoivat varan vuoksi antibioottia myös, kun oli vettä tihkunut. Menet sinne viimeistään aamulla tai kun tuo 24h on täynnä jos on täynnä sitä ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: Kinsella
"..."
20.3.10 menin aamuyöstä sairaalaan ku oli supistanu 5h ja viimeisen tunnin 5min välein mutta vauva ei ollut kiinnittynyt eikä siis painanut kohdunsuuta. 21.3 lääkäri puhkaisi kalvot kun sikiö alkoi olla stressaantunut josko vauhdittaisi. Oksitosiini tippa laitettiin myös. Supistukset voimistui entisestään ja alkoi olla ilman taukoja supistusta. 22.3 aamulla sain epiduraalin, auki 4cm vauva ei laskeutunut. Samana päivänä 12 mais aloitettiin antibiootti ku mun crp yli 300 ja vauvan syke laski koko ajan. Mulla kuumetta. 21.30 alkoi sietämätön kipu, vauvan syke hävis vaikka nipsu sillä päässä, kohtu lakkasi supistelemasta, 21.45 syntyi täydellinen tyttö vihreästä lapsivedestä, eloton. Saatiin kuitenkin elvytettyä ja pian meillä on 2v synttärit :). Tein valituksen sairaalan toiminnasta, ennen synnytystä pyysin lantiokuvaa, ei kuvattu koska olen normikokoinen. Vauva ei laskeutunut koska ei mahtunut lantioon vaikka normivauva olikin. Onnea synnytykseen ja voimia!
 
Mulle sanottiin samassa sairaalassa aikoinaan, että saan itse päättää jäänkö sinne vai menenkö kotiin odottelemaan. Raskausviikkoja oli 40+5, mun olo oli ihan hyvä, supistuksia oli suht säännöllisesti mutta kohdunsuu vielä kiinni & kohdunkaulaakin jäljellä. Sanoin, että jään tänne. Sain vielä päättää senkin, menenkö vuodeosastolle (prenataali) vaiko synnytysosastolle, ja valitsin ensimmäisen koska siellä sai ruokaa :D. Olin vuodeosastolla ehkä 10 tuntia, sain akupunktiota supistusten voimistamiseen, ja kun kohdunsuu oli auki ehkä sentin niin siirsivät synnytysosastolle. Siellä sain 3 cm kohdalla epiduraalin ja oksitosiinia, kun supistuksia oli ollut jo vuorokauden ajan, ja siitä se synnytys sitten lähti kunnolla käyntiin.

En valittanut, en ollut tuskainen, en ollut kärsinyt viikkokausia tai edes päiväkausia, ja silti näin. Siksi ihmetyttää tosi paljon, että miten ne nyt Milannaa noin eri lailla kohtelee...

Tokaa muksua synnyttäessäni olin 3 cm auki kun menin synnärille. Supistuksia oli ollut noin 12 tunnin ajan ennen kun sairaalaan menin. Oli uudenvuodenpäivä, eli pyhä. Sain jäädä sinne, vaikka supistukset loppuivatkin kun olin ollut sairaalassa tunnin pari. Antoivat taas oksitosiinia jotta synnytys etenisi. Silloin oli rv 41+2.
Enkä silloinkaan joutunut itse ollenkaan anelemaan että saisin sinne jäädä, tms.

En vaan oikeasti tajua, että jos lapsivettä tihkuu, paikat on auki, ja supistuksia on tullut jo hyvän aikaa siten että äiti on tuskissaan & väsynyt, niin miksi ne ei anna jäädä osastolle ja lykkää vaikka tippaa käsivarteen jotta homma lähtisi etenemään nopeammin.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07 ja Nyynä
Venakko Milanna
[QUOTE="...";25854428]20.3.10 menin aamuyöstä sairaalaan ku oli supistanu 5h ja viimeisen tunnin 5min välein mutta vauva ei ollut kiinnittynyt eikä siis painanut kohdunsuuta. 21.3 lääkäri puhkaisi kalvot kun sikiö alkoi olla stressaantunut josko vauhdittaisi. Oksitosiini tippa laitettiin myös. Supistukset voimistui entisestään ja alkoi olla ilman taukoja supistusta. 22.3 aamulla sain epiduraalin, auki 4cm vauva ei laskeutunut. Samana päivänä 12 mais aloitettiin antibiootti ku mun crp yli 300 ja vauvan syke laski koko ajan. Mulla kuumetta. 21.30 alkoi sietämätön kipu, vauvan syke hävis vaikka nipsu sillä päässä, kohtu lakkasi supistelemasta, 21.45 syntyi täydellinen tyttö vihreästä lapsivedestä, eloton. Saatiin kuitenkin elvytettyä ja pian meillä on 2v synttärit :). Tein valituksen sairaalan toiminnasta, ennen synnytystä pyysin lantiokuvaa, ei kuvattu koska olen normikokoinen. Vauva ei laskeutunut koska ei mahtunut lantioon vaikka normivauva olikin. Onnea synnytykseen ja voimia![/QUOTE]

voi että... onneks kaikki kuitenkin loppui hyvin:(:hug:
 

Yhteistyössä