Sunnuntaita täältä pitkästä aikaa! En ole väsymykseltäni ja pahoinvoinniltani jaksanut pitkään aikaan kirjoitella.
Ensinnäkin voimia ja iso halaus surun kohdanneille!!
Olen ollut tämän viikon pahoinvoinnin takia sairaslomalla. Ei tosin ollut ihan selvää se sairaslomalle saanti. Lääkäri selitti, että "raskauspahoinvointi ei ole sairaus, vaan ihan normaali fysiologinen ilmiö." Joo niinhän se on, mutta ei varmaan kauhean hyvää tee firman maineelle kun elintarvikkeiden kanssa töissä oleva yökkii koko ajan ja käy välillä aina oksentamassa. Saattais ehkä luulla, että jotain tautia levitän. Olin sitten yllättynyt kun koko viikon kuitenkin kirjoitti. Selitti mulle kyllä sitten, että nyt mun on kerrottava töissä tästä raskaudesta, koska se kuitenkin siitä sairauslomalapusta näkyy. Vaikka voisihan siihen pistää vain sen koodin. Olen kuitenkin jo pomolle sanonut, joten sinänsä ihan sama, mutta ärsytti kyllä koko lääkäri.
Huomenna on mentävä uudestaan lääkäriin ja en varmasti varannut aikaa samalle lääkärille. Pahoinvointi on jo vähän helpottanut, että sen puolesta saattaisin töissä selvitä, mutta sainpa tässä viikonlopulla sohvalla makoillessani sitten oikein kunnon flunssan. Kivasti lisää voimattomuutta.
Mies onneksi ymmärtää tämän mun sohvalla makoilun ja laiskuuden kotitöiden suhteen. Se tilasi itselleen 600-sivuinen kirjan, josta on voinut opiskella, miltä musta tuntuu. Haluaa kovasti ymmärtää. Toki sen ymmärrystä lisää myös varmaan oma sairautensa, jonka vuoksi makoili tässä sohvalla vuoden verran.
Mulle ei myöskään maistu oikein mikään oikea ruoka. Perjantaina piti juosta äkkiä ulos kun kuulin jöätelöauton äänen niin nyt on pakastin täynnä jäätelöä. Sen lisäksi maistuu lämpimät voileivät (mutta ei missään nimessä tavalliset), piltti, jugurtti, omena ja kiivi. Ja eilen meni pieni pussillinen sipsejä. Nyt lähti mies hakemaan Subwaysta patonkia kun alkoi sellaista tekemään mieli. Onneksi siis jotain suhteellisen terveellistäkin, mutta ei tosiaan kunnon ruoka.
Unista: mä en pariin vuoteen ole muistanut näkemäni unia sitten aamulla. Miehen mukaan näen kyllä unia, koska saatan joskus huutaa jotain unissani. Tilanne ei ole muuttunut raskauden aikana.
Eilen alkoi lievä menkkamainen kipu ja tänään jatkuu. Ilmeisesti se kohtu siellä kasvaa. Toivotaan ainakin, että siitä johtuu.
Rinnat ei ole mulla kasvaneet vielä ollenkaan ja ovat vain lievästi arat. Kivun puute on toki hyvä asia, mutta hieman olen pettynyt, ettei koko ole suurentunut. Sitä kun raskaudesta odotin, että olis hetken aikaa elämässä vähän isommat rinnat
Iit84: Vaikka ne juustot oliskin olleet pastöroimattomasta maidosta, ei silti välttämättä ole mitään hätää. Suurin osa ihmiskunnasta on lisääntynyt käyttämällä pastöroimatonta maitoa ja edelleen isossa osassa maailmaa on saatavissa vain pastöroimatonta maitoa. Voin esimerkiksi olla aivan varma, että isäni äiti on maatilallaan juonut vain pastöroimatonta maitoa ja äitini minua odottaessaan anopilla käydessään on juonut myös. Vaikka meillä on nuo suositukset ja niitä on hyvä noudattaa, on kuitenkin hyvä muistaa, että suurin osa maailmasta onnistuu saamaan terveitä lapsia ilman noita suosituksia eli ei tarvitse ihan paniikkiin mennä, jos niistä vähän lipsuu.
Lisätään vielä, vaikka tiedänkin ar-ultrasta että vähän vähemmän on todellisuudessa
Sabrinafair + pikkuruinen 8+1