Pitkästä aikaa kirjottelen. Käyn kyllä stalkkaamassa jutut päivittäin, mutta ei ole tullut kirjoteltua.
Napakorusta - mulla on ollut 10 vuotta ja ajattelin ottaa sen pois, jos ultrassa kaikki hyvin. Enemmän symbolinen juttu, kun että pelkäisin arpia.
Unista -
opcorn: varsinaisia hollywood-tarinoita täälläkin, jo ihan alusta lähtien. Siitä jo arvailinkin edellisellä kerralla (km vkolla 6), että paksuna ollaan kun filmi lähti pyörimään heti kun pään sai tyynyyn. Näen kyllä tavallisestikin unia, mutten näin paljon ja näin selkeitä. Samoin vessassa on pakko käydä kerran yössä ja tuntuu, että muutenkin nukun aika kepeästi. Mutta sitäkin enemmän.
Ensi viikolla sitten ultraan. Vihdoin ja viimein. Se on eka käynti missään tämän raskauden tiimoilta ja mun mielestä kauheen myöhään. Raskaana oleva työkaveri oli käynyt ekan kerran ultrassa viikolla 8, ja siitä sitten gynellä parin viikon välein ja ultrassa kuukauden välein. Samassa maassa tässä asutaan, mutta meille ei aikaa herunut ennen viikkoa 12. Kummaa. Toivon vaan, että oon saanut tarpeeksi esim foolihappoa noista vitamiineista, mitä oon omin päin alkanut syömään...
Töissä kertomisesta muuten piti sen verran avautua, että meillä on kyllä sellanen tyrannipomo, ettei paremmasta väliä. Otti tuon viimesillään raskaana olevan työkaverin "puhutteluun" sen viimesenä työpäivänä. Olivat ensin alottaneet kivasti kehityskeskustelulla ja työkaveri oli sanonut, että olis mukava tulla sitten takasin mammalomalta johonkin vähän uusiin haasteisiin (ollut tuossa samassa duunissa jo 5 vuotta ja viimeset neljä pyytänyt uusia haasteita). Pomo oli tokassut siihen, että kuules sä olet 31-vuotias ja teet varmaan toisen lapsen aika hetiperään - se on sulle itelles helpompi olla haalimatta mitään uusia vastuualoja ja jatkaa vaan samaan malliin. Siis tuohan on laitonta, eikö ole?! Vaikkei olis suunnittellut mitään uusia haasteita tuolle työkaverille, niin joku muu syy täytyis siihen antaa kun lapset. Ja sitten oli vielä nuhdellut kun tämä työkaveri oli kertonut töissä vasta viikolla 12 raskaudesta - oli kuulemma pettynyt, ettei ollut kertonut heti kun oli testin tehnyt.
Ite olin suunnitellut vähän niin, että otan tästä duunista vähäiset edut irti eli 3kk mammalomaa ja sitten kirjatulla kirjeellä ilmotan, että jatkan vielä lakisääteiset 4kk vanhempainlomaa (josta kuulin vasta ihan hiljattain, mun työkavereista kun kukaan ei ole "uskaltanut" sitä ottaa) ja sitten irtisanoudun. Tuo mun työ on ihan vaan toimistohommaa, mutta kukaan ei ole saanut neuvoteltua sieltä osa-aikaista sopimusta, vaikka sekin on tämän maan mukaan lakisääteistä (siis ottaa vanhempainloma 1pvä/viikko kahden vuoden ajan).
Ja loppukevennys - mä luulen että kohtu tuntuu! Viime viikolla tunnustelin aina välillä sellasta pientä kovaa palluraa ihan alavatsalla, vähän tosiaan kun oikeen täysi rakko. Eilen se sitten tuntu niin selkeästi, että miehellekin sanoin ja sekin tunsi. =)
Jo ja omien laskujen mukaan 10+5