Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

TanZZZku täälläkin oltu eilinen ja toissapäivä kiukkuinen kuin ampiainen..
Nyt on koko illan kivistänyt alavatsaa ja tuntuu kuin sisuksissa olisi ilmapallo joka vain kasvaa kasvamistaan. Pahimmat kivut sitten vuoteen voisin arvioida!!!

Ollaan tässä miehen kanssa pohdittu suuria asioita.. Katsotaan mihin tulokseen päädytään. Tai ollaan ehkä täydessä yhteisymmärryksessä jo tulokseen päästy, mutta täytyy vielä pohtia kuitenkin vielä kerran.

TanZZZku mun "salaisuus" on se et niinä päivinä ku dokailen ni en pysty syömään juur mitään ja niinku sunnuntainakin krapulassa ni sain alas tosiaan sen puuron, ni eipä siinä paljoo kalorei mistää sit kerenny tulee :D mut kylhän se vähän ottaa päähän et olis ollu taas 600g pudotusta ellen sit ois ottanu maanantain vahinkoo takas ja vähä herkutellu :p Mut hei hienosti sullakin paino laskenut vaikka onkin ollu repsahduksia!! Nyt sit kauhee loppukiri päälle, meillä on muutama päivä aikaa...:cool:

Nyt oon tän viikon lenkeille ottanu mp4-soittimen mukaan ja onpa tosiaan suuri vaikutus fiilikseen, lenkki menee paljon lennokkaammin! :) Miksen oo aiemmin kokeillut... Mä oon kans miettiny tota kiinteytyttämistä, et mahtaako pelkkä lenkkeily riittää loppupeleissä sitku painoo pudonnu vähän enempi. Mul ei sinänsä oo suurta ongelmaa ku toi 92kg on ihan maksimi mitä oon koskaan painanu ja paino noussu hitaasti pikkuhiljaa vuosien varrella, ni ei siks paikat roiku eikä oo arpia, mut onhan sitä varmaan sit vähän ylimäärästä ihoa jossain ku on laihtunu vaikka 15kg? Tai jos laihtuu tasasen hitaasti ni pysyyköhän iho sit mukana?

Arcatha paljon tollaset pyörät nykyään maksaa? Oon kans miettiny ostoa, mulla on sellanen maastopyörä jostain teinivuosilta, ei ihan ehkä tätä päivää enää:p

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,3...-15kg...-3,5kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8...-6kg…..-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,9..-15kg....-6,1kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32,7...-10kg...-6,3kg

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

TanZZZku ihan julkipuolella ollaan :)
Ja joo, kyllähän tuo vähän ihmetytti kun ihan diabetespotilaillekin clomeja annetaan.
Mutta onneks mulla on nyt vasta kp 11 nii enköhän tän kierron aikana vastauksen saa tohon clomikysymykseenkin :)
Sairaalakin on 2km päässä kotoa, niin ehdin reseptin hakea samana päivänä tarvittaessa kun se kirjoitetaan.
Haluavat vaan nyt että joku endokrinologi (tjsp) sanoo oman mielipiteensä asiaan.
En kyllä jaksa uskoa että se mikään este on.

Tänään ois tarkotus taas käydä uimassa. Eilen kävin vaan tarpomassa tuolla lahnalumessa.

Pitenis äkkiä nyt nää päivät niin loppuis tää kevätväsymys!

Ambrosia, Kannattaa varmaa hoputtaa/ Painostaa niitä sieltä... Niil tuppaa ain vähä kestää... Lumessa tarpominen on muuten aka kovaa reenii!!! Eilen illal ku olin koiran kans ulkona eikä kävelyteitä ollu aurattu ni iha pienen hetken tarpominen hengästytti kovasti!!

Mila, okei. Mä taas en pysty juopotella jos en syö. Kihahtaa ihan erilailla nuppii ja parin tunnin pääst oon jo sänkykunnos, ja yleensä lopulta tulee viel huono olo.. Ja darrapäivä..voi, siin on parasta mässääminen :LOL: Ei o ihme sit et sulle ei kerry niistä :)

Arcatha Mun mielenkiinto nous huippuunsa, mitä syntyjä syviä ootte keskustellu?? Toivottavasti jotai positiivista ja kivaa kuiteki :) Kerro meilleki... :)

Viikonlopun nesteet vat nyt sit vissiin poistuneet.. Pakko hehkuttaa!!! Mun aamupaino oli tänää 93,8kg!!!!! Ja mulla oli hoitoon pääsyrajana 93kg!!!
Voi että!!! Tää lisäs mun supertsempitystä!!! Oioioioiiio!!!!!

Oli muuten mukava lähtee töihin ku oli niin valoisaa!!! Ihanaa päivää kaikille!!! :)

TanZZZku joo hoputan heti 2viikon päästä :D Tän viikon on tosiaan se mikälie endokrimologi lomalla ja sit on toi hoitava lekuri :kieh:
Toisaalta tossa meidän sairaalassa homma on kyllä hoitunu tosi hienosti - yhtenä päivänä kätilö soitti mulle kolmesti kun jäi yks asia vähän auki, ja se kysy sitten lääkärin mielipidettä :)

Ja hienoa toi painonpudotus - loistavaa!!

Heippa kaikille! :)

En ole pahemmin kerennyt täällä käymään,kun oli hyvin kiireinen viikonloppu veljen ja siskontytön kanssa. Maanantaina alkoi sitten uusi työharjoittelu,joten tässä on ollut aika poikki nämä ekat päivät!

Naikkareilta lähetettiin uusi aika suunnitteluun,mitä kovasti ihmettelen kun mukana tuli kaikki esitietolomakkeet yms. kun kuitenkin niillä pitäisi olla kaikki meidän tiedot sielä ja olemme käyneet kaikki tutkimukset tekemässä!!
Mutta uusi aika joka tapauksessa on 26.3.

Paljon on näköjään teillekkin kerennyt tapahtua,niin painon kuin ajatuksien tasolla!! Hieno!

Itse en ole käynyt nyt puntarissa useampaan päivään ja vasta ensi viikolla taidan mennä seuraavan kerran. Yritän tässä vähän lisätä normi ruokaa ruokavalioon,joten annan aineenvaihdunnan tasaantua ennen kun menen puntariin ja petyn karvaasti! :D

Iltaa!

Kopioin alla olevan tekstin Jyväskyläläisten pinosta. Tällaiseen siis päädyimme. Toivon, että saisin päätöksestä huolimatta jäädä tähän pinoon pudottelemaan painoa teidän kanssanne. Kuitenkin jossain vaiheessa on tarkoitus tavoitella sitä mitä tekin tavoittelette painon pudotuksella, sitä omaa pienokaista :heart: Jos vain sallitte minun jatkavan, voisi tavoitteekseni vaihtaa pitkän tähtäimen tavoitteeni eli -28kg.

"Hei!

Teimme aika radikaalin, mutta toisaalta tässä tilanteessa varsin helpottavan päätöksen.

Osittain ehkä päätökseen vaikutti se fiilis, mikä tuli käytyä polilla. Etenkin hoitajan käytös. Lääkärin käytös puolestaan oli paljon parempaa mitä olin odottanut.

Mutta ratkaisevin päätös oli tämä meidän tämän hetkinen taloudellinen tilanne. Koemme mieheni kanssa molemmat, että tällaisen taloudellisen tilanteen ja velkataakan kanssa emme pystyisi tarjoamaan lapselle sellaista kotia minkä ehkä pystyisimme takaamaan kun taloudellinen tilanteemme olisi vakaa. Lisäksi painoa on vielä pudotettavana ja psyykkeen täytyy olla 100% tasapainossa.

Niinpä soitin tänään polille ja kerroin hoitajalle, että emme aio ainakaan vuoteen-pariin jatkaa hoitoja.

Niinhän sitä sanotaan, että silloin kun lopettaa yrittämisen, todennäköisesti heti on raskaana. Tässä haluamme pelata varman päälle ja olenkin menossa perjantaina keskustelemaan perhesuunnitteluneuvolaan mahdollisista ehkäisyvaihtoehdoista. Aika vähillä taitaa olla minun kohdallani vaihtoehdot migreenini takia. Voihan se olla, että sanovat, ettei minun ole mahdollista ottaa ehkäisyä käyttöön. Mutta miehelläni on kumiallergia niin hänen suhteensa on lähes mahdoton ehkäisyä käyttää. Toivon, että mahdollisesta hormonaalisesta ehkäisystä olisi apua myös tähän epäsäännölliseen kiertooni.

Mielelläni pysyttelisin tässä ketjussa seuraamassa teidän kuulumisianne ja fiiliksiä muutenkin!

Toivon kaikille voimia ja onnea hoitoihin! Muistakaa kuunnella omia voimianne ja eläkää niiden mukaan :heart:"

Viimeksi muokattu:
Arcatha päätös ei varmastikkaan ollut helppo, mutta onhan se tosiaan pääasia kuunnella omaa jaksamistaan ja olette varmasti miettineet asiaa pitkään. Ehkä sitten lähitulevaisuudessa kun alatte taas yrittää niin ei ole mitään ongelmaa lapsen saannissa kun olet saanut painoakin alas reilusti :) Ja tietty jäät tänne pudottelemaan!

Arcatha, mä jotenkin aavistelinkin jotain tollasta.. En tiedä miksi, mut kuitenkin :) Mielestäni tuo vaan kertoo teidän vastuullisuudesta, joka taas kertoo että sitten kun teidän tilanteellenne sallii, teistä tulee loistavat vanhemmat :) On varmasti ollut vaikea päätös!!! mutta tosiaan, oma vointi ontärkeintä, olet oman elämäsi tärkein henkilö!! Ja komppaan Milaa, todellakin jäät pudottamaan painoa meidän kanssa :)

Mila, kyl se tuntuu olevan kovakin homma.. Tuo viimeinen kilo... Tänää oli taas vaakalukema isompi.. Tosin eilen söin aika raskaan iltapalan et sekin vaikuttaa. Mun pitäs varmaan syödä sellanen 1000kcl/ pvä (kcl ollu nyt n. 1150-1600/ pvä) et se kilo lähtis pois... Ja tohon en haluis lähtee ku sit menee kroppa säästöliekille ym ym.. Ja väittäisin edelleen et on tästä mensujen alkamisviikosta, sillon paino hilautuu ain vähä ylemmäs.. alkas ny neki!!! Odottavan aika on kovin pitkä..huoh.. Pitää kikkailla jotai. Jos viikonlopun pystys olemaan sillee tosi pienil kaloreilla??

Kiitokset kannustavista sanoistanne ja siitä, että saan tänne jäädä :heart:

Eilen käytiin sitten miehen siskon luona! Hän oli tehnyt aivan ihanaa pestopatonkia ja mustikkapiirakkaa :whistle: Kaksi palaa patonkia ja pala mustikkapiirakkaa eli aika hyvin pystyin olemaan ruodussa :D Tänä aamuna sitten vaaka näytti puoli kiloa enemmän kuin eilen, eli varmistui sekin, että menkathan sieltä ovat tuloaan tekemässä.

Huomenna olemme lähdössä reissuun. Olimme pitkään kahden vaiheilla, että lähdemmekö. Flunssa tosiaan meinasi tehdä tuloaan, mutta nyt näyttäisi siltä, että kuumeelta vältyttäisiin ja pelkkä nuha vaivaisi - ainakin toistaiseksi. Ajattelin myös, että on inhottavaa reissata jos on menkat, joka on kyllä totta, mutta puolitoistavuotiasta kummipoikaa on jo niin hirveä ikävä, että pakko päästä häntä näkemään! Kuukausi sitten kävivät meillä viimeksi ja siskoni totesikin, että A pian enää tunnista meitä jos emme tule käymään. On kuulema ruvennut omalla kielellään puhumaan ihan hirveästi :heart: Tiedossa myös yhdet yhdeksänvuotis synttärit joten houkutuksia on luvassa. Saas nähdä, mitä vaaka näyttää maanantaina ;)

Joopa... Ne mensut alkaa kunnol tänään tai huomen. . Ja tästä rohkaistuneena päätin soittaa polille!! Ajattelin et nonii ilmoittaudutaan ja hoitaja otti vastaan tiedot ja ajattelin et ok, koht se kertoo sen ajan.
Kas kas, se meneekin niin, et ylilääkäri tsekkaa kaikki jotka ovat ilmoittautuneet tällä viikolla, ja soittavat ens viikon lopussa, mikä on tilanne, pääseekö siihen s******n hoitoon vai ei!!! :mad:
Ja senhän nyt voi arvata miten täs käy mun kohdalla, kun se painoraja oli se 93kg, ja sanoin sinne kyl sen eilisen aamupainon eli 93,8kg, niin eiköhän sielt varmasti löydy joku sellanen jolla on kaikki varmasti paremmin ku mulla!!! :'( :ashamed:
Kaveri tos lohdutteli ja et älä ny viel heitä kirvastä kaivoon mut kyl nyt pahasti pelkään et kuukauden viel joudun odottaa!!!
Kai se vaan helvetti pitää asennoitua nyt niin.. ei kai muu auta..

Tuli vähä paha mieli.. ja alko ärsyttää. Huoh... No, mut pudotetaan sit tätä v***n painoo ja odotetaan....

Kas kas, se meneekin niin, et ylilääkäri tsekkaa kaikki jotka ovat ilmoittautuneet tällä viikolla, ja soittavat ens viikon lopussa, mikä on tilanne, pääseekö siihen s******n hoitoon vai ei!!! :mad:
Ja senhän nyt voi arvata miten täs käy mun kohdalla, kun se painoraja oli se 93kg, ja sanoin sinne kyl sen eilisen aamupainon eli 93,8kg, niin eiköhän sielt varmasti löydy joku sellanen jolla on kaikki varmasti paremmin ku mulla!!! :'(
Aivan outo käytäntö! :O Olet ehkä jossain vaiheessa kirjoittanut, mutta on mennyt täysin ohi - eli oletko missä hoidoissa?

Toivon todella ja pidän peukut pystyssä, että katsoisivat hyvällä sinun tähän astisen pudotuksen ja päästäisivät sinut hoitoon. Varmasti aivan karmeaa tuollainen epätietoisuus!

Muistan itseltäni yhden tapauksen kun olin soittanut (asuimme vielä entisellä paikkakunnallamme eli kuuluimme kysin piiriin) polille ja sieltä sanottiin, että juu sitten kun ovulaatiotesti näyttää plussaa soitatte vaan matkalta, että nyt on plussaa näyttänyt ja olette tulossa inseminaatiota varten. Noh, emmekö olleet 50km jo ajaneet kun sain polilta hoitajan kiinni joka sanoikin, että ei tänne enää mahdu. Kyllä oli karvas pettymys! Ja kaiken lisäksi 100km ajoa turhaan..

No johan on teillekin sattunut ja tapahtunut!

Arcathalle isot hatunnostot suuresta päätöksestä!

TanZZZku johan on :eek: varmasti pistää vituttamaan eikä se nyt NOIN sais olla. Ei missän nimessä!!

Mähän itse tein sen päätöksen että julkisella hoidot alotetaan. Mehiläisen gyne puhu että hän laittais alku labrojen jälkeen lähetteen naikkarille, mutta satuin kuulemaan että myös hyvinkään sairaalassa tehdään näitä alkututkimuksia lapsettomuushoidoissa ja tottakai valitsin Hyvinkään.
Ihan jo sillä perusteella että hyvinkäällä on 2 hoitavaa lääkäriä, kun naikkarilla niitä on vissiin vähän turhankin monta - takuulla joka kerta eri lääkäri -meininkiä mitä netistä luki. Myös sijainti vaikutti todella paljon, ja se, että jos tässä joskus raskaaksi tullaan ja synnyttämään päästään oikeilla viikoilla, niin hyvinkää tulisi se sairaala olemaan.
laskin myös mielestäni 1+1 että varmaan suurin osa haluaa mennä naikkarille, niin hyvinkäällä saattais olla lyhyemmät jonot :LOL:

Mulla onneks on käynyt tosi ihana tuuri, ettei terveyskeskuslääkäri eikä myöskään nuo hoitavat lääkärit ole ylipainosta tuominneet. Toki tukevat oikeaan suuntaan ja selvittävät mitä kannattaa tehdä mun tapauksessa.

TanZZZkulle ihan mielettömästi tsemppiä sinne! Jos noi puupäät sun hoitoihin oton nyt evää, niin onneks sulla on enää 800g siihen tavotteeseen minkä ovat laittaneet; varmasti saat äkkiä tavoitteen kiinni! Oot jo niin lähellä!

Kysymyksiä taas: Onko teillä jo jotain "hoitoja"? Teroluttia? Clomeja?
Mikä olisi seuraava steppi kun saatte painoa pois?

Nii mä en tiedä noist hoitopaikoist.. Meille vain laitettiin ensin lähete jorviin tutkimuksiin ja sit siitä eteenpäin naikkarille. Ja julkisel ku ollaan ni oikeestaan meijän kohal naikkari on ainut vaihtari. Hyvinkää on aika kaukana meistä katsottuna.. Eikä meilt kyl missää kohti mitää kyseltykää..

Soitin viel uudelleen sinne ja kysyin et ox ollu paljon ilmoittautujia ja ei nyt kuulemma hirveen paljon... Mut huominenhan on viel siin aikaa...

Nii ja eli siis se ylilääkäri käy läpi kaikki ne ilmoittautuneet , tekee hoitosuunnitelmat ja sit sitä mukaa kun hoitosuunnitelmat valmistuu, niistä ilmoitetaan potilaille. Ja se siis tapauskohtasesti katsoo ne läpi.. Ja jos olis niin, et olis "liikaa" ilmoittautuneita, kaikki mua vanhemmat, siis tarkoitan niitä jotka ovat varmaanki n. 35v ja ylöspäin, menisivät mun edelle, koska heillä ei ole niin paljon aikaa biologisesti kuin mulla..
Kaiken lisäx, kun uudestaan soitin sinne, tämä hoitaja sanoi painosta, et "senhän piti olla alle 93kg", johon vastasin et 93kg oli raja. Se vaan ai okei.. Tuskinpa sitä tietoa muutti sinne.
Eli ku se ylilääkäri katsoo niitä tietoja, ni se kumoontuu jo siinä painossa, ku siel on nyt 93,8kg. Ei niitä/ sitä kiinnosta et mensuviikko nostaa sitä aina vähän... Se vaan tuijottaa niit paprui.. :'(
Ja näppärästi, huhtikuun alus on pässiäinen, nii osasto on mun käsittääkseni kiinni sillon, nii sit ei oo niit aikojakaa nii paljoo... Eli, todennäkösesti päästää sinne hoitoo ehkä toukokuussa.
Eiköhän ne siihenki keksi jotai.....

Anteex tilitys, mut oikeesti vituttaa ärsyttää itkettää ja vähä viel ärsyttää. Mä en ala. :(

Arcatha ja Ambrosia, kiitos!! :)

Nyt jo vähän sisuunnuin tuossa äsken, ja päätin, et koitan viel SUPERLOPPURUTISTUKSEN ottaa tälle viikolle!! Teen kasvissosekeittoo ja vedän sitä ja katson paljon paino on ma aamuna, ja soitan sinne polille viel uudestaan!!

Eikö perkele ala olee alle 93kg!!!! :kieh: Ja jos on, nii koitanpainostaa et muuttaa sen sinne!!!!
NIH!!!!
Ja räyh.
Jos en pääse alle sen, ni oon silti ainaki kaikkeni tehny!!!
Tän turvotuksen pitäs tasaantuu nyt täs viikonlopun aikan, ni supertsempitys voi viel olla mahollinen ja auttaa...

Ja kun kaikkeni teen, ni sit se on herran huomassa!!!!

Tää on näissä paltsoissa parhautta kun on kohtalotovereita joille oikeasti voi purnata ja jotka ymmärtää!
Meillä itseasiassa on tuolla kerhopuolella tuollainen suljettu ryhmä ollut jo vuoden (haavepuolelta siirryttiin sinne) koska ei haluttu kaikkien näkevän ihan kaikkea faktaa meistä :D Jos heräsi kiinnostus niin vinkatkaa niin pistän pyyntöä :)

Siellä meillä on mm painon pudotus pinokin jota päivitellaan viikottain :)

TanZZZkulle tsempit kasvisose-keittoon; itse en varmaan pystyis!

Täällä alko vuoto.. en tiedä mikä tai kuka tai häh mutta kyllä, pyyhittäessä ihan selkeää verta ja valkkaria.. en tiedä voisko olla vielä siitä aukkarista joka tehtiin tiistaina. Tosin mulla ei ti eikä ke vuotanut kyllä mitenkään missään määrin mikään paikka?
Eikä kyllä oo mitään menkkaoireitakaan. Eli onko tää nyt jotain terolutin tuomaa välivuotoa vai mitä hittoa?
Pitää varmaan huomenna soittaa sinne mammapolille jos vuoto vielä jatkuu.

Heippa kaikki

Poikkesin kattomaan, mita kuuluu teille naisille ja hienoja lukemia nayttaa listassa olevan! Tsemppia vaan projektin jatkoon!!

Ma en ole vielakaan paassyt ravitsemus neuvojan puheille, mutta luonto onkin pitanyt painon hyvin kurissa. RV 5-7 ollut kauhea pahoinvointi, ruoka ei maistu kertakaikkiaan. Paino jopa tippui naitten aikana, kun en oikeen syonyt mitaan. Nyt vahan jo helpottaa talla viikolla. :)
Meillehan kavi myos niin, etta toinen vauveli paatti jattaa leikin kesken ja lakkasi kasvamasta. Nailla nakymin siis tulee vain yksi pienokainen meida perheeseen. Kovastihan se itketti aluksi, mutta keskitytaan nyt vain sitten siihen yhteen vauvaan. Siunaus se on sekin taman 3 vuoden yrittamisen jalkeen...

Ihanaa kevaan alkua kaikille!

Dreamer ja 1 pieni, rv 8

• Tykkää
Reactions: Aniit ja Mila86

Yhteistyössä