Paljonko teillä on tilillä rahaa ja koska tulee seuraavan kerran rahaa?

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
400€. Viimeks rahaa on tullu viime vuoden viimenen päivä ja seuraavan kerran tulee 30.3. Nämä tosin mun "omia" rahoja, mies joutunu hoitaa taloutta alkuvuoden. Ai niin, onhan kaapissa 600€..pitäis viedä ne pankkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25686453:
95% vastanneista on tyyliin 5 senttiä tilillä, rahaa tulee seuraavan kerran viikon päästä, olis ihan hirvee tilanne.
No se vähän riippuu. Esim. mulla on sitä omaa rahaa tilillä vitonen joka menee yhteen huuto.netin tuotteeseen, mutta miehen tililtä maksetaan ruuat yms. Jos olisin yh, tilanne olis perseestä :D

"viekku"
Tilillä 3900e, viikon päästä tulee apaut 2500e lisää. Kotosalla olen 1,5v tytön kanssa ja toinen tulossa piakkoin. Säästössä ja käteisenä jonkun verran, en muista.

"minn"
18 € käyttötilillä ja 1,67 € säästötilillä... Lapsilisä tulee seuraavaksi ja ihan tarpeeseen, ei säästöön. 6 vuotta kotona lasten kanssa käy kukkarolle. Onneksi syksyllä töihin!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25686453:
95% vastanneista on tyyliin 5 senttiä tilillä, rahaa tulee seuraavan kerran viikon päästä, olis ihan hirvee tilanne.
Mulle tämä on hyvä tilanne, että rahaa on kuitenkin se satanen käteisenä ennen seuraavaa palkkapäivää. Miehen tuloilla tässä mennään kuitenkin tämän ulkomaankomennuksen ajan ja sillä lienee useampi tonni tilillä. Kaikki laskut on kuitenkin maksettu jo alkukuusta.

"vieras"
Vaikka me eletäänkin jokseenkin kädestä suuhun (tuolla kirjoitin että 62e tilillä), niin ei mua ikinä ole rahatilanne ahdistanut.

Yhden lapsen opiskeleva yh, tuilla elelen, en nosta opintolainaa (luottohäiriömerkintä nuoruuden hölmöilyistä). Niin kauan kun on katto pään päällä ja ruokaa syötävänä ja rakkautta, pääsee pitkälle.

En tosin ikinä ole ollutkaan sellainen joka haikailee enemmän rahaa/sellaista mitä ei ole/mihin ei ole varaa. Varmaan on peukalo keskellä suuta sitten aluksi, kun joskus pääsee oman alan töihin ja rahaa tulee enemmän.

Mutta joo, vielä tiivistän; ei se onni rahasta tule vaan rakkaudesta :)

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="vieras";25686564]Vaikka me eletäänkin jokseenkin kädestä suuhun (tuolla kirjoitin että 62e tilillä), niin ei mua ikinä ole rahatilanne ahdistanut.

Yhden lapsen opiskeleva yh, tuilla elelen, en nosta opintolainaa (luottohäiriömerkintä nuoruuden hölmöilyistä). Niin kauan kun on katto pään päällä ja ruokaa syötävänä ja rakkautta, pääsee pitkälle.

En tosin ikinä ole ollutkaan sellainen joka haikailee enemmän rahaa/sellaista mitä ei ole/mihin ei ole varaa. Varmaan on peukalo keskellä suuta sitten aluksi, kun joskus pääsee oman alan töihin ja rahaa tulee enemmän.

Mutta joo, vielä tiivistän; ei se onni rahasta tule vaan rakkaudesta :)[/QUOTE]

Hienosti kirjoitettu! Se on myös hienoa huomata kun pääsee töihin ja alkaa palkka juosta, niin osaa pienestäkin palkasta säästää, kun on tottunut ennestään jo laskemaan tarkkaan kaikki kulut. :)

Jonna_Äiti harmaana
Tilillä on muistaakseni 7e, lompakossa 21e ja plussaseteleinä 10e :) Lapsilisät seuraava raha, sen jälkeen vika palkka joka n. 100e verran ja hamassa tulevaisuudessa sairaspäiväraha, käsittelyssä ruuhkaa. Eli sossu kutsuu ;)

köyhis
Tilillä ehkä 750 euroa ja lapsilisä seuraava tulo. Tililtä menee vielä 400 e lainanlyhennykseen ja 50 e puhelinlaskuun. Palkka tulee 16.3. En pärjää vaan mieheltä joutuu pyytämään :(. Meitä 2+3.

Yhteistyössä