Paljonko teillä on tilillä rahaa ja koska tulee seuraavan kerran rahaa?

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti84"
[QUOTE="palstailija";25687227]Meillä myös aika lailla samanlainen tilanne ja tilit kuin teillä. Olen myös hoitaja hoiva-alalla ja aikoinani säästänyt sievoisesti rahaa säästötilille, mies peruspalkkainen toimihenkilö. Näyttää että ne suuritilisimmät ovatkin hoitoalan ihmisiä täällä...;)[/QUOTE]

Näinpä,oppinu heti säästämään kun oli/on niin pienet palkat. Isä jo aikoinaan opetti että tilillä olisi hyvä olla aina oman palkan verran rahaa ylimääräistä jos tulee joku akuutti tilanne (terveys,asuminen ym..)

"mie"
[QUOTE="mie";25687441]joku 3500e ja toiminimen tilillä saman verran, seuraava raha lapsilisät[/QUOTE]

et ole sama mie, kuin minä joka kirjoitin jo aiemmin joten vaihda nikkisi tähän ketjuun!!!

"vieras"
Oliskohan siellä n. 3000€ ja seuraavat rahat on lapsilisät vissiin. Noin siis oman tilini tilanne. Miehellä onneksi on reippaasti enemmän tilillään. Meillä on osittain omat ja yhteiset rahat.

"äiti84"
[QUOTE="vieras";25687408]Onhan niitä, kun vaan on vuosia sitten avattu tili tallella ;) mutta ei semmosta enää saa avattua.[/QUOTE]

Mun säästötili on vain ylimääräinen rinnakkaistili johon siirrän sivuun rahaa,"säästö"-merkitys onkin vain itselleni,eli tili johon en koske kun pahimman yllättäessä :)

Myöh
Tilillä jotain 12000€, seuraavat rahat taitaa olla 5kk kotihoidontuki takautuvasti ja lapsi lisät. Ja minäkin sairaanhoitaja ;) miehen palkka taitaa tulla vasta enskuun puolessa välissä.

"Xxxx"
Se on kiva kun suomalaiset lapsiperheet on noin rikkaita :) on meilläkin jotain säästötilillä, mut ne ei ole sieltä oikein mitenkään "käyttöönotettavissa" joten olkoon niillä pröystily.

Mulla on tilillä joku 80, miehellä jotain 600. Ruokia noilla ei tarvi ostaa. Yleensä ei ole noin hyvin rahaa tässä vaiheessa kuuta. Ensi kuussa paljon maenoja, joten sinne säästellä....

"palstailija"
[QUOTE="äiti84";25687426]Näinpä,oppinu heti säästämään kun oli/on niin pienet palkat. Isä jo aikoinaan opetti että tilillä olisi hyvä olla aina oman palkan verran rahaa ylimääräistä jos tulee joku akuutti tilanne (terveys,asuminen ym..)[/QUOTE]

Näin juuri! :)

"vieras"
Hieman alle 40 euroa. Ja seuraavaksi tulee lapsilisät. Olisi tarvinnut vaikka mitä ostaa, esim. puuteri on mulla ihan loppu, mutta maksaa melkein ton 40 euroa. Mutta en voi ostaa, pitää ruokaa saada.

Vähänkö olisi hienoa jos tilillä olisi jopa tuhat euroa tai enemmän. En usko, että on ikinä. Tai no vuosi sitten oli melkein 2000 euroa aina tilillä. Mutta nuokin rahat meni takuuvuokraan, kalusteisiin yms.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25687793]Hieman alle 40 euroa. Ja seuraavaksi tulee lapsilisät. Olisi tarvinnut vaikka mitä ostaa, esim. puuteri on mulla ihan loppu, mutta maksaa melkein ton 40 euroa. Mutta en voi ostaa, pitää ruokaa saada.

Vähänkö olisi hienoa jos tilillä olisi jopa tuhat euroa tai enemmän. En usko, että on ikinä. Tai no vuosi sitten oli melkein 2000 euroa aina tilillä. Mutta nuokin rahat meni takuuvuokraan, kalusteisiin yms.[/QUOTE]

Voi morjes. Kyllä niitä puutereita saa halvemmallakin kuin 30-40e. Ei ne tulot vaan niiden mukaan eläminen.

nii-in
[QUOTE="vieras";25687859]Voi morjes. Kyllä niitä puutereita saa halvemmallakin kuin 30-40e. Ei ne tulot vaan niiden mukaan eläminen.[/QUOTE]

Näin juuri. Ja on suht helppoa kerryttää se 2000€ sinne tilille takas ja pitää se sitten seuraavins kuukausina siinä. Päätä vaan ettet osta MITÄÄN turhuuksia muutamaan kuukauteen. Maksat vain laskut ja asuntokulut. Jätät meikit, vaatteet, ravintolakäynnit yms ostot vähäksi aikaa väliin. Aika moni pystyisi jo näin toimimalla saamaan vähän säästöönkin.

miten voi ketään kiinnostaa
Käyttötilillä reilut 2000e, säästotilillä 7800e, miehen kanssa yhteisellä tilillä 1400e, "lapsen tilillä" n. 1600e. Seuraavat rahat tulevat kuun lopussa.
Velkaakin kyllä on :D .

"vieras"
[QUOTE="vieras";25687859]Voi morjes. Kyllä niitä puutereita saa halvemmallakin kuin 30-40e. Ei ne tulot vaan niiden mukaan eläminen.[/QUOTE]

Enpä ole yhtä hyvää puuteria löytänyt halvemmista merkeistä. Tuo puuterihan kestää useamman kuukauden. Miksi ostaa huonoa puuteria, vaikka maksaisikin vain kympin?

En ymmärrä, itse ostan meikkejä, mitkä on hyviä. Ripsarin ostan silloin yleensä kun on tarjouksessa. Mutta käytän vain tiettyä, minkä olen todennut parhaimmaksi. Yleensä meikkini maksavatkin noin 10 euroa, mutta tuo puuteri on ainut hintava.

Löysin ihania vaatteita, mutta ne oli jätettävä liikkeeseen, että saan ruokaa ostettua. Ja huom. ostan vaatteita todella harvoin. Tämmöistä tämä nyt vaan on, tili on nollilla joitain päiviä ennen kun tulee taas lisää. Varmaan ymmärtäisitte kun tietäisitte miten vähän saan. Ei pysty säästämään.

J-t harmaana
Itellä taitaa olla 200e ja miehelle tuli tänään tili, josta maksoin 800e (!) laskuja. Jäi ukolle vielä 1400e. Itelle tulee seuraavaks lapsilisät ja sitte vika päivä kotihoidontuki. Miehelle tulee palkka taas 2 viikon päästä.

[QUOTE="vieras";25687408]Onhan niitä, kun vaan on vuosia sitten avattu tili tallella ;) mutta ei semmosta enää saa avattua.[/QUOTE]

Kyllä saa? me avattiin vajaa vuosi sitten tytölle säästötili 0,2 prosentin korolla Säästöpankkiin o_O

"Tiku"
Toi on oikeestaan aika yksinkertainen, koska mä siirrän rahaa vain kahdelle tilille. Tunnen perheen jolla on 7 tiliä + jokaisella 6 perheenäsenellä oma tili ja niiden välillä pelaavat :D
Meillä on 4 jäsentä perheessä ja taitaa ainakin 7 tiliä olla :) Jokaiseen on syynsä ollut ja käytönnössä vieläkin. Ei niissä kauheasti liikennettä ole kuin tallentamisee, mutta en halua niitä poistaakaan. Onneksi minulla on kaikkiin näkymä, joten helposti käy siirtäminen.

Yhteistyössä