Paljonko teillä on tilillä rahaa ja koska tulee seuraavan kerran rahaa?

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25686453:
95% vastanneista on tyyliin 5 senttiä tilillä, rahaa tulee seuraavan kerran viikon päästä, olis ihan hirvee tilanne.
Mähän kirjoitin jo aloitukseen, että meillä on kyllä ruokaa ettei nälkään kuolla. Tulot on pienet joten ei auta, elettävä tässä kuitenkin vaikka palstan mukaan pitäisi ilmeisesti lopettaa se eläminen.

"a p"
[QUOTE="mie";25686942]Niin olisi! En voisi ikinä elää tilanteessa, jossa tilillä olisi joku 5€!!! :O Edes hoitovapaalla ollessani!! Oma kipurajani on n.1500€ eli sitä vähemmän en käyttötililläni rahaa sallisi olevan. Tällä hetkellä käyttötilillä n.2500€ omaan käyttööni (miehen kanssa yhteiseltä tililtä taas maksetaan laskut ja laina) ja seuraava palkka tulee 15.3. Säästötileiltäni löytyy yhteensä n.6000€.

Ja olen siis tavallinen keskipalkkainen (ehkä vähän allekin) ihminen.[/QUOTE]

Opiskeleva yh:na on vähän vaikea yrittää säästää tonneja tai edes satasia. Tulot yhteensä n.1200 ja siitä menee lähes puolet vuokraa, veteen ja sähköön. Päälle vielä muut laskut, lainanlyhennys, bussilippu ja ruoka niin ei siitä paljoa jää.

Jaa, miun tilillä on n 180 e, yhteisellä tilillä vähän päälle 200 e, miehen tilillä varmaan
pari euroa.
Viimeinen päivä tulee miun palkka, hyvin pärjätään siihen asti.
Ruokaa on pakasteessa, jääkaapissa ja kuivakaapissa.
Käteistä on n 100e.
Niin ja s- tilillä on jonkin verran rahaa.

Viimeksi muokattu:
En tiedä tarkkaan, olettaisin käyttötilillä olevan tonnin verran + käteistä pari sataa, puhelinlasku vielä maksamatta. Lapsilisät tulee seuraavaksi.

Säästöjä en ota laskelmiin ikinä mukaan, koska ne on varattu puhtaasti äkillisiin, yllättäviin menoihin (kuten autoremppa ymv).

-.....-
mun tilillä varmaan pari euroa ja seuraavana tulee yhdestä muksusta lapsilisä. Miehellä varmaan kymppitonni ja sillä ei kiinosta onko minulla rahaa vai ei. ei oo koskaan kiinostanut tai kysynyt että onko minulla rahaa tai tarvinko johonki. Minä maksan ruuat ja omat laskut ja se lainanlyhennyksen.

"jOKU"
Noh.. olisko n. 3000 e, tili tuli toissapäivänä mutta siirsin heti 800 e toiselle tilille josta menee lainanlyhennykset yms. yhteiset kulut. Miehen ja minun yhteisellä talotilillä on tällä hetkellä vissiin n. 3000 e. Sitten miehellä on mitä on, en tiedä. Tod. näk. vähemmän kuin mulla, koska se on just ostanu auton. Minun vanhalla säästötilillä on tonni ja lasten tileillä on molemmissa n. 1500, jos hätätilanne tulisi, voisi sieltäkin ottaa.

Aika mukavastihan sitä rahaa näyttää porukalla olevan, taisi olla niin päin että 95% vastanneista oli vähintään tonnikerholaisia.. Sikäli mikäli totuutta kertovat ;)

Itse tuossa makselin aiemmin laskuja ja käyttötilille taisi jäädä n.650e.
Seuraava tulo on lapsilisät kahdesta lapsesta ensi viikolla.

Miehen rahoista en tiedä muuta kun että osa palkasta tulee maanantaina ja miehen nimissä olevalle "yhteiselle" tilille siirsin 350e yhteisten laskujen maksuun.
Siellä on aina sen verran että ne tietyt yhdessä sovitut laskut sielä pystytään maksamaan (esim. vakuutukset, autoverot, jne).

Lasten tilit ja "säästötili" (joka on siis ihan tavan käyttötili, mutta sinne vaan siirretään käyttötililtä rahaa sivuun) on erikseen, en tiedä paljonko niissä on. Niitä tutkitaan sitten jos erityinen tarve yllättää.

Viimeksi muokattu:
Käyttötilillä varmaan euro. Maanantaina tulee vähän rahaa, sit kuun lopussa tulee kunnolla rahaa seuraavan kerran.
Ruokaa ym on tarpeeksi joten ei mitään hätää, vaikka vähän orpo olo onkin kun ei voi edes asioita helposti hoitaa kun tuo tyttö rikko mun puhelimen eikä ole varaa ostaa uutta. :D

Eilen olin ihan stressissä ja tuntu et tää maailma haisee niin lujaa, mutta ajattelen että tämä on väliaikaista niinkuin onkin. Ei mulla ole ikinä aikaisemmin ollut näin surkeasti asiat taloudellisesti lapsen aikana. Raskausaikana muistan kun elin yhden kuukauden 40eurolla (siis vuokran ja laskujen jälkeen).
Kiitollinenhan sitä pitäisi päinvastoin olla, harvalla tällä pallolla on näin hyvin asiat kuin valtaosalla meistä suomalaisista minä mukaanlukien. :)

Yhteistyössä