Mun mies nolas mut just kaverinsa edessä ja lapsenkin kuullen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukattu nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukattu nainen

Vieras
Nyt sitten pidätän itkua täällä, on niin paha olla.

Mies käy töissä ja hoitaa meidän koirat 99%sesti.

Minä käyn töissä ja hoidan lapsen ja kodin 110%sesti.

Äsken hän sitten otti asiakseen kaverinsa ja lapsen kuullen sanoa mulle et mä en koskaan tee mitään. Sanoin, et teenhän kun siivoon (ja piti jatkaa lausetta) niin mies huusi et joo vitun siivous ja siinä se sitten on sun tekemiset!

Mä en enää aio siivota, tiedän et tulee helvetin vaikeeta mulle, mutta en aio. En myöskään aio enää tehdä miehelle ruokaa enkä pestä hänen pyykkiään ja ostan kaupasta vaan itselle ja lapselle ruokaa ja juotavaa, jaan vielä jääkaapin hyllytkin perkele vieköön!!!!

En todellakaan tiedä mikä sen napaa nakersi.
Mä oon aamulla menny ennen kuutta töihin joten pääsinkin ajoissa ja mies ja kaverinsa tulivat meille lähityömaalta kahvitauolle.

Nyt on herne syvällä nenässä.

Mä pyytäisin (rauhallisesti!) häntä luettelemaan työt jotka teen hänen mielestään, työt jotka hän tekee ja työt jotka minun pitäisi lisäksi tehdä - edelleen hänen mielestään.

Sen jälkeen voitaisi keskustella käytettävissä olevasta ajasta ja työn tekemisen tasosta. Riittääkö miehelle siivoukseksi raivaus +imurointi ja nainen hoitaa sen viherkasvien lehtien pölynpyyhintää myöten jne.

Ja sitten mietittäisi yhdessä miten se menikään.

Mun mies on myös aika ajoin sitä mieltä, että mä en tee mitään, ja se oikeuttaa hänet "mielenilmauksena" jättämään tahallaan esim. tiskit laittamatta koneeseen, vaikka hänellä olisi aikaa...:headwall:

Haistakoon huilun, mitään meillä ei tapahtuisi jos en sitä arkea olisi pyörittämässä.
Olenkin kyllä pikkuhiljaa pyrkinyt jättämään miehen puolesta toimimisen taka-alalle ja huolehtimaan asioista vain omasta ja lasten puolesta.

Toinen asia on rahankäyttö, jota kuulemma minä tuhlaan liikaa.
Aion ihan lähiaikoina ehdottaa miehelle erillisiin tileihin siirtymistä, niin hänellekin voisi valjeta mihin sitä rahaa oikein kuluu ja keneltä.

Mun mies on myös aika ajoin sitä mieltä, että mä en tee mitään.

meilläkin oli näin.

homma sit muuttui kun jouduin 2 kertaa 2 viikon työmatkalle niin että kävin vain la-su kotona. Selvisi siinä sitten mitä kaikkea teen ohimennen, tavarat ei tule kaupasta automaattisesti kotiin (mm wc-paperi :D ) ja paljon muutakin :laugh:

sitä ennen ei uponnut tajuntaan vaikka kuinka yritti selittää.

mä en tajua miten vedinkin tästä nyt näin valtavat herneet nokkaan kun normaalisti en pienistä hermostu.
ollaan kumpikin sellasia tuli ja leimaus-tyyppejä miehen kanssa ja kymmenisen vuotta yhtä pidetty ja hyvin menee. mut nyt jotenkin tuntuu et meillä on joku kriisi meneillään -tai sit miehellä on joku kriisi- kun on niin pirun kiukkunen ja tollasta paskaa suoltaa suustaan...!

Mut meillä esim.miehellä tosi huono muisti, se vaan menee ja tekee ja mitään käryä mitä tapahtui. Hukkaa lompakkonsa, puhelimensa, avaimensa, vaatteensa ja vaikka mitä irtotavaraa monta kertaa päivässä kun "levittää" kaiken käsistään kun koira jättäs paskan perseestään, sen enempää ajattelematta ja sit muiden pitäs osata hetisilläsiniselläsekunnilla osata sanoa missä jokin hänen jättämä asia on. Ja kun ei löydy niin minähän olen sen hukannut eli siivonnut piiloon.

Sit kun miehellä on huono muisti, niin ei luota kehenkään muunkaan muistiin. Tai jos mies on ns.huono jossain niin sen mielestä kukaan muukaan ei voi osata sitä asiaa.. En nyt osaa kunnolla selittää, mutta muutaman kerran olen miehen yllättänyt tietämällä vastauksen johonkin sen kauan pähkäämään kysymykseen mitä se ei oo ees viittiny mulle sanoo kun mä en kuitenkaan tajua enkä tiedä :xmas:

Lähisuhdeviestintä on niin valtavan vaikeaaaa.

Mutta sinähän voisit ehdottaa miehellesi että kun sitä tekemistä on niin vähän niin otatte teille muutaman muksun perhepäivähoitoon?

Tee lista siitä mitä mies tekee päivän aikana eli kertomuksesi mukaan ulkoiluttaa koirat ja käy töissä.
Sen jälkeen teet listan miehelle mitä sinä teet päivän aikana.
Sen jälkeen lista pöytään ja ilmoitus että koska me molemmat olemme töissäkäyviä ihmisiä me teemme kaikki työt puoliksi lukuunottamatta palkkatöitä
Sinä alat puoliksi hoitamaan ne koirat ja mies puoliksi tekemään kaikki muut huushollityöt etkä anna piiruakaan periksi.
Ensiviikon alusta alat hoitaa koiria koko viikon yksin ja sanot miehelle että mä hoidan nyt vuorostani koirat koko viikon yksin ja sä teet nää hommat mitä mä yleensä etkä osallistu yhtään mihinkään muuhun.
Melkein lyön pääni vetoa että viikon jälkeen mies pitää turpansa kiinni.
Jatkossa ihan kaikki hommat viikko viikko periaatteella,toinen makaa ja toinen rehkii aina viikon.Se mies ei kauaa jaksa.Äijillä on joku ihme kuvitelma että kaikki huushollissa tapahtuu itsekseen,niin tiskit,pyykkäykset,kaupassakäynnit,siivoomiset,lastenhoidot ja ruuanlaitot.

[QUOTE="vieras";25680424]Lähisuhdeviestintä on niin valtavan vaikeaaaa.

Mutta sinähän voisit ehdottaa miehellesi että kun sitä tekemistä on niin vähän niin otatte teille muutaman muksun perhepäivähoitoon?[/QUOTE]

Vähän vaikeeta kun tuo aloittaja ei tainnut olla kotiäiti vaan työssäkäyvä.Vai luinko väärin.

[QUOTE="akka";25680476]Vähän vaikeeta kun tuo aloittaja ei tainnut olla kotiäiti vaan työssäkäyvä.Vai luinko väärin.[/QUOTE]

No nimenomaan siitä syystä että hän on töissäkäyvä ja ei tee mitään niin hän voi alkaa iltahoitoa tarjoavaksi yksityiseksi pph:ksi. Niille olisi paikkapaikoin tarvetta.

Meillä oli vähän samanlainen riita miehen kanssa, siivoan keittiön joka pvä ja pesen tiskit 100% yksin nämä kummatkin.. Muutoin kämppä ei aina ole aivan siisti... enkä kuulemma koskaan tee mitään... Otin tosi paljon nokkiini... lisäksi teen aina ruoan..

Mies istuu suurimmaksi osaksi koneella pelaamassa. Hänkö sitten tekee täällä jotain :D

ajattelin tehdä samalla tavalla kuin sinäkin, kiukuspäissäni... mutta eihän parisuhde toimi niin :) Keskustelkaa rauhassa ja todetkaa että kumpikin tekee jotain

Ehdota että vaihdatte osia. Äijä hoitakoon kodin siivouksen KOKONAISUUDESSAAN ja lapset, sinä hoidat sitten koirat. Kerta hänen osansa on niin paljon rankempi tällä hetkellä.

mä aattelin että sen sijaan mitä mies sanoi niin sua korpeais se, että sanoi sen muiden kuullen. Mulla on yks sukulaispariskunta, jossa mies haukkuu tätä naista AINA kun on muut kuuntelemassa ja se on jotenkin kummallinen tilanne ylipäätään. Naisen on selvästi paha olla ja mies tekee itsestään ihan idiootin kuuntelijoiden silmissä.. mutta ilmeisesti mistään tämmösestä ei oo teidän tilanteessa kyse - onneksi.

Meillä oli vähän samanlainen riita miehen kanssa, siivoan keittiön joka pvä ja pesen tiskit 100% yksin nämä kummatkin.. Muutoin kämppä ei aina ole aivan siisti... enkä kuulemma koskaan tee mitään... Otin tosi paljon nokkiini... lisäksi teen aina ruoan..

Mies istuu suurimmaksi osaksi koneella pelaamassa. Hänkö sitten tekee täällä jotain :D

ajattelin tehdä samalla tavalla kuin sinäkin, kiukuspäissäni... mutta eihän parisuhde toimi niin :) Keskustelkaa rauhassa ja todetkaa että kumpikin tekee jotain

mutta aina rauhallisesti keskustelemalla se ei välttämättä toimi ollenkaan, koska ihminen on kuitenkin apina mutta järkiolento vain hetkittäin. joskus tarttetaan myös demonstraatiota. vai onko teillä keskustelujen tuloksena päätetty, että miehen tärkein kotityö on pelaaminen?

Yhteistyössä