En alkaisi yh-äidiksi muuta kuin puolison kuollessa.

• Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
näin
[QUOTE="vieras";25637804]Entä jos ukko lähtee eikä halua tavata lasta/lapsia?
Tai jos hän haluaa olla vain vkl isä?[/QUOTE]

Asiat sovittu jo ennen lapsia eli noin ei voisi käydä.

ex yh
viikko-viikko systeemi ei todellakaan ole lapsen parhaaksi, ei ainakaan kovin pienen ! itse olen saanut seurata vierestä tuollaista tilannetta, jossa lapsi on viikon äidillään ja viikon isällään (ei omasta lapsesta kyse).. kyseinen lapsi (4v) on koko ajan ihan sekaisin, missä asun? missä on mun koti? koska isälle, koska äidille? ja sitä tuskaa kun tulee tuo vaihto, yhtä huutoa muutaman tunnin kun ei haluasi jättää isäänsä/äitiänsä viikoksi :/ ennemmin suosittelen "normaalia" lapsi etävanhemmallaan joka toinen viikonloppu+sovittaessa muutamia arkipäiviä.. omalla lapsella oli tämä systeemi 3v lähtien, eikä ollut yhtään mitään ongelmia asian suhteen.

• Tykkää
Reactions: Dynamiitti
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25637958:
Juu, meidänkin muksut varmaan viettäisi mielellään viikkonsa päihdeongelmaisen ja väkivaltaisen narsistin kanssa.
Olisi kannattanut miettiä kenen kanssa lapsia tekee. Narsismi ja päihteiden käyttö oli varmasti jo huomattavissa ennen lapsia.

nykyisin on pitkälti kaikki huoltosopimukset yhteishuoltoa. Yksinhuoltoa ei enää saa, ainoastaan jos molemmat vanhemmat sitä haluaa tai jos lasta ei tunnusteta.
Itse taas en pienen kanssa lähtisi viikko viikko systeemiin, se on lapselle liian raskasta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25637841:
Asiat sovittu jo ennen lapsia eli noin ei voisi käydä.
Olette siis vahvistaneet huolto, tapaamis ja elatussopimuksen käräjillä? Tosin vaikka se on oikeuden vahvistama, isän ei ole pakko sitä sopimusta täyteenpanna sillä toista ei voi pakottaa tapaamaan lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25638032:
Olisi kannattanut miettiä kenen kanssa lapsia tekee. Narsismi ja päihteiden käyttö oli varmasti jo huomattavissa ennen lapsia.
Vakiovastaus, huoh....
Ei, tuo ei ollut huomattavissa koska olimme vielä nuoria ja terveitä silloin. Mies alkoi käyttää päihteitä kun odotin toista lasta ja sairastui mieleltään.

helvetti että nää tämmöset on ärsyttäviä AARGH. tiedätkö kun aina asiat ei mee niinkuin haluais? entä jos sun miehes ei tahtoiskaan enää hoitaa lasta ja lupuis huoltajuudesta. kaikki kun ei ole aina vaan 1 ihmisestä kiinni.

puoliso toiselle
Äh.. Tää on näitä. Aina asialle vaan ei voi mitään. Tilanteita on monia.

Itse oon mietiskellyt, että jos ero tulee/mies jättää niin mä haluaisin pitää kyllä lapset. Ne on niin mun, fyysisestikin. Mulla halkeais sydän, jos pitäis tavata vaan vkl. Ja viikko-viikko-systeemi todella palvelee vain aikuisia. Lapset heittopusseina: kamalaa, sillä vähitenhän ne on syyllisiä vanhempiensa ristiriitoihin.

jeepulisjee
me ollaan kyllä idyllisesti sovittu, että tasapuolisesti hoidettaisi lapsia, mutta mistäs helvetistä sitä tietää jos ukko ottaa ja lähtee. tai sekoaa.

mä oon ollu 15 kun ollaan alettu kimpassa pyörimään, että jos se silloin pitäis jo osata ennustaa millainen mies on 30-vuotiaana niin on aika kohtuuton ja naivi näkemys.

entäs jos on mies joka ei piittaa?mun kahen pojan isä ei halua poikia sinne,liikaa vaivaa.asuu by the way naapurissa.sit ku poikia näkee esim.pihalla leikkimässä ni isi ite on kovassa humalassa...aina ei ite voi päättää ...

"mies"
Äh.. Tää on näitä. Aina asialle vaan ei voi mitään. Tilanteita on monia.

Itse oon mietiskellyt, että jos ero tulee/mies jättää niin mä haluaisin pitää kyllä lapset. Ne on niin mun, fyysisestikin. Mulla halkeais sydän, jos pitäis tavata vaan vkl. Ja viikko-viikko-systeemi todella palvelee vain aikuisia. Lapset heittopusseina: kamalaa, sillä vähitenhän ne on syyllisiä vanhempiensa ristiriitoihin.
NE lapset on muuten "niin mun, fyysisetikin" - isällekin. Äidillä ei ole tässä mitään yksityioikeutta eikä äiti ole vanhemmista se tärkeämpi ja ylin.

Yhteistyössä