G: Miestenne koulutustaso ja työkokemus?

  • Viestiketjun aloittaja GGG
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mies on tradenomi, minä amk-insinööri. Molemmilla työkokemusta hieman vajaa 15v ja ei mies tosiaan mua elätä. Mun tulot hieman enemmän kuin miehellä, tyytyväisiä ollaan molemmat.
 
[QUOTE="Mammax3";25535582]Mieheni on insinööri, minä en oo vielä ehtiny opiskella, mutta ehdin sitten myöhemmin.
Jotenkin nuo tohtorien työt tuntuu minustakin aika turhiksilta...[/QUOTE]

Anteeksi, kertoisitko mitä ovat "tohtorien työt", kun voit määritellä ne turhiksi?
 
"Mammax3"
Tarkoitin että ehkä sieltä voitaisiin säästää kun rahaa on muutenkin vähän? Rahaa voisi esimerkiksi käyttää lapsien ja vanhustenhoitoon. Tohtorit eivät kai tee tälläistä työtä yliopistossa??
 
[QUOTE="Mammax3";25535666]Tarkoitin että ehkä sieltä voitaisiin säästää kun rahaa on muutenkin vähän? Rahaa voisi esimerkiksi käyttää lapsien ja vanhustenhoitoon. Tohtorit eivät kai tee tälläistä työtä yliopistossa??[/QUOTE]

Gerontologinen ja esim. lastenneurologinen ja - kardiologinen tutkimustyö kyllä pääosin ihan tohtoristason tutkimusta.
:)
 
"vieras"
[QUOTE="Mammax3";25535666]Tarkoitin että ehkä sieltä voitaisiin säästää kun rahaa on muutenkin vähän? Rahaa voisi esimerkiksi käyttää lapsien ja vanhustenhoitoon. Tohtorit eivät kai tee tälläistä työtä yliopistossa??[/QUOTE]

Tohtorit tekevät useimmiten nollatutkimuksia, "talvella on yleensä kylmempää kuin kesällä", jotka jokainen täysjärkinen osaa itsekin päätellä. Vaadin nollatutkijoiden määrärahat hyödylliseen tarkoitukseen.
 
[QUOTE="vieras";25535721]Tohtorit tekevät useimmiten nollatutkimuksia, "talvella on yleensä kylmempää kuin kesällä", jotka jokainen täysjärkinen osaa itsekin päätellä. Vaadin nollatutkijoiden määrärahat hyödylliseen tarkoitukseen.[/QUOTE]

Useimmiten nollatutkimuksia?
:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25535721]Tohtorit tekevät useimmiten nollatutkimuksia, "talvella on yleensä kylmempää kuin kesällä", jotka jokainen täysjärkinen osaa itsekin päätellä. [/QUOTE]

Tämä on kieltämättä totta. Mutta toisaalta niitäkin tarvitaan, koska aina ei voi etukäteen tietää onko kyse nollatutkimuksesta vai ei. Nollatutkimuksia pahempia ovat oikeastaan ne "tulokselliset" tutkimukset, joiden lopputulos on jo päätetty jo etukäteen. VTT on erityisesti kunnostautunut tässä asiassa, valtio/hallitus tilaa sieltä usein sellaisen paperin, mikä milloinkin sopii tukemaan sen hetkistä politiikkaa.
 
"Sara"
[QUOTE="vieras";25535721]Tohtorit tekevät useimmiten nollatutkimuksia, "talvella on yleensä kylmempää kuin kesällä", jotka jokainen täysjärkinen osaa itsekin päätellä. Vaadin nollatutkijoiden määrärahat hyödylliseen tarkoitukseen.[/QUOTE]

Eikö voisi hyvin päätellä myös että aina voi olla vähän kylmempi eikä sille olisi mitään alarajaa?
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";25535721]Tohtorit tekevät useimmiten nollatutkimuksia, "talvella on yleensä kylmempää kuin kesällä", jotka jokainen täysjärkinen osaa itsekin päätellä. Vaadin nollatutkijoiden määrärahat hyödylliseen tarkoitukseen.[/QUOTE]

Osittain olen kanssasi samaa mieltä, mutta tämä riippuu alasta. Esim. lääketieteen tohtorit tekevät oikeasti hyödyllistä työtä.
 
[QUOTE="Mammax3";25535666]Tarkoitin että ehkä sieltä voitaisiin säästää kun rahaa on muutenkin vähän? Rahaa voisi esimerkiksi käyttää lapsien ja vanhustenhoitoon. Tohtorit eivät kai tee tälläistä työtä yliopistossa??[/QUOTE]

Mikä sitten on turhaa tutkimusta?

(Tiettyjen alojen tutkijat muuten kehittävät lasten- ja vanhustenhoitoa.)
 
Kaksi eri ammattia on muistaakseni lukenut, ei tee kumpaakaan työtä nyt. On ihan vaan työntekijä, tulevaisuuden suunnitelmissa oma, pieni yritys.

Minä olen käynyt melkein kokonaan lukion :saint: Mulla on työkokemusta monelta eri alalta. Mutta suunnitelmissa nyt seuraavaksi lähteä ihan kouluttautumaan ompelijaksi.

Mies elättää meitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25535799:
Mikä sitten on turhaa tutkimusta?

(Tiettyjen alojen tutkijat muuten kehittävät lasten- ja vanhustenhoitoa.)
Turhia tutkimuksia on tietenkin kaikki ne, joiden tulokset voidaan kumota koska omassa lähipiirissä on koettu päinvastaista :)
 
"Mammax3"
Jos ihminen opiskelee niin kauan niin miksei tee jotain oikeaa työtä? Jos nyt lasketaan pois nuo lääkäritutkijat niin kuka hyötyy tutkimuksista ja niihin menee kauhea määrä rahaa.
 
[QUOTE="Mammax3";25536193]Jos ihminen opiskelee niin kauan niin miksei tee jotain oikeaa työtä? Jos nyt lasketaan pois nuo lääkäritutkijat niin kuka hyötyy tutkimuksista ja niihin menee kauhea määrä rahaa.[/QUOTE]

Mitä on ei-oikea työ? Mitä ajattelet että ne tohtorit tekevät?
 
akademic
[QUOTE="Mammax3";25536193]Jos ihminen opiskelee niin kauan niin miksei tee jotain oikeaa työtä? Jos nyt lasketaan pois nuo lääkäritutkijat niin kuka hyötyy tutkimuksista ja niihin menee kauhea määrä rahaa.[/QUOTE]

Mitä sinä lasket oikeaksi työksi? Ei kaikki voi siivota/hoitaa ihmisiä/elukoita, muutenhan meiltä loppuis kaikki. Ihminen tarvitsee muutakin kuin perushoitoja, ehkä sitä sitten pitää olla akateemikko, että sen ymmärtää. Eikä täällä voi elää vain tätä päivää, jos kaikki tekisivät niin, olis loppu aika äkkiä täällä... 8)
 
[QUOTE="Mammax3";25536193]Jos ihminen opiskelee niin kauan niin miksei tee jotain oikeaa työtä? Jos nyt lasketaan pois nuo lääkäritutkijat niin kuka hyötyy tutkimuksista ja niihin menee kauhea määrä rahaa.[/QUOTE]

Mitä kuvittelet tutkimusta tekevien tohtoreiden tekevän?
 
Nille
Mies on vaneriprosessinhoitajaksi valmistunut, mutta päivääkään ei sitä työtä ole tehnyt.On ajanut rekkaa armeijasta asti, kun hankki siellä itselleen ammattipätevyyden siihen hommaan. Itse olen tradenomi ja työskentelen tällä hetkellä rautakaupassa myyjänä. Meillä on omat rahat, mutta mies maksaa laskuja ym. hiukan enemmän.
 
"Eva"
[QUOTE="Mammax3";25536193]Jos ihminen opiskelee niin kauan niin miksei tee jotain oikeaa työtä? Jos nyt lasketaan pois nuo lääkäritutkijat niin kuka hyötyy tutkimuksista ja niihin menee kauhea määrä rahaa.[/QUOTE]

ilmeisesti luulet että nämä tohtorin tutkinnon suorittaneet istuvat jalat pöydällä kahvia hörppien youtubessa surffaillen? :)

Tekniikan tohtoriksi opiskellut mieheni laskee virtausnopeuksia mm.dieselkoneissa ja paperikoneissa metsäteollisuudelle sekä kehittää polttomoottori tekniikkaa jotta sinäkin voisit matkustaa turvallisesti rakennetuilla jumbojeteilla ja suomen telakoilla valmistetuilla risteilyaluksilla. Iltaisin hän opettaa fysiikkaa tuleville tohtoreille yliopistolla.

Typerää arvostella toisten ahkeraa antaumusta omille töilleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä