G: Miestenne koulutustaso ja työkokemus?

• Viestiketjun aloittaja GGG
  • Ensimmäinen viesti
"pikku rouva"
Mieheni on oikeustieteen maisteri ja varatuomari. Työkokemusta on kertynyt sekä hovioikeudesta että asianajotomistosta sekä erinnäisistä viroista, myös kansainvälisistä. Minä teen tohtorintutkintoa tiedottajan ammatin ohella. Tällä hetkellä mieheni hakee uuteen virkaan, jos hän saa sen, minä rupean edustusrouvaksi ja annan Suomen kansan elättää minut. Ei kun siis hetkinen, mites se nyt virallisesti menikään...

"Mammax3"
Joo, no minusta on vaan aika jännää että ihmiset saa rahaa tekemättä mitään sellaista mistä on näkyvää hyötyä. Oikeilla töillä siis tarkoitan vaikka kokkeja, tarjoilijoita, sairaanhoitajia, lastenhoitajia. kotiäitejä jne. Heidän työnsä tulos on näkyvää ja siitä on hyötyä. Enkä nyt sano etteikö JOKU tutkimus voisi myös olla sellaista. Mutta mitä järkeä on opiskella tohtoriksi ja sitten tehdä jotain tavallaan "hyödytöntä"? Varsinkin tuo perhe jossa molemmat oli muka tohtoreita, montakohan sellaistakin on Suomessa ja muka tällä palstalla?

"vieras"
[QUOTE="Mammax3";25542390]Joo, no minusta on vaan aika jännää että ihmiset saa rahaa tekemättä mitään sellaista mistä on näkyvää hyötyä. Oikeilla töillä siis tarkoitan vaikka kokkeja, tarjoilijoita, sairaanhoitajia, lastenhoitajia. kotiäitejä jne. Heidän työnsä tulos on näkyvää ja siitä on hyötyä. Enkä nyt sano etteikö JOKU tutkimus voisi myös olla sellaista. Mutta mitä järkeä on opiskella tohtoriksi ja sitten tehdä jotain tavallaan "hyödytöntä"? Varsinkin tuo perhe jossa molemmat oli muka tohtoreita, montakohan sellaistakin on Suomessa ja muka tällä palstalla?[/QUOTE]

Voi huoh, en edes viitsi keskustella kanssasi. Ole tajuamatta jos haluat. =)

"vieras"
[QUOTE="pikku rouva";25538572]Mieheni on oikeustieteen maisteri ja varatuomari. Työkokemusta on kertynyt sekä hovioikeudesta että asianajotomistosta sekä erinnäisistä viroista, myös kansainvälisistä. Minä teen tohtorintutkintoa tiedottajan ammatin ohella. Tällä hetkellä mieheni hakee uuteen virkaan, jos hän saa sen, minä rupean edustusrouvaksi ja annan Suomen kansan elättää minut. Ei kun siis hetkinen, mites se nyt virallisesti menikään...[/QUOTE]

Hah, hah!
Kirjoitat varmaan myös runoja...

"vieras"
[QUOTE="vieras";25534470]Molemmat yliopistosta valmistuneita maistereita, miehellä väitöskirja kesken, minä en ole ajatellut jatkokoulutusta. Molemmat oltu oman alan tutkijoina, minä lasten välissä, mies monta vuotta. Tällä hetkellä minulla huono työtilanne, miehen tuloilla eletään.[/QUOTE]

Voiko nykyään väitellä maisterispohjalta? Luulin, että pitää olla lisensiaatti...

Me olemme opiskelijoita vielä kumpikin. Mies opiskelee yliopistossa kauppatieteiden maisteriksi ja valmistuu varmaankin ensi jouluun mennessä. Ollut alaansa vastaavissa töissä 2,5-vuotta. Sai ylennyksen viime kesänä.
Itse opiskelen sosionomiksi ja valmistun myös varmaan loppuvuodesta.
Mulla on tuntipalkka vuorosta riippuen noin 18 euroa ja miehellä reilut 40 euroa, joten mies tienaa reilusti enemmän.
Mies maksaa lapsen päivähoitomaksun, mutta muuten aikailailla tasan masan mennään.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Tutkijat tekevät tärkeää työtä!!! Miten ihmeessä MIKÄÄN voi kehittyä ilman tutkimista? Olkoot vaikka sairaudet, lasten kasvuun vaikuttavat tekijät, ruoka, liikenne jne. Tutkimusten avullahan yhteiskuntaa kehitetään.
Minä arvostan tutkijan työtä ÄÄRIMÄISEN PALJON!

Miten joku oikeasti on niin tyhmä, ettei ymmärrä tutkijoiden työn merkitystä..

• Tykkää
jokujokujokujoku
Mies on ammattikoulun käynyt, minä lukion. Ollaan molemmat onneksi oikein hyvin toimeentulevia. Minulla on oma firma, ollut nyt 12v. Mies on kirvesmies. Mies nostaa parempaa palkkaa, koska tekee paljon urakkahommia. Molemmat elätetään. Niin ja työkokemusta miehellä on kymmenisen vuotta.

psyk tohtorin ex
[QUOTE="Mammax3";25536193]Jos ihminen opiskelee niin kauan niin miksei tee jotain oikeaa työtä? Jos nyt lasketaan pois nuo lääkäritutkijat niin kuka hyötyy tutkimuksista ja niihin menee kauhea määrä rahaa.[/QUOTE]

No mietitäänpä vähän. Jos on tutkija, joka ennustaa mannerlaattojen liikkeitä = maanjäristyksiä ja tulivuodenpurkauksia, ei liene turhaa. Entäs sääilmiöitä= hirmumyrskyjä yms. Tai avaruustutkimusta? Puhumattakaan meitä suomalaisia lähempänä olevista aiheista kuten talouden ennustaminen, ulkopolitiikka ja historian vaikutukset siihen, syrjäytyminen jne. Eiköhän sillä lähes kaikella ole joku rooli meidänkin kaikkien elämässä, niin kaukaiselta kun se tutkimustyö osasta tuntuukin.

tutkijan tyttö
No mun äiti on muun muassa tutkija. Tutkinut muun muassa päiväkotiryhmän koon vaikutusta lapsen kehitykseen tietyssä ikävaiheessa ja miten päiväkodin meluaste vaikuttaa lapsen psyykkiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen.. Eikö ole teidän mielestä tärkeää?

sfdsdfsdf
Tutkijat tutkivat myös perusopetusta ja millä tavoin teidän lapset oppisivat ja jaksaisivat parhaiten.
Peruskouluhan on kehittynyt ihan huimasti ja se on ihan tutkijoiden ansiota.
Eikös ole myös hyvä, että erilaisia ruuissa käytettyjä ainesosia joku tutkii, ennen kuin teidän pilttinne syövät niitä?
Vauvan vaipoissa käytettäviä materiaalejakin on joku tutkinut ja tutkimusten pohjalta muun muassa huomattiin erään vaippamerkin käyttävän allergisoivaa ainetta vaipoissa.

Entäs teiltä jokaiselta löytyvä kännykkä? Verkkoja, puhelimia, sovelluksia jne. Niitäkin joku tutkii, testaa ja niiden pohjalta tehdään kehityksiä.

Tiesittekö muuten, että liikennevalot olivat alunperin tutkijaryhmän aikaan saamaa? Joku tutki liikennettä ja totesi liikennevalojen kaltaisen järjestävän vähetävän onnettomuuksia.

[QUOTE="vieras";25534460]kaupunginjohtaja, ollut useamman vuoden.
itse olen lääkäri.[/QUOTE]

Kaupunginjohtaja ei liene mikään koulutustaso. :D

Mieheni on DI, itselläni on kahdet maisterin paperit. Elätämme toinen toisiamme.

• Tykkää
aivan
Alkuperäinen kirjoittaja hän-joka-jääköön-nimeämättä;25543569:
Ainiin. Minun veljeni on tohtori ja tutkija. Hän on tutkinut muun muassa säteilyä ja UV:n haittoja. Mistäs te olisitte saaneet ko. asioista tietoa ja miten suojautua niiltä jne?
Eivät mammat tutkijoita mihinkään tarvitse. Heillähän on Seiska.

"Mie"
Mieheni on sairaalafyysikko, väitellyt tohtoris mies.. Ja palstalaisten mielestä turha.. No.. Katotaan sitten kun teille iskee syöpä, niin mun mieheni laskee säteily annoksia.. Ja mä olen tradenomi.

Yhteistyössä