G: Miestenne koulutustaso ja työkokemus?

  • Viestiketjun aloittaja GGG
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Molemmat yliopistosta valmistuneita maistereita, miehellä väitöskirja kesken, minä en ole ajatellut jatkokoulutusta. Molemmat oltu oman alan tutkijoina, minä lasten välissä, mies monta vuotta. Tällä hetkellä minulla huono työtilanne, miehen tuloilla eletään.
 
Turkilmas
Mies on ylempi toimihenkilö ja mä olen tällä hetkellä työttömänä, mutta myyntitöitä olen aina tehnyt. Miehellä on korkeampi koulutus ja parempi duuni, mutta meillä on omat rahat.
 
Miehen koulutukset:

-lukio
-suunnitteluassistentti
-rakennusalan pt
-suntion ammattitutkinto

työkokemukset mm. suunnitteluassistentin tehtävissä, rakennusalalla (sisältyen katulapsikodin rakennusprojekti Pietarissa), siivoustyötä ja nyt pitempiaikainen työ kirkon vahtimestarina/seurakuntamestarina.

Itsellä ei vielä valmistavaa koulutusta, mutta työkokemusta mm. parturi-kampaamoalalta, mainostoimistossa ja ompelimossa. Lukuisia lyhempiä koulutuksia taide- ja käsityöalalta. Oma yritys mielessä ja tällä hetkellä olen mukana erään kristillisen kirjan kuvitusprojektissa, joka luultavimmin tullaan julkaisemaan ulkomaillakin.

Perheen raha-asiat hoidetaan kumpikin varojemme mukaan. Ei ole ollut mitään sääntöjä tuossa.
 
Viimeksi muokattu:
"Marble"
Mies on insinööri ja työkokemusta ehkä joku 20-v. Itsellä amk-tasoinen koulutus.Pääosin meillä on omat rahat, yhteiset kulut jaetaan. Eiköhän tuo vähän aikaa elättäisi, jos mulla ei töitä olisi...
 
Mies ammattikoulu, työkokemusta n. 10 vuotta.
Minä ammattikoulu, työkokemusta n. 6 vuotta + opiskelen parhaillaan.

Tällä hetkellä mies "elättää", jatkossa mulla todennäköisesti suurempi palkka kuin hänellä.
 
"minttu"
Mies on ammattikoulun käynyt, samassa hyvässä työpaikassa ollut nyt 12 vuotta. Tätä ennen oli pari vuotta muulla alalla.
Itse olen filosofian maisteri + erikoistumiskoulutuksen suorittanut. Itsellä takana työkokemusta noin 8 vuotta, vakipaikka ollut 7 vuotta. Yhdessä elätetään perhettä, mulla on jonkin verran parempi palkka kuin miehellä.
 
juhs
Mies on metsätalousinsinööri, valmistui joskus 1990-luvulla (silloin vielä opistoasteen koulutus). Kävi armeijan heti valmistumisensa jälkeen ja armeijan loppumisesta lähtien onkin sitten ollut vakipaikassa saman työnantajan palveluksessa, kerran sijoituspaikka tosin vaihtunut toiselle puolelle Suomea.

Minä olen sairaanhoitaja (opistoaste), joten siltä alalta kokemusta on kertynyt vaihtelevasti vuodesta 2000 lähtien (tein kyllä myös opiskeluaikana hoitotöitä). Olen vaihtamassa alaa ja saan OTM:n paperit käteeni ensi joulun tienoilla. Tulevalta alaltani työkokemusta on vasta muutamia kuukausia, olen nimittäin osin tehnyt (keikkaluontoisesti) vanhan alani hommia yli nykyisten opintojeni puoliväliin asti.

Mies siis elättää perhettämme tällä hetkellä, minä vain opiskelen. Joskus tulevaisuudessa palkkani tulee toivottavasti olemaan mieheni palkkaa (paljon) parempi. Perheemme hyväksihän se sitten joka tapauksessa tulee.
 
Mies on medianomiksi valmistunut ja AD:na työskentelee mainostoimistossa. Työkokemusta vakipaikasta on pian 7v mutta mies opiskelun ohella kesäisin teki töitä.

Minä lukio ja myyjä 30h/vko. Itse olen ollut lukion jälkeen aina töissä. 3v olin kotona lapsen kanssa ja menin töihin takas. Sillä tiellä ollaan, paikka vain vaihtunut.

Molemmat töissä ja elätetään yhdessä. Mies suuremassa osin, koska tienaakin enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mies puuartesaani sekä kaluste artenomi amk, oman alan työkokemusta on vuodesta 1998. Itse olen HuK ja opiskelen vielä. Oman alantyökokemusta on vain kesäkuukausilta, talvisin lajittelen postia ja viikonloppuisin pakkaan leipää :D Yritän kantaa oman korteni kekoon, mutta mies tällä hetkellä tekee suurimmat hankinnat.
 
"kolmen äiti"
Mies on opistoinsinööri. Työkokemusta kohta jo 20 vuotta. Kohonnut vähitellen suorittavasti portaasta ylemmäs. Nyt ylempi toimihenkilö asiantuntijatehtävissä + esimiesvastuuta.

Itse olen maisteri, työkokemusta kohta 15 vuotta. Ylempi toimihenkilö asiantuntijatehtävissä.

Palkka suurinpiirtein sama, joten yhdessä elätämme perheemme.
 
Miehen koulutus: DI( TKK ) teknillinen fysiikka, pääaineena lääketieteellinen tekniikka. valmistunut v. 2005.

Työkokemus: ollut sydäntutkimusryhmässä HYKS:ssä, tutkijana muutamia vuosia, IT-hommia tällä hetkellä

Minä olen Sairaanhoitaja AMK. Ollut töissä lasten osastoilla, kehitysvammaisten kanssa, nyt vanhusten kanssa.

Vaikka jään nyt hoitovapaalle niin yhdessä hoidetaan taloutta ( teen keikkaa niin paljon kuin mahdollista ) Toki iso vastuu on miehellä.
 

Yhteistyössä