Kauheasti joutuu mies maksamaan veroja.

• Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
oikea ammattivalittaja
[QUOTE="vieras";25518512]tehän saitte tällöin sosiaalietuuksia! kotihoidontuki ja miehesi päivärahaa! olisitteko tulleet toimeen ilman näitä etuuksia, jotka rahoitetaan verorahoilla?[/QUOTE]

Minä sain kotihoidontukea mutta mieheni sai päivärahaa vain 9€/päivässä 20 päivältä kuukaudessa eli oli meillä silloin hurjat tulot muutama satanen kuussa.

"vieras"
Minä sain kotihoidontukea mutta mieheni sai päivärahaa vain 9€/päivässä 20 päivältä kuukaudessa eli oli meillä silloin hurjat tulot muutama satanen kuussa.
olisitte olleet hakematta etuuksia, jos koette että niiden maksaminen verorahoin on epäoikeudenmukaista ja jokaisen onlisi tultava toimeen ilman ihteiskunnan apua. tällöin sinun olisi asianmukaista nurkua korkeasta veroprosentista ja verojen maksusta!
itse olet saanut pahassa tilanteessa apua, niin miksi muita ei pitäisi avustaa??

oikea ammattivalittaja
[QUOTE="vieras";25518574]olisitte olleet hakematta etuuksia, jos koette että niiden maksaminen verorahoin on epäoikeudenmukaista ja jokaisen onlisi tultava toimeen ilman ihteiskunnan apua. tällöin sinun olisi asianmukaista nurkua korkeasta veroprosentista ja verojen maksusta!
itse olet saanut pahassa tilanteessa apua, niin miksi muita ei pitäisi avustaa??[/QUOTE]

No kyllä omilla säästöillä silloin elettiin,myin tonttini pois että saatiin maksaa asuntolainaa ja muutenkin elettiin säästeliäästi. Eikä ikinä olla mitään toimeentulotukea haettu sossusta eikä asumistukea saatu.

"vieras"
Mistähän noi rahat mahtoi tulla? :D
Ai että miten tekopyhää!

Kun itse on saatu valtiolta apua ( veronmaksajien avulla ) voidaankin muilta mahdollisuus siihen viedä? :D
Luulisisi,että osaisi arvostaa sitä mitä on ja tietäisi sen avun merkityksen..mut ei.

Ajattelen minä paljon muutakin kuin rahaa tai materiaa. Miksi pitäisi olla myötätuntoinen?en koe että mulla kovin vaikea elämä on ollut.
Sinulla on paljon sairauksia, olet ollut ensimmäisen miehesi omaishoitaja, et ole pystynyt opiskelemaan oppimisvaikeuksien takia ja ennen kaikkea sinulla on ollut niin vaikea tilanne elämässä, että olet joutunut antamaan oman lapsesi adoptoitavaksi. Normaalille ihmiselle se olisi elämänikäinen suru, vaikka se olisikin lapsen parasta ajatellen tehty. Olet saanut elämässäsi apua ja tukea, miksi et haluaisi antaa sitä muille?

oikea ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25518627:
Mistähän noi rahat mahtoi tulla? :D
Ai että miten tekopyhää!

Kun itse on saatu valtiolta apua ( veronmaksajien avulla ) voidaankin muilta mahdollisuus siihen viedä? :D
Luulisisi,että osaisi arvostaa sitä mitä on ja tietäisi sen avun merkityksen..mut ei.
Tarkoitin tällä aloituksella että toimeentulotuet,asumistuet pitäisi lopettaa. Sossusta ei tarvitsisi kenenkään mitään saada. Itse vaikka minulla ei ole ammattia eikä töitä olen pärjännyt aina ilman toimeentulotukea sen verran kekseliäisyyttä pitää olla että sitä ilman pärjää.

"vieras"
Sinulla on paljon sairauksia, olet ollut ensimmäisen miehesi omaishoitaja, et ole pystynyt opiskelemaan oppimisvaikeuksien takia ja ennen kaikkea sinulla on ollut niin vaikea tilanne elämässä, että olet joutunut antamaan oman lapsesi adoptoitavaksi. Normaalille ihmiselle se olisi elämänikäinen suru, vaikka se olisikin lapsen parasta ajatellen tehty. Olet saanut elämässäsi apua ja tukea, miksi et haluaisi antaa sitä muille?
omaishoitajakin saa sosiaalisiaetuuksia, lapsen huostaanotto toimii verorahoilla...

Tarkoitin tällä aloituksella että toimeentulotuet,asumistuet pitäisi lopettaa. Sossusta ei tarvitsisi kenenkään mitään saada. Itse vaikka minulla ei ole ammattia eikä töitä olen pärjännyt aina ilman toimeentulotukea sen verran kekseliäisyyttä pitää olla että sitä ilman pärjää.
No se johtuu siitä, että sulla on se tienaava mies. Veikkaan, että jos eroaisitte niin olisit hyvin pian luukulla sinäkin.

oikea ammattivalittaja
En koe noita asioita lainkaan vaikeaksi,minulla vain on ollut tällainen elämä. Mitäköhän apua ja tukea olen elämässäni saanut?

:D
Pitäs varmaan nää lopettaa,koska ette itse ole hyötyneet / hyödy näistä tällä hetkellä mitenkään..Joten miksi kukaan muukaan saisi hyötyä.

• Tykkää
Reactions: Cleopatra
oikea ammattivalittaja
[QUOTE="vieras";25518659]omaishoitajakin saa sosiaalisiaetuuksia, lapsen huostaanotto toimii verorahoilla...[/QUOTE]

pientä omaishoidontukea sain. Adoptiosta en tiedä paljonko se maksaa adoptiovanhemmat saivat jotain rahallista tukea.

oikea ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25518707:
Tähän saakka mua on aina suututtanut vähän nää ihmiset jotka on vinoilleet adoptiosta,mutta enää en ihmettel...
Tunteeton ja kylmä ihminen pitää olla jos antaa lapsensa pois eikä koe asiaa edes vaikeana!
Onhan hänellä hyvät adoptiovanhemmat,miksi minun olisi pitänyt surra koko ikäni sitä adoptiota?siitä on kuitenkin jo yli 10v.

oikea ammattivalittaja
[QUOTE="vieras";25518718]omaishoidontuki, lapsilisä, kotihoidontuki, miehesi päivärahaa, päivähoito lapselle
nämä ovat sosiaalietuuksia, mitkä maksetaan verorahoilla!
etkö ymmärrä vai?[/QUOTE]

Ymmärrään mutta kuten aiemmin kirjoitin niin toimeentulotuen ja asumistuen saisi poista niitä aloituksellani hain.

oikea ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25518767:
En sanonut,että surra koko elämäsi..
Sä sanoit,ettet ole kokenut mainitsemiasi asioita vaikeiksi..
Kyllä mulle olisi vaikeaa luopua omasta lapsestani..joka on omaa lihaani ja vertani..
No olihan se aluksi vaikeaa vaikka se olikin lapsen parhaaksi mutta vaikeistakin asioista pitää päästä ylitse. Suru yms. on jo väistynyt koska asiasta jo niin kauan.

Ymmärrään mutta kuten aiemmin kirjoitin niin toimeentulotuen ja asumistuen saisi poista niitä aloituksellani hain.
Miksi juuri nuo?
Miksei kotihoidontukea?
Miksei oletettaisi,että jokaisella on mies elättämässä akkansa kotona? :D

Ja aloituksesta kyllä sai käsityksen että puhuttiin muistakin,kuin näistä tuista..
Et taida itsekkään tietää mitä ajattelet.
Onko sun oltava tätä mieltä kun miehesikin on?

Sä puhut paljon,mutta et kyllä tunnu tietävän mistä puhut. :)

oikea ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25518794:
Miksi juuri nuo?
Miksei kotihoidontukea?
Miksei oletettaisi,että jokaisella on mies elättämässä akkansa kotona? :D

Ja aloituksesta kyllä sai käsityksen että puhuttiin muistakin,kuin näistä tuista..
Et taida itsekkään tietää mitä ajattelet.
Onko sun oltava tätä mieltä kun miehesikin on?

Sä puhut paljon,mutta et kyllä tunnu tietävän mistä puhut. :)
No kyllä työmarkkinatuella pärjää kun osaa säästeliäästi elää. Ja kyllä kotihoidontuenkin saisi poistaa ei ole kovin hyvä lapselle että on 3v asti kotona,ihan hyvin jo vähän yli 1v pärjää hoidossa.Ja ajattelen ihan itse mies ei määrää mitä saan ajatella ja mitä en.

Yhteistyössä