Kauheasti joutuu mies maksamaan veroja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25519244]Omilleen? Miten uskallat? Osaako ne varmasti käydä yksin vessassa? Entä jos ne kuolee nälkään kun eivät osaa tehdä ruokaa? :([/QUOTE]

kyllä meidän lapset osaa=) niitä ei paapota valmiiksi vaikka pesämuna onkin säästymässä. käyttörahaa saavat vain kotitöitä vastaan. ja ruokaa oppivat laittamaan siinä sivussa kun ovat pienestä asti olleet keittiössä mukana.

meidän lapset kun eivät pumpulissa kasva.

Muutaman kuukauden karenssi voi tulla mutta sen jälkeen sitten saa työmarkkinatukea.

Pari kk on iso aika olla täysin tuloton..Vaikket sitä tajuakkaan (tulottomana)..
Nyt karenssin ajalle on mahdollisuutta hakea toimeentulotukea..(vaikka takaisin perinnällä),mitäpä pitäsisi mielestäsi tehdä ihmisen jos mahdollisuutta ei olisi?

Kiva,et munkin verorahat saa käyttöä,kun lapsellesi niistä asuntoon säästelet. :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25519453:
Pari kk on iso aika olla täysin tuloton..Vaikket sitä tajuakkaan (tulottomana)..
Nyt karenssin ajalle on mahdollisuutta hakea toimeentulotukea..(vaikka takaisin perinnällä),mitäpä pitäsisi mielestäsi tehdä ihmisen jos mahdollisuutta ei olisi?

Kiva,et munkin verorahat saa käyttöä,kun lapsellesi niistä asuntoon säästelet. :D

No ainahan voi myydä jotain esim.kirppiksellä,voi marjastaa,voi tehdä jotain pientä bisnestä että elää. Näin minä tein joskus nuoruudessa ennen kumpaakaan aviomiestäni.No kyllä monet säästävät lapsilisät emme ole ainoita suomessa.

Teidän kohdallanne verorahojanne käytetään näin:

Päivähoito vähintään 600 euroa (tämän kunta maksaa hoitopaikastanne maksamanne summan lisäksi)
Tiet ja muu infrastruktuuri
Sairaanhoito, käytette varmasti neuvolaan, entä terveyskeskus, lapsi on ainakin syntynyt julkisessa sairaalassa, ja synnytyksestä olette maksaneet murto-osan sen todellisista kuluista, edes hoitopäivämaksu ei vastaa todellisia kuluja.
Omat koulunne ovat olleet teille ilmaisia, vaan maksaneet yhteiskunnalle maltaita.
Entä lapsilisä, ettehän vain itse saa sitä, tai kotihoidontukea?
Oletko itse saanut joskus työttömyyskorvausta, entä äitiyspäivärahaa?

Kyllä taitaa olla niin, että teidän perheenne ei ole vielä maksanut omia kustannuksiaan!

• Tykkää
Reactions: röppö
No ainahan voi myydä jotain esim.kirppiksellä,voi marjastaa,voi tehdä jotain pientä bisnestä että elää. Näin minä tein joskus nuoruudessa ennen kumpaakaan aviomiestäni.No kyllä monet säästävät lapsilisät emme ole ainoita suomessa.

Jos ei ole mitään myytävää,talvella esim ei paljon marjoja poimita..minkäslaista bisnestä tarkoitit?

Joo varmasti säästää,mutta sä olet tekopyhä kun puhut että ne sosiaalietuudet voisi lakkauttaa joista ette itse hyödy..
Samaan aikaan pistätte säästöön rahan joka on joillekkin raha joka menee ruokaan ja vuokraan..

[QUOTE="vieras";25520125]no, ne lapsilisäthän eivät ole pakollisia! jos niitä ei hae, ei niitä voi saadakaan!!! ihan vapaaehtoisesti sitä avustusta haetaan!!![/QUOTE]

Ja miks ap vertaa itteään ja perhettään miljonääreihin? :D

No ainahan voi myydä jotain esim.kirppiksellä,voi marjastaa,voi tehdä jotain pientä bisnestä että elää. Näin minä tein joskus nuoruudessa ennen kumpaakaan aviomiestäni.

Ymmärräthän, että jos osa ihmisistä jätettäisiin täysin oman onnensa nojaan, he tuskin kaikki kipaisisivat marjametsään. Se pieni bisnes tarkoittaisi rikollisuuden kasvua ja tekin joutuisitte käyttämään säästämiänne verorahoja omaisuutenne suojeluun. Ei voi tietää, miten ihan tavalliset, kunnollisetkin ihmiset käyttäytyisivät, jos heillä ei olisi mitään menetettävää. Moni saattaisi halutakin vankilaan, saahan siellä ruokaa ja katon pään päälle.
Niin ja jos haluat kunnon helpotuksia veroihin, toivo, että eläkkeet lakkautetaan. Niihin menee paljon enemmän verorahoja kuin asumis- ja toimeentulotukeen. Voivathan ne mummot ja papatkin mennä marjoja poimimaan tai tehdä pientä bisnestä esim. kannabista kasvattamalla.

Mulle sopisi erinomaisesti että verot lakkautetaan ja kaikki maksavat itse kaikesta. Perheille jäisi enemmän rahaa. laiskat sinkut saisivat elättää itsensä ja pääomakeinottelijat ja eläkeläiset, joille verorahat syydetään!

Yhteistyössä