oikea ammattivalittaja
Kyllä pitäisi toimeentulotuet,asumistuet yms. lopettaa niin ei aina veroja tarvitsisi niin paljoa maksaa.
ja mistä sä näihin rahaa saisit?No kun ei se lähde lätkimään ja jos lähtisi ostaisin osakkeen jossa olisi pieni yhtiövastike ja pienet menot ihan omilla rahoilla maksaisin.
Näkee ihan selkeästi että se joutilaana kotonaoleminen kaiket päivät on vaikuttanut sun päänuppiisi.Sulla on kyllä tosi köyhä elämä.Miksi lapseni pitäisi kärsiä siitä että äiti on kotona?yhtä hyvin hänellä on oikeus käydä päivähoidossa ja saada sitä kautta kavereita. Me maksamme siitä.
Näissä tapauksissa pitäisi maksun olla todellinen eikä tulosidonnainen. Eli luokkaa 500-600e/kk!!!Miksi lapseni pitäisi kärsiä siitä että äiti on kotona?yhtä hyvin hänellä on oikeus käydä päivähoidossa ja saada sitä kautta kavereita. Me maksamme siitä.
Häiritsee mua se verojen maksu siinä suhteessa että silloin miehen nettotulot ovat pienemmät ja se vaikuttaa meidän elämiseen. Ei saada ostettua kaikkea mitä haluttaisiin.Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25518295:Ap kerjää kyllä verta nenästään tälläsellä alotuksella.
Ja tunnettuun tapaansa kohta valittaa kun hänestä ei tykätä..
Häiritseekö sun miestä se,että hän maksaa veroa joista menee osa sossuun jne?
Ihmettelen mitä sulle miehes rahat,veron maksut ym kuuluu,ku et niiden rahojen eteen päivääkään ole töitä tehnyt..
Tässä nähään..
"hyvä antaa vähästään,paha ei paljostakaan"
Aloittajan mielestä kaikki köyhään perheeseen syntyneet lapset ( jotka ei itse kohtaloaan ole voineet valita ) pitäisi pitää nälissään,vaatteitta jne..
Voi tittenniin, pientä. Mee töihin, tai nosta kuvitteellinen säästötilis tyhjäksi, kanna kortes kekoon, yhteisen hyvän eteen.Häiritsee mua se verojen maksu siinä suhteessa että silloin miehen nettotulot ovat pienemmät ja se vaikuttaa meidän elämiseen. Ei saada ostettua kaikkea mitä haluttaisiin.
Häiritsee mua se verojen maksu siinä suhteessa että silloin miehen nettotulot ovat pienemmät ja se vaikuttaa meidän elämiseen. Ei saada ostettua kaikkea mitä haluttaisiin.
Ollaan joskus elette tosi pienillä tuloilla,mies oli lomautettu pitkään ja itse olin kotihoidontuella. Silloin vain elettiin hyvin säästeliäästi ja myin tonttini josta sain rahaa että pystyimme lyhentämään asuntolainaa yms. Säästeliäästi kun elää pärjää ilman sossutukia.Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25518446:
Sä saat valmiina kaiken ja enemmän vaan pitäisi saada..
Mä ainakin maksan veroni mielelläni.Mua ei haittaa pätkääkään,että tässä maassa on sellainen turva ihmisillä,kuin on.
Se on rikkautta..jota eikävä kyllä jotkut käyttää väärin. (ja se minua haittaa )
Mutta kuten sanoin.."hyvä antaa vähästään,paha ei paljostakaan"..
En miehestäs ihmettele yhtään sen perusteella mitä oot täällä hänestä puhunut..
Sit viel kaikki palstan yh mammat on sulle siit kateellisia? NOOOT!
Miettikää jos joskus tilanne,että teillä kummallakaan ei töitä..sun säästöt (jos niitä edes on ) on käytetty..ei rahaa vuokraan,sähköön tai ruokaan..
MItä teette?
tehän saitte tällöin sosiaalietuuksia! kotihoidontuki ja miehesi päivärahaa! olisitteko tulleet toimeen ilman näitä etuuksia, jotka rahoitetaan verorahoilla?Ollaan joskus elette tosi pienillä tuloilla,mies oli lomautettu pitkään ja itse olin kotihoidontuella. Silloin vain elettiin hyvin säästeliäästi ja myin tonttini josta sain rahaa että pystyimme lyhentämään asuntolainaa yms. Säästeliäästi kun elää pärjää ilman sossutukia.
Ajattelen minä paljon muutakin kuin rahaa tai materiaa. Miksi pitäisi olla myötätuntoinen?en koe että mulla kovin vaikea elämä on ollut.Olen ihmetellyt, miksi miltei kaikki aloituksesi liittyvät jollakin tavalla rahaan. Tunnut kovasti haluavan vertailla, mitä teillä on ja mitä muilla on. Uskon, että olisit paljon tyytyväisempi elämääsi, jos miettisit vähän vähemmän materiaa ja mammonaa.
Toiseksi ihmettelen, miksi ihminen, jolla on ollut paljon vaikeuksia elämässään, ei ole myötätuntoisempi muita kohtaan.