*** Tammikuussa tiukentuvat ***

Liikuntamotivaatioon en osaa antaa neuvoja. Mulla kun ei kai koskaan ole moista itselläni ollutkaan :D

Eikä vahvuuksiini kuulu se herkkujenkaan minimointi...siinä onnistuminen on aina tietyllä tapaa vähän vahinko :)
Mulla on vaan aineenvaihdunnassa jotain, ku ei paino tipu jos en liiku. Eli ei pysy aineenvaihdunta käynnissä ilman liikuntaa.

Mietin kyl et konkreettisesti viel testaisin asian easy diet kuurilla viikon tai kahden ajan. Mutta tähän asti ei oo kilot tippunut vaikka olen ollut ihan ravintoterapeutin ruokavaliolla, niin ilman vähintää 3kertaa viikossa tapahtuu salia tai uintia.
 
"Viva"
Voisin lähteä mukaan! :) elokuulta tippunut 9,7kg.. Kolmannen raskauden myötä paino nousi järkkyihin lukemiin. Tänään mitat 172cm/80,4kg. Tavoite jotain 70-75kg väliltä :) liikuntaa harrastan 4-5 kertaa viikossa,käyn pumpissa,zumbassa ym. Tiistaina alkoi joulu-uudenvuoden mässäilyn jälkeen tiukka linja,ateriakorvikkeilla mennyt 600-700kcal/vrk. Ei ehkä se fiksuin tapa,mutta huomannut olevan mulle se ainut toimiva keino. (kakkosen jälkeen näin laihdutin -16kg ja ok sain painon pidettyä ennen kolmatta raskautta).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25437910:
Oon joskus lukenut että rasva palaa paremmin silloin.
Ja itse olen huomannut että oikeesti "läski menee tiiviimpään" kun teen lenkin syömättä. Vattakin menee lähemmäs selkärankaa :) MUTTA jos sen jälkee syö paljon tai hirveesti hiilareita, niin se vatta pompsahtaa takas.
Kuulostaa hullulta?? :D vaikee selittää..
Mutta suosittelen kokeilemaan, paitti jos on jotain sairauksia jotka estää sen (diabetes ainakin).
Näin mä vähän arvelinkin. Siis että olet jostain kuullut, että se rasva palaa paremmin.

Käyppä huviksesi lukemassa tästä linkistä kohta 2.

Dieettaaminen - asiat, joilla EI ole merkitystä

Linkin takaa löytyy myös monta muuta myyttiä, jotka kannattaa tsekata läpi :)

Olen kyllä itsekin kokeillut aamulenkkiä/treenejä ennen syömistä, mutta mulle sopii ennemmin treenit ja lenkit siten, ettei maha ole ihan tyhmä...on enempi virtaa tuolloin käytössä :)
 
Mulla on vaan aineenvaihdunnassa jotain, ku ei paino tipu jos en liiku. Eli ei pysy aineenvaihdunta käynnissä ilman liikuntaa.

Mietin kyl et konkreettisesti viel testaisin asian easy diet kuurilla viikon tai kahden ajan. Mutta tähän asti ei oo kilot tippunut vaikka olen ollut ihan ravintoterapeutin ruokavaliolla, niin ilman vähintää 3kertaa viikossa tapahtuu salia tai uintia.
Sanoisinko niin, että aika perseestä. Mulle moinen olisi kyllä niin painajainen, ettei tosikaan.

Toisaalta mä kyllä pidän muutamasta liikuntalajista (tanssi, tennis, pesäpallo) mutta ei ne ole siinä määrin liikuntaa kuin lenkki, kuntopyöräily tms. ja ne vaativat parin tai jopa kokonaisen ryhmän. Eipä pesistä paljon talvella vissiin pelata :D

Mutta sulle toivotan sitten kovasti tsemppiä :)
 
vilttiketjun vara harmaana
Joskus ovat tosiaan väittäneet, että aineenvaihdunta kiihtyy jos liikkuu vähän ennen aamulapaa. Mutta tuo ei minusta tarkoittanut päivän liikuntaa, siis tunnin salitreeniä tai hikilenkkiä. Joskus oli jossain Elxir ohjelmassa tai vastaavassa hiihtomaajoukkueen päivästä ja he herättelivät aineenvaihdunnan ennen aamuaista, noin 15-20 min reippaalla kävelyllä tai vastaavalla.
Eli ainakin tehotreeni syömättä on tyhmyyttä, ei kukaan jaksa kunnolla treenata, jos ei ole polttoainetta.
 
vilttis harmaana
Jatkan vielä.
Tein eilen töiden jälkeen reilun tunnin salitreenin ja löysin kuin löysinkin vielä uusia, treenaamattomia vatsalihaksi. Heti tosta kylkiluiden alta. Kyllä teki makeaa ja kipeää kun laitoin ne lihakset töihin. Kaveri osasi neuvoa liikeet, joilla niitä saa rasitettua. Ja tuntuu tänäänkin..
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Viva";25438069]Voisin lähteä mukaan! :) elokuulta tippunut 9,7kg.. Kolmannen raskauden myötä paino nousi järkkyihin lukemiin. Tänään mitat 172cm/80,4kg. Tavoite jotain 70-75kg väliltä :) liikuntaa harrastan 4-5 kertaa viikossa,käyn pumpissa,zumbassa ym. Tiistaina alkoi joulu-uudenvuoden mässäilyn jälkeen tiukka linja,ateriakorvikkeilla mennyt 600-700kcal/vrk. Ei ehkä se fiksuin tapa,mutta huomannut olevan mulle se ainut toimiva keino. (kakkosen jälkeen näin laihdutin -16kg ja ok sain painon pidettyä ennen kolmatta raskautta).[/QUOTE]

Mulla lienee kalorit aika samoissa, mutta liikuntaa en harrasta lainkaan. Ja mulla myös se kokemus, että tämä on se mikä sopii mulle :)
 
Joskus ovat tosiaan väittäneet, että aineenvaihdunta kiihtyy jos liikkuu vähän ennen aamulapaa. Mutta tuo ei minusta tarkoittanut päivän liikuntaa, siis tunnin salitreeniä tai hikilenkkiä. Joskus oli jossain Elxir ohjelmassa tai vastaavassa hiihtomaajoukkueen päivästä ja he herättelivät aineenvaihdunnan ennen aamuaista, noin 15-20 min reippaalla kävelyllä tai vastaavalla.
Eli ainakin tehotreeni syömättä on tyhmyyttä, ei kukaan jaksa kunnolla treenata, jos ei ole polttoainetta.
Pienestä herättelystä en tiedä, mutta isompi rehkiminen tosiaan ei ole järin fiksua ennen kuin on syönyt jotakin.
 
[QUOTE="Viva";25438197]mitä kaikkea syöt? Mä en myös silloin kakkosen jälkeen liikkunut vaunulenkkejä enempää ja hyvin lähti 16kg alle kolmessa kuukaudessa. Nyt syksyllä menin hurahtamaan taas liikuntaan :)[/QUOTE]

Syön 2 kertaa päivässä, molemmilla kerroilla sitä mitä muukin perhe syö (lounas ja päivällinen) mutta pienen annoksen itse ruokaa ja isohkon kasan salaattia.

Tänään syön lounaaksi (en ole vielä syönyt mitään, kun eilen oli poikkeuspäivä ja olin ravintolassa...maha edelleen ihan täynnä) kasvissosekeittoa ja päivälliseksi otan sitten fetasalaatin. Pitää käydä kaupassa, kun salaattiainekset näkyy olevan loppu. Muutoin söisin lounaallakin tänään salaattia eilisen herkuttelupäivän vuoksi.

Huomenna syön lounaaksi makaroonilaatikkoa ja salaattia ja päivälliseksi jotakin broileriruokaa ja salaattia. Juomana vesi, light-limut ja jokunen kulaus maitoa jos tekee mieli.
 
Mun järkeen jotenkin käy se että jos vatsassa ei ole ruokaa, niin kroppa polttais sitten sitä rasvaa..
Aiemmin kun laihdutin tuon reilut 30kg, tein vielä niin että kävin illalla lenkin, enkä syönyt sen jälkeen ja sitten vielä aamulla lenkin ennen syömistä. Se oli melko hullua, mtta kyllä lähti kilot :)
Sehän on niin että toisille sopii eri konstit kuin toisille, pääasia että ittestä tuntuu oikeelle ittekustakin!
Tässä vielä linkki, näitähän löytyy useita:
Aamulenkki ennen aamiaista | Laihdutusvinkit.fi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25439958:
Mun järkeen jotenkin käy se että jos vatsassa ei ole ruokaa, niin kroppa polttais sitten sitä rasvaa..
Aiemmin kun laihdutin tuon reilut 30kg, tein vielä niin että kävin illalla lenkin, enkä syönyt sen jälkeen ja sitten vielä aamulla lenkin ennen syömistä. Se oli melko hullua, mtta kyllä lähti kilot :)
Sehän on niin että toisille sopii eri konstit kuin toisille, pääasia että ittestä tuntuu oikeelle ittekustakin!
Tässä vielä linkki, näitähän löytyy useita:
Aamulenkki ennen aamiaista | Laihdutusvinkit.fi
Se on täysin totta, että sillä kannattaa edetä mikä itsestä tuntuu hyvältä!

Luultavasti loppupeleissä on se ja sama, että käykö sen lenkin tyhjällä vatsalla vai syökö sitä ennen jotakin, koska se mahdollisesti saavutettava hyöty tai haitta lienee kokonaiskuvassa kuitenkin niin pieni, että se on vain pisara meressä.

Jos siitä tyhjällä mahalla tehdystä lenkistä saa hyvän fiiliksen ja se tuntuu "omalta" niin silloin se kannattaa ihan ehdottomasti tehdä :)

Kroppaa kuunnellen pääsee mielestäni melko pitkälle. Ja jos vähän käyttää myös järkeä, pääsee luultavasti loppuun saakka :D
 
"nyyti"
minä olen nyt vuoden verran pudottanut painoa,lähtöpaino oli 68kg nyt se on 73kg,tosin keväällä se käväisi 66 kilossa.Tavoitteena oli -5kg mutta kävikin päinvastoin...Nyt tavoite on 65kg,pituutta mulla on 167.2viikkoo on sujunut ihan hyvin,painoakin ehkä kilon verran lähtenyt.
 
[QUOTE="nyyti";25440627]minä olen nyt vuoden verran pudottanut painoa,lähtöpaino oli 68kg nyt se on 73kg,tosin keväällä se käväisi 66 kilossa.Tavoitteena oli -5kg mutta kävikin päinvastoin...Nyt tavoite on 65kg,pituutta mulla on 167.2viikkoo on sujunut ihan hyvin,painoakin ehkä kilon verran lähtenyt.[/QUOTE]

Alku on siis tällä kertaa lupaava :)

Mä olen niitä "ikuisia laihduttajia", mutta tällä kertaa menetetyt kilot on tarkoitus pitää poissa ja painoa meinaan pudottaa sen, minkä sopivaksi koen.

Tavoite on tosiaan sen 62 kg ja kun siihen pisteeseen pääsen, olen ikionnellinen. Mä veikkaan, että siinä saattaa jopa itku päästä :D

Mahdollisesti pudotan painoa vielä sen jälkeenkin, mutta ihan erilaisella sykkeellä kuin mitä nyt. Tällä hetkellä on tietyllä tapaa pakottava tunne päästä kiloista eroon ja saada se vanha kroppa takaisin.

Kun se tavoitepaino on saavutettu, painonpudotus (jos sitä jatkan) muuttuu enempi sellaiseksi "karsin nyt jotain pientä jostakin aina sillointällöin" -tyyliseksi, eli ei mitään tiukkaa linjaa ja tiukkoja tavoitteita :)
 
Iltaa!
Kokeilin sitten kolmea mekkoa tämän parin vkn laihiksen jälkeen, meni vetoketjut sentään kiinni, mutta ei tod voi vielä käyttää.. Välitavoitteena on siis mahtua kahden vkn päästä näihin mekkoihin niin että voi oikein käyttäkkin, silloin olisi isot juhlat tiedossa. Nyt tuntuu että on mahdollista tavoitteen toteutua, jippiiiiii
Syömisen hallinta ei kyllä edelleenkään hanskassa, siksi kompensoin kovalla liikunnalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25440905:
Iltaa!
Kokeilin sitten kolmea mekkoa tämän parin vkn laihiksen jälkeen, meni vetoketjut sentään kiinni, mutta ei tod voi vielä käyttää.. Välitavoitteena on siis mahtua kahden vkn päästä näihin mekkoihin niin että voi oikein käyttäkkin, silloin olisi isot juhlat tiedossa. Nyt tuntuu että on mahdollista tavoitteen toteutua, jippiiiiii
Syömisen hallinta ei kyllä edelleenkään hanskassa, siksi kompensoin kovalla liikunnalla..
Hyvä juttu, että tavoite on saavutettavissa :)

Mullakin on toukokuussa tiedossa isot kemut, jonne tulisi hankkia iltapuku. Kahdella kaverilla on puvut joita saa halutessaan sovittaa ja lainata, mutta kun ongelma onkin nyt sitten siinä, etten tiedä mitä kokoa olen toukokuussa. Eli jos puvut passaa nyt, ovat ne toukokuussa liian suuret. Jos ne ovat nyt pieniä, saattaa ne toukokuussa olla edelleen liian pieniä.

Nyt on myös alet, eli puvun saisi nyt halvalla...mutta kun en tiedä sitä kokoa. Joten todennäköisesti käännyn pukuvuokraamon puoleen, kun sen aika on, että puvun hankinta on ajankohtainen :)
 
Hyvä juttu, että tavoite on saavutettavissa :)

Mullakin on toukokuussa tiedossa isot kemut, jonne tulisi hankkia iltapuku. Kahdella kaverilla on puvut joita saa halutessaan sovittaa ja lainata, mutta kun ongelma onkin nyt sitten siinä, etten tiedä mitä kokoa olen toukokuussa. Eli jos puvut passaa nyt, ovat ne toukokuussa liian suuret. Jos ne ovat nyt pieniä, saattaa ne toukokuussa olla edelleen liian pieniä.

Nyt on myös alet, eli puvun saisi nyt halvalla...mutta kun en tiedä sitä kokoa. Joten todennäköisesti käännyn pukuvuokraamon puoleen, kun sen aika on, että puvun hankinta on ajankohtainen :)
Se on ihanaa kun pääsee iltapukujuhliin, niitä on niin harvoin! Ja kivaa siitäkin tulee, kun pääset sitten pukuostoksille :) Minä olen huutanut huutiksesta omat pukuni..
Ootko miettinyt menetkö oikein teetättämään kampauksen, kynnet tms?
Ite oon miettinyt palkitsisinko itseni kestolakkauksella ja ripsillä, jos on mitään palkittavaa :D Hitto kun niiden ylläpito tulee niiiiin kalliksi.
Seuraava välitavoite olis hiihtolomalla, kun mennään ekaa kertaa koko katraan voimin lämpimään (elämäni 3. ulkomaanmatka jos ei naapureita oteta lukuun) ne ripset ja kynnet olisi kivat sielläkin.. Täytyis nyt vaan jaksaa tsempata, niin sit voi hyvällä omallatunnolla juhlia.
Ootteko muutes ikinä laskeneet paljonko teillä menee rahaa kaikkiin herkkuihin??
Minä mietin tässä että mulla meni ihan minimissään 5€/päivä aiemmin.. Juma se tekee 1825€ vuodessa!! Ihan kaikesta turhasta en kyllä silti pysty luopumaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25441329:
Se on ihanaa kun pääsee iltapukujuhliin, niitä on niin harvoin! Ja kivaa siitäkin tulee, kun pääset sitten pukuostoksille :) Minä olen huutanut huutiksesta omat pukuni..
Ootko miettinyt menetkö oikein teetättämään kampauksen, kynnet tms?
Ite oon miettinyt palkitsisinko itseni kestolakkauksella ja ripsillä, jos on mitään palkittavaa :D Hitto kun niiden ylläpito tulee niiiiin kalliksi.
Seuraava välitavoite olis hiihtolomalla, kun mennään ekaa kertaa koko katraan voimin lämpimään (elämäni 3. ulkomaanmatka jos ei naapureita oteta lukuun) ne ripset ja kynnet olisi kivat sielläkin.. Täytyis nyt vaan jaksaa tsempata, niin sit voi hyvällä omallatunnolla juhlia.
Ootteko muutes ikinä laskeneet paljonko teillä menee rahaa kaikkiin herkkuihin??
Minä mietin tässä että mulla meni ihan minimissään 5€/päivä aiemmin.. Juma se tekee 1825€ vuodessa!! Ihan kaikesta turhasta en kyllä silti pysty luopumaan..
Siskoni on kampaaja, joten hän laittaa tukkani ja kynnetkin saan tehtyä itse, kun jokin aika sitten ostin geelit, uunin jne. Vain puvun värinen lakka puuttuu :)

Ja juuri niistä ylläpidollisista syistä päädyin ostamaan uunin itse ja testaamaan että osaanko itse laittaa ne kynnet. Ripsiäkin olen joskus pohtinut, mutta ylläpito tosiaan tulee niin kalliiksi, että jätän ainakin vielä toistaiseksi väliin.

Herkkuihin menevä summa lienee aika korkea. Mutta ei tämä diettaaminen sinänsä halvemmaksi taida tulla, koska nyt ostan kasviksia sillä rahalla mikä ennen meni herkkuihin. Mutta ehdottomasti parempi näin, jos sitä terveellisyyttä ajattelee.

En olisi koskaan uskonut, että mun suustani tulee lause: salaatti on hyvää, mutta kyllä vaan se voi sitä olla. Eilenkin oli ravintolassa ihan tajuttoman hyvä salaatti :)
 
Sullahan on pullat hyvin uunissa :)
Minä oon niin tumpelo käsistäni, ettei mitään toivoa että saisin ite laitettua geelit kynsiin.
Salaatit voi olla hyviä, varsinkin jos on hyvät kastikkeet :D
Meillä syödään aika paljon lisukkeina, eli niitä tulee/tuli ostettua jo ennen karkkilakkoa. Mulla selvästi enempi rahaa käytössä nyt kun ei mässäile. Mikä on todella hyvä nyt kun on vallan kotona. Periaatteessa niillä rahoilla maksais ihan hyvin ne ripset, mutta kummasti ne rahat menee aina johonkin muuhun..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25442235:
Sullahan on pullat hyvin uunissa :)
Minä oon niin tumpelo käsistäni, ettei mitään toivoa että saisin ite laitettua geelit kynsiin.
Salaatit voi olla hyviä, varsinkin jos on hyvät kastikkeet :D
Meillä syödään aika paljon lisukkeina, eli niitä tulee/tuli ostettua jo ennen karkkilakkoa. Mulla selvästi enempi rahaa käytössä nyt kun ei mässäile. Mikä on todella hyvä nyt kun on vallan kotona. Periaatteessa niillä rahoilla maksais ihan hyvin ne ripset, mutta kummasti ne rahat menee aina johonkin muuhun..
Mäkään en ole mikään järin hyvä käsistäni, mutta ne geelit on oikeasti kyllä varsin helppo laittaa itse :)

Meillä on mies ja lapset kyllä syöneet salaatteja lisukkeina, mutta minä en. Nyt mulla on lautasella pääsääntöisesti salaattia, joskaan ei se ihan puhtaasti vihreää ole, vaan joukossa on fetaa, kastiketta, krutonkeja jne. Mutta salaatti, kun salaatti, tämä on iso parannus entiseen :)
 
Blogisi on ihana, mutta samaan aikaan ahdistava.

Miten helkutissa sä voit näyttää 93 kiloisena paremmalta kuin meikäläinen 73 kiloisena? Jos et ole yli 183 pitkä, niin tässä on nyt tapahtunut HUUTAVA VÄÄRYYS! :D

Mä olen itseasiassa ihan aina manannut sitä, miten epäedukkaasti mä lihon. Musta tulee ihan muodoton ja malliton sotanorsu. Sulla on vyötärö ja kaikki! :D

Tsemppiä kilojen karistukseen :)
Heh! En oo ku 172cm :D Mutta en mää nyt niiin hyvältä näytä. Livenä sellanen iso tyttö kuitenkin. Ehkä se tuo pituus minkä vuoksi massalle riittää jakautumisvaraa :xmas:
 
Kirjoitin blogiini pitkät pätkät, joten linkitän sen tähän...josko joku haluaa käydä lukaisemassa :)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Chef diettaa: 7 - 2 = 9

Tänään oli viikkopunnituksen aika ja vaaka näytti viime viikosta -1,1 kg, joka on kyllä hyvä määrä kun ottaa huomioon sen, että kävin vetämässä napaani sen illallisen...ja vähän muutakin *nolostuu*.

Paino siis nyt 71,9 kg. Tammikuun tavoite on 71,5 kg ja koska aikaa on vielä 2 viikkoa, saavutan tavoitteeni takuuvarmasti :)
 
Kirjoitin blogiini pitkät pätkät, joten linkitän sen tähän...josko joku haluaa käydä lukaisemassa :)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Chef diettaa: 7 - 2 = 9

Tänään oli viikkopunnituksen aika ja vaaka näytti viime viikosta -1,1 kg, joka on kyllä hyvä määrä kun ottaa huomioon sen, että kävin vetämässä napaani sen illallisen...ja vähän muutakin *nolostuu*.

Paino siis nyt 71,9 kg. Tammikuun tavoite on 71,5 kg ja koska aikaa on vielä 2 viikkoa, saavutan tavoitteeni takuuvarmasti :)
Upeeta, onnea myös pienempiin housuihin mahtumisesta!!
Vitjat se on upea tunne kun vanhat vaatteet mahtuvat päälle :)
Ite en uskalla vielä koittaa, ehkä viikon päästä.. Btw mulla on käytössä vielä vähemmän sopivia housuja mitä sulla (säilössä odottaa n 20 farkut/housut 44-36 kokojen väliltä) mutta olen lähinnä kotona tai lenkillä, niin kyllä noilla pärjää.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
....
Huomenta!
Harrastankin tuota yksinpuhelua toisessa ketjussa, mutta pitänee hehkuttaa täälläkin. Eli viikon nutauksen tulos on -2,4kg, jihuu!!
Alkupaino 60,7 ja BMI 22,03
Ja tällä hetkellä paino 58,3 ja BMI 21,16 :)

Tavallaan tuntuu etten kuulu tänne, kun kuitenkin normipainon sisällä laihduttelen, mutta yritystä ois päästä tuonne 55 kiloon, mielellään ehkä jopa 53, mutta saa nyt nähdä.
Ja tärkeämpää vielä ois mahtua niihin yläkaapin uumenissa oleviin farkkuihin, jotka ovat olleet piilossa nyt about 3 vuotta :D

Treenaamista/kiinteytymistä pitäis alkaa harrastaa, mutta aattelit että ehkä suosiolla odotan tämän nutrikuurin loppua, että sais syötyä protskua kunnolla. Fyysinen kunto on aika heikossa hapessa noin muutenkin, ja etenkin nyt näillä kaloreilla.

Kohti hoikempaa kesää!!! :D
 

Yhteistyössä