*** Tammikuussa tiukentuvat ***

Pystyiskin laihduttaan.. ois 15 kiloo lähössä raskaus ja takaisin tulleita raskauskiloja. Kun vaan sais jotenkin inspattua itteensä! Onneks ehkä pääsen pia töihi, siä kuluu niin paljon kaloreita ettei sitä ihan normi ruualla saada..
No sepä se. On ihan sama (no ei nyt ihan sama, mutta melkein) miten paljon muut yrittää sua lykkiä eteenpäin, kun itse se polku on raivattava.

Kun mulla ei ole inspistä, niin sitä ei ole. Ja piste. Ei se ilmaannu vaikka kuinka joku hokisi miten hienoa on olla hoikka. Sitten vaan joku kaunis päivä kuuluu naks ja inspis on tullut. Ja sitten sitä mennään :D

Alku on mulla aina todella vaikeaa...silloin on megasuuri vaara sille, että kaikki leviää käsiin. Mutta kun muutaman päivän on pärjännyt, saa siitä onnistumisesta lisää tsemppiä. Ja mitä useamman päivän on jaksanut painaa, sitä paremmalla fiiliksellä homma etenee.

En ihan vielä alkuvuodesta saanut itseäni niskasta kiinni, mutta nyt olen ja myös pysyn ruodussa. Enää ei tee mieli heittää hanskoja tiskiin. Kevääseen on enää kovin vähän aikaa ja silloin mä olen normaalipainoinen. Enpä ole sitä sitten ihan hetkeen kokenut :)
 
No sepä se. On ihan sama (no ei nyt ihan sama, mutta melkein) miten paljon muut yrittää sua lykkiä eteenpäin, kun itse se polku on raivattava.

Kun mulla ei ole inspistä, niin sitä ei ole. Ja piste. Ei se ilmaannu vaikka kuinka joku hokisi miten hienoa on olla hoikka. Sitten vaan joku kaunis päivä kuuluu naks ja inspis on tullut. Ja sitten sitä mennään :D

Alku on mulla aina todella vaikeaa...silloin on megasuuri vaara sille, että kaikki leviää käsiin. Mutta kun muutaman päivän on pärjännyt, saa siitä onnistumisesta lisää tsemppiä. Ja mitä useamman päivän on jaksanut painaa, sitä paremmalla fiiliksellä homma etenee.

En ihan vielä alkuvuodesta saanut itseäni niskasta kiinni, mutta nyt olen ja myös pysyn ruodussa. Enää ei tee mieli heittää hanskoja tiskiin. Kevääseen on enää kovin vähän aikaa ja silloin mä olen normaalipainoinen. Enpä ole sitä sitten ihan hetkeen kokenut :)
No auttais sekin, jos joku edes huomais eroa, mutta kukaan ei tunnu huomaavan, että olen edes yhtään lihonut :D Mikä on huvittavaa, itselle ero on selkeä. Tavallaan jo se, että joku edes huomaisi, antaisi inspiraatiota, mutta ei. Mieheni on varmaan sokea.. pituutta itsellä 171 ja painoa tällä hetkellä 72, tosin osa on turvotusta. Tytön syntymän jälkeen olen turvonnut kuin pallo :(
 
vilttis harmaana
Mä tosiaan keväällä ja kesällä kiinteytin itseäni siitä 78 kilosta 68 kiloon. Ja kun töissä oli hektistä ennen joulua ja oli se joulukin, astuin kauhulla vaakaan. Siinä se oli noin 70kg mutta nyt jo viikon treenillä 69 kg. Olen tyttyväinen. Ja on tullut sovittua toukokuulle Helsinki City Runille lähtökin, joten liikuntaa on rutkasti tiedossa, kun eihän sinne nyt kylmiltään.
Tsemppiä kaikille, kesällä painoa saisi olla se 65 kg.
 
Hei, mäkin voisin tänne kirjotella, jos muistan. :D
Pituutta on 166cm ja paino oli aamulla 67.9. Enimmillään paino ollut n. 20 kg enempi... nyt olis tarkotus viel n.7 kg pudottaa. :)
Eli joukkoon liittyy jo konkari. Kiva :)

Onko painonpudotuksesi hidastunut kovasti nyt, kun on enää muutama kilo pudotettavana? Itse jännään sitä kaikkein eniten, että miten tiukassa ne viimeiset kilot mahtaa olla? :|
 
Viimeksi muokattu:
No auttais sekin, jos joku edes huomais eroa, mutta kukaan ei tunnu huomaavan, että olen edes yhtään lihonut :D Mikä on huvittavaa, itselle ero on selkeä. Tavallaan jo se, että joku edes huomaisi, antaisi inspiraatiota, mutta ei. Mieheni on varmaan sokea.. pituutta itsellä 171 ja painoa tällä hetkellä 72, tosin osa on turvotusta. Tytön syntymän jälkeen olen turvonnut kuin pallo :(
Ei munkaan mies huomaa. Sen mielestä mä olen aina ollut tämänkokoinen. Kun hälle näyttää kuvaa, hän kyllä huomaa eron ja ihmettelee sitä että olenko mä tosiaan ollut niin iso...mutta ilman kuvaa ei tosiaan toivoakaan siitä, ettäkö hän jotakin huomaisi :D
 
Mä tosiaan keväällä ja kesällä kiinteytin itseäni siitä 78 kilosta 68 kiloon. Ja kun töissä oli hektistä ennen joulua ja oli se joulukin, astuin kauhulla vaakaan. Siinä se oli noin 70kg mutta nyt jo viikon treenillä 69 kg. Olen tyttyväinen. Ja on tullut sovittua toukokuulle Helsinki City Runille lähtökin, joten liikuntaa on rutkasti tiedossa, kun eihän sinne nyt kylmiltään.
Tsemppiä kaikille, kesällä painoa saisi olla se 65 kg.
Parin kilon nousu on mun mielestäni ihan ok, sillä sen saa muutamassa viikossa pois. Mäkin tosiaan annoin itselleni luvan jouluna syödä ja juoda fiiliksen mukaan ja sitä fiilistä sitten tosiaan riitti :D

Tammikuussa uusi astuminen ruotuun, jotta tosiaan saadaan loputkin kilot veks :)
 
Täällä laihduttelee 164cm ja 83kg 36v äiti.
Laihdutin kolmen lapsen jälkeen 33kg, ja nyt sitten neljännen jälkeen taas alkupisteessä..
Että ottaa pääähän, kun ei vaatteet mahdu päälle!
Kuulostaa tosi tutulta tuo että jos ottaa yhden karkin, niin se ei jää siihen.. Itellä tulee semmosia viikkojen "putkia" kun erehdyn aukasemaan pussin. Pääasiassa karkkia syömällä siis nämä kilot tulleet takaisin..
Laihdutan nyt vähän samaan tyyliin kui Chef, eli syön vain pari kertaa päivässä.
Kävelen aamupäivällä (4-5krt viikossa) ,kun lapsi nukkuu samalla rattaissa, 13km lenkin ja syön vasta sitten ekan kerran (ihan normiruokaa). Illalla pyrin syömään pähkinäsekoitusta tai auringonkukan- ja pellavansiemeniä. Joka päivä nuo ei tod onnistu.. varsinkin niinä päivinä kun on pakko pitää vapaata lenkkeilystä..
 
Eli joukkoon liittyy jo konkari. Kiva :)

Onko painonpudotuksesi hidastunut kovasti nyt, kun on enää muutama kilo pudotettavana? Itse jännään sitä kaikkein eniten, että miten tiukassa ne viimeiset kilot mahtaa olla? :|
No nuo 20 kiloa on lähtenyt aika hiljakseen, n.10 kiloa vuodessa.
Tällä hetkellä nutraan, joten ei ole kovin hidasta. :) Kesäkuntoon pitäisi päästä ja saada vähän lihasta. :cool:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25429909:
Täällä laihduttelee 164cm ja 83kg 36v äiti.
Laihdutin kolmen lapsen jälkeen 33kg, ja nyt sitten neljännen jälkeen taas alkupisteessä..
Että ottaa pääähän, kun ei vaatteet mahdu päälle!
Kuulostaa tosi tutulta tuo että jos ottaa yhden karkin, niin se ei jää siihen.. Itellä tulee semmosia viikkojen "putkia" kun erehdyn aukasemaan pussin. Pääasiassa karkkia syömällä siis nämä kilot tulleet takaisin..
Laihdutan nyt vähän samaan tyyliin kui Chef, eli syön vain pari kertaa päivässä.
Kävelen aamupäivällä (4-5krt viikossa) ,kun lapsi nukkuu samalla rattaissa, 13km lenkin ja syön vasta sitten ekan kerran (ihan normiruokaa). Illalla pyrin syömään pähkinäsekoitusta tai auringonkukan- ja pellavansiemeniä. Joka päivä nuo ei tod onnistu.. varsinkin niinä päivinä kun on pakko pitää vapaata lenkkeilystä..
Mulle on kilot tulleet ihan samalla tapaa. Herkkuja syömällä viikko tolkulla. Se alkoi yhdestä suklaapatukasta/päivä ja lopputulos oli 1-3 suklaapatukkaa, 4 erilajista lakupatukkaa, karkkipussi ja saattoipa kyytipojaksi mennä vielä pulla tai useampikin. Ja nämä siis yhden päivän aikana. Joka päivä.

Joten mulle se totaalikielto on ainoa oikea keino. Kun olen dietannut pidempään, kykenen syömään 1-2 karkkia ilman, että se lipsuu heti pussilliseen. Mutta siihen siis vaaditaan useamman viikon diettipohja. Ja silloinkin on oltava tarkkana. Olen jo kertaalleen pudottanut noin 12 kiloa, mutta otin ne sitten puolessa vuodessa takaisin, kun palasin taas siihen mässäilyarkeen.

Nyt en enää aio kiloja ottaa takaisin. En tosin aikonut silloin viimeksikään, mutta nyt en ihan varmana niitä enää takaisin ota.

Katselin eilen kuvia, joissa elopainoa on 81,4 kg. Aivan järkyttävää! Enkä ole siinä edes isoimmillani. Mä en oikein vieläkään ymmärrä miten mä koskaan kykeninkään päästämään itseäni siihen kuntoon, mutta jotenkin se vain lipsui. Ei sitä huomannut.

Mutta kuvista näin jälkikäteen valitettavasti sitten huomaa. Seuraava "vertailukuva" on otettu, kun painan 74,4 kg. Eron kyllä jo näkee, mutta aika paha sekin kuva vielä on. Vertailuna kun on kuva, jossa olen 62 kiloinen.

Naurettavinta tässä on se, että se 62 kg kuva on otettu silloin, kun olen ollut mielestäni 62 kg painava läski. Ja kuvat otettiin siis siksi, että aloitin laihduttamaan.

Jos ja kun pääsen takaisin noihin mittoihin ja näen peilistä saman näyn kuin tuosta kuvasta, kiljun riemusta. Sitä odotellessa :D
 
Se on kyllä jännä, kun pitää itteensä pulleena vaikkei mainittavaa ylipainoa olekkaan.. Silloin kanssa kun pudotin 30kg ja painoin jotain 57kg, niin vieläkin mietin että tostaja tosta vielä pois ym.
Tosin mulla varmaan vaikuttaa että on annettu jo lapsena sellanen kuva että pitäisi laihduttaa, vaikka silloin en tod ollut edes kovin pullea.
Se karkin mässytys on mulla sitä tunnesyömistä, tai sitä että haluaa arkeen luksusta ja jotain josta saa hyvän mielen. Ihan just samaa mässäilyä kuin cheffillä.
 
Vatsaus
Voinko tulla harmaana? Vaakaa ei ole, mutta mittanauhaa käytellen vyötärön kapein kohta 70cm johon en ole tyytyväinen, näet housut kinnaa. Kiloja lienee 60 paikkeilla, ihannepaino painoindeksin mukaan olisi muutama kilo vähemmän. Ihannevyötärö oman kokemukseni mukaan olisi n. 65cm, mutta jokainen sentti sitä kohti on parannus koko olemukseen :)

Päätin että tänään aloitan Callaneticsin vatsatreenin (Ekstra kirjan mukaan). Se on ennenkin ollut tehokas. än yy tee nyt.
 
Mukana ollaan.

Jouluna tosiaan tuli +3kg, mutta olen ne saanut jo tuossa uv:n jälkeen heti pois.

Nyt vaan pitäs löytyy mun kadonnut liikunta motivaatio ja saada herkut minimiin ruokavaliossa, muuten on ruokavalio kohillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25431950:
Se on kyllä jännä, kun pitää itteensä pulleena vaikkei mainittavaa ylipainoa olekkaan.. Silloin kanssa kun pudotin 30kg ja painoin jotain 57kg, niin vieläkin mietin että tostaja tosta vielä pois ym.
Tosin mulla varmaan vaikuttaa että on annettu jo lapsena sellanen kuva että pitäisi laihduttaa, vaikka silloin en tod ollut edes kovin pullea.
Se karkin mässytys on mulla sitä tunnesyömistä, tai sitä että haluaa arkeen luksusta ja jotain josta saa hyvän mielen. Ihan just samaa mässäilyä kuin cheffillä.
Totta. En ollut enää 62-kiloisena ylipainoinen, mutta silti teki mieli laihduttaa.

Kun niihin mittoihin taas kesään mennessä pääsen, olen melkosen paljon tyytyväisempi itseeni, kuin tuolloin :)

Kävin juuri kiskomassa napaani kolmen ruokalajin illallisen, joten tämän päivän osalta dietti kusee rankasti. Mutta se oli tietoinen valinta. Siirettiin erään pikkujoulujuhlat suosiolla tammikuulle, kun kaikkien kalenteri oli joulukuussa niin tiukka.

Huomenna sitten lounaalle ja päivälliselle salaattia, jotta saadaan tilanne tasoittumaan ja tiukka linja jatkuu sitten hamaan tulevaisuuteen :) Tiedän kyllä jo valmiiksi, että huominen päivä tekee tiukkaa ja se on yhtä kompurointia (söin illallisella suklaakakkua, eli makeanhimo nostaa tietyssä määrin huomenna päätään) mutta onneksi sunnuntaiaamun punnitus on senvertaa tsemppaava asia, että sen voimilla edetään huomisen yli :)
 
Voinko tulla harmaana? Vaakaa ei ole, mutta mittanauhaa käytellen vyötärön kapein kohta 70cm johon en ole tyytyväinen, näet housut kinnaa. Kiloja lienee 60 paikkeilla, ihannepaino painoindeksin mukaan olisi muutama kilo vähemmän. Ihannevyötärö oman kokemukseni mukaan olisi n. 65cm, mutta jokainen sentti sitä kohti on parannus koko olemukseen :)

Päätin että tänään aloitan Callaneticsin vatsatreenin (Ekstra kirjan mukaan). Se on ennenkin ollut tehokas. än yy tee nyt.
Toki harmaatkin pääsee mukaan. Värillä ei siis väliä :)

Eikä se vaaka tosiaan ole välttämätön, sillä peiliä ja mittaa apuna käyttäen pystyy tulokset toteamaan myös.
 
Mukana ollaan.

Jouluna tosiaan tuli +3kg, mutta olen ne saanut jo tuossa uv:n jälkeen heti pois.

Nyt vaan pitäs löytyy mun kadonnut liikunta motivaatio ja saada herkut minimiin ruokavaliossa, muuten on ruokavalio kohillaan.
Liikuntamotivaatioon en osaa antaa neuvoja. Mulla kun ei kai koskaan ole moista itselläni ollutkaan :D

Eikä vahvuuksiini kuulu se herkkujenkaan minimointi...siinä onnistuminen on aina tietyllä tapaa vähän vahinko :)
 
Mäkin aion tiukentua! Ylipainoa on rutkasti ja nyt on hyvä tsemppi päällä! Mun aloituskuvan voi kattoa mun laihdutusblogista:

Too big to be me

Tammikuun alusta jo -2,5kg, näillä jatketaan! :)
Blogisi on ihana, mutta samaan aikaan ahdistava.

Miten helkutissa sä voit näyttää 93 kiloisena paremmalta kuin meikäläinen 73 kiloisena? Jos et ole yli 183 pitkä, niin tässä on nyt tapahtunut HUUTAVA VÄÄRYYS! :D

Mä olen itseasiassa ihan aina manannut sitä, miten epäedukkaasti mä lihon. Musta tulee ihan muodoton ja malliton sotanorsu. Sulla on vyötärö ja kaikki! :D

Tsemppiä kilojen karistukseen :)
 
No voehan räkä...hyvä painonpudotustahti on puoli kiloa viikossa...mutta mä otankin sen puoli kiloa plussaa. Päivässä :D

Eli eilinen ravintolaillallinen näkyi heti melkolailla isona lukuna vaa-assa. Mutta osasin tähän kyllä ihan varautua ja tiesin, että plussaa ropisee. Huomenna on viikkopunnitus ja kovasti toivon, että tilanne tasoittuu aamuun mennessä. Miinusta on tulossa, mutta tällä hetkellä kovin vähän...eli saisi tulla vähän enempikin :)

Yleensä syön ensimmäisen kerran lounasaikaan, eli 11-12 välillä. Nyt pelkkä ajatuskin moisesta etoo, sillä maha on edelleen ihan täynnä, kuin olisi vasta hetki sitten syönyt. Joten tämänpäiväinen lounas taitaa vähän mennä normaalia myöhemmäksi. Eli oli siitä eilisestä puputtamisesta ainakin se hyöty, että aamupäivä sujuu hyvin niiden eilisten safkojen voimalla :D
 
Huomenta!
Eilen oli lenkkivapaa päivä. Eli tänään pitäisi sitten raahautua taas 13km.. Lunta taas satanut ja täällä ei juuri aurailla kävelyteitä, että ilmeisesti menee taas 3 tuntia 2tunnin lenkkiin, jessus että kyrsii jo valmiiksi. Toisaalta, läskiä palaa.
Tarttis alkaa siivoilemaan että pystyy oleen syömättä lenkkiin asti.
Ai niin, piti siitä liikuntamotivaatiosta sanoa jotain..
Eli, minua ainakin motivoi se että energiaa kuluu ja laihdutus tehostuu, kroppa kiinteytyy ja ulkoillessa saa raitista ilmaa. Itse saan paremmin laihdutettua kuin on joku rutiini/ päiväjärjestys, kaikenlainen tekeminen saa mielen pois ruuasta/herkuista.
 
IhanaValo
Laitan tähän nyt taas tän "aloituslukeman", 83,7kg josta sit katellaan minne suuntaan se lähtee muuttumaan...toivon tietty et alas :) Tuossa on n.kilo enemmän ku mihin sillon ennen joulua sain sen..
Tuo luku näyttää aika karmivalta kun sen näkee noin, siitä joutais vaikka parikinkymmentä pois mut kuhan nyt alkuun jotenkin pääsis ja katellaan sit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25437565:
Huomenta!
Eilen oli lenkkivapaa päivä. Eli tänään pitäisi sitten raahautua taas 13km.. Lunta taas satanut ja täällä ei juuri aurailla kävelyteitä, että ilmeisesti menee taas 3 tuntia 2tunnin lenkkiin, jessus että kyrsii jo valmiiksi. Toisaalta, läskiä palaa.
Tarttis alkaa siivoilemaan että pystyy oleen syömättä lenkkiin asti.
Ai niin, piti siitä liikuntamotivaatiosta sanoa jotain..
Eli, minua ainakin motivoi se että energiaa kuluu ja laihdutus tehostuu, kroppa kiinteytyy ja ulkoillessa saa raitista ilmaa. Itse saan paremmin laihdutettua kuin on joku rutiini/ päiväjärjestys, kaikenlainen tekeminen saa mielen pois ruuasta/herkuista.
Mikä sulla on ideana tuossa, ettet syö ennen aamulenkkiä?
 
Laitan tähän nyt taas tän "aloituslukeman", 83,7kg josta sit katellaan minne suuntaan se lähtee muuttumaan...toivon tietty et alas :) Tuossa on n.kilo enemmän ku mihin sillon ennen joulua sain sen..
Tuo luku näyttää aika karmivalta kun sen näkee noin, siitä joutais vaikka parikinkymmentä pois mut kuhan nyt alkuun jotenkin pääsis ja katellaan sit.
Noin kilo enemmän, kuin ennen joulua on aika vähän. Mä otin tosiaan 2,9 kiloa joulukuussa plussaa :D Mutta eiköhän ne tammikuussa karise ja ehkä jopa vähän enempikin lähtee :)
 
Mikä sulla on ideana tuossa, ettet syö ennen aamulenkkiä?
Oon joskus lukenut että rasva palaa paremmin silloin.
Ja itse olen huomannut että oikeesti "läski menee tiiviimpään" kun teen lenkin syömättä. Vattakin menee lähemmäs selkärankaa :) MUTTA jos sen jälkee syö paljon tai hirveesti hiilareita, niin se vatta pompsahtaa takas.
Kuulostaa hullulta?? :D vaikee selittää..
Mutta suosittelen kokeilemaan, paitti jos on jotain sairauksia jotka estää sen (diabetes ainakin).
 

Yhteistyössä