miten kukaan kenellä on lapsia voi äänestää niinistöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten niin kokkare?
Minusta jokaisen lapsellisen(kin) ihmisen pitäisi ymmärtää, että elanto perheelle tulee työn tekemisestä ja nimenomaan siitä, että itse tekee työtä - ei siitä, että joku toinen tekee työtä, maksaa veroja ja elättää sinut ja lapsesi.
Jotta olisi työtä, yrityksillä on oltava edellytyksiä toimia, ja niiden edellytysten luominen on poliitikkojen tehtävä.
Populistipuolue on esimerkiksi sellainen, joka ratsastaa vaikkapa lapsiperheillä ja tukien kasvattamista vaatimalla saa yksinkertaisten äänet. Ei populistipuoluekaan kykene tukia kasvattamaan, jos joku ei sitä rahaa tee. Rahaa ei tehdä Arkadianmäellä, vaan teollisuudessa ja palveluissa. Ja semmoisia asioita tukee Niinistö.

helposti. Sale edustaa semmoisia arvoja, että jos käy kouluja ja hommaa hyvän duunin niin voi pärjätä taloudellisessa mielessä.

Esim. vasemmiston ehdokkaat haluavat tasapäistetyn Suomen, jossa kaikilla on yhtä kurjaa riippumatta siitä kuinka kyvykäs itse kukin on.

• Tykkää
Reactions: versatile
[QUOTE="vieras";25404930]Täh? Jos vaikka "avaisit" vähän tätä avaustasi, en ihan ymmärtänyt.[/QUOTE]

Päivähoito-oikeus pois (tekeillä) ja alin maksuluokka pois. (toteutunut)
Neuvolat yksityisille hoidettavaksi maksua vastaan. (tekeillä)
Lapsivähennyksen poisto verotuksesta (toteutunut)
Eduskuntavaaleissa teemana sitoa lapsilisä indeksiin, 12.11 jokainen kokoomuslainen äänesti sitä vastaan. (ei pidä lupauksiaan lapsiperheille)

jne. jne. jne.

Kokoomuksen lapsiperhe on dinkku pariskunta, joka on henkisesti taantunut lasten tasolle

Ruutiukko: Hyvähän on että niitä kouluja käydään jne. mutta mua sapettaa suunnattomasti se ettei hoitajia tässä maassa arvosteta pätkääkään kun palkkoja katsoo, se on ammatti jota erityisesti tulis arvostaa. Ja tarkoitan ihan kaikkia hoitajia! Kouluja on nekin käynyt (ei kaikki korkeakouluja) mutta pitääkö olla joku ahne paska jossain toimistusjohtajana vain että voi tässä yhteiskunnassa rahallisesti pärjätä? Ei pitäisi!

Alkuperäinen kirjoittaja En äänesäkkään;25405049:
Ruutiukko: Hyvähän on että niitä kouluja käydään jne. mutta mua sapettaa suunnattomasti se ettei hoitajia tässä maassa arvosteta pätkääkään kun palkkoja katsoo, se on ammatti jota erityisesti tulis arvostaa. Ja tarkoitan ihan kaikkia hoitajia! Kouluja on nekin käynyt (ei kaikki korkeakouluja) mutta pitääkö olla joku ahne paska jossain toimistusjohtajana vain että voi tässä yhteiskunnassa rahallisesti pärjätä? Ei pitäisi!

sh:n koulutus on samantasoinen mitä insinöörin koulutus. Sh:n työ on toki arvokkaampaa, kun korjailee ihmisiä.

En mitään sossuja siis suinkaan puolusta enkä niiden etuja ajattele, vaan rehtien työtätekevien vanhempien etuja! On se vaan niin perseestä, että raadat niska limassa töitä ja maksat päivähoitomaksuja, eikä rahaa jää käteen koskaan mitään :( Kohta masennun niin että olen siellä sossun jonon jatkona, siihen yhteiskunta ajaa...

Aloittajalle kysymys: ketä siis nimenomaan lapsiperheen vanhemman tulisi äänestää näillä perustein? Ja paljonko mainitsemiisi asioihin vaikuttaa presidentti Suomessa? Eiköhän ole enemmänkin edustustehtävästä kyse nykyisin...

Ruutiukko: Kaikista ei vain ole insinööreiksi jne. ja luojan kiitos ei. Kuka sitten ihmiset hoitaisi? Toivottavasti ajattelet asiaa uudelleen kun itse tai joku läheisesi hoitoa tarvitsee!!

Mä arvostan sitä, että kouluja käymällä ja ahkeruudella voi tienata. En halua jakaa sitä omalla työllä tienaamaani rahaa sellaisen kanssa, joka ei ole koskaan viitsinyt edes yrittää, mutta kuvittelee että hänelle kuuluu osa minun rahoistani. Siis viittaan siihen, että monet työttömät sohvaperunat on niin katkeria menestyneille ja varakkaille, ja kuvittelevat että heillä pitäisi olla samat varat vaikkei ikinä ole mitään sen eteen tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja En äänestäkkään;25405104:
Ruutiukko: Kaikista ei vain ole insinööreiksi jne. ja luojan kiitos ei. Kuka sitten ihmiset hoitaisi? Toivottavasti ajattelet asiaa uudelleen kun itse tai joku läheisesi hoitoa tarvitsee!!

meinaatko että on jotenkin hienompaa olla insinööri kuin sairaanhoitaja?

Minä arvostan sitä, että kokoomuksen avulla minun ei tarvitse ikinä tehdä töitä. Pääomaverot alas, perintöveron saivat jo poistetuksi.

Miksi minun pitäisi tehdä töitä. Minun pappani teki jo.

Päivähoito-oikeus pois (tekeillä) ja alin maksuluokka pois. (toteutunut)
Neuvolat yksityisille hoidettavaksi maksua vastaan. (tekeillä)
Lapsivähennyksen poisto verotuksesta (toteutunut)
Eduskuntavaaleissa teemana sitoa lapsilisä indeksiin, 12.11 jokainen kokoomuslainen äänesti sitä vastaan. (ei pidä lupauksiaan lapsiperheille)

jne. jne. jne.

Kokoomuksen lapsiperhe on dinkku pariskunta, joka on henkisesti taantunut lasten tasolle

Mun mielestä siellä hallituksessa on muitakin puolueita päättämässä ja kun yhdelläkään ei oo enemmistöä niin neuvottelemaan siellä joutuu. Enivei pressa ei päätä noista yhdestäkää.

PS mikä on dinkku (jos se on sinkku) niin sit mikä on sinkku pariskunta??

Alkuperäinen kirjoittaja ösdm;25405082:
sh:n koulutus on samantasoinen mitä insinöörin koulutus. Sh:n työ on toki arvokkaampaa, kun korjailee ihmisiä.

No eipä voi mennä sanomaan kenen työ on arvokkainta, eiköhän ne insinöörit ole ne laitteet keksineet joilla sh:t "korjailee" ihmisiä...

hoitajien palkat nousee heti insinöörien tasolle kun heidän tekemänsä työ on tuottavaa, eli sairaita hoidetaan sellaisilla hinnoilla joista jää voittoa sairaalalle..mut ei taida kukaan siihen alkaa, vaikka kuinka hoitajia kunnioittaisi?

[QUOTE="vieras";25405155]Mun mielestä siellä hallituksessa on muitakin puolueita päättämässä ja kun yhdelläkään ei oo enemmistöä niin neuvottelemaan siellä joutuu. Enivei pressa ei päätä noista yhdestäkää.

PS mikä on dinkku (jos se on sinkku) niin sit mikä on sinkku pariskunta??[/QUOTE]

double incomes no kinds

Yhteistyössä