saako koiraa ottaa taloyhtiön saunaan mukaan?:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öhöm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi niitä koiria täytyy raahata ihan joka paikkaan mukaan. Näin 32v koirakokemuksella voin kertoa, että ne ei tykkää olla missään Stockmannin hulluilla päivillä, eikä välttämättä saunassakaan emännän kanssa. Jos koiraa rakastaa niin paljon, niin eikö tajua sitä asiaa mikä aiheuttaa koirassa kärsimystä...esim. valtava tungos.

Miksi niitä koiria täytyy raahata ihan joka paikkaan mukaan. Näin 32v koirakokemuksella voin kertoa, että ne ei tykkää olla missään Stockmannin hulluilla päivillä, eikä välttämättä saunassakaan emännän kanssa. Jos koiraa rakastaa niin paljon, niin eikö tajua sitä asiaa mikä aiheuttaa koirassa kärsimystä...esim. valtava tungos.

Älähän nyt. Mulla oli aikoinaan työkaveri, joka saunoi perheen ajokoirien kanssa. Ulvoivat siis aina seuraksi ja rivissä istuivat emännän kanssa yläritsillä:D

Mulla on koira 40kg ja koira 3kg, kummatkin käyvät mun kanssa suihkussa ja pienempi änkee saunaankin oven alta... Että kyllä ne koirat välillä haluavat mitä kummallisempiin paikkoihin kunhan saavat olla emäntänsä kanssa. Mutta toki en minäkään niitä esim taloyhtiön saunaan ottaisi, muita ihmisiä pitää koirienomistajienkin kunnioittaa.

Sanokaa mikä niissä koirissa on niin kamalaa, että pitää ihan yökkiä, enkä ymmärrä miten se teitä haittaa, jos jollain on koira saunassa mukana. On koiria jotka ulvovat kun yksin jäävät, niin helpompi se koira on sinne saunaan mukaan ottaa, että saa rauhassa saunoa ja jos se jollekin allergiaoireita aiheuttaa, niin ihme on, sitten ei kannata varmaan oven ulkopuolelle edes mennä.
Niin ja myös mikä teitä häiritsee, jos jollain on koira kaupassa mukana, niin että se on sylissä.

Niin ja itse en koiria mukana paikasta toiseen raahaa, kotona ovat, mutta ei mun persettä kaiherra, jos jollain koira on mukana, kunhan ei mitenkään häiritse ja aiheuta ongelmia.

[QUOTE="shihtzu";25389314]Sanokaa mikä niissä koirissa on niin kamalaa, että pitää ihan yökkiä, enkä ymmärrä miten se teitä haittaa, jos jollain on koira saunassa mukana. On koiria jotka ulvovat kun yksin jäävät, niin helpompi se koira on sinne saunaan mukaan ottaa, että saa rauhassa saunoa ja jos se jollekin allergiaoireita aiheuttaa, niin ihme on, sitten ei kannata varmaan oven ulkopuolelle edes mennä.
Niin ja myös mikä teitä häiritsee, jos jollain on koira kaupassa mukana, niin että se on sylissä.

Niin ja itse en koiria mukana paikasta toiseen raahaa, kotona ovat, mutta ei mun persettä kaiherra, jos jollain koira on mukana, kunhan ei mitenkään häiritse ja aiheuta ongelmia.[/QUOTE]

Niin, ja lentokoneeseen ja bussiinkin saa ottaa koiran mukaan, tiiviimpi siellä on olla kun kaupassa! Lähinnä nyt tarkoitan ikeaa, missä meidän fifi oli kesähelteellä mukana. Eikä todellakaan edes ravintolassa.

[QUOTE="shihtzu";25389314]Sanokaa mikä niissä koirissa on niin kamalaa, että pitää ihan yökkiä, enkä ymmärrä miten se teitä haittaa, jos jollain on koira saunassa mukana. On koiria jotka ulvovat kun yksin jäävät, niin helpompi se koira on sinne saunaan mukaan ottaa, että saa rauhassa saunoa ja jos se jollekin allergiaoireita aiheuttaa, niin ihme on, sitten ei kannata varmaan oven ulkopuolelle edes mennä.

Niin ja itse en koiria mukana paikasta toiseen raahaa, kotona ovat, mutta ei mun persettä kaiherra, jos jollain koira on mukana, kunhan ei mitenkään häiritse ja aiheuta ongelmia.[/QUOTE]

Mua ei henk.koht. häiritse mutta moni pelkääkin koiria vaikka kuinka. Mä pelkään hysteerisesti käärmeitä enkä todellakaan tykkäis jos ihmiset kantelis lemmikkkäärmeitään pisin kauppoja (tiedän yhden idiootin jolla oli viljakäärme hupparin taskussa ravintolassa että ei ihan tavaton ajatus).
Ne koirat ei siitä nauti että kannetaan mukaan kauppaan yms niin en vaan tajua miksi pitää niin tehdä, samalla tietäen että aina on niitä joita se häiritsee.
Mulla on itselläkin koira mutta harmittavan suuri osa koiraihmisistä on oikeasti ihan ääliöitä jotka ei vaan osaa ajatella että kaikki ei niistä koirista pidä.

Mua ei henk.koht. häiritse mutta moni pelkääkin koiria vaikka kuinka. Mä pelkään hysteerisesti käärmeitä enkä todellakaan tykkäis jos ihmiset kantelis lemmikkkäärmeitään pisin kauppoja (tiedän yhden idiootin jolla oli viljakäärme hupparin taskussa ravintolassa että ei ihan tavaton ajatus).
Ne koirat ei siitä nauti että kannetaan mukaan kauppaan yms niin en vaan tajua miksi pitää niin tehdä, samalla tietäen että aina on niitä joita se häiritsee.
Mulla on itselläkin koira mutta harmittavan suuri osa koiraihmisistä on oikeasti ihan ääliöitä jotka ei vaan osaa ajatella että kaikki ei niistä koirista pidä.

Jeps, mullakin on koira mutten mä sitä joka paikkaan raahaa mukana. Usein koiran on parempi olla kotona, yksinkin, kuin jossain kaupungilla älyttömässä hulinassa ja melussa. Kerran Stockalla HULLUILLA PÄIVILLÄ jollakin ämmällä oli pieni mäyräkoira mukana ja voi että sitä koiraa pelotti kun kaikki siellä ryysäs ja joka toinen ohi mennyt meinas astua sen päälle :/

Usein muuten sellaiset, jotka raahaa koiran kaikkiin paikkoihin minne ei sais, eivät ole edes osanneet koiriaan kouluttaa eli ne on just niitä ihme räkyttäjiä ym.

Sanos muuta!

Kiva lukea välillä näitäkin mielipiteitä, että vaikka on koira, niin ei se ole aivoja pilannut. ;)

Ei mua häiritse, mulla on itsellänikin koira.
Sen vaan olen huomannut, että sellaiset koiranomistajat jotka eivät yhtään huomioi muita ihmisiä, aiheuttavat just sen että kaikkia koiria pelätään, inhotaan ja koiranomistajia vihataan. Vaikka kuinka rakastaisi omaa koiraansa ja olisi sitä mieltä että se ja muutkin koirat on ok jokapaikassa ja kaikilla yleisillä paikoilla, täytyy ymmärtää että on ihmisiä joitten mielestä näin ei ole.
Täytyy osata huomioida muitakin.

minulla on koira, ollut aina ja ei kyllä tule mieleen yhtäkään asiaa miksi sitä koiraa pitäisi raahata joka paikkaan mukaan? Ei siis yhtäkään.

Rakastan koiria ja siksi suojelen niitä myös melulta, ihmisvilinältä, kuumuudelta ja muulta epämiellyttävältä asialta.

Meillä on ollut 'aina' koiria, tosin ei juuri nyt. Mun mielestä koiranomistajan pitää ajatella toi homma myös koiran osalta. Pitääkö koira ottaa kauppaan, ravintolaan tai rantsulle mukaan? Mikä on toiminnan idea koiran kannalta? Saako se jotenkin koiranelämään kuuluvaa toimintaa nuokkuessaan joka puolella omistajan mukana? Kyllä mä lähtisin koiran kanssa metsään tarpomaan ennen kuin yhteenkään kauppaan.

Ja ikävä kyllä nuo joka paikkaan koiran raahavat ihmiset ovat niitä, jotka eivät todella ymmärrä ottaneensa koiran, eläimen, vaan lähinnä esiteltävän pehmolelun. Jota ei sitten todella osata/viitsitä kouluttaa mitenkään.

minulla on koira, ollut aina ja ei kyllä tule mieleen yhtäkään asiaa miksi sitä koiraa pitäisi raahata joka paikkaan mukaan? Ei siis yhtäkään.

Rakastan koiria ja siksi suojelen niitä myös melulta, ihmisvilinältä, kuumuudelta ja muulta epämiellyttävältä asialta.

No mun tädin edesmennyt koira oli sellainen, jota ei voinut jättää yksin kotiin ollenkaan, se raapi ovea ja haukkui koko ajan. Silloin kun niitä koiria oli vielä 3 ei ollut mitään ongelmia, mutta kun kahdesta vanhimmasta aika jätti, niin tälle nuorimmalle iski eroahdistus ja koira oli aina otettava kauppareissullekin mukaan. Ainoastaan saunaan pystyivät menemään, kun eivät ottaneet ulkovaatteita mukaan. Kesällä oli sumplimista, kun kuumaan autoon ei oikein koiraa voi jättää, mutta pahimpina helteinä toivat koiran tähän minulle kauppareissun ajaksi tai sitten koira meni tätini naapurille siksi aikaan.

Miksi niitä koiria täytyy raahata ihan joka paikkaan mukaan. Näin 32v koirakokemuksella voin kertoa, että ne ei tykkää olla missään Stockmannin hulluilla päivillä, eikä välttämättä saunassakaan emännän kanssa.

Kerropa tuo meidän kohta 10 v täyttävälle koiralle, joka on saunonut koko ikänsä, ekasta päivästä saakka kun meille tuli. Itse on aina halunnut tulla. Tiedän monia muitakin saunovia koiria.

Todella allerginen ei tietenkään voi asua kerrostalossa. Se pikkuinen koirahan kulkee porraskäytävässä monta kertaa päivässä. Siinä se mahdollinen hilse lentää,;ei siellä saunatilan suihkussa.

Yhteistyössä