Esikoinen mukaan neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Voiko vähän alle 2v esikoisen ottaa mukaan neuvolaan? Olen siis toista kertaa raskaana ja ekalle nla-käynnille menossa lähiaikoina. Mietin vaan kun eka käyntihän on pitkälti puhumista,niin onko vaikeeta jos on pikku taapero mukana?

Itse ajattelen että jos mies pääsee mukaan (=saa työt järkättyä niin että pääsee) niin sit ainakin voi esikoinenkin tulla,mutta jos ei mies pääse hankin lapselle hoitajan käynnin ajaks..

mitä sinne koko sukua kantamaan mukanaan, jos mies pääsee tai saa töistä vapaata niin mies voi hyvin hoitaa esikoistanne
et sinä sillä miehellä siellä nauvolassa mitään tee

Mulla on aina molemmat lapset mukana. Minnekäs mä ne laittaisin siksi aikaa kun ei ole ketään kuka voisi niitä hetken aikaa katsoa... Neuvolatädin huoneessa on kyllä leluja, joilla leikkivät sillä välin kun juttelemme tai katsotaan muuten että kaikki on ok.

No mikäs siinä jos saat sen muksun rauhottuu siellä ja pysyy paikallaan..Mulla oli kerran esikoinen mukana neuvolassa ja jäi viimeiseks kerraks, mä vaikka maksan siitä et joku tulee sitä katsomaan ennemmin kun lähden sinne tappelemaan et ollaanko vai eikö..Eikä auttanut lelut, ruoka tai muukaan..Onneks siellä oli yhdellä hoitajalla aikaa sen verran et piti lasta kun sykkeet kuunneltiin, muuten niitäkää ei oltais saatu kuunneltua..

Alkuperäinen kirjoittaja miehellä mitään tee;24721218:
mitä sinne koko sukua kantamaan mukanaan, jos mies pääsee tai saa töistä vapaata niin mies voi hyvin hoitaa esikoistanne
et sinä sillä miehellä siellä nauvolassa mitään tee

Kyllä meillä ainakin tuli neuvolan taholta toivomus, että kumpikin mukaan jos vaan mahdollista, sekä esikoisen, että nyt kuopuksen odotuksen aikana. Ja meillä mies halusi tulla mukaan ja myös mieheltä siellä kyseltiin vointia ja tunnelmia.

Kyllä meillä ainakin tuli neuvolan taholta toivomus, että kumpikin mukaan jos vaan mahdollista, sekä esikoisen, että nyt kuopuksen odotuksen aikana. Ja meillä mies halusi tulla mukaan ja myös mieheltä siellä kyseltiin vointia ja tunnelmia.

No ymmärrän että esikoisen aikaan onkin neuvolasta toive mutta en kyllä tajua mitä se mies siellä tekee kun on toinen jo tulossa. Siellähän ne tiedot on koneella.
Ei meidän neuvolassa koskaan ole mieheltä painoa tai virtsanäytettä otettu :D
Jos odotushuoneessa on mies ollut on hänet hihkastu mukaan jos sydänääniä on kuunneltu.

• Tykkää
Reactions: juupsis
Minulla oli esikoinen monta kertaa raskauden ajan neuvoloissa mukana. Leikki siellä neuvolan hienoilla leluilla, ja komensi mua aina siihen sängylle että kuulisi sydänäänet.

Ensimmäisen raskauden ensimmäiselle käynnille pyydettiin mies mukaan, ei meillä ainakaan muuten.. Nyt kolmas raskaus menossa ja kyllä mulla on 2v ja 1v mukana. Milloin huutavat minkäkin verran, siinähän tottuvat odottamiseen myös...

Mulla oli muutaman kerran esikoinen (noin 1,5 v) mukana neuvolassa kun odotin kuopusta.

Ei hänestä haittaa ollut, istui rattaissa ihan nätisti tai leikki lattialla leluilla, mutta mukavampaa siellä oli ilman lasta käydä. "Palkkasin" isoäidin tai jonkun ystäväni aika usein mukaan neuvolakäynneille, ja he leikkivät esikoisen kanssa aulan leikkipaikassa sillä aikaa kun mua tutkittiin.

Ultraan en ottaisi isompaa lasta missään nimessä mukaan.

Meillä ei saa rattaita tuoda neuvolaan sisälle eikä ne sinne huoneeseen minnekkään edes mahtus..Joten mä koin sen duracelin mukaan ottamisen todella hankalaksi siellä, oli repimässä tietokoneen johtoja, kollaamassa kaappeja, näppäilemässä ultralaitetta jne jne, joten ei siinä kyllä itse käynnistä meinannut tulla mitää.. : /

Oma kolmevuotias oli mukana neuvolareissuilla. Toisinaan istui nätisti kuuntelemassa, toisinaan otti lelun odotustilasta huoneeseen mukaan ja joskus lähti kesken kaiken leikkitilaan. Meillä on pieni neuvola, josta ei pääse karkuun ja odotushuone on heti vastaanottohuoneen vieressä.

Vastaanottohuoneesta lapsi kyllä lähti ovat paukkuen ja kädet korvilla joka kerta, kun ruvettiin sydänääniä kuuntelemaan. Ei kuulemma kestänyt sitä meteliä.

Alkuperäinen kirjoittaja miehellä mitään tee;24721317:
No ymmärrän että esikoisen aikaan onkin neuvolasta toive mutta en kyllä tajua mitä se mies siellä tekee kun on toinen jo tulossa. Siellähän ne tiedot on koneella.
Ei meidän neuvolassa koskaan ole mieheltä painoa tai virtsanäytettä otettu :D
Jos odotushuoneessa on mies ollut on hänet hihkastu mukaan jos sydänääniä on kuunneltu.

meillä oltiin myös nyt kuopusta odottaessa kiinnostuneita miehen fiiliksistä, ja koska oli sama neuvolatäti kuin esikoisen aikaan kyseltiin myös, että miten on esikoisen kanssa menny ja millä fiiliksillä isä oli syntymän aikaan yms..

Aina on ollut esikoinen mukana, tietysti. Mihinkäs sen päiväsaikaan laittaisi.. meillä neuvolareissu on aina ollut odotettu tapahtuma; kiva neuvolatäti, paljon leluja jne.
Ultraan vaan ei saa Hämeenlinnassa ottaa, siksi ajaksi piti järkätä hoitopaikka.

Toiset perheet ovat sellaisia, että haluavat jakaa tuollaiset asiat puolison kanssa, minusta kuulostaa ihanalta.

Itsekin yritän parhaani mukaan, vaikka kolmas tulossa, saada neuvola-ajat heti kahdeksalta, että mies kerkeäisi mukaan ennen töihin menoa.

Yhteistyössä