saako koiraa ottaa taloyhtiön saunaan mukaan?:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öhöm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öhöm...

Vieras
siis yhteinen sauna tässä kerrostalossa,niin naapurin rouva raahaa pikku nanaansa mukana saunassa:/ mua ei niinkään silleen haittaa mut mietin vaan että saako?

Empä usko, että saisi. Tuskin rouva sitä saunaa ja pesutiloja puunaa saunomisen jälkeen niin hyvin, etteikö allergikko saisi siellä saunassa pahoja oireita. Ja karvoja ja pölyä koirasta irtoaa varmasti.

Saa jos se ei ole erikseen kiellettyä, enkä usko että ainakaan vanhoissa taloyhtiöissä on älytty kieltää moinen, ennen kun ei ihmisille olisi tullut mieleenkään raahta koiria mukanaan mitä kummallisimpiin paikkoihin.

Aina sitä voi isännöitsijältä kysellä, allergikon kannalta ikävää. Itse tänään yllätyis, kun näin koiran ikeassa
Oho! Millaisesta koirasta oli kyse? Jostain "syli"rodusta ei haittaa ole, jos sitä kanniskellaan vaikka laukussa tms. Kun eihän Ikeassa myydä ruokia kuin niissä kahviloissa ja siinä aulan ravintolassa?!

Mä oon nähnyt Ikeassa villakoiran (ei ihan sellainen pienin) sellaisissa Iksun lastenrattaissa "kun tää meidän fifi aina haluaa joka paikkaan mukaan" :headwall:

Mä oon nähnyt Ikeassa villakoiran (ei ihan sellainen pienin) sellaisissa Iksun lastenrattaissa "kun tää meidän fifi aina haluaa joka paikkaan mukaan" :headwall:

Jep, fifit haluaa aina ostoksille ja joka paikkaan. Fifit tykkää tungoksesta ja hajukakofoniasta. Kyllä meinaa välillä lentää persiilleen hämmästyksestä, että mihin kaikkialle fifejä pitää raahata. Vai mitä omistaja luulee fifin tykkäävän ilotulituksesta? Ja viime kesän bravuuri oli kyllä fifit lentonäytöksessä. Oikeasti mitä noiden omistajien korvien välissä liikkuu?

Meillä oli metsästysrotuisia koiria, joilla oli testatusti hyvä laukauksensieto mutta mitä helkattia ne olisi ilotulituksesta irti saaneet?

Meidän fifi on ollut kerran ikeassa mukana. Ihan siitä syystä että lähimpään ikeaan on 200km matkaa ja ohikulkumatkalla siinä piipahdimme. Pihalla oli +30 lämmitä, joten autoon ei voinut jättää. Pakkasella tekisin samoin. Yön yli olimme reissussa, joten fifin jättäminen kotiin ei olisi onnistunut.

ja meillä se tuo naapuri raahaa tuota fifiänsä joka paiksaa myös mukana:D huvittavaa oli ku tossa viereisell´ä kiskalla yritti ottaa fifin sisälle mukaan vaan omistaja ei antanutkaan ottaa ,voi voi kun pikku fifi joutu jäämään ulos:D

Ei salli (samoissa tiloissa on elintarvikemyymälä ja ravintola mutta eipä siellä portsaria ovella ole niin aina välillä joku koissuli pääsee sisälle)

Joo, tässä yks päivä mies näki vapaana olevan koiran ruokakaupassa. Näki tilanteen sen verran kauempaa, mutta joku vanhempi mies kävi sille kyllä avautuu asiasta, niin sai kuulla paskaset huudot. Kyseessä tällainen "pubiruusutapaus".

[QUOTE="...";25388776]Meidän fifi on ollut kerran ikeassa mukana. Ihan siitä syystä että lähimpään ikeaan on 200km matkaa ja ohikulkumatkalla siinä piipahdimme. Pihalla oli +30 lämmitä, joten autoon ei voinut jättää. Pakkasella tekisin samoin. Yön yli olimme reissussa, joten fifin jättäminen kotiin ei olisi onnistunut.[/QUOTE]

No hohhoijakkaa, ei se silti yhtään sallitummaksi sitä tee. En tiedä mikä on Ikean politiikka nyt tämän uuden lain myötä että saako koiran ottaa sisälle mutta ennen vuodenvaihdetta oli ihan laitonta (koska samoissa tiloissa on se ravintola ja myydään elintarvikkeita).
Menit varmaan Prismaan ja ravintolaan syömään samalla reissulla koiran kanssa
?

Eikai sitä erikseen ole taloyhtiön säännöissä kiellettykään. Tosin, ihmetyttää kyllä ihmiset jotka menevät kaikessa sillä periaatteella että jos jokin ei ole erikseen kiellettyä, niin se on sitten sallittua. Esimerkiksi, jos taloyhtiön säännöissä ei kielletä erikseen tekemästä nuotiota olkkariin, pitämästä laamaa kerrostalossa tai kasvattamasta perunoita parvekkeella, niin sillälailla voi ihan hyvin tehdä.
Mun ei tulisi mieleenikään viedä koiraani taloyhtiön saunaan, ihan senkin takia että sitä voi käyttää joku joka on allerginen.
Järjen käyttö on sallittua!

No hohhoijakkaa, ei se silti yhtään sallitummaksi sitä tee. En tiedä mikä on Ikean politiikka nyt tämän uuden lain myötä että saako koiran ottaa sisälle mutta ennen vuodenvaihdetta oli ihan laitonta (koska samoissa tiloissa on se ravintola ja myydään elintarvikkeita).
Menit varmaan Prismaan ja ravintolaan syömään samalla reissulla koiran kanssa
?

Ei menty. Mutta 1.5h siellä vierähti, oli myyjältä lupa. Koira olis siinä ajassa läkähtyny. Ja siis koira oli sylissä koko ton ajan, pikkunen puudeli.

[QUOTE="puf";25388951]Allergiselle taitaa kyllä olla merkitystä sillä pienelläkin koiralla. Omaani en kyllä ikimaailmassa veisi sen puoleen kauppoihin kuin ravintoloihinkaan.[/QUOTE]
Valitettavasti ihan aina ei allergisoivia juttuja voi välttää. Jotkut voivat olla pahasti allergisia toisille ihan jokapäiväisille jutuille esim. hajusteet. Pitäisikö sitten hajusteitten käyttökin kieltää kaikkialta, kun niistäkin voi jotkut tulla oikeasti ihan sairaiksi?!
Tiedän tyyppejä, jotka eivät kestä olla edes kalan hajussa, kun jo kurkku turpoaa melkein umpeen. Missä heidän oikeudet liikkua turvallisesti kaupoissa, kun kauppojen pihoillakin savustetaan usein kalaa??
No joo, en minäkään veisi koiraani suuriin kauppakeskuksiin. Mutta olen käynyt eläintarvikekaupassa usein koiran kanssa, kun silloin on näppärä sovitella esim. valjaita päälle, niin saa heti kerralla sopivat.

No varmaan jossain taloyhtiössä saa viedä, mutta en suosittele. Koska tasan joka taloyhtiöstä löytyy joku, joka nostaa asiasta metakan. Valittavat karvoista, märän koiran hajusta, allergiasta yms yms yms.

Kyllähän koiran allergeenit kulkeutuu kerrostaloissa asunnoista toiseen. Ei voi välttyä. Silti joku raja, eli ei kauppoihin ja ravintoloihin, vaan ulos ja sieltäkin keräätte paskat kiitos.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä