Ensinnäkin ap:lle osanotto ja paljon voimia tulevaan
Kamala lukea miten paljon teitä alkoholistien lapsia täällä on. Kirjoitin "teitä", enkä "meitä" koska mun tilanne hieman erilainen.. Mulla on ollut ihana, turvallinen, rakastava lapsuus. Mun vanhemmat on hoitaneet mut ja mun veljen esimerkillisesti ja antaneet eväät tasapainoiseen elämään, tukeneet henkisesti ja taloudellisesti ja olleet aivan ihania.
Kunnes me veljen kanssa muutettiin kotoa. Minä jo15-vuotiaana opiskelemaan ja veli armeijan jälkeen.
Veli kertoi mun poismuuton jälkeen, et vanhemmat oli ruvenneet juomaan. Ei mitään ryyppäämistä ja räkä poskella örveltämistä, mutta tissuttelua ja olivat usein "pienessä sievässä". Työnsä hoitivat moitteetta jne.
Veljen muutettua kotoa, homma karkasi käsistä. Tästä on nyt lähes 10 vuotta ja edelleen vanhemmat työelämässä ja KUKAAN ei uskoisi jos menisin tohon kylille huutaan et ne on päissään kun pelikaanit joka ilta. Niin hyvin ovat kulissit saaneet pidettyä. Mun veljen lapset oli kerran mummulassa yökylässä ja veli olikin extempore poikennut siellä kesken illan, niin lapset nukkumassa ja mummu ja vaari ihan pelti kiinni. Sen jälkeen meidän kummankaan lapset eivät ole siellä yöpyneet ja on ollut tosi vaikea lapsille selittää miksei voi mennä mummulaan yökylään.
Ei ne päivisin kännissä ole, mut heti töistä päästyä alkaa se tissuttaminen ja illalla töttöröö.
Eilen soitin mun äidille, et mun kaveri tulee hakemaan mun lapsen vanhat vaunut niiden varastosta ens viikolla. Kuulin heti, että äiti oli ihan naamat ja tiesin, ettei muistais puhelusta tänään mitään.
Soitin sit ihan vittuillakseni sille, et "niin siitä eilisiltasesta puhelusta, et käviskö keskiviikko? Ja oikeesti mun sisällä joku kieroutunut osa nautti siitä et äidillä ei ollut aavistustakaan mistä puhuin, mut ei voinut sitä ääneen sanoa vaan yritti hämillään rivien välistä lukea mistä puhun.
Pelottaa mihin toi menee kun ne jää eläkkeelle kohta. Sit ne varmaan ryyppää päivisinkin. Ja mulla repeää niihin heti hermot kun kuulen et ne on ottaneet jotain, varsinkin mun äitiin kun sökeltää ja sössöttää ja oksetus.
En mä itsekään lasiin sylje, mutta tajuan sentään missä raja menee.
Olen tosi pahoillani teidän kaikkien puolesta jotka olette joutuneet kestämään tämän lapsena kun tää on aikuisellekin näin saatanan vaikeeta.