I
Isä
Vieras
Sillä ei pärjää kukaan, paitsi yksin eläjä...Alkuperäinen kirjoittaja ööh;25250409:pärjäisitö sinä 300e kk?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sillä ei pärjää kukaan, paitsi yksin eläjä...Alkuperäinen kirjoittaja ööh;25250409:pärjäisitö sinä 300e kk?
Jos tuo 300e on ruokaan ja päivittäistavaroihin neljälle niin se on todella vähän.
Uskon että valtaosa ihmisistä on kunnollisia. Myös valtaosa toimeentulotukea saavista... Yritä keskittyä työssäsi siihen hyvään mitä saatte aikaiseksi, vaikka törmäät raskaisiin juttuihin alinomaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;25250409:pärjäisitö sinä 300e kk?
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;25250418:niin on mutta näillä on pärjättävä sossu ei auta meitä eikä seurakunta koska meillä on omaisuutta AUTO..mitä ei voida myydä koska siitä on viälä velkaa
Yksin pärjäisin jos laskut olisi tuosta pois. Koko perheelle se olisi todella vaikeaa, luultavasti pärjättäisiin heikosti. Tuolloin pitäisi katsoa lasten minulla oloa jo rahan takia. Nyt minä ja kolme lasta joista kaksi nuorinta on viikko/viikko järjestelyllä, niin taitaa mennä jo ruokaan ja päivittäistavaroihin viitisen sataa.
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;25250434:mua oikeasti huvittaa nää aloitukset pienituloisista koska nehän saa sossusta rahaa mikä hätä niillä on,ei se ole niin mustavalkoista jos on vähänkin omaisuutta et saa mitään sossusta
uusi tai vanha auto joo mut silti puhutaan et kyllä sossu elättää mut näin ei aina mene..mite nämä jotka muka eroaa et saavat kaikki tuet ne on varsinaisi elättejä mutta ehkä niillä on hyvät syy siihenAlkuperäinen kirjoittaja wäh;25250440:Miksi pitäisi saada rahaa sossusta, jos on omaisuutta minkä voi realisoida? Kohtahan olisi jokaisella omistusasunnot ja uudet autot joiden lainaerät maksatettaisiin sossulla jos tämä olisi mahdollista. Toimeentulotuki on edelleen _viimesijainen_ etuus. Sillä pärjää, kun elää perustarpeet täyttävää elämää ilman yleellisyyksiä kuten omistusasunto tai oma auto.
Se on ongelma joka on vaikea ratkaista. Eikä aina ole sitä omaisuutta jota myydä pois vaan velat voi olla suuremmat kuin mitä myydessä saisi. Elämä on aika turvallista siihen asti kun ei ole velkaa. Monesti syytetään että oma vika kun olette ottaneet velkaa mutta kun se velka on otettu hyvinä aikoina samassa tilanteessa kun suurin osa ottaa velkaa. Eikä pidä unohtaa tunnesiteitä mitä voi olla sukutaloa kohtaan josta pitäisi luopua.
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;25250460:mun mielestä mulla on oikeus omistaa jotain olkoon vaikka se vitun auto mikä meillä on kuitenkin oltava..en mä ruikuita meillä on muuten kaikki hyvin vaikka rahaa ei ole vaatteisiin jne,ehkä ensi vuosi tuo helpotuksen ainakin näyttää siltä![]()
Auton arvon raja taisi olla jotain 3000 euroa joka käy soskulle, sillä saa varsin luotettavan auton. Toivotaan että tilanteenne paranee, tuo ei ole herkkua. Onneksi teillä on toisenne, tukekaa toisianne ja pitäkää toisenne pinnalla.
?? Ihan niin kuin maajoukkueeseen pääsisi rahalla. Alunperin keskustelu alkoi siitä että suuri osa täälläkin palstailevista on säännöllisiä sossun asiakkaita. Sosiaalitoimen avulle on aikansa ja paikkansa, mutta uskoisin, että niitä tukia ja etuuksia haetaan myös väärin perustein. Ja se tässä v......a!
Jotenkin tulee tunne että jengi elelee täällä yhteiskunnan rahoilla!? Jos ei muuta niin ainakin lääkärikuluihin ja lasten harrastuksiin saadaan tukea. WTF??? Mieitä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, oma palkka verrattuna työn vastuullisuuteen ja työn määrään ihan liian alhainen (sairaanhoitaja) ja mies keskituloinen. Töitä tehdään IHAN HULLUNA että rahat riittävät normaali elämisen lisäksi kahden kilpailevan lapsen harrastuksien tukemiseen.Suoraan sanottuna vituttaa se että itse ryynää suoli pitkällä töissä 12,5 tunnin päiviä (mies 16 tuntisia) ja maksaa sikana veroja ja ne "yhteiskunnan elätit" vaan jumankauta kääntävät aamulla kylkeä. Hävetkää prkl!!
Alkuperäinen kirjoittaja ei sossu eikä sosku;25250360:mitä teille kuuluu toisten työajat? Tarvi kertoa koko historiaa jos jotain kommentoi. Sossu ja sosku vähä ku riitelis minä vai miepikavippi ja shoppailu velalliset on iha naurettavia. Jos olet ite velkaa hankkinu ite maksatki sen. Sossupummit. Turha itkeä vääriä päätöksiä elämässä. Huipulle urheilussa tarvitaa rahaa ellei huonot kengät kelpaa. Ja mitä tulee normaali elämään: +900e/kk/henkilö vuokran jälkeen on paljon! 50e viikko ruuat n. 200e kk 700e kätee. Sinä valitset tarvikko kalliita meikkejä ja kampaamoja jne. Kalliita ostoksia on mutta ei joka kuukausi. Itse en ottais velkaa, mutta mitäs siinä ku 40v päästä oma asunto. Sossun tuki pitäs olla hankalempi saada että ihmiset ottais huonompiaki töitä ja muuttais sen perässä. Kyynel. Mene opiskelemaan jos ei kelpaa.