hei kaikki, arveletteko että toimeentulotuella elävä perhe on köyhä? Heittääkää kehiin summia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkin tulee tunne että jengi elelee täällä yhteiskunnan rahoilla!? Jos ei muuta niin ainakin lääkärikuluihin ja lasten harrastuksiin saadaan tukea. WTF??? Mieitä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, oma palkka verrattuna työn vastuullisuuteen ja työn määrään ihan liian alhainen (sairaanhoitaja) ja mies keskituloinen. Töitä tehdään IHAN HULLUNA että rahat riittävät normaali elämisen lisäksi kahden kilpailevan lapsen harrastuksien tukemiseen.Suoraan sanottuna vituttaa se että itse ryynää suoli pitkällä töissä 12,5 tunnin päiviä (mies 16 tuntisia) ja maksaa sikana veroja ja ne "yhteiskunnan elätit" vaan jumankauta kääntävät aamulla kylkeä. Hävetkää prkl!!

Toisena asiana tuli mieleen, että toisen teistä kannattaisi vähentää töitä, tinkikää vaikka lastenne harrastuksista. Ainakin jos teette tuollaisia päivä sen viisi päivää tai enemmän viikossa, lapsenne kärsivät muuten. Paljonko teette keskimäärin viikossa töitä?

Kyllä teille jään reilusti enemmän käteen kuin soskun asiakkaana ollessa. Varmaan ainakin kaksitonnia enemmän joka kuukausi, vähintään tonni.

Niin. Lyhennämmehän sillä "tonnilla tai kahdella" sitä asuntolainaa minkä olemme ottaneet emmekä maksata vuokria yhteiskunnalla. Että seli seli.
Emme matkustele, emme ostele MITÄÄN ylimääräistä. Erona täällä pyörivään jengiin se, että maksamme itse elämämme, emme ODOTA VALMISTA.

Niin. Lyhennämmehän sillä "tonnilla tai kahdella" sitä asuntolainaa minkä olemme ottaneet emmekä maksata vuokria yhteiskunnalla. Että seli seli.
Emme matkustele, emme ostele MITÄÄN ylimääräistä. Erona täällä pyörivään jengiin se, että maksamme itse elämämme, emme ODOTA VALMISTA.

Eli kartutatte omaisuuttanne. Luulen että juuri kukaan tukea saava ei kieltäytyisi vaihtamasta osia kanssanne. Enkä oikein usko että tekään haluaisitte vaihtaa osia. Minä en tienaa edes yhtä paljoa kuin te enkä siitä huolimatta haluisi olla työtön toimeentulotuen saaja.

Summasta viis, en haluaisi vaihtaa osia toimeentuloasiakkaan kanssa. Työttömyys on sellainen asia jota ei oma pääkoppa kestä. Työ on mulle hyvinvoinnin edellytys, kokeiltu ja todettu, työttömänä voin paljon huonommin henkisesti ja fyysisesti.
Vaikka työnteolla voittaisin vain muutaman satasen enemmän kuin työtön, raahautuisin töihin.

Toisena asiana tuli mieleen, että toisen teistä kannattaisi vähentää töitä, tinkikää vaikka lastenne harrastuksista. Ainakin jos teette tuollaisia päivä sen viisi päivää tai enemmän viikossa, lapsenne kärsivät muuten. Paljonko teette keskimäärin viikossa töitä?

Mies joutui kerran työttömäksi, mutta haki hulluna töitä heti kun uhka töiden loppumisesta tuli ja ei ehtinyt saada mitään työttömyyspäivärahaa kun onneksi sai töitä. Tämä nykyinen taloustilanne on joka puolella sitä, että töitä ei voi vähentää, vaan kaikki se on tehtävä mitä tehtäväksi annetaan. Meille monille sairaanhoitajille 12,5 tunnin työvuoro on arkipäivää. Teen töitä kuuden viikon jaksoissa, mitään tiettyä viikkotuntimäärää minulla ei ole, se vaihtelee rajusti. Meidän on tehtävä töitä myös silloin kuin te muut nukutte. Työajoista en valita, itsepähän olen tämän alan valinnut yli 20v sitten. Seuraavan kerran kun kiireinen hoitaja hymyilee sinulle, muista silloin minut.
Ja niistä tenavista; molemmat kilpailevat ja vanhempi on maajoukkueessa. Itse maksamme lähes kaikki kulut, olemme aina maksaneet. Kun oma tenava tekee kovasti töitä päästäkseen huipulle, ei siinä tule mieleen "tinkiä lapsen harrastuksesta".

[QUOTE="vieras";25250192]Summasta viis, en haluaisi vaihtaa osia toimeentuloasiakkaan kanssa. Työttömyys on sellainen asia jota ei oma pääkoppa kestä. Työ on mulle hyvinvoinnin edellytys, kokeiltu ja todettu, työttömänä voin paljon huonommin henkisesti ja fyysisesti.
Vaikka työnteolla voittaisin vain muutaman satasen enemmän kuin työtön, raahautuisin töihin.[/QUOTE]
Minä en kaipaa töitä muuten kuin rahan lähteenä. Jos saisin tarpeeksi rahaa muuta kautta (kuten vaikka lottovoitto), niin aika menisi mukavasti omien projektien kanssa. Työn on vielä hyvä olla sellaista mitä tekisi mielellään muutenkin, vaikka ei välttämättä uhraisi sille niin paljoa aikaa.

Mies joutui kerran työttömäksi, mutta haki hulluna töitä heti kun uhka töiden loppumisesta tuli ja ei ehtinyt saada mitään työttömyyspäivärahaa kun onneksi sai töitä. Tämä nykyinen taloustilanne on joka puolella sitä, että töitä ei voi vähentää, vaan kaikki se on tehtävä mitä tehtäväksi annetaan. Meille monille sairaanhoitajille 12,5 tunnin työvuoro on arkipäivää. Teen töitä kuuden viikon jaksoissa, mitään tiettyä viikkotuntimäärää minulla ei ole, se vaihtelee rajusti. Meidän on tehtävä töitä myös silloin kuin te muut nukutte. Työajoista en valita, itsepähän olen tämän alan valinnut yli 20v sitten. Seuraavan kerran kun kiireinen hoitaja hymyilee sinulle, muista silloin minut.
Ja niistä tenavista; molemmat kilpailevat ja vanhempi on maajoukkueessa. Itse maksamme lähes kaikki kulut, olemme aina maksaneet. Kun oma tenava tekee kovasti töitä päästäkseen huipulle, ei siinä tule mieleen "tinkiä lapsen harrastuksesta".

Kyse oli siitä onko teillä riittävästi aikaa olla lastenne kanssa. 12 tai 16 tunnin työvuoro on ihan hyvä jos saa vastaavasti vapaata. Keskimääräisen ajan voi helposti laskea. Paljonko sinulla on yleensä tunteja kuuden viikon aikana? Luulisin sinun tietävän sen.

Minä en kaipaa töitä muuten kuin rahan lähteenä. Jos saisin tarpeeksi rahaa muuta kautta (kuten vaikka lottovoitto), niin aika menisi mukavasti omien projektien kanssa. Työn on vielä hyvä olla sellaista mitä tekisi mielellään muutenkin, vaikka ei välttämättä uhraisi sille niin paljoa aikaa.

Meitä on moneen junaan. :) Itse olisin onnellinen jos tuo ukko pystyisi hoitamaan tuon lapsen saannin ja äitiyslomat, kun itse kävisin töissä tienaamassa.
Työ ja ihmisten tapaaminen pitää mun aivot toiminnassa, siksi pidän siitä.

Minkälaisista projekteista haaveilet? Sinulla taisikin olla jo lapsi/lapsia joihin töistä vapautuneen ajan sijoittaisit?

Siis mitä sä ruikutat? Luuletko että sossun asiakkaan lapsi voi harrastaa maajoukkuetasolla asti? Miksi olette ottaneet helvetin suuren asuntolainan ja nyt ruikutatte? Meillä on oikeasti se tilanne että kohta sossun asiakkaalla jää enemmän kuin meillä mutta asumismenot on pienet eikä ole kalliita harrastuksia...

[QUOTE="vieras";25250232]Meitä on moneen junaan. :) Itse olisin onnellinen jos tuo ukko pystyisi hoitamaan tuon lapsen saannin ja äitiyslomat, kun itse kävisin töissä tienaamassa.
Työ ja ihmisten tapaaminen pitää mun aivot toiminnassa, siksi pidän siitä.

Minkälaisista projekteista haaveilet? Sinulla taisikin olla jo lapsi/lapsia joihin töistä vapautuneen ajan sijoittaisit?[/QUOTE]

Lapsiin menisi aikaa ja jonkin verran harrastuksiin. Osan ajasta laittaisin jatko-opintoihin ja muuhun opiskeluun ihan omaksi iloksi. Jos vielä raha ei olisi ongelma niin voisi sitten tehdä suurempia projekteja kuten mukana kulkevaa lisätyn todellisuuden järjestelmää.

Kyse oli siitä onko teillä riittävästi aikaa olla lastenne kanssa. 12 tai 16 tunnin työvuoro on ihan hyvä jos saa vastaavasti vapaata. Keskimääräisen ajan voi helposti laskea. Paljonko sinulla on yleensä tunteja kuuden viikon aikana? Luulisin sinun tietävän sen.

Teen 78,43% työaikaa, enempää en jaksa, vuorotyö on vaatinut osansa. Kuten sanoin, työaika vaihtelee, ei ole mitään keskimääräistä, jos olisit alalla luulisin sinun tajuavan sen. Tässä listassa teen (ensimmäisen kolmen viikon aikana) 124 tuntia töitä.

siis harrastuksiin saa 100e/vuos, on kyllä mun mielestä todella vähän..
Ja täällä päin et saa kyllä edes harkinnanvarasta toimeentulotukea.
Joten oikeasti en usko tt olevan kovin monelle yh´lle mahdollinen..
Tai mietin,että kuinka hyviä he ovat puhumaan/kirjoittamaan.

Teen 78,43% työaikaa, enempää en jaksa, vuorotyö on vaatinut osansa. Kuten sanoin, työaika vaihtelee, ei ole mitään keskimääräistä, jos olisit alalla luulisin sinun tajuavan sen. Tässä listassa teen (ensimmäisen kolmen viikon aikana) 124 tuntia töitä.

Työaikajoustot voivat yhdistää potilaiden ja hankilökunnan toiveet - Suomen sairaanhoitajaliitto ry

Keskimääräinen tarkoittaa juuri pitemmällä ajalta laskettua. Vaikka sitten se olisi viikko vapaata - viikko töitä. Kun teet 78,43% työaikaa, se tarkoittaa että saat myöhemmin mukavasti vapaata jonka voit käyttää lepäämiseen ja lasten kanssa oloon. Ilmeisesti tekisit kuitenkin ennemmin yleistyöajan puitteissa töitä?

[QUOTE="vieras";25250239]Siis mitä sä ruikutat? Luuletko että sossun asiakkaan lapsi voi harrastaa maajoukkuetasolla asti? Miksi olette ottaneet helvetin suuren asuntolainan ja nyt ruikutatte? Meillä on oikeasti se tilanne että kohta sossun asiakkaalla jää enemmän kuin meillä mutta asumismenot on pienet eikä ole kalliita harrastuksia...[/QUOTE]

?? Ihan niin kuin maajoukkueeseen pääsisi rahalla. Alunperin keskustelu alkoi siitä että suuri osa täälläkin palstailevista on säännöllisiä sossun asiakkaita. Sosiaalitoimen avulle on aikansa ja paikkansa, mutta uskoisin, että niitä tukia ja etuuksia haetaan myös väärin perustein. Ja se tässä v......a!

Työaikajoustot voivat yhdistää potilaiden ja hankilökunnan toiveet - Suomen sairaanhoitajaliitto ry

Keskimääräinen tarkoittaa juuri pitemmällä ajalta laskettua. Vaikka sitten se olisi viikko vapaata - viikko töitä. Kun teet 78,43% työaikaa, se tarkoittaa että saat myöhemmin mukavasti vapaata jonka voit käyttää lepäämiseen ja lasten kanssa oloon. Ilmeisesti tekisit kuitenkin ennemmin yleistyöajan puitteissa töitä?

124h/3 on noin 41 tuntia viikkoon, eli varsin normaali määrä.

Kaikesta sitä taas jaksetaan olla kateellisia, huoh.

Oletteko tosiaan sitä mieltä, että perhe joka on toimeentulotuen + kelan tukien varassa on jotenkin onnellinen ja elelee leveästi? Raha on se, joka onnen tuo? Niinkö? Ja se, että "saa maata kotona" ....

Ensinnäkään, toimeentulotukiasiaakkaalla saa harvemmin olla omaisuutta tai säästöjä, oletteko miettineet sitä?

Ja jos omaisuutta olisi ollut ennen tätä tilannetta, siitä olisi pitänyt hankkiutua eroon (ihan se ja sama, saisitko siitä järkevästi rahaa tai onko kenties tunneside vaikka kotitaloon, se ei kiinnosta ketään).

Jaksaisitteko te jatkuvaa lappujen lähettelyä ja täyttelyä, työkkärissä ja työhaastatteluissa ravaamista (vaikka paikka ei edes olisi sellainen, jonka voisit saada), kursseilla istumista (jotka ovat toisinaan täysin turhia), raha-asioiden selvittelyä sinne ja tänne...
Vai olisko mukavempi vain saada se palkka tilille ja olla selittelemättä minnekään sen enempää, jatkuva säännöllinen arkirutiini, tiedät mitä tulevaisuus tuo tullessaan edes suunnilleen? Voit säästää, kerryttää sitä omaisuuttasi.

Ja jos toimeentulotukiasiakkuus johtuu vaikkapa siitä, että sairauden takia on joutunut pois työelämästä, opiskeluista tai mitä tahansa, on arki muutenkin pirun haastavaa.

Tai jos joudut olemaan lapsen sairauden takia toimeentulotuen varassa, paljonko sua ne rahat sieltä sossusta kiinnostaa, kun lapsellasi ei ole kaikki hyvin? Tuntuuko siltä, että siitä syystä haluaisit ravata luukulla ja "maata kotona tekemättä mitään"?

Paljonko siinä lohduttaa, että laskuihin+ruokaan jää vaikkapa 1400e käteen kuukaudessa vuokran jälkeen (jos on 2 lasta, 2 aikuista) jos esim. terveys on päin persettä ja kuulut pohjasakkaan jota ylenkatsotaan jos uskallat mainita tilanteen jollekin?

:headwall: |O

?? Ihan niin kuin maajoukkueeseen pääsisi rahalla. Alunperin keskustelu alkoi siitä että suuri osa täälläkin palstailevista on säännöllisiä sossun asiakkaita. Sosiaalitoimen avulle on aikansa ja paikkansa, mutta uskoisin, että niitä tukia ja etuuksia haetaan myös väärin perustein. Ja se tässä v......a!

Ei niitä haeta väärin perustein vaan taitaa olla niin että Suomessa ei kaikki pysty nykyään elättämään itseään ja perhettään työllä.

[QUOTE="vieras";25250284]Vastahan sä teit suoli pitkällä 12,5 tunnin päivää :whistle:[/QUOTE]

Niin? Teen töitä useimmiten 12,5 tunnin päivinä. Lisäksi joudun usein tekemään "paikkausvuoroja" kun kollegat tai lapsensa sairastavat, sillehän ei voi mitään. Oma työyksikkö sellainen ettei sijaisia voida ottaa sinne tuosta vain "tuuraamaan", työn laatu sellainen. Lisäksi meidät on velvoitettu "hätätöihin", jos kutsu tulee töihin sinne on pakko mennä ellet ole alkoholin vaikutuksen alaisena tai toisella paikkakunnalla.

Niin? Teen töitä useimmiten 12,5 tunnin päivinä. Lisäksi joudun usein tekemään "paikkausvuoroja" kun kollegat tai lapsensa sairastavat, sillehän ei voi mitään. Oma työyksikkö sellainen ettei sijaisia voida ottaa sinne tuosta vain "tuuraamaan", työn laatu sellainen. Lisäksi meidät on velvoitettu "hätätöihin", jos kutsu tulee töihin sinne on pakko mennä ellet ole alkoholin vaikutuksen alaisena tai toisella paikkakunnalla.

Tekeekö miehesi kenties 16 tunnin työpäiviä kolmena päivänä viikossa muuten ollessa vapaalla vai onko hän maanviljelijä/yrittäjä?

Yhteistyössä