Olen todella rikas. Haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Syödä ravintoissa? Meidän perhe asuntoautoilee paljon ja syödään lomalla joka ikinen päivä ravintolassa! Aamu- ja iltapalat tehdään itse. Eikä tosiaan junnata missään leirintäalueella. Esim. kotimaassa saatetaan viettää hetki vaasassa: Tropiclandia, Wasalandia, pari museota ja kaupungilla hengailua. Sitten ajetaan ouluun ja käydään hoplopissa ja shoppailemassa ja ollaan päivä kaksi leirintäalueella. Sitten Rovaniemelle moikkaan joulupukkia ja sieltä Kuusamoon "luonnon huvipuistoon".
Asuntoautolla ollaan kierretty mm. Italiaa ja maa tuli siten hvyin tutuksia. Ravintoloissa syötiin, nähtävyyksiä kierreltiin, shoppailtiin yms. Italian maaseudulla vähän rauhoituttiin yms.

"vieras"
Minusta asuntoautoilu ois todella mahtavaa!
Eihän kaikki rikkaat ole luonteeltaan samanlaisia.
Mut joo, onhan se tosi epäoikeudenmukaista, että toiset syntyy kultalusikka suussa ja toisille ei anneta ees puulusikkaa...

"aloittaja"
Kyllä mä toki tuhlaankin aika paljon. En ostele kovin usein mitään niin näyttävää ja kallista, niin ei varmaan muut niin kiinnitä huomiota siihen. On eri ostella Vero modaa, kuin esim. vaikkapa Chanelia. Eilenkin olin ostoksilla..ostin lindexiltä mekon, vilasta mekon, hennesiltä hameen ja Andi Amosta kengät. Alusvaatteita alusvaateliikkeestä.
Lapset kasvaa niin äkkiä. Tuntuis niin tyhmältä ostaa niille superkalliita vaatteita, jotka kuitenkin kohta jää pieneksi. Tänäänkin poika oli saanut (en vieläkään tiedä mistä!) punaista maalia collareihinsa, joka ei lähtenyt pesussa pois. Siinä olis mennyt Burberryt!
Mä laitan eniten rahaa sisustukseen. Sisustus on mun intohimoni.
Luistimet,suket, futiskengät yms ostan lapsille yleensä "parasta laatuaan". Ennemmin kuitenkin teen niitä isoja hankitoja sitten, kun kasvavat. Meillä ei ole esim. pelikonsoleita tai tietsikkaa lapsille. Ei 5-vuotiaat niillä mitään. Mun kännykällä pelaavat Angry Birdsiä yms kylläkin.

"minä"
Nii mutko katos, mie sanon mitä mietin ja joku, se JOKU tekkee minun puolesta asiat, jos se kannattaa. Siitä mie sille maksan ;)
On mullakin kirjanpitäjä kyllä, mutta se tekee vain paperiasiat, ei PÄÄTÖKSIÄ, joiden tuoksi kyllä kannattaa osata ne perusasiat. Osaisit ehkä ostaa paremmin kämppiä, jos tietäisit, miten paljon 400e/kk tai 800/kk vuokrasta menee veroa. Jos kämppä onkin remontin tarpeessa, paljonko siitä saa verovähennyksiä yms. Kikkailua. Voi tehdä, jos osaa.

"aloittaja"
Luuletko, että mä olen kuvannut mun metsää edestä ja takaa? Vaikka mulla jokunen kuva olisikin, niin en mä niitä tänne linkittäisi. Ihan vaan siksi,että joku random tyyppi uskoisi. Ihan sama mitä muut uskoo. Olen oikeasti rikas. Mulla on ihan, jos joku teistä ei usko:)
En usko kovin monen muunkaan tietävän paljonko on perintöveroja maksellut jne.

"aloittaja"
Niinjoo! Ei meillä käy siivoojaa. Viime keväänä kävi kylläkin ikkunoiden pesijä. Puutarhasuunnittelija on käynyt kerran, jonka kautta sitten sai pari tyyppiä toteuttamaan puutarhan. Istutukset, muokkaukset jne. Teen kaiken yleensä itse.
Pitopalvelua käytän kyllä juhliin.

Oletko aina tuntenut itsesi rikkaaksi? Pelkäätkö että rahat loppuukin joskus?

Mitä harrastat, minkälaiset asiat elämässä kiinnostaa, mitä asioita pidät tärkeänä (maallisia tai henkisiä)?

Koetko usein että ihmiset olis katkeria tai kateellisia sun rikkauden takia? Onko ihmissuhteita katkennu rahan takia?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="minä";25244135]On mullakin kirjanpitäjä kyllä, mutta se tekee vain paperiasiat, ei PÄÄTÖKSIÄ, joiden tuoksi kyllä kannattaa osata ne perusasiat. Osaisit ehkä ostaa paremmin kämppiä, jos tietäisit, miten paljon 400e/kk tai 800/kk vuokrasta menee veroa. Jos kämppä onkin remontin tarpeessa, paljonko siitä saa verovähennyksiä yms. Kikkailua. Voi tehdä, jos osaa.[/QUOTE]

Nii. Mie sanon mitä haluan. Ja mulle sanotaan kannattaako se... Rahat on mulla, mie sanon mitä tahon, mulle sanotaan mitä kannattaa tehä ja mie olen se joka päättää tehhäänkö. Mitäpä siitä?

"aloittaja"
Erolla ei ole merkitystä mun rahoihin, koska meillä on avioehto eron varalta. En usko, että ikinä tulisi tilannet jolloin olisin pennitön. Totta puhuen ilman muuta sekin on joskus käynyt mielessä. Mulle on kuitenkin pääasia mun lapset. Niin kauan kuin mulla on lapseni, mulla ei ole hätää. Lapsistani en luopuisi, vaikka muu vietäisiin.

Fallen star
[QUOTE="aloittaja";25244190]Erolla ei ole merkitystä mun rahoihin, koska meillä on avioehto eron varalta. En usko, että ikinä tulisi tilannet jolloin olisin pennitön. Totta puhuen ilman muuta sekin on joskus käynyt mielessä. Mulle on kuitenkin pääasia mun lapset. Niin kauan kuin mulla on lapseni, mulla ei ole hätää. Lapsistani en luopuisi, vaikka muu vietäisiin.[/QUOTE]

Mutta lapsethan ne vasta "lainaa" ovatkin... entä sitten, kun lapsesi ovat nuoria aikuisia eivätkä enää tarvitse äitiä samalla tavalla? Toivottavasti rikkautesi lohduttavat... :xmas:

"aloittaja"
No kyllähän mä välillä huokailen jo sitäkin, kun lapset aikuistuvat! Ovat vasta 5-vuotiaita. Kai siihen (toivottavasti) ajan kanssa pikkuhiljaa oppii ja tottuu, että nekin lentää joskus pesästä.
Toivottavasti RAKKAUTENI lohduttaa heitä läpi elämän.

"vieras"
Ei, en ole kateellinen mutta kiinnostaa että miten kolmikymppinen vakavasti mielisairas ja entinen (?) alkoholisto on muka ehtinyt itse tienata rahansa suurimmaksi osaksi? :D Ei kuulosta oikein uskottavalta yhtälöltä ellei kyseessä ole rikosrahoja tai sijoituksia mutta en mä sijoituksiakaan sanoisi ihan itse tienatuiksi. En epäile perintöjä tms mutta epäilen itse tienattua kun harva suomessa työllä rikastuu ja varsinkin jos ei edes ole työkuntoinen ollut aina.

[QUOTE="vieras";25244278]Ei, en ole kateellinen mutta kiinnostaa että miten kolmikymppinen vakavasti mielisairas ja entinen (?) alkoholisto on muka ehtinyt itse tienata rahansa suurimmaksi osaksi? :D Ei kuulosta oikein uskottavalta yhtälöltä ellei kyseessä ole rikosrahoja tai sijoituksia mutta en mä sijoituksiakaan sanoisi ihan itse tienatuiksi. En epäile perintöjä tms mutta epäilen itse tienattua kun harva suomessa työllä rikastuu ja varsinkin jos ei edes ole työkuntoinen ollut aina.[/QUOTE]

Hahhaa. Siinäpä sulle mietittävää :D

Juu en tiä oliko tämä viesti mulle mut mien oo mielisairas. Lapseni menettäny joskus. Sekoillu paljonki, rikollinen ehkä... mut ei, ei ne kattonu ikkään minua mielisairaaksi. :xmas:

Viimeksi muokattu:
"Mavaan"
Aloittajalle: Vituttiko sit herätessä, että sitä rahaa ei oikeasti ollutkaan ja piti tulla tänne topic tekemään, että edes jossain säilyisi pieni muisto kivasta unesta?

"vieras"
Hahhaa. Siinäpä sulle mietittävää :D

Juu en tiä oliko tämä viesti mulle mut mien oo mielisairas. Lapseni menettäny joskus. Sekoillu paljonki, rikollinen ehkä... mut ei, ei ne kattonu ikkään minua mielisairaaksi. :xmas:
Katos kun jos haluaa jotain esittää niin ei kannata liikoja kertoa ;) Hyvin harva Suomessa työllä rikastuu, mutta sairaanhoitaja ei ikinä :D Kuten sanoin jo, perinnöt jne ymmärrän oikein hyvin mutta en sitä että kehuskellaan työllä tienatuksi jos on kultalusikka suussa syntynyt. Käyt terapiassa mutta et ole mielisairas? Hahhaa vaan sullekkin :D

Yhteistyössä