mies pettänyt, millä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä minäkin, miksi tällä on mitään väliä. Ja silti on. Älytön juttu. Koska joka kerta kun jättää jotain kertomatta, ahdistuu uudelleen. Ja joka kerta kun kertoo mulle jotain, mun täytyy aloittaa toipumisprosessi alusta uudelleen.

Miksi mies sitten joka kerta jättää jotain kertomatta? Mä en ymmärrä. Oletko sanonu ton saman sille? siis että joka kerta alkaa alusta kun kuulet jotain uutta..
Mä varmaan tossa tilanteessa vaan sanoisin että nyt turpa kiinni ja asiasta ei enää puhuta. Ja sit yrittäisin vaan päästä eteenpäin. Jos mies alkais puhumaan asiasta niin kieltäytyisin kuuntelemasta.

Valitettavasti mulle tulee ex tuosta mieleen. Oli muka niin kovin masentunut ja vaikea olla ja sitten kertoi mulle tollasia vanhoja juttuja koska oli niin syyllinen olo (kuulemma) ja jälkeenpäin tajusin että teki kaiken kiusatakseen mua.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="surullinen";25238252]Ja juuri kun hänelle soitin, tuli taas uusi epäselvyys. Tähän asti on ehdottomasti väittänyt, että vaatteet on pysyneet päällä mutta nyt ei enää ole siitäkään varma jos kerran ovat saattaneet nukkua yhdessä. Mutta seksiä ei ole ollut. Huokaus ja ahdistus![/QUOTE]

ihan sairasta touhua. anteeks vaan mutta miehesi ei todellakaan ole terve kun kiusaa sua noin. sano sille illalla että tiedät hänen pettäneen sua, harrastaneen seksiä toisen kanssa. kato mitä mies sanoo. tunnustaako vihdoin

Ilmeisesti sinun on suhtauduttava tämän asian suhteen häneen, ei puolisona, vaan auttajana/psykologina, et reagoi enää siihen mitä hän sanoo vaan ikään kuin kyselet miltä hänestä tuntuu.

Hienoa että hän yrittää selvittää päätänsä mutta näyttää pahasti siltä että hän vie sinut mukanansa.

Ota etäisyyttä tunnetasolla.

Sano sille miehellesi että nyt kerrot kaiken. Törkeää, raukkamaista ja aika ilkeää kiduttaa sinua kertoillen pikkuhiljaa jotain yksityiskohtia joita ei muka oo muistanut. Höpöhöpö. Kysy, miksi kiduttaa, kysy, mikä on homman nimi. Onko ollut muiden kanssa ja nyt kaikki pöydälle tai suhteestanne ei voi tulla mitään. Anteeksi voi antaa ja luottamuskin voi palata, jos suhde on muuten hyvä, mujtta jos mies on noin hiiri ettei edes seiso sanojenta/tekojensa takana, ei suhteellä oikein ole tulevaisuutta. Asiat pitää selvittää, koska jos ei, sinä kärsit koko ajan enemmän, kunnes eräänä päivänä havahdut ja huomaat tuhlanneesi elämää ja katkeroituneesi/petät itse.

Tsemppiä.

Olen sanonut miten rikki menen ja miten tökkii lisää tikkuja samaan haavaan jota yritän ehjäksi saada. Olen antanut monta tilaisuutta kertoa, pyytänyt ja kerjännyt että anna nyt tulla, samaan konkurssiin kaikki että pääsisimme eteenpäin. Ja että hänen ei tarvitse pelätä mun jättävän, vaikka olisikin ollut seksiä. Kaikesta huolimatta jatketaan ja korjataan yhdessä.

Hän haluaa kovasti selvittää asian ja äsken puhelussa taas sanoi että selvitetään tämä yhdessä. Vastasin, että sinä selvität, emme me. Minä en ole ollut paikalla joten minä en voi tätä selvittää. Että tulkoot takaisin kotiin, kun asia on hänelle selvä.

Mamacita, kerrotko lisää, miksi exä tahtoi sinua kiusata? Koska olen aika varma, että tämä yhden illan juttu ei ole pohjimmainen syy vaan pohjalta saattaa löytyä jotain ihan muuta miksi tätä mulle tekee. ENkä tarkoita, että pohjalla olisi joku muu pettämisjuttu vaan jotain muuta.

[QUOTE="surullinen";25238626]Olen sanonut miten rikki menen ja miten tökkii lisää tikkuja samaan haavaan jota yritän ehjäksi saada. Olen antanut monta tilaisuutta kertoa, pyytänyt ja kerjännyt että anna nyt tulla, samaan konkurssiin kaikki että pääsisimme eteenpäin. Ja että hänen ei tarvitse pelätä mun jättävän, vaikka olisikin ollut seksiä. Kaikesta huolimatta jatketaan ja korjataan yhdessä.

Hän haluaa kovasti selvittää asian ja äsken puhelussa taas sanoi että selvitetään tämä yhdessä. Vastasin, että sinä selvität, emme me. Minä en ole ollut paikalla joten minä en voi tätä selvittää. Että tulkoot takaisin kotiin, kun asia on hänelle selvä.

Mamacita, kerrotko lisää, miksi exä tahtoi sinua kiusata? Koska olen aika varma, että tämä yhden illan juttu ei ole pohjimmainen syy vaan pohjalta saattaa löytyä jotain ihan muuta miksi tätä mulle tekee. ENkä tarkoita, että pohjalla olisi joku muu pettämisjuttu vaan jotain muuta.[/QUOTE]

Musta tuntuu että mun exällä ei ollut siihen oikein mitään järkevää syytä. En tiedä oliko sitten narsisti vai mikä siinä oli. Se oli tapa alistaa mua. Ja kun pystyi vetoamaan siihen että masentaa ja on paha olla niin mähän tietenkin vaan lohduttelin enkä keskittynyt omaan olooni. Tämä johti sitten mun omaan, ihan oikeaan masennukseen.
Sillä sai myös mun huomion. Monet kerrat se itki kuinka ei tajua miten voi tehdä mulle niin ym. ja mä vaan silittelin että kyllä me tästä selvitään.
Joo, sairas mies se oli. Valitettavasti myös mun lapseni oikea isä.

Ihanaa muuten, että haluatte auttaa minua <3 Kiitos.

Mulle tuli yks syy mieleen, miksi tahtoo mut rikkoa. Nimittäin olen alkanut olla aika vahva ja itsevarma viime aikoina. Olen vuodessa pudottanut viimeisimmänkin lapsen jäljiltä raskauskilot, 12kg. Lapset ovat jo isompia siis nuorinkaan ei ole enää vauva emmekä voi tehdä lisääkään. Minulla on aikaa huolehtia itsestäni, pukeutua nätisti ja meikata päivittäin. Mutta en vilkuile enkä ole alkanut liihottaa ympäsiinsä, jos sitä luulette. Hän ei ehkä kestä tätä?
Koska masentumisen ensi merkit alkoi suuresta mustasukkaisuudesta mun menneisyyttä kohtaan, josta ne vähitellen siirtyi tähän paljastukseen.

Ihan selvää kiusantekoa, omia patoumiaan nyt purkaa. Tee selväksi, että olet arvokkaampi, et tuollaisen käytöksen ansaitseva. Jos ies haluaa jatkaa suhteessa, hänen täytyy tajuta ja muuttaa toimintaansa. Ole vahvempi, vaikka se on vaikeaa, kun toinen vääntelee sitä veistä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
No niin, eli kiusaa vaan sua tarkoituksella. Mun itsetunto oli niin nollissa kun ex oli mua kolme vuotta alistanut. Ja toi oli se tapa millä sitä eniten teki.

Aloin miettii tota mitä sanoit ja tajusin että siis usein tota kiusaamista oli esim. jos oltiin lähdössä yhdessä ulos eli laitoin hiukset, meikkasin kunnolla ja puin jotain vähän parempaa päälle. Sillä sai mut sitten itkemään ja lähdin silmät turvonneena, surullisena, meikittömänä ulos ja koko illan tunsin itseni niin mitättömäksi että istuin hiljaa nurkassa.

Koska itsekin ajoittaa pahan olon alkaneen niihin aikoihin, jolloin tarvitsin yhteen tilaisuuteen vanhoja valokuviani nuoruudesta ja seuraavalla viikolla kun olimme baarissa, ystäväni mies joka on minut kauan tuntenut oli miehelleni sanonut että sun vaimos on niin täynnä elämää. ja että välillä on ollut musta kovasti huolissaan muttei enää. Tällöin mies joi itsensä änkyräkänniin, lähenteli ystävääni ja puhui ronskeja, heille baarista päästyämme oli lähes perse paljaana jonka jälkeen loukkaantui verisesti yhdestä mitättömästä lauseesta jonka sanoin.

Kuulostaa siltä, että kun kummankaan voimavarat ei oo ihan parhaimmillaan. Ihan niin yksinkertaiselta tuo asia ei tosiaan kuulosta, että jos mies kertois kaiken niin saisitte asiat kuntoon. Jotain epämääräistä tuossa on - mitä, sitä en tiedä. Olisi hyvä jos pääsisitte jonnekin ajan kanssa vähitellen puimaan tätä pariskuntana, kuulostaa että nykytilanteessa asian käsittely vain teidän kahden voimin on aika ylivoimaista.

Siinä vaiheessa kun lapio vihdoin osuu siihen haudattuun p*skaan, niin sitä kaivettavaa ja siivottavaa sitten riittää, ja se vasta viekin voimia. Se urakointi voi kannattaa, mutta sen aloittamiseenkin tarvitaan jo molempia, sitoutumista ja jaksamista.

Okei, mies myönsi, että olen pelottava ja hänellä taitaa olla jonkinmoinen alemmuuskompleksi. Hän ihailee ja rakastaa mua todella paljon. Olen hänen mielestään todella älykäs. Ulkomailla osaan puhua, ihmiset pitävät musta ja minulla on korkeampi koulutus ja kaikkien vaikeuksieni jälkeenkin olen kuitenkin todella vahva ja positiivinen ihminen. Hän karehtii myös uskoani ja siitä kumpuavaa luottamusta elämän kantamiseen.

Kerrottakoon sen verran, että meillä on kehitysvammainen lapsi, jonka omaishoitaja olen. Ja muutenkin olen lähes koko avioliittomme ajan hoitanut lapsia kotona, mitä nyt siinä sivussa opiskellut ja jonkin verran töissä ollut. Vammainen lapsi on rakas ja raskas, olen sairastanut myös masennusta ja monesti mies on ollut perheemme tuki ja turva, rahantuoja ja itsetuntoni nostaja. Raskaudet on tuoneet vaivoja ja kiloja jotka vähentää iloja, mies on saanut paahtaa töitä ja minä odottanut ruuan kanssa kotona.
Nyt on kuitenkin lastenteko loppu, piuhat solmittu ja mies saattaa vitsailla olevansa "hyödytön" siinä suhteessa. Aloitin syys-lokakuulla osa-aikatyön ja vaikka teen sitä kotoa käsin, olen hypännyt kynnyksen yli ja huomannut että hei, mähän osaan ja onnistun vaikka olen ollut kuvioista sivussa pitkään. Lisäksi olen hehkunut kevyempää oloa ja sitä, miten ihanaa meillä on kun ei nuorinkaan enää valvota, isovanhemmat ottaa myös häntä hoitoon ja saamme 3v tauon jälkeen enemmän liikkumavaraa. Olen kertonut, miten mua menottaisi ja yhdessä on mentykin, tämän syksyn aikana varmaan useammin kuin tosiaan 3 vuoteen yhteensä.
Ja miehen paha olo alkoi marraskuun alussa. Ensin kokemalla mustasukkaisuutta ajoista ennen häntä. "Sä et siis ollutkaan kiltti pyhäkoulutyttö". Jouduin itsekin miettimään miten rietas olen ollut mutta totesin miehelleni vahvana etten kadu mitään, olen ollut täysin normaali teini. Ja koska minulla oli ennen häntä pitkä suhde, hän alkoi ajatella että olenkin häntä paljon kokeneempi. JOnka jälkeen avautui tästä jutusta, aloittaen pikku pususta baarissa. En loukkaantunut, enkä vielä silloinkaan kun kertoi että ei se nyt niin pieni pusu ollutkaan mutta hän sitten vetäytyi pois. Tai vetäytyi, mutta suuteli uudelleen jne. jonka jälkeen minä sain ensimmäiset raivarit ja hän pääsi kerjäämään etten häntä jättäisi, lupasin. Ja enhän jättäisi vaikka olisivat suudelleet vielä sylikkäin sohvillakin... Lupasin. Kuin testatakseen mun rakkauteni riittävyyttä. Ja viimeisin versio on se, että nainen on ehkä ollut siellä aamuun, muttei aamupalaan. Vai niin.

Ehkä tästä pitkästä sepustuksesta välittyy teille kuitenkin se, että meillä on hyvä ja syvä suhde, mutta miehellä on nyt sulateltavaa oman alemmuuden tunteensa kanssa. Ehdottivat että tulisimme psykologille huomenna yhdessä.

Koita keskittyä miehes ongelmaan, älä mihinkään pettämiseen. Tärkeämpää lienee miksi mies käyttäytyy nyt noin kuin mitä on joskus vuosia sitten pelehtinyt. Näytä miehelle ettei sinua voi satuttaa noin. Katso mitä tapahtuu hänen muistilleen kun alat suhtautua hänen juttuihinsa välinpitämättömästä tai kuin ystävä, tyyliin " vaivaako se sinua, minua ei, mutta päästä sydämeltäsi jos tahdot".

[QUOTE="surullinen";25239404]Ehdottivat että tulisimme psykologille huomenna yhdessä.[/QUOTE]

Hyvältä kuulostaa! Teillä on vielä oikein hienot mahdollisuudet kasata suhteestanne entistä parempi. Voimia siihen voi mennä jonkin verran, mutta kun asiaa hoitaa kaksi yhteistä parasta toivovaa ihmistä, niin yleensä onnistuu. :) Onnea matkaan!

Eli miehes haluaa vaan jotenkin kurjalla tavalla taosittaa tilejä, olla itsekin "pahapoika". Typerää ja törkeää, mutta itsetunto-ongelmaiset ajattelee hiukan itsekeskeisesti. Vähän liian pitkälle menee kyllä miehes.

Kato mitä se vastaa kun kerrot sille ettet usko sen juttuja todeks? Ystävällisesti kerrot, että ymmärrät häntä ja blaablaa, kyllä se tunnustaa sitten tarinointinsa. Siihenhän se "muistin palaaminenkin" viittaa ihan selvästi.

Ei ole sadistinen, on vain tällä hetkellä jokseenkin hukassa. Tällaista ei ole ennen ollutkaan ja kuitenkin yhdessä oltu jo 14v, tunnettu yli 20v. Stressiä töistä aivan varmasti ja työuupumustakin, yrittäjä, paljosta vastuussa ja pitkää päivää, tarviiko muuta sanoa... Ja kotona nämä meidän rakkaat rakkauden hedelmät.

Tuo tilien tasoittamisyritys sopii myös tähän, on todistellut "on hänelläkin ollut sitä ja tätä". Ja haluaa kuulemma mieluummin kertoa pahemman vaihtoehdon ettei myöhemmin tule mieleen että onkin sittenkin tehnyt jotain mitä ei nyt muista (tätä minä en ymmärrä, itse kertoisin toista ihmistä säästellen). Koska on loukannut mua, syyttää itseään aivan kohtuuttomasti mutta taustalla on enemmänkin itsetunto-ongelma. Tämän pettämisasian kautta saa syyn haukkua itseään täysin arvottomaksi, huonoksi, pahaksi jne.

Hänen sanoin: Ja jonain kauniina päivänä kun hän voi paremmin, täällä odottaa tyhjä koti ja me nauramme hänelle jossain muualla. Tai että meidän rakentamassa kodissa asuu joku toinen mies. Kun toinen on noin alhaalla, ei mitkään mun vakuuttelut auta. Vaikka kuinka kertoisin, että elän juuri sitä elämää mistä olen haaveillut ja hän on mun elämäni mies.

Onneksi keskusteluapu on jo noin lähellä, ensi viikolla myös perheneuvola joten luottavaiselle tyylilleni sopivasti uskon parempaan huomiseen ja entistä ehompaan parisuhteeseen.

[QUOTE="surullinen";25239905]Hänen sanoin: Ja jonain kauniina päivänä kun hän voi paremmin, täällä odottaa tyhjä koti ja me nauramme hänelle jossain muualla. Tai että meidän rakentamassa kodissa asuu joku toinen mies. Kun toinen on noin alhaalla, ei mitkään mun vakuuttelut auta. Vaikka kuinka kertoisin, että elän juuri sitä elämää mistä olen haaveillut ja hän on mun elämäni mies.
QUOTE]

Anteeks vaan mutta mä en niele noita sen juttuja. Edelleen oon sitä mieltä et se on tapa alistaa sua.
Ja jos sit oikeesti ajattelee noin niin ei siinä varmaan perheneuvolat auta.

Yhteistyössä