Kuka leipois mun lasten kanssa pipareita?

Mies kysyi eilen kaupassa että leivotaanko me pipareita lasten kanssa... Ja kun mä en just tällä hetkellä näe että jaksaisin alkaa vielä leipomaan tän kaiken järjestelyn ja muun keskellä..

Toisaalta, eikö olis melkein yhtä hyvä jos ostan valmiita pipareita ja annan lasten vain koristella niitä? :whistle:
 
No toki voi oikaista ja eiku ripustelee kaupan pipareiden päälle sokrutahnaa ja nonparelleja, karkkeja, tomusokeria. Muksut tykkää ja ei tarvii pienten kans kinata taikinan irtoamisesta pöydästä, sekä ei tuu maha niin kipeäksi kun ei voi syödä sitä taikinaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa;25224381:
Luinko jossain sanan mies...? Eli ongelma ratkaistu, ukolle essu päälle ja kaulin käteen:)
ET, eli Ei Toivoa... En millään kehtaa delegoida tätä hommaa sille kun tekee 7 päiväistä viikkoa fyysistä työtä, ajaa tunnin per suunta työmatkoja ja sitten vielä kuitenkin jaksaa normi kotihommia tehdä siihen päälle jonkun verran ja hoitaa lapsia..
 
"Vilukissa"
No ilman muuta voit hommata valmiita pipareita ja sitten keskittyä lastesi kanssa koristeluun :)! Niitä pipareita kun on tarjolla niin moneen lähtöönkin...valinnanvaikeus voi olla se toinen juttu! Tai....sitten teette KOKO porukalla pipareita, mies mukana! Joulumusiikkia taustalle ja ...ta-daa!Pikkuleipurit määräävät tahdin, paistaminen ja siivous jää kyllä valitettavasti sitten teille isommille ;)...


Ja hei - Hanna- tädin pikkuleipiä tekee muuten tosi näppärästi 2- 3- vuotiaiden kanssa, se kun ei paljoa vaadi kädentaitoja :)!
 
[QUOTE="Vilukissa";25224404]No ilman muuta voit hommata valmiita pipareita ja sitten keskittyä lastesi kanssa koristeluun :)! Niitä pipareita kun on tarjolla niin moneen lähtöönkin...valinnanvaikeus voi olla se toinen juttu! Tai....sitten teette KOKO porukalla pipareita, mies mukana! Joulumusiikkia taustalle ja ...ta-daa!Pikkuleipurit määräävät tahdin, paistaminen ja siivous jää kyllä valitettavasti sitten teille isommille ;)...


Ja hei - Hanna- tädin pikkuleipiä tekee muuten tosi näppärästi 2- 3- vuotiaiden kanssa, se kun ei paljoa vaadi kädentaitoja :)![/QUOTE]

Kyl sit pitää saada ohusia ja raksuvia pipareita, sellaisia kotona ei onnistukaan ikinä tekemään :)

Mut sit taas kotona tehdyistä sais sellasia tosi paksuja ja sisältä pehmeitä.. Voi elämä..
 
ET, eli Ei Toivoa... En millään kehtaa delegoida tätä hommaa sille kun tekee 7 päiväistä viikkoa fyysistä työtä, ajaa tunnin per suunta työmatkoja ja sitten vielä kuitenkin jaksaa normi kotihommia tehdä siihen päälle jonkun verran ja hoitaa lapsia..
Hmmm...soita mummo kylään;D Tai osta valmiit piparit, pääasia lapsillehan on se koristelu, ainakin meillä. Ja voithan taikinaa ostaa paketin syötäväks sellaisenaan niin pääset tunnelmaan:D
 
Rähinä-Reetta
Meillä homma järkkääntyi niin, että lapsi meni mummolaan serkkujensa kanssa joulupiparitalkoisiin ja minä ynnä mies teimme sillä aikaa konsertti-/hotellireissun. :D
 
"Vilukissa"
Kyl sit pitää saada ohusia ja raksuvia pipareita, sellaisia kotona ei onnistukaan ikinä tekemään :)

Mut sit taas kotona tehdyistä sais sellasia tosi paksuja ja sisältä pehmeitä.. Voi elämä..
Noh, sitten teet silviisiin, että...hommaat lapsilles semmoset raksupiparit, jotka yhdessä koristelette...ja sitten hommaat itellesi sen oman valmistaikinan, mistä teet niitä ihania, paksuja ja sisältä vähän pehmeitä pipareita ja mässytät sitten lomassa taikinaakin :p...?! It´s a deal :D?!

Mulla ongelmana se, että pöytä täynnänsä innokkaita leipureita, säpinää ja sutinaa, ja...tsäh! Jäiks sitten mulle ollenkaan sitä taikinaa leivottavaksi :O?! Edes pikkasenkaan??!!

Joku kilon valmistaikina tuntuu tällä leipuriporukalla ihan Saharassa olevalta pierulta :snotty:.....
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
Ei oo vaihtoehtona isovanhemmat. Syitä näin sen enempää sanomatta..

Eikä ole suoraan sanottuna ketään muutakaan jota kiinnostaisi meidän lasten jouluilo.... *pidättelee katkeraa vuodatusta*

Mulla on vaan väsynyt ja huono päivä..

Mutta eiköhän me jotain hilpeetä tässä keksitä :)
 
jepsss
no ohan se simppeliä 2v:n kanssa:) valmistaikinaa annat lapsille omat pienet läntit ja itelle.. tekemään :) ollaan tehty jo pari kertaa tytön 2v kanssa sit ko jäähtyny piparit valmistuubeista korestemömmöö lapsille omat..
 
"Vilukissa"
Ei oo vaihtoehtona isovanhemmat. Syitä näin sen enempää sanomatta..

Eikä ole suoraan sanottuna ketään muutakaan jota kiinnostaisi meidän lasten jouluilo.... *pidättelee katkeraa vuodatusta*

Mulla on vaan väsynyt ja huono päivä..

Mutta eiköhän me jotain hilpeetä tässä keksitä :)
:hug:...

Teette ens alkuun kivat tonttumaalaukset yhdessä - vaikka vesiväreillä, jos ei sormivärejä satu jemmapaikasta löytymään....Eli painatte punaiseen väriin peukalonne ja töpsytätte paperiarkin täyteen "punanaamoja", sitten väsäätte niille silmät ja suut ja lopuksi vapaalla kädellä kivat hatut...ja siinä on Tonttu- taulu seinälle :)!

Tai vedätte matot rullalle ja pistätte joulurockia soimaan ja joraatte tonttuhatun kulkuset pinkeinä - samalla tulee tehokkaasti kiillotettua lattiatkin ;)! Tai...jotain muuta mukavaa, olen varma siitä että ne kaksi nappisilmää ovat kyllä heti juonentyngässä mukana ;)!

Iloista joulunodotusta :)!
 
[QUOTE="Vilukissa";25224579]:hug:...

Teette ens alkuun kivat tonttumaalaukset yhdessä - vaikka vesiväreillä, jos ei sormivärejä satu jemmapaikasta löytymään....Eli painatte punaiseen väriin peukalonne ja töpsytätte paperiarkin täyteen "punanaamoja", sitten väsäätte niille silmät ja suut ja lopuksi vapaalla kädellä kivat hatut...ja siinä on Tonttu- taulu seinälle :)!

Tai vedätte matot rullalle ja pistätte joulurockia soimaan ja joraatte tonttuhatun kulkuset pinkeinä - samalla tulee tehokkaasti kiillotettua lattiatkin ;)! Tai...jotain muuta mukavaa, olen varma siitä että ne kaksi nappisilmää ovat kyllä heti juonentyngässä mukana ;)!

Iloista joulunodotusta :)![/QUOTE]

Ihana sinä :D Kiitos piristyksestä :)

Ja kyllä sitä iloa on, kunhan vaan saan nyt kaiveltua sen tuolta varastosta :D
 

Yhteistyössä