Olin prostituoitu ennen kuin tapasin nykyisen mieheni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilolintusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulin säpäle, että sun argumenttis oli se, että pitäisi elää niin jotta voi kaikki tekemisensä "tunnustaa" ja kertoa suoraselkäisesti. Ei ilmeisesti ollutkaan?

Itse kuvittelisin, että aika monella on elämässään asioita, joita ei mielellään setvisi esim. lapsilleen. Mokia sun muita. Ettei ihan kaikesta voi olla ylpeä. Mutta ehkä mulla on liian karu kuva ihmisistä ja totuus on kauniimpi, suurin osa on elänyt moitteettomasti ja kykenee suoraselkäisesti kertomaan vaikka lapsilleen siitä ihan joka detaljin.

Mä lopetan jankkaamiseni tähän, koska todellakin mä olen tipahtanut kärryiltä siinä, mikä se sun oikea pointtisi tässä lopulta on. Hyvää yötä.

Luulin säpäle, että sun argumenttis oli se, että pitäisi elää niin jotta voi kaikki tekemisensä "tunnustaa" ja kertoa suoraselkäisesti. Ei ilmeisesti ollutkaan?

Itse kuvittelisin, että aika monella on elämässään asioita, joita ei mielellään setvisi esim. lapsilleen. Mokia sun muita. Ettei ihan kaikesta voi olla ylpeä. Mutta ehkä mulla on liian karu kuva ihmisistä ja totuus on kauniimpi, suurin osa on elänyt moitteettomasti ja kykenee suoraselkäisesti kertomaan vaikka lapsilleen siitä ihan joka detaljin.

Mä lopetan jankkaamiseni tähän, koska todellakin mä olen tipahtanut kärryiltä siinä, mikä se sun oikea pointtisi tässä lopulta on. Hyvää yötä.

Siis pointtini oli se, ettei tarvitse salata ja valehdella. Kertomatta jättäminen on aika kaukana tästä. En minäkään kaikkea itse menisi kertomaan, mutta jos kysytään, niin en kyllä haluaisii valehdella, ainakaan noin isossa asiassa.

Ap:han kertoi esimerkiksi valehdelleensa tutuille käyvänsä vanhassa työpaikassa tekemässä keikkaa. Tämä on ihan eri asia kuin se, ettei tule kertoneeksi joitain asioita, kuten esimerkiksi omasta seksielämästään kahvipöydässä. Jos et rietas tajua, mikä ero näillä on, en voi mitään.

Olen tässä elämässäni saavuttanut paljon ja myös menettänyt kaiken. Huoran elämä ei todellakaan ole minkään arvoista, ja todellakin toivon, että huomaat sen pian. Lastesi tähden etenkin, että oppivat ajoissa sen, mikä elämässä on oikeasti tärkeää ja mistä kannattaa pitää kiinni.

Minusta ap:n ammatissa ei ole mitään moraalisesti arveluttavaa. Tietysti soisin hänen ja muidenkin prostituoitujen maksavan veroa tuloistaan, mutta ymmrrän miksi se on melko hankalaa.
Ap on äiti ja puoliso, joka myy seksiä puolisonsa tieten ja on itse asian kanssa hyvinkin sinut. Työhön liittyvien stigmojen vuoksi ap ei näe itselleen eikä perheelleen edulliseksi puhua työstään tarkemmin ympärillään oleville ihmisille, jotka toisaalta tuskin osaavat kummeksuakaan mitään, koska ap on hoitovapaalla. Ongelma on mikä?

Itselläni ei pää kestäisi kaksoiselämää eikä seksin myymistä ylipäätään, mutta ei mua jaksa hämmästyttää, jos löytyy tässä asiassa itsestäni poikkeavia ihmisiä.

Minusta ap:n ammatissa ei ole mitään moraalisesti arveluttavaa. Tietysti soisin hänen ja muidenkin prostituoitujen maksavan veroa tuloistaan, mutta ymmrrän miksi se on melko hankalaa.
Ap on äiti ja puoliso, joka myy seksiä puolisonsa tieten ja on itse asian kanssa hyvinkin sinut. Työhön liittyvien stigmojen vuoksi ap ei näe itselleen eikä perheelleen edulliseksi puhua työstään tarkemmin ympärillään oleville ihmisille, jotka toisaalta tuskin osaavat kummeksuakaan mitään, koska ap on hoitovapaalla. Ongelma on mikä?

Itselläni ei pää kestäisi kaksoiselämää eikä seksin myymistä ylipäätään, mutta ei mua jaksa hämmästyttää, jos löytyy tässä asiassa itsestäni poikkeavia ihmisiä.

no minusta suora valehteleminen on kyllä ongelma. Ja samoin se, että asia ei muka koske ketään muuta kuin ap:ta ja hänen miestään. Mutta ei ole minun asiani tietysti, mutta jos salailuun on olemassa syyt, kyllä minusta on myös myönnettävä, ettei asia ole ihan yksinkertainen. Miksei sitä voi sanoa ääneen?

Peesaan säpälettä. Samoilla linjoilla kanssasi. Sellaisetkin asiat joista luulee, ettei ikinä paljastu kenellekkään, voivat kyllä yllättäen paljastuakin. Maailmassa on tapana sattua ja tapahtua.

Peesaan säpälettä. Samoilla linjoilla kanssasi. Sellaisetkin asiat joista luulee, ettei ikinä paljastu kenellekkään, voivat kyllä yllättäen paljastuakin. Maailmassa on tapana sattua ja tapahtua.

Ap ajattelee erittäin itsekeskeisesti, pintapuolisesti ja tyhmästi asioita.
Jos lapset ovat nyt pieniä, mutta kun aika kuluu, joskus he ovat isoja.
Teinejä, aikuisia.
On siinä vanhemmilla salattavaa. Se on iänikuinen risti.
Ap:n kannattas miettiä että sitten kun itse on vanha, lapset ovat elämänsä
edessä ja jos tämä pommi tipahtaa heidän niskaan, minkälainen perintö siitä jää?

Suuri häpeä! Lapset joutuvat elämään vuosikymmeniä vielä.
Joku päivä voi asia paljastua. Joku voi puhua, mainita toiselle, kolmannelle jne.
Yhteinen tuttukin voi löytyä ja asia tulla ilmi sitä kautta.
Ap luulee voivansa tehdä tätä hommaa rauhassa.
Mutta maailma on pieni.

Itselle kävi kerran niin että sattumoisin kaverin kanssa jutellessa hän kysyi
miesystävästäni yhtä asiaa. Paljastui että hänkin oli seurustellut miesystäväni kanssa joskus!
En olisi voinut kuvitellakaan. Ja tämä on iso kaupunki...

...sitä paitsi, ette kai te kauhistelijatkaan kerro seksiasioistanne lapsillenne? Miksi maksullinen nainenkaan -tai mies- niin tekisi?

Ja jos jonkun asiakkaan kautta sana leviäisi lasten korviin, niin ihmetellä täytyy millainen idiootti on, kun lapsille sellaisia kertoilee. Eikö se lähentele jo lapsen seksuaalista ahdistelua?

Ei hemmetti miten naiivia!
Kaikki vanhemmat harrastavat seksiä. Siitä ei tarvitse puhua mutta voin lapselleni sen sanoakin.
Vanhemmat eivät harrasta itsensä myymistä, yleensä. Näissä asioissa on on vissi ero, eikä niitä voi mitenkään verrata!

Kuulostaa niin teennäisen typerältä että joku ei MUKA tajua. Ja sitten muutama +ap peräänkuuluttaa asiallista keskustelua. Vaikka ei tajuta koko touhun haittaa lapsille. :D

Ja miten on muka niin vaikeaa tajuta, että lapsi voi joutua häpeilemään tai kiusatuksi sen vuoksi, että äiti toimii huorana ja isä on hengessä mukana? Vanhemmat heittävät bumerangin ja lapset saavat se päähänsä häpeänä, kiusana ja huonona itsetuntona.

Silkkaa välinpitämättömyyttä lapsia ajatellen ja suurta tyhmyyttä.

Hieno homma :) Itse en ymmärrä, mikä siitä seksin myymisestä tekee niin ison asian, että toiset sitä kauhistelevat. Jos työhönsä pystyy ja työstään tykkää, niin mikäs siinä. Ilmeisesti meille naisille on kova paikka, että suurimmalle osalle miehistä seksi on vain seksiä. Ja naiset tuppaa sen olevan jotain "pyhää".

Naiset ovat luultavasti niin valikoivia oman seksi kumppaninsa suhteen, että tällaista on vaikea ymmärtää. Varmaan samasta syystä miesprostituoiduille ei hirveästi ole markkina rakoa.

Huh, luin koko ketjun, vaikka olin jo heti siellä alkupuolella sitä mieltä, että kyse on pelkästä huomionkalastelusta. Ketjun aloittajan suhteen olen edelleenkin samalla kannalla, mutta onhan tässä ihan kiinnostavaa keskustelua silti syntynyt!

Tässä keskustelussa on itse asiassa tullut jo esiin suurin piirtein kaikki ne pointit, joita itsekin mietin. Moraalisesti en näe asiassa mitään ongelmaa; jos ap kerran pystyy suhtautumaan perseenmyymiseen työnä töiden joukossa, niin olkoon sitten niin. Ja jos hänen miehensäkään ei (ainakaan toistaiseksi) näe asiassa mitään ongelmaa, niin ok. Hiukan kyllä epäilen, että asia saattaa riitatilanteessa olla hiukan liian herkullinen lyömäase käyttämättä jätettäväksi... Mutta tämähän on vain oma epäilykseni, joten ei siitä sen enempää.

Kiinnitin huomioni siihen, että ap katsoi, että hänen lapsensa eivät koskaan joudu muodostamaan asiaan minkäänlaista kantaa, koska he eivät hänen mukaansa mitenkään voi saada tietää koko asiasta mitään. Kuinkahan mahtaa olla? Eikös se ap:n mieskin ollut kuitenkin jotenkin saanut asiasta tietää? Eli vaikka uskonkin koko tarinan olevan hyvin sepitetty satu, niin vastaavaa miettivien kannattaa kyllä valmistautua tavalla tai toisella siihen, että tällainen omaksi pikku salaisuudeksi tarkoitettu asia tulee ennemmin tai myöhemmin koskettamaan myös läheisiä.

Eipä minulla muuta.

[QUOTE="vieras";26331661]Ja miten on muka niin vaikeaa tajuta, että lapsi voi joutua häpeilemään tai kiusatuksi sen vuoksi, että äiti toimii huorana ja isä on hengessä mukana? Vanhemmat heittävät bumerangin ja lapset saavat se päähänsä häpeänä, kiusana ja huonona itsetuntona.
[/QUOTE]

Kuka kiusaa? No just ne, jotka paheksuu ja nillittää, vaikkei asia oikeastaan edes kuulu heille. Jos ap myy itseään, niin mitä helvettiä se sivullisille kuuluu? :)

Kuka kiusaa? No just ne, jotka paheksuu ja nillittää, vaikkei asia oikeastaan edes kuulu heille. Jos ap myy itseään, niin mitä helvettiä se sivullisille kuuluu? :)

Eli tässä nyt tuli juurikin se kommentti, josta joku keskusteluun aiemmin osallistunut totesi, että sillä kierretään ottamasta kantaa itse asiaan.

Eikö jo pelkästään tämä 9 sivun mittainen keskustelukin osoita, että meille ihmisille läpikotaisin sosiaalisina olentoina ei todellakaan ole aivan sama, mitä me itse teemme ja miten yhteisö siihen suhtautuu? Koska meitä ei ihmisinä (vrt. nk susilapset) ole edes olemassa ilman kiinteää vuorovaikutusta yhteisön kanssa, niin on suorastaan pateettisen naiivia lähteä liikkelle tällaisista "mitä se kenellekään kuuluu" -tyyppisistä irtoheitoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26332528:
Eli tässä nyt tuli juurikin se kommentti, josta joku keskusteluun aiemmin osallistunut totesi, että sillä kierretään ottamasta kantaa itse asiaan.

Eikö jo pelkästään tämä 9 sivun mittainen keskustelukin osoita, että meille ihmisille läpikotaisin sosiaalisina olentoina ei todellakaan ole aivan sama, mitä me itse teemme ja miten yhteisö siihen suhtautuu? Koska meitä ei ihmisinä (vrt. nk susilapset) ole edes olemassa ilman kiinteää vuorovaikutusta yhteisön kanssa, niin on suorastaan pateettisen naiivia lähteä liikkelle tällaisista "mitä se kenellekään kuuluu" -tyyppisistä irtoheitoista.

Sehän se paska juttu meissä ihmisissä onkin, ettei me voida olla tonkimatta, paheksumatta ja nillittämättä joka asiasta ja kauhistellaan kaikkea normista poikkeavaa.

Sehän se paska juttu meissä ihmisissä onkin, ettei me voida olla tonkimatta, paheksumatta ja nillittämättä joka asiasta ja kauhistellaan kaikkea normista poikkeavaa.

Noinkin voi ajatella. Mutta sen kolikon kääntöpuolena on sitten se, että siitä yhteisöstä saa tukea vaikeuksissa ja yhteisö myös tuomitsee aika laajalti sellaisen toiminnan, joka on epäedullista paitsi yhteisön itsensä kannalta, niin myös yksilötasolla (väkivalta, insesti, pedofilia yms.). Jos emme välittäisi lainkaan sosiaalisesta ympäristöstämme ja yhteisö ei välittäisi meistä, elämä kävisi siis kohtuullisen hankalaksi ja ikäväksi. Kyllä me yksilöinä kuitenkin tässä pelissä enemmän voitamme kuin häviämme; yhtenä todisteena tästä on jo se, että yhteisöt eivät purkaudu.

Yhteistyössä