Olin prostituoitu ennen kuin tapasin nykyisen mieheni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilolintusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327758:
No minusta on parempi elää elämänsä siten, ettei sitä tarvitse salailla ja pelätä koko elämänsä salaisuuksiensa paljastuvan. Eikö elämänvalintoja kannattaisi tehdä sen mukaan, miten niiden valintojen kanssa pystyy elämään eikä niitä tarvitse hävetä ja salailla.

Eikö elämänvalinnat kannata tehdä sen mukaan, mikä itsestä hyvältä tuntuu eikä sen mukaan, mitä muut tahtovat?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327778:
Ne lapset kai kasvavat jossain vaiheessa teineiksi ja aikuisiksi. Eihän sen tarvitse olla välttämättä kuin joku ap:n ja miehensä välinen pieni sananvaihto, josta paljastuu hieman liikaa.

Teini-iässä voisi jo oppia, että vanhemmilla on omaakin elämää, jota eletään oman, ei lasten, mielen mukaan. Entä, jos teiniä hävettää kun isä on roskakuski?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327793:
Tottakai, mutta sitten on mielestäni turha valittaa, että on raskasta elää kaksoiselämää ja salata asioita. Eihän se sitten ole sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Aina elämä on säännöllisen ajoittain raskasta jos ei ole kultalusikka perseessä. Sillonkin harvoin elämää kokonaan läpi menee ilman raskaita aikoja.

Teini-iässä voisi jo oppia, että vanhemmilla on omaakin elämää, jota eletään oman, ei lasten, mielen mukaan. Entä, jos teiniä hävettää kun isä on roskakuski?

No niin no, tuskin kukaan isä salaa lapseltaan, ystäviltään tai sukulaisiltaan olleensa joskus roskakuski. Niin prostituoidulla ja roskakuskilla taitaa olla ihan pieni ero..

Ja entä jos se teini sitten haluaa tehdä samaa työtä. Olisiko tosiaan siinä vaiheessakin ihan yhtä hyviä ammatteja molemmat? Ja käsi sydämelle nyt, ei mitään "minkäs minä sille mahdan, jos se tekee hänet onnelliseksi" -mantraa, vaan ihan oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327793:
Tottakai, mutta sitten on mielestäni turha valittaa, että on raskasta elää kaksoiselämää ja salata asioita. Eihän se sitten ole sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Mulla onkin mennyt ohi sellainen ap:n kommentti, jossa valittaa tuollaisesta. Pitääpä selata pari sivua taaksepäin, siis.

Toisaalta: jos joku valitsee elää Afrikassa aids-sairaiden lasten apuna, koska kokee sen olevan "se oma juttu", niin saisiko hänkään siis valittaa koskaan että se on raskasta? Itsepä on valinnut, nih?

Mulla onkin mennyt ohi sellainen ap:n kommentti, jossa valittaa tuollaisesta. Pitääpä selata pari sivua taaksepäin, siis.

Toisaalta: jos joku valitsee elää Afrikassa aids-sairaiden lasten apuna, koska kokee sen olevan "se oma juttu", niin saisiko hänkään siis valittaa koskaan että se on raskasta? Itsepä on valinnut, nih?

No totta kyllä tuo, että kaikkihan valittaa. Mutta silti tämä asia koskee mielestäni niitä lapsiakin ja nimenomaan tuo salailu on todiste siitä, että ei ihan pää pystyssä tätä valintaa kuitenkaan ole tehty.

Oikeastaan halusin vain ap:ta herättää siihen, että se salaisuus ei poistu siinä vaiheessa kun hän sen homman päättää lopettaa, vaan se saattaa tulla vastaan myöhemminkin. Eli asiaa voisi ajatella ihan loppuelämää koskevana päätöksenä, eikä minään tilapäisenä ratkaisuna.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327836:
No niin no, tuskin kukaan isä salaa lapseltaan, ystäviltään tai sukulaisiltaan olleensa joskus roskakuski. Niin prostituoidulla ja roskakuskilla taitaa olla ihan pieni ero..

Ja entä jos se teini sitten haluaa tehdä samaa työtä. Olisiko tosiaan siinä vaiheessakin ihan yhtä hyviä ammatteja molemmat? Ja käsi sydämelle nyt, ei mitään "minkäs minä sille mahdan, jos se tekee hänet onnelliseksi" -mantraa, vaan ihan oikeasti.

Rautalankaa: kyse ei ole siitä, onko roskakuski sama asia kuin prostituoitu tai salailusta. Tarkoitin tuolla sitä, että eihän vanhemmat työtään valitse sen mukaan, mitä ne lapset toivovat vanhemman työkseen tekevän.

Jos se prostituoidun teini haluaa jatkaa äidin viitoittamalla tiellä, niin odottakoon täysi-ikäiseksi asti. Muutoin se prostituoidun ja hänen teininsä elämä ei kuulu mulle tippaakaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327871:
Mutta silti tämä asia koskee mielestäni niitä lapsiakin ja nimenomaan tuo salailu on todiste siitä, että ei ihan pää pystyssä tätä valintaa kuitenkaan ole tehty

Just joo. Voinko päätellä, että salailet ja häpeilet omaa seksielämääsi, kun et kertoile siitä lapsillesi etkä luultavasti haluaisi kenenkään muunkaan siitä heille kertoilevan (vai???)...?

En ymmärrä sun pointtias, en.

Rautalankaa: kyse ei ole siitä, onko roskakuski sama asia kuin prostituoitu tai salailusta. Tarkoitin tuolla sitä, että eihän vanhemmat työtään valitse sen mukaan, mitä ne lapset toivovat vanhemman työkseen tekevän.

Jos se prostituoidun teini haluaa jatkaa äidin viitoittamalla tiellä, niin odottakoon täysi-ikäiseksi asti. Muutoin se prostituoidun ja hänen teininsä elämä ei kuulu mulle tippaakaan :)

Nimenomaan tämän vastauksen oletinkin kuulevani, vaikka tiedän, että suurin osa paljon mieluummin näkevät oman lapsensa roskakuskina kuin prostituoituna.

Jos tosiaan teidän mielestänne roskakuski ja prostituoitu on ihan yhtä hyviä ammatteja, miksi ihmeessä kuvittelette ap:n salaavan asian? Ja tosiaan prostituoidun ammatin valitessaan toivon tosiaan, että sitä lastakin vähän mietittäisiin. Eihän siinä ole kyse pelkästään, mitä lapsi toivoo vanhempiensa ammatin suhteen, vaan kyllä siihen liittyy vähän muutakin.

Tämä keskustelu on minusta ihan outo, kun kaikkien mielestä tämä ap:n ammatti on ihan normaali ammatti muiden joukossa, mutta silti ymmärretään, miksi sitä salaillaan, jopa omilta lapsilta. Eli ymmärretään, mikä ongelma tässä on, mutta sitä ei vain voida myöntää (paitsi ap itse).

Just joo. Voinko päätellä, että salailet ja häpeilet omaa seksielämääsi, kun et kertoile siitä lapsillesi etkä luultavasti haluaisi kenenkään muunkaan siitä heille kertoilevan (vai???)...?

En ymmärrä sun pointtias, en.

Kyllä minä luulen, että kun lapset ovat vanhempia, minun ei tarvitse sepittää satuja koeputkihedelmöityksestä, adoptiosta tai haikaroista, vaan he tajuavat ihan itsekin sen, että olen heidän isänsä kanssa harrastanut seksiä. Ei minun tarvitse sitä heiltä salailla tai siitä valehdella.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327943:
Nimenomaan tämän vastauksen oletinkin kuulevani, vaikka tiedän, että suurin osa paljon mieluummin näkevät oman lapsensa roskakuskina kuin prostituoituna.
.

Niin, mielummin minäkin näen oman lapseni roskakuskina kuin prostituoituna. Minä itse en olekaan prostituoitu, kuten ap. Minulla ei ole ammatti, josta en kertoisi lapselleni. Joten miten se liittyy tähän ap:n tilanteeseen? Ei mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26327967:
Kyllä minä luulen, että kun lapset ovat vanhempia, minun ei tarvitse sepittää satuja koeputkihedelmöityksestä, adoptiosta tai haikaroista, vaan he tajuavat ihan itsekin sen, että olen heidän isänsä kanssa harrastanut seksiä. Ei minun tarvitse sitä heiltä salailla tai siitä valehdella.

Ei varmasti ap:nkaan tarvitse tuosta asiasta. Mutta entäs sen tarkemmin?

Niin, mielummin minäkin näen oman lapseni roskakuskina kuin prostituoituna. Minä itse en olekaan prostituoitu, kuten ap. Minulla ei ole ammatti, josta en kertoisi lapselleni. Joten miten se liittyy tähän ap:n tilanteeseen? Ei mitenkään.

No niin, eli sinunkin on siis myönnettävä, että tuo ammatti ei kestä päivänvaloa ja jos se paljastuu lapsille (tai lähisukulaisille ja ystäville), se ei ole ihan pikkujuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26328034:
No niin, eli sinunkin on siis myönnettävä, että tuo ammatti ei kestä päivänvaloa ja jos se paljastuu lapsille (tai lähisukulaisille ja ystäville), se ei ole ihan pikkujuttu.

Siis enkö mä ole koko ajan ollut sitä mieltä, että tuota ei tarvitse lapsille kertoa :O

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26328058:
Nyt en ymmärtänyt. En minä nyt olettanutkaan, että niille lapsille kukaan menee kertomaan missä asennossa ap milloinkin on ollut, vaan ylipäänsä sen, että hän on tehnyt tällaista rahasta. Kyllä siinä tiedossa on ihan tarpeeksi sulateltavaa.

No etpä tosiaan. Kertoisitko sinä lapsillesi, missä asennoissa olet miehesi kanssa sekstaillut tai kuinka otat suihin? Etkö? Häpeiletkö tekemisiäsi? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26328075:
No niin, mutta jos lapsi kuulee tai tajuaa sen jostain muualta. Kuulee jonkun keskustelun tms. Ihan kuin minunkin lapseni tulevat joskus tajuamaan, että olen harrastanut heidän isänsä kanssa seksiä. Ei minun tarvitse sitä itse kertoa.

Jos, jos ja jos. Jos jossia ei olis niin lehmätkin lentäis.

Onko tuo niin todennäköistä?

No etpä tosiaan. Kertoisitko sinä lapsillesi, missä asennoissa olet miehesi kanssa sekstaillut tai kuinka otat suihin? Etkö? Häpeiletkö tekemisiäsi? :whistle:

Niin, lue nyt vielä tuo lainaamasi viesti. Kyllä minunkin sukulaiseni tiesivät minun harrastaneen seksiä lasteni isän kanssa viimeistään silloin, kun olin maha pystyssä. Heitä ei tuo tieto ehkä järkyttänyt, koska se on melkoisen normaalia. He eivät kuitenkaan tiedä seksielämästämme yhtään mitään, ei asennoista eikä suihinotoista, enkä minä ole tällaisia asioita itse heille kertonut. Kuitenkin he tietävät, että tällaista on tapahtunut.

Jos taas ap:n sukulaiset saisivat tietää, että hän toimii prostituoituna, se tieto sinällään on jo järkyttävää (siksihän sitä salataankin). Järkyttävyys ei ole siinä kuka on ottanut keneltäkin suihin. Ihan kuin minunkaan sukulaiseni eivät tiedä meidän seksielämästämme mitään, vaikka tietävät, että meillä sellaista on ollut.

Yhteistyössä