Mä olin jo melko varma, että äänestän Niinistöä pressaksi

Haavisto pressaks
Haavisto aivan ehdottomasti äänestän. Hyvä ja pitkäkin kokemus politiikan saralla.
Arhinmäki tulis kakkosena jos sellasia pisteitä jaettas :)
Ehdoton ja iso EI Soinille.
Ei kyllä millään muotoa edustaisi mun mielestä sellaista osaa kansasta kuin itse olen ja suurin osa ystävä/perhe/tuttavapiiristäni on.
Joten suuri ja lämmin KYLLÄ Haavistolle!!!!
 
Hienosti sanottu
Jos viittaat tällä hallitusneuvotteluihin, niin ensinnäkään Arhinmäki ei voinut yksin päättää Vasemmistoliiton asioista. Toiseksi viimeisten eduskuntavaalien jälkeen oli selvää, että jokainen puolue joutuu tekemään kompromisseja, varsinkin kun persut eivät halunneet ottaa hallitusvastuuta, ja käsittääkseni juuri sen vuoksi, että he eivät halunneet tehdä kompromisseja. Toisin kuin jotkut muut, minä pidän sitä politiikolta suotavana ominaisuutena, sillä politiikka (tai muu työelämä) ei ole hiekkalaatikkoleikkiä, jossa ei aleta muita jos ei leikitä niin kuin itse haluaa.

Lisäksi toisin kuin monet näyttävät ajattelevan, minusta on noin yleisesti ajatellen hienoa jos ihminen pystyy muuttamaan mieltään kuultuaan parempia argumentteja, joten jos joku silloin tällöin muuttaa mieltään jostaan, en pidä sitä takinkääntönä, tai ainakaan sellaisena ominaisuutena, jota halveksin. Jos se on jatkuvaa ja henkilön arvot jäävät epäselviksi, silloin ko. ominaisuus on hyvin epäsuotava. Minusta jääräpäisyys ja itsekkyys eivät ole politiikolle sopivia ominaisuuksia.

En siis ole vakuuttunut tämän yhden asian vuoksi siitä, että Arhinmäki on takinkääntäjä. Olisiko esittää parempia argumentteja?[/QUOTE]

Juuri näin.
Osasitpas pukea ajatukseni hienosti sanoiksi.
Moni ei vain tunnu ymmärtävän sitä ja ovat ihan into piukassa esim. perussuomalaisista, jotka jäärinä hankaavat vastaan asiassa kuin asiassa.
On pakko tehdä kompromisseja kun isoja asioita puidaan.
Ja kun kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.
 
"hmmh"
[QUOTE="vieras";25206312]No tällä logiikalla kannattaisi kyllä äänestää vaikkapa Haavistoa, sillä kyllä Suomen läheisimmät kulttuuriset ja taloudelliset suhteet ovat muihin liberaaleihin länsimaihin, jossa homoseksuaalisuus tuskin aiheuttaa suurempaa paheksuntaa, mutta kohdunulkoisen raskauden keskeyttämisen vastustaminen sen sijaan saattaa.[/QUOTE]

Soinissa mua ihmetyttää myös se että 'elämää tulee suojella' mutta jalkaväkimiinat tulee säilyttää. Eikö sitä elämää nyt sitten tulekaan suojella enää kun se on maanpäällä ja kävelee ihan itse?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25206387]Muslimit kärsivät pahasta homofobiasta ja ei olis kiva näky jos Homo-Pekka roikkuisi kevyessä kesätuulessa toyboynsa kanssa kraanannokassa.[/QUOTE]

Diplomaattipiireissä se on tasan muslimien oma ongelma.
 
"vieras"
[QUOTE="hmmh";25206386]Soinissa mua ihmetyttää myös se että 'elämää tulee suojella' mutta jalkaväkimiinat tulee säilyttää. Eikö sitä elämää nyt sitten tulekaan suojella enää kun se on maanpäällä ja kävelee ihan itse?[/QUOTE]

Jalkaväkimiinoilla suojellaan suomalaisten elämää ja perussuomalaiset on tunnetusti ainoa puolue joka ajaa suomalaisten etuja eikä ulkomaalaisten.
 
Viivi vieraana
[QUOTE="vieras";25206387]Muslimit kärsivät pahasta homofobiasta ja ei olis kiva näky jos Homo-Pekka roikkuisi kevyessä kesätuulessa toyboynsa kanssa kraanannokassa.[/QUOTE]

Kuten sanoin, tämän asian Pekka varmasti hoitaisi ihan itse, eikä sinun tarvitse siitä murehtia.

Vastaa vielä: kärsitkö SINÄ pahastakin homofobiasta? Tik tik tik.. ootamme.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25206387]Muslimit kärsivät pahasta homofobiasta ja ei olis kiva näky jos Homo-Pekka roikkuisi kevyessä kesätuulessa toyboynsa kanssa kraanannokassa.[/QUOTE]

Eipä Suomen presidentti kovin paljon vieraile vanhoillisissa muslimimaissa. Sen sijaan Suomen presidentillä on läheiset suhteet maihin, joissa kärsitään enemmänkin pahasta muidenihmistenhalventamisfobiasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25206404]Jalkaväkimiinoilla suojellaan suomalaisten elämää ja perussuomalaiset on tunnetusti ainoa puolue joka ajaa suomalaisten etuja eikä ulkomaalaisten.[/QUOTE]

Ahh, tämän viikonlopun aikana olemme oppineet, että sanan 'elämä' merkitykseen ei persujen sanakirjassa kuulu naiset eivätkä ei-suomalaiset. Minulla on hieman toisenlainen sanakirja käytössä, joten Soinia en voi todellakaan äänestää.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
"vieras"
Jos viittaat tällä hallitusneuvotteluihin, niin ensinnäkään Arhinmäki ei voinut yksin päättää Vasemmistoliiton asioista. Toiseksi viimeisten eduskuntavaalien jälkeen oli selvää, että jokainen puolue joutuu tekemään kompromisseja, varsinkin kun persut eivät halunneet ottaa hallitusvastuuta, ja käsittääkseni juuri sen vuoksi, että he eivät halunneet tehdä kompromisseja. Toisin kuin jotkut muut, minä pidän sitä politiikolta suotavana ominaisuutena, sillä politiikka (tai muu työelämä) ei ole hiekkalaatikkoleikkiä, jossa ei aleta muita jos ei leikitä niin kuin itse haluaa.

Lisäksi toisin kuin monet näyttävät ajattelevan, minusta on noin yleisesti ajatellen hienoa jos ihminen pystyy muuttamaan mieltään kuultuaan parempia argumentteja, joten jos joku silloin tällöin muuttaa mieltään jostaan, en pidä sitä takinkääntönä, tai ainakaan sellaisena ominaisuutena, jota halveksin. Jos se on jatkuvaa ja henkilön arvot jäävät epäselviksi, silloin ko. ominaisuus on hyvin epäsuotava. Minusta jääräpäisyys ja itsekkyys eivät ole politiikolle sopivia ominaisuuksia.

En siis ole vakuuttunut tämän yhden asian vuoksi siitä, että Arhinmäki on takinkääntäjä. Olisiko esittää parempia argumentteja?
Juuri näin.
Osasitpas pukea ajatukseni hienosti sanoiksi.
Moni ei vain tunnu ymmärtävän sitä ja ovat ihan into piukassa esim. perussuomalaisista, jotka jäärinä hankaavat vastaan asiassa kuin asiassa.
On pakko tehdä kompromisseja kun isoja asioita puidaan.
Ja kun kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.[/QUOTE]

Kuunteleeko RKP järjen ääntä mitä tulee pakkoruotsiin?

Kuunteleeko kokoomus järjen ääntä mitä tulee suomalaisten kansallisvarallisuuden lahjoittamiseen PIIGS:lle?

SDP ja vasemmistoliitto pettivät äänestäjänsä, vaikka äänestäjät eivät tätä itse tajua, ja lähtivät porvarien juoksupojiksi.
 
"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25205957:
Taitaa edelleen olla ääni menossa Niinistölle tai Lipposelle. Niinistä on ollut aina etusijalla, katsotaan nyt miten muut antavat vastusta.

Haaviston pidän vielä mustana hevosena näiden kahden rinnalla, katsotaan mihin tilanne kehitttyy

Miksi ei näitä? No siksi, että
Arhinmäki = Kokematon pullasorsa poika, jota en näe suomen johtajana. Hän ei ole vakuuttanut lainkaan politiikan kentällä, takinliepeet viuhuneet liikaa.
Väyrynen = Ei vain sovi presidentiksi Suomelle, oli CV:ssä mitä hyvänsä, hänen poliittinen aikansa on ohi.
Soini = Hänenlaisiaan kaivataan jokapäiväiseen politiikkaan enemmän. Suoraa tuhlausta jos olisi presidenttinä .
Biaudet ja Essayah = Tulee olo," nevö höörd"... Ei osaa ottaa vakavissaan edes heitä kisaan mukaan
"no tässäpäs oli sitten paljon faktaa_" heh
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";25206404]Jalkaväkimiinoilla suojellaan suomalaisten elämää ja perussuomalaiset on tunnetusti ainoa puolue joka ajaa suomalaisten etuja eikä ulkomaalaisten.[/QUOTE]

Juu, eli kaikki elämä ei sitten olekaan KAIKKI elämä. Naisen elämä, toisen maan kansalaisen elämä, ne ei ole elämää. Jos yhtään tutkit ihan minkä tahansa sodan tilastoja niin kyllä ne miinat tappaa ihan kansallisuuteen katsomatta. Ja vielä pitkään sodan jälkeen, juuri niitä oman maan kansalaisia.
 
"vieras"
No eiköhän tämä asia olisi Pekan "murhe", ei sun sellaisesta tarvitsisi murehtia. Kärsitkö pahastakin homofobiasta?
Homot tehköön keskenään mitä haluaa ja olkoon yhdessä onnellisia mutta tässä on hiukan suuremmat linjat kyseessä. Joku raja sentään..
Ja tuskin mulla nyt ihan kauheeta homokammoo voi olla kun oon seurustellukin biseksuaalin kans, käyny gaybaareissa, tanssinu ja pussaillu homojen kans jne.
 
"vieras"
Kuten sanoin, tämän asian Pekka varmasti hoitaisi ihan itse, eikä sinun tarvitse siitä murehtia.

Vastaa vielä: kärsitkö SINÄ pahastakin homofobiasta? Tik tik tik.. ootamme.
Mä olisin oikeastaan ihan tyytyväinen siihen jos Homo-Pekka roikkuisi kraanannokassa valtiovierailunsa päätteeksi.

Kärsitkö sä pahasta heterofobiasta? Eikä muna kuulu sun mielestä pimppiin vaan vain kurarappuun?
 

Yhteistyössä