Mä olin jo melko varma, että äänestän Niinistöä pressaksi

"vieras"
EN äänestä Lipposta, Soinia, Haavistoa enkä Väyrystä. Siitä lähdetään liikkeelle.

Niinistöä olen kaikki nämä vuodet ajatellut äänestäväni, mutta Arhinmäki yllätti minut. Saa nähdä, mitä teen. Vai äänestänkö sittenkin jompaakumpaa naista. :)
Ois kiva tietää mihin sä perustat äänestyspäätöksesi, kun järkeen se ei ainakaan tunnu perustuvan.
 
Niin joo. Missään olosuhteissa en tule äänestämään ikinä Timo Soinia, Sari Essayahia enkä Paavo Väyrystä. Eva Biaudet, Paavo Lipponen tai Sauli Niinistö voivat hätätilassa saada ääneni - siis siinä tapauksessa, että joku noista nou-nou -listan ehdokkaista pääsisi toiselle kierrokselle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25205160]Arhinmäki on oikeesti ihan pelle. Mistäköhän se muuten johtuu et lähes tulkoon kaikki helsinkiläiset poliitikot ovat täysiä tolloja? Ilmansaasteista vai mistä se johtuu?[/QUOTE]

Helsikiläispolitiikot ovat kuitenkin parasta, mitä Suomella on tarjota. En viitsi edes kommentoida noita maalaisehdokkaita, koska en viitsi olla kovin epäkohtelias.
 
[QUOTE="vieras";25205272]Ois kiva tietää mihin sä perustat äänestyspäätöksesi, kun järkeen se ei ainakaan tunnu perustuvan.[/QUOTE]

No varmaan sitten tunteeseen, jos ei kerran järkeen. Eihän siinä sitten muuta vaihtoehtoa jää, koska arpomisesta ei (toivottavasti) tällä kertaa ole kyse. :) Niinistö on ollut ehdokkaani jo pitkään, mutta nyt luin lehdestä kaikkien ehdokkaitten haastattelun ja Arhinmäki vaikutti fiksuimmalta.

Vaalikone muuten kertoi, että minun valintani pitäisi olla Eva Biaudet. Mikäs siinä, valitettavasti vaan taitaa mennä ääni "hukkaan", jos tuota kehotusta noudattaa...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25205326]Helsikiläispolitiikot ovat kuitenkin parasta, mitä Suomella on tarjota. En viitsi edes kommentoida noita maalaisehdokkaita, koska en viitsi olla kovin epäkohtelias.[/QUOTE]

Jumala on hyljännyt Suomen kansan jos helsinkiläiset poliitikot ovat parasta mitä meillä on...
 
Äänestäjä
Mulle kävi ihan samalla lailla kuin ap:lle! On tää jännä! :)
Täällä kans yksi! Arvostan kovasti Haaviston kokemusta, ja sen kyllä huomaa, miten hän on kehittynyt vuosien saatossa. Eli ensin Haavisto, Niinistö kakkosvaihtoehto. Arhinmäki on myös symppis, mutta liian kokematon hommaan vielä. Biaudet miellyttää myös, mut taitaa nyt jäädä multa äänestämättä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äänestäjä;25205495:
Täällä kans yksi! Arvostan kovasti Haaviston kokemusta, ja sen kyllä huomaa, miten hän on kehittynyt vuosien saatossa. Eli ensin Haavisto, Niinistö kakkosvaihtoehto. Arhinmäki on myös symppis, mutta liian kokematon hommaan vielä. Biaudet miellyttää myös, mut taitaa nyt jäädä multa äänestämättä.
Haavisto on pahainen ylioppilas eikä mitään muuta.
 
[QUOTE="vieras";25205547]Haavisto on pahainen ylioppilas eikä mitään muuta.[/QUOTE]

Haaviston poliittinen kokemus on kyllä melko vaatimaton jos vertaa Niinistöön, Lipposeen tai Väyryseen. Pekka on ollut lähinnä Vihreiden johtotehtävissä ja erilaisten vapaaehtoisjärjestöjen hommissa. Aika kevyttä kauraa jos hakee Suomen ulkopolitiikan johtajaksi.
 
"vieras"
:LOL: :LOL: :LOL:

CV

Tee sama perässä ja tule sitten arvostelemaan lisää.
Ensiksi, minä en ole ehdokkaana presidentinvaaleissa ja toisekseen, Haavisto on silti koulutukseltaan vain ylioppilas vaikka cv ois kuinka pitkä.

Tässä sulle valtiomies Paavo VäyrysenCV.

Sotilasarvo:
reservin kapteeni

Tieteelliset toimet:
- kansainvälisten suhteiden dosentti, Lapin yliopisto 1996-

Opinnot:
- valtiotieteen kandidaatti 1970
- valtiotieteen lisensiaatti 1987
- valtiotieteen tohtori 1988

Luottamustehtävät:
- Keskustan varapuheenjohtaja 1972-1980
- Keskustan puheenjohtaja 1980-1990
- Keskustan presidenttiehdokas 1988, 1994 ja 2012
- Helsingin kaupunginvaltuutettu 1989
- Keminmaan kunnanvaltuutettu 1973-1980, 2005-

Valtiolliset tehtävät:
- eduskunnan jäsen 1970-2003, 2007-2011
- pääministerin sihteeri 1970-1971
- opetusministeri 1975-1976
- työvoimaministeri 1976-1977
- ulkoasiainministeri 1977-1982

Kuka panee paremmaksi? Ei kukaan!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25205625]Ensiksi, minä en ole ehdokkaana presidentinvaaleissa ja toisekseen, Haavisto on silti koulutukseltaan vain ylioppilas vaikka cv ois kuinka pitkä.

Tässä sulle valtiomies Paavo VäyrysenCV.

Sotilasarvo:
reservin kapteeni

Tieteelliset toimet:
- kansainvälisten suhteiden dosentti, Lapin yliopisto 1996-

Opinnot:
- valtiotieteen kandidaatti 1970
- valtiotieteen lisensiaatti 1987
- valtiotieteen tohtori 1988

Luottamustehtävät:
- Keskustan varapuheenjohtaja 1972-1980
- Keskustan puheenjohtaja 1980-1990
- Keskustan presidenttiehdokas 1988, 1994 ja 2012
- Helsingin kaupunginvaltuutettu 1989
- Keminmaan kunnanvaltuutettu 1973-1980, 2005-

Valtiolliset tehtävät:
- eduskunnan jäsen 1970-2003, 2007-2011
- pääministerin sihteeri 1970-1971
- opetusministeri 1975-1976
- työvoimaministeri 1976-1977
- ulkoasiainministeri 1977-1982

Kuka panee paremmaksi? Ei kukaan![/QUOTE]

-Euroopan parlamentin jäsen 1995-2007
- ulkomaankauppa- ja kehitysministeri 2007-2011
 
"vieras"
mielenkiintoinen tuo maikkarin kone - vetäsin ne pallurat joka kysymyksessä äärilaitaan
ensin oman mielipiteeni mukaan (jos myönteinen niin sen puolen tappiin jne)
sitten käänteisesti sama homma
1. kerta TOP 3 Haavisto, Biaudet, Essayah
2. kerta TOP3 samat ???

eli miten ne voi olla? no ei välii äänestän kuitenkin muuta
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25205649]-Euroopan parlamentin jäsen 1995-2007
- ulkomaankauppa- ja kehitysministeri 2007-2011[/QUOTE]

- pääministerin sijainen ja ulkoasiainministeri 1983-1987
- ulkoasiainministeri 1991-1993
 
"vieras"
Sotilasarvo:
reservin kapteeni

Tieteelliset toimet:
- kansainvälisten suhteiden dosentti, Lapin yliopisto 1996-

Opinnot:
- valtiotieteen kandidaatti 1970
- valtiotieteen lisensiaatti 1987
- valtiotieteen tohtori 1988

Luottamustehtävät:
- Keskustan varapuheenjohtaja 1972-1980
- Keskustan puheenjohtaja 1980-1990
- Keskustan presidenttiehdokas 1988, 1994 ja 2012
- Helsingin kaupunginvaltuutettu 1989
- Keminmaan kunnanvaltuutettu 1973-1980, 2005-

Valtiolliset tehtävät:
- eduskunnan jäsen 1970-2003, 2007-2011
- pääministerin sihteeri 1970-1971
- opetusministeri 1975-1976
- työvoimaministeri 1976-1977
- ulkoasiainministeri 1977-1982
- pääministerin sijainen ja ulkoasiainministeri 1983-1987
- ulkoasiainministeri 1991-1993
- Euroopan parlamentin jäsen 1995-2007
- ulkomaankauppa- ja kehitysministeri 2007-2011

Paavo toimii yrittäjänä, lisätietoa Paavon yrittäjätoiminnasta osoitteista :

www.pohjanranta.com
http://www.pohjanranta.com/nuorisokoti/
http://www.pto.fi/
 
Haaviston poliittinen kokemus on kyllä melko vaatimaton jos vertaa Niinistöön, Lipposeen tai Väyryseen. Pekka on ollut lähinnä Vihreiden johtotehtävissä ja erilaisten vapaaehtoisjärjestöjen hommissa. Aika kevyttä kauraa jos hakee Suomen ulkopolitiikan johtajaksi.
Ookoo. Onhan noi EU ja YK varmasti yhdenlaisia vapaaehtoisjärjestöjä juu...
 
"vieras"
Haaviston poliittinen kokemus on kyllä melko vaatimaton jos vertaa Niinistöön, Lipposeen tai Väyryseen. Pekka on ollut lähinnä Vihreiden johtotehtävissä ja erilaisten vapaaehtoisjärjestöjen hommissa. Aika kevyttä kauraa jos hakee Suomen ulkopolitiikan johtajaksi.
Mun mielestä tämä on ihan painavaa ulkopoliittista kokemusta, toki erilaista kuin muilla ehdokkailla:

"Vuosina 1999-2005 Haavisto toimi YK-tehtävissä maailman kriisialueilla, mm. Balkanilla, Afganistanissa, Palestiinassa, Irakissa, Liberiassa ja Sudanissa johtaen useita YK:n ympäristöjärjestön UNEP:n kenttäselvityksiä kriisien aiheuttamista ympäristötuhoista. UNEP-tehtäviin kuuluivat myös selvitys Baia Maren kaivosonnettomuudesta Romaniassa sekä useat köyhdytetyn uraanin kenttätutkimukset sota-alueilla. Vuosina 1994-1995 Haavisto johti YK:n Euroopan talouskomission UNECE:n evaluaatiota, joka johti moniin uudistuksiin.

Vuosina 2005-2007 Pekka Haavisto toimi EU:n erityisedustajana Sudanissa ja Darfurissa. Tällöin hän otti osaa EU:n edustajana myös Darfurin rauhanneuvotteluihin. Vuonna 2007 hän toimi myös YK:n erityisasiantuntijana Darfurin kriisissä."
 
Äänestäjä
[QUOTE="vieras";25205633]Näinhän se on, mutta tätähän punavihersokeat eivät tajua.[/QUOTE]

Miksi hermostut siitä, että jotkut eivät ole samaa mieltä kanssasi? Meillä vallitsee sentään demokratia Suomessa ja jokainen äänestää itselleen sopivalta tuntuvaa ehdokasta. Vai haluaisitko kenties, että meillä olisivat asiat yhtä päin p..tä kuin rakkaassa V-alkuisessa naapurimaassamme?
 
"Jeba"
Haavistolle menee ääni täältä!

Olen yksinkertaisesti vain sitä mieltä, että meidän on aika näyttää esimerkkiä muulle maailmalle, me emme ole ahdasmielistä, synkkää, rasistista kansaa, me olemme nykyaikaisia, fiksuja ja avarakatseisia ihmisiä, jotka antavat mahdollisuuden muutokselle!

(tai näin mä ainakin toivoisin.)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äänestäjä;25205774:
Miksi hermostut siitä, että jotkut eivät ole samaa mieltä kanssasi? Meillä vallitsee sentään demokratia Suomessa ja jokainen äänestää itselleen sopivalta tuntuvaa ehdokasta. Vai haluaisitko kenties, että meillä olisivat asiat yhtä päin p..tä kuin rakkaassa V-alkuisessa naapurimaassamme?
En mä hermostu, mut ihmetyttää miksi porukka ei aio äänestää parasta mahdollista, vaan tekevät äänestyspäätöksensä tunteella.

En tiedä tarkoitatko Viroa vai Venäjää, mutta Suomessa asiat ovat päin peetä verrattuna molempiin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25205849]Onko noista ehdokkaista joku tehnyt joskus oikeita töitä?
(mukaan ei siis lasketa politiikkaa tai poliittisesti saatua tehtävää)[/QUOTE]

Väykkä on myös yrittäjä.
 
"vieras"
[QUOTE="Jeba";25205824]Haavistolle menee ääni täältä!

Olen yksinkertaisesti vain sitä mieltä, että meidän on aika näyttää esimerkkiä muulle maailmalle, me emme ole ahdasmielistä, synkkää, rasistista kansaa, me olemme nykyaikaisia, fiksuja ja avarakatseisia ihmisiä, jotka antavat mahdollisuuden muutokselle!

(tai näin mä ainakin toivoisin.)[/QUOTE]

Me olemme avarakatseisia ihmisiä ja nussimme mamuja perseeseen.
 

Yhteistyössä