Mä olin jo melko varma, että äänestän Niinistöä pressaksi

Helsingin Sanomien Vaalikoneesta tuli minulle tällainen tulos:
1. Soini Timo PS 223
2. Essayah Sari KD -141
3. Väyrynen Paavo KESK -169
4. Haavisto Pekka VIHR -187
5. Arhinmäki Paavo VAS -232
6. Lipponen Paavo SDP -234
7. Niinistö Sauli KOK -242
8. Biaudet Eva RKP -243
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä minäkään tuota Soinin aborttikohua. Olen vankka aborttioikeuden kannattaja ja suhtaudun aika negatiivisesti järjestäytyneeseen uskontoon. En kuitenkaan näe mitään käytännön merkitystä Soinin katolilaisella näkökannalla aborttiin. Soini on joka kerta sanonut että kyseessä on vain hänen henkilökohtainen mielipiteensä: ei hän, eikä hänen puolueensa aja aborttipolitiikan muuttamista (jos edes on kovin vankka oma mielipide, mahdollisesti pitää olla kieltävällä kannalla julkisesti uskontonsa puolesta). Vaikka tämä asia on yksi niistä Soinin negatiivisista puolista, jonka takia mies ei ole mikään ihanne-ehdokas, niin en ymmärrä miksi joku jättäisi äänestämättä mahdollisesti itselleen parasta ehdokasta vain tuon yhden asian takia.

Suhteuttakaapa vaikka vegaaniin. Jos presidenttiehdokas olisi vegaani ja sitä mieltä, ettei hyväksy lihansyöntiä, mutta ei ole lopettamassa lihantuotantoa. Jättäisittekö oikeasti äänestämättä tämän yksittäisen henkilökohtaisen hyväksymättömyyden vuoksi. Ja joo, ei ole veganismi ja aborttivastaisuus sama asia, kuitenkin arvokysymykset on henkilökohtaisia enkä ikinä jaksaisi tohkata jonkun yhden ehdokkaan yhdestä tyhmästä mielipiteestä asiaan, joka ei edes ole poliittisella kartalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
TotuudenKertoja
En äänestäisi Haavistoa vaikka siitä maksettaisiin. En kyllä äänestä muitakaan jotka aikovat tehdä kotimaastani neekerikylän, näin se vaan on.

Pakolaisia tänne ei pitäisi ottaa ollenkaan.


Lipponen on mokuttaja.

Niinistö haluaa myydä kotimaani joillekin pankkiireille.

Arhinmäki on ihan pihalla ja petti äänestäjänsä.

Soini olisi parempi pääministerinä.

Väyrynen lienee paras näistä ehdokkaista.

"Väyrynen: Suomeen tulee liikaa pakolaisia"
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2009/09/944867/vayrynen-suomeen-tulee-liikaa-pakolaisia
 
....
En ymmärrä minäkään tuota Soinin aborttikohua. Olen vankka aborttioikeuden kannattaja ja suhtaudun aika negatiivisesti järjestäytyneeseen uskontoon. En kuitenkaan näe mitään käytännön merkitystä Soinin katolilaisella näkökannalla aborttiin.
Minusta tuo kertoo jo aika paljon itse ihmisestä. Että hänen mielestä kohdunulkoista raskautta ei saa keskeyttää. Ei sillä niinkään väliä että se on äidille hengenvaarallista. Antaa kuolla vain, kunhan ei tee aborttia.

Kuulostaa tosi kivalta ihmiseltä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25212944]Mitäs sä siinä hohotat? Presidentti on arvojohtaja, ja tämä hänen aborttikantansa kuvaa sellaista arvomaailmaa, jota moni (lue: useimmat) ei voi presidentiltä hyväksyä.[/QUOTE]

Soinin mielestä elämä on pyhä, siis muiden kuin naisten elämä.
 
"vieras"
Minusta tuo kertoo jo aika paljon itse ihmisestä. Että hänen mielestä kohdunulkoista raskautta ei saa keskeyttää. Ei sillä niinkään väliä että se on äidille hengenvaarallista. Antaa kuolla vain, kunhan ei tee aborttia.

Kuulostaa tosi kivalta ihmiseltä.
Jep. Se siitä elämän kunnioittamisesta. Naisen elämällä ei Soinin arvomaailmassa ole mitään arvoa.
 
[QUOTE="vieras";25198817]Se kylläkin oli tarkoitettu pieneksi kevennykseksi muuten niin tosikkomaisessa ketjussa. Kyllä kaikki pressaehdokkaat hommasta selviytyisivät. No problems.[/QUOTE]

No kyllä Soini on ainakin kauniimpi, kuin Halonen!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25213912]strong yäk haavistolle, arhinmäelle, niinistölle ja lipposelle.

Paavo Väyrynen on paras, ajaa SUOMEN etua.[/QUOTE]

Paavo Väyrynen on vanhus, paljon vanhempi kuin Sauli Niinistö.

Niinistö :heart: rules.
 
[QUOTE="vieras";25226615]No, onneksi ei tarvitse tappaa koska tämä ei ole perussuomalaisten toivoma diktatuuri ja jokainen saa äänestää ketä haluaa.[/QUOTE]

Väyrynen on keskustalainen.

Siinä ja Soinissa on jo kaksi vaihtoehtoa.

Silti ihmettelisin jos ihmisen pitäisi tappaa perheensä jonkun diktatuurin takia. Eikö riittäisi kun lopettaisi lisääntymisen ja lahjoittaisi kohtunsa lääkäreille? Ei kannata jo elossa olevia alkaa tappamaan.
 
[QUOTE="vieras";25226692]Siinä on nolla vaihtoehtoa.[/QUOTE]

Varmaan aika monelle on kaikissa ehdokkaissa nolla vaihtoehtoa. Sitä ei kannata kuitenkaan verrata ihan diktatuuriin. Muuttakaa vaikka Venäjälle, jos ei Suomen ehdokkaat kelpaa!
 

Yhteistyössä