Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Nellielli jospa ne menkkajomottelut oiskin merkki jostain muusta kuin tätin saapumisesta. Toivotaan, että tikkuun alkaisi ilmestyä vielä tässä kierrossa toinen punainen viiva :)

DingeLiDongilla on kyllä ollut paljon murheita matkassa! Hyvä, että katsovat nyt kameralla, että kaikki varmasti lähtee pois.

Toivotaan, että Coconkin oireet viittaisivat tärppiin :)

Sitten vielä omaa napaa sen verran, että täällä piinailu jatkuu. Vuoto ei ole vielä alkanut, mutta paperiin on jäänyt edelleen rusehtavanpunertavaa. Pikkuhousunsuojaan asti on tullut koko aikana tasan yks minimaalisen pieni tippa. Oon niin ihmeissäni tämän homman kanssa. Hetkittäin tulee pieniä menkkajomotuksia, mutta ne ehtii jo loppua ennen kuin kerkeän edes ajattelemaan kunnolla koko jomotusta. Jos huomiseen mennessä kunnon vuoto ei ala, niin kai se on testattava. Pitäis kyllä myös saada tietää, että millainen nesteytyspuoli on viikonloppuna ;) Tää on vaan just niin tätä, että silloin harvoin kun olisi mahdollisuus lähteä ystävien kanssa ulos, niin silloin keikutaan näissä piinailutunnelmissa. Ollako vai eikö olla, siinäpä vasta pulma. Hmph.
 
Kyllä ne menkat vaan alko.. :'( Mulle saa päivittää kp1 tänään..

Evya Joko testi on tehty? :)

Niin ja tietääkö joku muuten, et onko ihan normaalia, et kuukautiset alkaa jo dpo11. Kun eikös se normaalisti oo niin, että oviksesta 14 päivää kuukautisiin?
 
Viimeksi muokattu:
Quu
Isot onnittelut Sanle ja ElinaMaria plussista! Ja kiitokset ElinaMaria blogistasi, on hienoa, että olet halunnut jakaa vaikeita kokemuksia muiden luettavaksi. Voimia molemmille tuleviin viikkoihin, toivotaan todella että kaikki menee nyt niin kuin kuuluukin loppuun asti!

Pahoittelut ja samalla tervetulotoivotukset minunkin puolestani Kodehulle!

DingeLiDong, onpa sulla ikävä ja pitkittynyt tilanne, toivottavasti nyt sentään olis viimeinen toimenpide tän asian tiimoilta :(

Pahoittelut nellielli tädistä! Mun käsittääkseni luteaalivaiheen eli oviksesta menkkoihin kesto pitäisi olla vähintään 10 vrk, eli siihen juuri vielä menisi. Mutta en kyllä ole mikään asiantuntija näissä..

Evyalle ja Cocolle ja tietysti muillekin jännäilijöille tsempitystä!

Omaa napaa: Täällä nyt dpo 5, eli ei vielä mitään raportoitavaa.. saas nähdä alkaako kroppa keksiä tai Luget aiheuttaa ensi viikolle taas mitä kummallisimpia "oireita"..
 
10vrk luteaalivaihe on siinä hilkulla, melko varmaan vois saada keltarauhashormonia jos gynelle tuosta mainitsisi. Alkio kiinnittyy vasta viikko oviksen jälkeen eli dpo7 paikkeilla, ja jos menkat alkaa jo dpo10 niin limakalvo alkaa rapistumaan melko pian kiinnittymisen jälkeen. Itse menisin pyytämään hormonitukea loppukiertoon ettei luteaali jää noin lyhkäiseksi. Vaikka mun luteaali on n. 13-14vrk, sain silti terolutin tukemaan sitä ja mahdollista alkuraskautta varhaisten keskenmenojen vuoksi.
 
Nellielli pahoittelut tädistä ja tsempityksiä uuteen kiertoon! En tiiä lohduttaako tämä nyt yhtään, mutta oon koittanut keksiä omaa psyykettä ajatellen hyviä puolia sille, kun täti tulee tässä kierrossa ja mainittakoon positiivisena asiana se, ettei tarvii ainakaan joulua itkeä keskenmenon vuoksi.

ON: Aamulla testattu, mutta testi vissiin viallinen, kun näyttöön ilmestyi viivaa pystyyn ja vaakaan. Täytynee ottaa uusiksi iltapäivällä toisella testillä. Sama (nyt jo enemmän beige) limainen valkovuoto jatkuu yhtä niukkana kuin tähänkin saakka.
 
Pikkuinen12 Kiitos infosta! :) jos soittaisi neuvolaan ja kysyisi ensin asiasta..tänään ei vaan enää ole puhelinaikaa.. Kysyin itseasiassa asiaa mun serkulta, joka on sairaanhoitaja ja hän kysyi sitä heidän gynekologiltaan.. :D ja gynekologi sanoi, ettei ole vielä huolta..kroppa voi olla sekaisin keskenmenon jälkeen pitkäänkin ja kun kerran oon kuitenki tullu raskaaks, niin eiköhän se onnistu toistekin..et jos ei alkukesästä oo tärpänny, niin sit yhteyttä gynekologiin..täytyy ny tarkkailla noita kiertojaan vaan..tikuttaa ovista ja kattoo minkä pitunen se luteaalivaihe ny seuraavassakin kierrossa sit tulee oleen...

Evya Kiitos tsempityksestä! :) Kyllähän sitä itekin yrittää aina aatella myös positiivisia asioita, vaikkei niitä kauheesti ookaan..ja varsinkin ku tuntuu just, et omassa kropassa on jotain häikkää...
 
Viimeksi muokattu:
Heissan.
Jännittää.. Kp 30 lopuillaan ja menkoista ei tietoakaan.. Ei ole ollut normaalia selkäjuilintaakaan, mutta silti en uskalla vielä hyppiä..
Netistä tilattuja testejä ois vielä jäljellä 3kpl, mutta kävin ostaan huomisaamuksi yhden apteekin oman.. Kaksi noita netistä tilattuja testejä olen jo tehnyt ja haamun niihin sain ja se tummui aavistuksen vielä sen testiajan jälkeen joten en nyt sittentiiä onko se haamu vai mikä...
Mutta aamulla kokeilen sitten tuolla luotettavammalla apteekin testillä.. Tai sitten jos malttais oottaa sunnuntai aamuun =D
Tuskin..
On väsyä ja hengästymistä ja vähän sellasta "ruokahaluttomuutta" tai oikeestaan ei paljoa pysty kerralla syömään..
Olen koittanu sulkea kaikki ajatukset oireista jneposi, mutta kyllä ne nyt alkaa väkisinkin mieleen tulla..
Tänään oli terkan tarkistus koulussa ja hb oli vain 108 eli melkein sais rautaa syyä vähän..
Nyt pitää lähtä saunaan!!!
 
kiitos paljon onnitteluista. :)

Quu, kiitos paljon. Kiva kuulla että tykkäät blogistakin... Tervetuloa vaan lueskelemaan jatkossakin. Tosin nyt toivottavasti se toimii ainakin jonkinasteisena raskausblogina, koitan välillä saada sinne muutakin aihetta. :D

Olo on edelleen sama: alavatsaa nipistelee kuten asiaan kuuluukin, konttaillessa lattialla kohtu tuntuu selvästi turpealta tai isommalta, mut muuten ei mitään ihmeempiä oireita vielä ole. :) Alussahan tässä ollaan mutta jostain se on aloitettava...

Siirryn tuonne odottajien puolelle, joten toivon tähän pinoon ihan hurrrrrjasti plussia! Tämä pino jos mikä niitä ansaitsee. <3 Toivoa, voimia ja valoa jouluun.

-EM 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiiru
vaavimasu kyselit tuolla primaspanista, oon netistä löytäny montaa erilaista kokemusta niistä. Toiset syö alkukierron kp1-12, toiset ovulaation jälkeen, toiset vasta plussatestin jälkeen... paha mennä sanomaan mutta suosittelen syömään lääkärin ohjeen mukaan. Itseä houkuttaisi minidisperiinin aloitus nyt kun oon ovuloinut mutta tosiaan kun tuoteselostetta lukee, tulee tunne että jos ei lääke aiheuta keskenmenoa, lapsi tulee vähintään olemaan vaikeasti vammainen! Ja silti sitä määrätään juuri keskenmenon estohoitoon..

Vähän sama juttu on keltarauhashormonituen kanssa, tosi moni luotettava lääkärisivusto sanoo ettei ole mitään näyttöä että se tosiaan ehkäisee keskenmenoja. Silti sitä määrätään estohoidoksi, tosin siitähän ei haittaa ole toisin kuin primaspaneista ja disperineistä saattaa jopa olla.
 
Täällä testattu eilen päiväpissasta haamulainen ja ihan selkeä sellainen. :heart: Ilmeisesti kierto venynyt edellisen keskenmenon jäljiltä tai sitten masussa ei ole kaikki hyvin, kun testi näyttää vasta nyt haamua. Oman lisäjännityksensä tuo nämä alaselän juilimiset, joten saa nähdä alkaako vuoto piankin...
 
Evya paljon onnea! :heart:

nellielli pahoittelut menkoista

Vaavimasu jos oot kuitenki haamuja saanu ni niin kauan on toivoa ku vuoto pysyy poissa, eikö?

Täällä kotiuduttu aamulla sairaalasta. Tähystys ja kaavinta oli eilen mut pitivät yön vielä tarkkailussa runsaan vuodon takia joka onneks rauhottu sitten.
Takki tuntuu tyhjältä, en tiedä mitä pitäs ajatella tai tehdä. Ajatukset on muutenki ihan sekasin ja välillä tuntuu etten halua ikinä enää edes yrittää uudestaan, sit taas että heti vaan. Mut pitää varmaan yrittää keksiä jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa vähäks aikaa ettei nää ala liikaa ahdistaa. *Lisäys* Siinähän mulle tekemistä tälle päivää ku pitää mennä ostamaan uus pesukone. Tuo kun sano sopimuksen irti toissa päivänä :kieh:

Mä en nyt osaa kommentoida muitten juttuihin ollenkaan, ja tuntuu etten mä tiedäkään mistään mitään. Kaikki nää termit (luteaali, dpo, luget jne) alkaa vasta tulla tutuks (kiitos googlen). Enhän mä oo käyttäny ees ovistikkua koskaan :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:


LAUANTAI 10.12.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli...................KM 08/11......................................KP 2/28-32
Tillu79...................KM 01/09, 08/09, 01/10.................KP 14/26-30
maikkuliini.............KM 10/10
Padmerine............KM 11/10, 04/11
Coco-85...............TM 07/11.......................................KP 22/28-31
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
Evya.....................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11....KP 30/27
taraolivia..............TM 11/11
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 21/30-32


HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 27/?
Chamon..............KM 07/11, TM 09/11
Quu.....................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11..........KP 23/28-32
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 18/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 26/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 30/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 16/32



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 8/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 25/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 26/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 33/38



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 22/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 31/28-29
Mamiksi monelle......KKM 10/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 27/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, toukka90, mammuzki, DingeLiDong, tiiru




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel, Callisto

Joulukuu: Sanle, ElinaMaria



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Evya Ihanaa! Pikkuriikkiset onnittelut jo täältä. :)

Onnea myös taaperotx5!

DingeLiDong :hug: Jaksamisia ja pikaista toipumista!

Omaa napaa sen verran, että kävin viime viikolla lääkärissä ja ilokseni kuulin, että kohtu on täysin tyhjentynyt vihdoin ja normaali kiertokin on jo startannut. Ovulaatioon olis näillä näkymin vielä noin 3 päivää. :) Saatiin lupa alkaa heti uusi yritys. Mii sou häpi!
 
Täällä ei tätä onnea kauaa kestänyt, vuoto alkoi ja aivan järkyttävät kivut sen mukana. :'( Päätettiin nyt miehen kanssa, että jätetään yritys ja siirrytään takaisin ehkäisyyn. Eli minut voi siirtää listasta takavasemmalle.
 
Evya Voih, pahoittelut! :hug: Kurjaa, ettei pysynyt matkassa... :'(

Taaperotx5 Onnea plussasta! :heart:

Lumi Hienoa, että kohtu on tyhjentynyt ja uusi yritys voi alkaa. :) Toivottavasti tärppää pian!

DingeliDong Jaksamisia! :hug:
 
Mä vaan aina palaan lukemaan tän puolen pinoa. Aika hiljanen on tuo odotuspuolen km pino ja tuo kuukausi pino (elokuisten) tuntuu olevan niin eri maailmasta etten koe sitä oikein omakseni. Ihanaa tietysti että suurin osa odottajista pystyy olemaan huolettomia ja pitävät alusta asti selvänä että nyt heille tulee vauva. Siellä on jo heti osteltu vaatteita ja vaunuja ym, kun testi näyttänyt plussaa. Ite vaan laskee päiviä ja odottaa viikkoja kuluvaksi ja koko ajan oottaa että millon se vuoto alkaa ja joka mahatunnetta säikähtää. Ärsyttää niin vietävästi että tekis kaikille mieli huutaa että ettekö te tajua miten hiuskarvan varassa se homma on!! Vielä vuosi sitten sitä itsekin pystyi katselemaan asiaa vaaleanpunaisten lasien läpi mut siihen ei oo enää paluuta. Ahistaa kun ei osaa yhtään edes iloita tuosta plussasta, miettii vaan mitä kauheuksia sitä nyt on edessä. Huomenna pitäs soitella neuvolaan ja sekin on ahistaa. Kun siellä on useamman kerran käyny jo kääntymässä ja siihen ekaan kertaan se on aina jäänykkin. Nyt sanon kyllä suoraan terkalle että mitään lippuja ja lappuja en halua sieltä mukaani ennen np-ultraa että ennen sitä tehdään vaan pakolliset hommat.

Sanle 5+2
 

Yhteistyössä