Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Yritän ehdottomasti parhaani mukaan syöttää lapseni ennen kauppaan lähtemistä jotta ei tarvitsisi nälkää kitistä siellä, pari kertaa on sitten kuitenkin sattunut niin, että kamala huuto onkin tullut kun lapsella yllättäen nälkä. Ekalla kerralla menin kassalle ja sanoin että "ostaisin tämän, käykö jos lapsi syö sen maksettuani kaupan sisäpuolella?" myyjä sanoi vain hölmistyneesti että "kyllä te sen voitte avata ja antaa vain viivakoodin kun olette ostokset tehneet, ei se haittaa ketään." toisella kertaa annoin jostain rusinapaketista muutaman rusinan välttäen kovaa karjumista, oletin olevan ok kun viimeksi sain hölmistyneen ilmeen ja luvan. :D

En todellakaan mene kauppaan olettaen että sinne voi mennä syömään ja tiedän ettei ole ok asia, mutta tämän ratkasun nyt olen kahdesti tehnyt "pakon" edessä, sekä minä olen avannut vesipullon, koska olin vähällä pyörtyä, olen todella pahoillani. Oliko se muuten väärin?

Pitää muistaa ottaa jotain omaa pikkusta naposteltavaa ettei kaupassa tarvii mitään availla ja hävetä, hajamielinen olen... :mad:

1,5v kun on kyseessä niin pitäisi muistaa ottaa EDES se maito mukaan...totta.

Aivan, pienten lasten kanssa liikkuessa ehdoton juttu on ottaa jotain hätävaraa mukaan, se vaan on fakta. Silloin ei tavitse availla maksamattomia paketteja jne. Hiukan kun lapsesi vielä kasvaa, huomaat että sille iskee nälkä/ kiukku aina kun näkee jotain hyvää mitä haluaa, vaikka olisi syönyt juuri ennen ;) Siksi parempi pitää selvä linja, kaupassa ei syödä mitään ennen kuin ne on maksettu. Jopa meidän 2,5 vee uhmis tietää että turha kiljua, niitä ei saa avata ennen kuin maksettu.

[QUOTE="Vieras";25167632]Aivan, pienten lasten kanssa liikkuessa ehdoton juttu on ottaa jotain hätävaraa mukaan, se vaan on fakta. Silloin ei tavitse availla maksamattomia paketteja jne. Hiukan kun lapsesi vielä kasvaa, huomaat että sille iskee nälkä/ kiukku aina kun näkee jotain hyvää mitä haluaa, vaikka olisi syönyt juuri ennen ;) Siksi parempi pitää selvä linja, kaupassa ei syödä mitään ennen kuin ne on maksettu. Jopa meidän 2,5 vee uhmis tietää että turha kiljua, niitä ei saa avata ennen kuin maksettu.[/QUOTE]

Juu tätä juuri pelkäänkin! Siksi yritän takoa päähäni MUISTA OTTAA PIKKUPURTAVAA MUKAAN!!! :D Mun mielestä se ON tosi noloa syödä kaupassa maksamatonta ruokaa, mutta sitä vettä en häpeä, koska meinasin oikeasti pyörtyä ihan yhtäkkiä, vaikka ei ollut jano/nälkä tms, tuli ihan puun takaa, ehkä raskaudesta jotenkin johtuvaa, tiedä sitten...

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="Vieras";25167609]No etenkin silloin kun tiedät että matkat on pitkät ja reissuun menee aikaa, ei luulisi olevan vaikeaa varautua siihen? Ottaa eväitä ja antaa ne ennen sinne kauppaan menoa. Tai syödä jossain ennen sinne kauppaan menoa.
Tottakai lapselle tulee nälkä pitkän päivän aikana, mutta sen ei pitäisi olla yllätys. Kauppa on paikka josta ostetaan ruokaa ei paikka jossa syödään.[/QUOTE]

En minä nyt elämästäni niin vaikeaa tee, että lähden kauppaan omien eväiden kanssa. Minä pystyn kyllä rehellisesti punnitsemaan sen banaanin muiden mukana ennenkuin annan lapselle ja voin kyllä valita sellaisia tuotteita jotka ovat paketissa, että ei haittaa mitään vaikka sieltä ottaa tuotteen, hinta tulee koodista oikea kumminkin. Jos sinä haluat tehdä elämästäsi niin vaikean että kuljetat eväspussia mukanasi, niin sinä kuljetat, ei minulla ole siihen mitään tarvetta.

• Tykkää
Reactions: Halikatti
"Asd"
Ei toi musta mitenkään hurjistuttavaa ole, kunhan sitten maksaa ne safkat kuitenkin. Mulla on tapana avata limupullot ennen kassalle pääsyä jos on oikeesti jano. Tietty tollanen että availlaan ruokapakkaukset keskellä kauppaa ja mässäillään vielä siinä kassallakin kuulostaa musta vähän huonotapaiselta. Itse en tota kyllä tekis vaikka nyt ihan vaan senkin vuoksi, että on mukavampi istahtaa syömään kotiin tai vaikkapa siihen kaupan lähistölle jos nälkäkuolemaa on tekemässä.. Poikaystävä on kaupassa töissä ja toi limupullon avaamistapa on tarttunut siltä, joten tuskinpa sitä kassatkaan nyt ihan kauheen pahalla katsoo. Ei se kenenkään työtä kuitenkaan millään tapaa lisää tai hankaloita.

"Vieras"
Juu tätä juuri pelkäänkin! Siksi yritän takoa päähäni MUISTA OTTAA PIKKUPURTAVAA MUKAAN!!! :D
:) sitäpaitsi se helpottaa omaa mieltä kun lapsi on saanu jotain evästä, tietää ettei sillä voi olla oikeasti niin kamala nälkä etteikö selviäisi kaupassa olon ajan. Eli kiukuttelee muuten vaan/ testailee. Ja oikeasti kun niiden lapsienkin pitää vaan oppia odottamaan, ei muuten selviä tässä maailmassa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama ja tiiru
"Lemon"
Onhan se kiva kassatädille läimiä niitä tahmasia juomia/ruokia hihnalle joista parhaimmista on just se viivakoodi revitty. Oon osalle laittanu vaan pokkana roskat menemään hihnaa pitkin. Jos se tavara ei ole maksettu, niin se on varastamista. Mun mielestä näille kaikille kaupassa lapsensa syöttäjille sais lyödä näpistyssakon kouraan, että oppisivat. Jos on oletettavissa että se ipana alkaa huutaan nälkäänsä kaupassa, niin se syötetään ennen kauppaan menoa tai ostetaan kaupasta ensin ne eväät ja sit lähdetään uudelle kierrokselle. Kerran on osunut kohdalle sekin tilanne, ettei kortti toiminutkaan kassalla (oli kyllä ovella iso kyltti ettei electron toimi) ja sen miehen onni oli silloin se, että oli yhden myyjän tuttu, joka maksoi sit tän asiakkaan ''ostoksen''.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
"Vieras"
[QUOTE="vieras";25167650]En minä nyt elämästäni niin vaikeaa tee, että lähden kauppaan omien eväiden kanssa. Minä pystyn kyllä rehellisesti punnitsemaan sen banaanin muiden mukana ennenkuin annan lapselle ja voin kyllä valita sellaisia tuotteita jotka ovat paketissa, että ei haittaa mitään vaikka sieltä ottaa tuotteen, hinta tulee koodista oikea kumminkin. Jos sinä haluat tehdä elämästäsi niin vaikean että kuljetat eväspussia mukanasi, niin sinä kuljetat, ei minulla ole siihen mitään tarvetta.[/QUOTE]

Täh, mikä siinä on vaikeaa että ruokin omat lapseni jotka itse olen tänne tehnyt? Jos se on vaikeaa, sitten ei pidä pyöriä kaupoissa vaan käydä vaan siellä ruokakaupassa, jonka ajan kuka tahansa pystyy olemaan syömättä. Kaupan tavarat ovat kaupan tavaroita niin kauan kuin olet ne maksanut vaikka kunka tätä asiaa pyörittelet niin näin se on. Mitä jos sulla esim. jää rahat kotiin, kortti ei toimi jne. Etkä pystykään lunastamaan niitä eväitä?

"vieras"
[QUOTE="Lemon";25167675]Onhan se kiva kassatädille läimiä niitä tahmasia juomia/ruokia hihnalle joista parhaimmista on just se viivakoodi revitty. Oon osalle laittanu vaan pokkana roskat menemään hihnaa pitkin. Jos se tavara ei ole maksettu, niin se on varastamista. Mun mielestä näille kaikille kaupassa lapsensa syöttäjille sais lyödä näpistyssakon kouraan, että oppisivat. Jos on oletettavissa että se ipana alkaa huutaan nälkäänsä kaupassa, niin se syötetään ennen kauppaan menoa tai ostetaan kaupasta ensin ne eväät ja sit lähdetään uudelle kierrokselle. Kerran on osunut kohdalle sekin tilanne, ettei kortti toiminutkaan kassalla (oli kyllä ovella iso kyltti ettei electron toimi) ja sen miehen onni oli silloin se, että oli yhden myyjän tuttu, joka maksoi sit tän asiakkaan ''ostoksen''.[/QUOTE]

Köyhää touhua, kyllä sitä nyt sen verran pitää kortteja olla ettei tarvi ihmetellä jos yksi ei toimi.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25167680]Täh, mikä siinä on vaikeaa että ruokin omat lapseni jotka itse olen tänne tehnyt? Jos se on vaikeaa, sitten ei pidä pyöriä kaupoissa vaan käydä vaan siellä ruokakaupassa, jonka ajan kuka tahansa pystyy olemaan syömättä. Kaupan tavarat ovat kaupan tavaroita niin kauan kuin olet ne maksanut vaikka kunka tätä asiaa pyörittelet niin näin se on. Mitä jos sulla esim. jää rahat kotiin, kortti ei toimi jne. Etkä pystykään lunastamaan niitä eväitä?[/QUOTE]

Jos minä lähden kaupunkikierrokselle, niin se ruokakauppa ei ole ensimmäinen kauppa jossa jotain maksan, ja yleensäottaen en ole ikinä yksin matkassa, että kortteja ja käteistä riittää kyllä monessa lompsassa. Kuten sanoin, sinä voit tehdä niinkuin itse haluat, minä teen niinkuin minulle sopii. Jos lapsi haluaa kaupassa banaanin, niin takuulla hän sen saa ja jos hänellä on jano, hän saa juotavaa, jos epäilen huijaukseksi, saa vettä. Jos lapsella on vessahätä, hän pääsee sinne vessaan. Miksi minä palstan mielipiteiden mukaan lähtisin pomppimaan tässäkään asiassa? Täällä maalla käytetään sitä kuulua maalaisjärkeä.

Viiden lapsen äiti
Ihmeellisiä joidenkin asenteet täällä. ”Eikö se ole parempi antaa sitä ruokaa, kuin että lapset alkavat huutaa?” No voi nyt hellanduudelis sentään! Oletteko kenties niitä vanhempia, jotka eivät voi komentaakaan lapsiaan, kun niille sitten tulee paha mieli?

Vähästä menee päivä pilalle, jos lasten huutoa ei voi hetkeä kuunnella. Eikö olisi viisaampaa syöttää jotain evästä lapselle ennen kauppaan menoa, jos se nälkä ja jano kerran on niin hirmuinen? Mahdollisesti vieläkin viisaampaa olisi ihan vain opettaa niille lapsukaisille, että kauppaan mennään ostoksille eikä syömään, ja ostoksia voi sitten ruveta aukomaan vasta kassalla käynnin jälkeen. Silloin varmaan kauppareissut onnistuisivat ilman moista huutokonserttia.

Lapsethan pompottavat teitä: ”Huudan, jos en saa tahtoani läpi.” Eikö pitäisi suhtautua asenteella ”Huuda vain, mutta asia on nyt näin” sen sijaan että hyssytellään Nico-Petteriä ja tuputetaan pari banaania suun tukkeeksi, jotta Nico-Petteri ei vain huuda?
Terv. Viiden lapsen äiti.

Kaupan kassa
Voisko joku selittää mulle, että miten hoitaisittte tilanteen sitten jos ette pystyisikään jostain syystä maksamaan ostoksia? Jotka on parhaassa tapauksessa jo syöty? En voi millään tajuta näitä jotka antaa lasten syödä tai saatika itse syövät ennen maksamista. Ja tosiaan ei niitä niin kiva ole hypistellä sen jälkeen kun kaikenmaailman Nico-Petterit on tahmannu kääreet, mutta sanopa siinä sitten asiakkaalle päin naamaa että joo et tosiaankaan voi näin tehdä. Tai jos asiallisesti huomauttaisit asiasta niin asiakas parhaassa tapauksessa valittaa että olipas törkeä kassa. Ja sitten jos et pystyisikään ostosta maksamaan niin tokihan sekin on kassatätin ongelma ja kaupan pitäisi ilmaiseksi antaa.
Jättäkää lapset kotiin kauppareissun ajaksi jos he ei jaksa olla syömättä/voi syödä etukäteen!

[QUOTE="vieras";25167721]Jos minä lähden kaupunkikierrokselle, niin se ruokakauppa ei ole ensimmäinen kauppa jossa jotain maksan, ja yleensäottaen en ole ikinä yksin matkassa, että kortteja ja käteistä riittää kyllä monessa lompsassa. Kuten sanoin, sinä voit tehdä niinkuin itse haluat, minä teen niinkuin minulle sopii. Jos lapsi haluaa kaupassa banaanin, niin takuulla hän sen saa ja jos hänellä on jano, hän saa juotavaa, jos epäilen huijaukseksi, saa vettä. Jos lapsella on vessahätä, hän pääsee sinne vessaan. Miksi minä palstan mielipiteiden mukaan lähtisin pomppimaan tässäkään asiassa? Täällä maalla käytetään sitä kuulua maalaisjärkeä.[/QUOTE]

Mitä teet jos joku kaupan työntekijä huomauttaa sulle asiasta? Noin niinkun kuvitteellisesti?

"vieras"
[QUOTE="vieras";25167721]Jos minä lähden kaupunkikierrokselle, niin se ruokakauppa ei ole ensimmäinen kauppa jossa jotain maksan, ja yleensäottaen en ole ikinä yksin matkassa, että kortteja ja käteistä riittää kyllä monessa lompsassa. Kuten sanoin, sinä voit tehdä niinkuin itse haluat, minä teen niinkuin minulle sopii. Jos lapsi haluaa kaupassa banaanin, niin takuulla hän sen saa ja jos hänellä on jano, hän saa juotavaa, jos epäilen huijaukseksi, saa vettä. Jos lapsella on vessahätä, hän pääsee sinne vessaan. Miksi minä palstan mielipiteiden mukaan lähtisin pomppimaan tässäkään asiassa? Täällä maalla käytetään sitä kuulua maalaisjärkeä.[/QUOTE]

Eli mitä väliä on hyvillä käytöstavoilla, kunhan lapsi saa tasan JUST NYT sen mitä tahtoo? Eikö lapsi voi millään syödä ennen kauppaan menoa? Todella huonoa käytöstä tuollainen kaupassasyöminen, en voi käsittää tuollaista toukohousumaista ajattelutapaa. "Minä, minä, mun lapsi, me, mitä väliä kaupan kassasta tai yleisistä käytöstavoistakaan sen kummemmin?"

"HUH"
Kyllä se on sitten niiiiiiiiiiiiiiiiin hirviää taas. No, toinen vaihtoehtohan on että on omat eväät kassissa ja syömme niitä kaupassa...Sekin on teistä varmasti AIVAN KAMALAA ja halveksittavaa! Ai niin ja tänään annoin 1v lapselleni maksamattomasta viinirypäletertusta yhden rypäleen...joka ei toki vaikuta ostoksen hintaan yhtään vähentävästi kun oli valmiiksi 500g pakkauksessa. Kuka fiksu ei tajua että ruokakauppaan ei ole aina mahdollisuutta mennä töistä kodin kautta maha täynnä ostoksille? Idiootit!

Voi te kauppasyöpöt
Eihän vika välttämättä ole siinä, ettei KORTTI toimi. Joskus vikaa on kauppojen laitteissakin, eli kortilla ei aina pysty maksamaan. Automaatti toki on yleensä suurempien kauppojen yhteydessä, mutta ei kuitenkaan aina. Miten siis toimit kuvitteellisessa tilanteessa, jossa et voi maksaa kortilla, automaattia ei ole lähellä, eikä sinulla ole käteistä millä maksaa?

"vieras"
Voisko joku selittää mulle, että miten hoitaisittte tilanteen sitten jos ette pystyisikään jostain syystä maksamaan ostoksia? Jotka on parhaassa tapauksessa jo syöty? En voi millään tajuta näitä jotka antaa lasten syödä tai saatika itse syövät ennen maksamista. Ja tosiaan ei niitä niin kiva ole hypistellä sen jälkeen kun kaikenmaailman Nico-Petterit on tahmannu kääreet, mutta sanopa siinä sitten asiakkaalle päin naamaa että joo et tosiaankaan voi näin tehdä. Tai jos asiallisesti huomauttaisit asiasta niin asiakas parhaassa tapauksessa valittaa että olipas törkeä kassa. Ja sitten jos et pystyisikään ostosta maksamaan niin tokihan sekin on kassatätin ongelma ja kaupan pitäisi ilmaiseksi antaa.
Jättäkää lapset kotiin kauppareissun ajaksi jos he ei jaksa olla syömättä/voi syödä etukäteen!
No äidilläni ei kerran toiminut kortti huoltoasemalla ja sai kyllä ihan luvan lähteä sillä autolla hakemaan pikapankista setälle rahaa, vaikka siellä oli se bensa tankissa. Kaikki "kassat" eivät ihan pahinta heti ihmisistä ajattele, että eiköhän siinä käytäisi niin että pakkaisin ostokset pusseihin ja kävisin hakemassa sitä rahaa joko pankista tai sitten vaikka naapurilta jos ei lähempää löytyisi, luultavasti sopisin että maksan ne seuraavalla käyntikerralla, jos niin huonosti olisi asiat ettei mikään kortti toimisi ja kaikki pikapankitkin kiinni.

"vieras"
[QUOTE="HUH";25167756]Kyllä se on sitten niiiiiiiiiiiiiiiiin hirviää taas. No, toinen vaihtoehtohan on että on omat eväät kassissa ja syömme niitä kaupassa...Sekin on teistä varmasti AIVAN KAMALAA ja halveksittavaa! Ai niin ja tänään annoin 1v lapselleni maksamattomasta viinirypäletertusta yhden rypäleen...joka ei toki vaikuta ostoksen hintaan yhtään vähentävästi kun oli valmiiksi 500g pakkauksessa. Kuka fiksu ei tajua että ruokakauppaan ei ole aina mahdollisuutta mennä töistä kodin kautta maha täynnä ostoksille? Idiootit![/QUOTE]

Ennen ruokakauppaan menoa voi kuitenkin käydä esim. kahvilassa tms. ja juoda siellä jotain tai haukata sämpylää, ettei sitten tarvitse kaupassa ruveta rohmuamaan. En mä pidä kamalana sitä, jos yhden rypäleen tuollaisesta tertusta ottaa, mutta omia eväitä pidän kyllä huomattavasti parempana vaihtoehtona joka tapauksessa! :)

[QUOTE="vieras";25167749]Eli mitä väliä on hyvillä käytöstavoilla, kunhan lapsi saa tasan JUST NYT sen mitä tahtoo? Eikö lapsi voi millään syödä ennen kauppaan menoa? Todella huonoa käytöstä tuollainen kaupassasyöminen, en voi käsittää tuollaista toukohousumaista ajattelutapaa. "Minä, minä, mun lapsi, me, mitä väliä kaupan kassasta tai yleisistä käytöstavoistakaan sen kummemmin?"[/QUOTE]

Meillä mies opettaa lapsille sinnittelyn jaloa taitoa (mä toki myös ) ja se jos mikä on kasvattavaa! Ne ihmiset, joilla on varaa käydä kaupassa ostoksilla tuskin ovat välittömän nälkäkuoleman partaalla joten siihen on turha vedota. Miksei pikemminkin vetoaisi siihen, että itsellä on paha auktoriteettiongelma eikä pidä yhteisiä sääntöjä juuri minkään arvoisina...tai siihen, että on moukka eikä muuta voi.:heart:

"Vieras"

No se kertoo vaan susta ihmisenä sen, ettet kunnioita sääntöjä, käytöstapoja, kaupan henkilökuntaa jne.
Hienoa, että sun pikkukullanmurun ei tarvitse oppia odottamaan eikä noudattaa yleisiä sääntöjä.
Epäselväksi jäi, että jos lähdet sinne kaupunkikierrokselle miksi et voi ostaa niitä eväitä jsoatin muualta ja antaa lapsen syödä ennen ruokakauppa reissua. Vissiin samasta syystä kun et viitsi ottaa eväitä, kun se on niin vaikeaa. Mielummin noudatat huonoja tapoja ja opetat ne lapsellesikin.

En tinnytkään että maalaisjärjenkäyttö tarkoittaa samaa kuin junttius ja huonot käytöstavat.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25167766:
Ei, koska enemmistö on sitä mieltä että tässä maassa pitää ihan jokikistä outoakin käytöstapaa noudattaa ja jos teet valtavirrasta poikkeavasti ja vieläpä perustellen, olet silttikkin huono vanhempi ja: "kyllä sinun pitäisi pystyä ennakoimaan... jne. " ynnä muuta diipadapaa...
No kyllähän se fakta on, että normaalit käytöstavat pitäisi olla, ja että kyllä tuollaiset nälkään liittyvät asiat pitäisi pystyä ennakoimaan. Ne nimittäin voi ennakoida ja jos kerran nälkä on noin sietämätöntä, pitäisi sitten ehkäistä asiaa jollakin tavalla. Ei luulisi olevan kovin haastavaa.

[QUOTE="HUH";25167756]Kyllä se on sitten niiiiiiiiiiiiiiiiin hirviää taas. No, toinen vaihtoehtohan on että on omat eväät kassissa ja syömme niitä kaupassa...Sekin on teistä varmasti AIVAN KAMALAA ja halveksittavaa! Ai niin ja tänään annoin 1v lapselleni maksamattomasta viinirypäletertusta yhden rypäleen...joka ei toki vaikuta ostoksen hintaan yhtään vähentävästi kun oli valmiiksi 500g pakkauksessa. Kuka fiksu ei tajua että ruokakauppaan ei ole aina mahdollisuutta mennä töistä kodin kautta maha täynnä ostoksille? Idiootit![/QUOTE]

Eiiii..oikeeeesti, annoitsä lapsellesi pesemättömiä rypäleitä...well, that explains a lot.:D

Ja se nälkä sitten lähti sillä rypäleellä?

Viimeksi muokattu:
ähis
Alkuperäinen kirjoittaja Voi te kauppasyöpöt;25167762:
Eihän vika välttämättä ole siinä, ettei KORTTI toimi. Joskus vikaa on kauppojen laitteissakin, eli kortilla ei aina pysty maksamaan. Automaatti toki on yleensä suurempien kauppojen yhteydessä, mutta ei kuitenkaan aina. Miten siis toimit kuvitteellisessa tilanteessa, jossa et voi maksaa kortilla, automaattia ei ole lähellä, eikä sinulla ole käteistä millä maksaa?
silloin ne ostokset jää sinne kauppaan. Tai kauppa voisi varautua tähän tilanteeseen pitämällä joka kassan alla sen vanhan manuaalisen laitteen jolla vedetään kortin tiedot sihen pankkivekseliin ja annetaan jäljennös asiakkaalle ja asiaks maksaa sen laskun sitten sillä. Kuka teistä edes muistaa kys. aikaa?

Yhteistyössä