Esikoista yrittämään 2011 vol3

hei,

kiertosi mukaan mahd. ovis varmaan juuri näillä main..tulee noin 14 vrk ennen menkkoja (vaihtelee ykilöittäin 14-16 käytännössä) tosin jos sinulla olis sitä PCO:ta niin sekin vaikuttaa tikkuihin..täällä on muita jotka osaavat siitä sanoa paremmin..mites muut tuntemukset? onko tullut kananmunalimoja tai keli muuten kostee? tai nippailuja muniksissa? tämä tuntuu olevan sellaista salatidettä välis ettei peräs pysy..oletko muuten lasknut ovislaskurilla tärppipäiviä?
 
Viimeksi muokattu:
Oon huomannut näitä lukiessani, että on aikalaista salatiedettä! Mulla oli viime kuussa oikeella alamahassa kauheita viiltäviä kipuja. Meinasin jo lähteä sairaalaan kun sattui niin kovaa, mutta ne meni sitten ohi. En tiedä voisiko olla ovulaatiokipuja, sillä kuukautiset alkoi tasan viikon päästä siitä.
Tänään ja eilen ollut samanlaisia, tosin paljon pienemmässä mittakaavassa. Alkuviikosta mulla sahas lämpö 35-37.8 ilman minkäänlaisia flunssanoireita, päässä vaan tuntui kuumeiselta. Mitään muuta en oo oikeastaan huomannut, paitsi viime kierrossa alkoi suurinpiirtein tähän aikaan naama täyttymään finneistä :D Niitä odotellessa... Ovulaatiolaskurilla pitäisi olla hedelmällinen aika nyt viikonloppuna, pitää muistuttaa miestä siitä :D
 
Joo, musta kyllä tuntuu, että niitä "talletuksia" tulis muutenki tehtyä tarpeeksi ilman mitään laskemisia, että siitä ei homma ainakaan jää kiinni :O

Onko sulla normaalisti millainen kierto? Mikä nyt mättää siinä?
 
Sinikalle tervetulotoivotukset :) Pitkä, epäsäännöllinen kierto ja ylipaino viittaa kyllä jonkun verran pco:hon. Meitä on täällä monta, jotka ko. vaivasta kärsimme, itseni mukaan lukien. Minulla oireina on monirakkulaisuus munasarjoissa ja epäsäännöllinen kierto. Ylipainoa, hirsutismia tms. ei ole. Toki tuo epäsäännöllisyys voi johtua niin monesta muustakin asiasta, että ei ole mitään syytä olettaa sinunkin kohdallasi olevan kyse siitä! :kiss:

Mulle vois huomenna perjantaina päivittää kierron pituudeksi vaikka 29-38! Aina vaan se pitenee :( Onneksi sentään tuli tuo ovis, niin ei sureta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ovulaatiosta! Toivottavasti tärppäisi! Hyvä kuulla, että epäsäännöllisestä kierrosta huolimatta voi toi ovulaatio silti tulla! Mulla ei tosiaan oo todettu sitä pco:ta, mutta kaikkeen pitää varautua. Tällä hetkellä ei oo vielä sellaista kamalaa paniikkia, vaikka lähipiirissäkin on ollut vaikeuksia lasten saamisessa :( oma äitikin on mua odottanut 5 vuotta ennenkun tärppäsi. Sen takia sen yrittämisen uskalsinkin aloittaa jo näin pian vaikka ei olla kauaa yhdessä oltu. Ja kun alkaa ikääkin olla niin, että on hyvä ajoissa huomata jos on jotain ongelmaa ja aikaa vielä korjata näitä huonoja elimäntapoja (eli ylipainoa ja tupakointia)
 
Apua apua! Onko tää teidän mielestä jo ovis+? Testattu nyt iltasella n. tunti sitten:
kp 17

Vertailun vuoksi tässä aamulla tehty testi, selvästi liian vaalea:
kp 17 aamu

Pitää varmaan huomenna testata vielä varmuuden vuoksi kerran, ja sitten todellakin ehtiä pikatalletukset tehdä ennen pikkujouluihin lähtöä!

Ja omien juttujen ohella Sinikalle tervetulotoivotukset! Mainitsit muuten kovista kivuista oviksen aikaan, mä muistan että mulla oli kanssa eka kierto pillereiden jälkeen ihan h**tin kovat kivut parina päivänä, ja myöhemmin päättelin, että niiden oli pakko olla oviksesta aiheutuneita. Onneksi ei myöhemmin enää ihan niin kovia ole tullut. Tsemppiä teille yritykseen! :)
 
Apua apua! Onko tää teidän mielestä jo ovis+? Testattu nyt iltasella n. tunti sitten:
kp 17

Vertailun vuoksi tässä aamulla tehty testi, selvästi liian vaalea:
kp 17 aamu

Pitää varmaan huomenna testata vielä varmuuden vuoksi kerran, ja sitten todellakin ehtiä pikatalletukset tehdä ennen pikkujouluihin lähtöä!

Ja omien juttujen ohella Sinikalle tervetulotoivotukset! Mainitsit muuten kovista kivuista oviksen aikaan, mä muistan että mulla oli kanssa eka kierto pillereiden jälkeen ihan h**tin kovat kivut parina päivänä, ja myöhemmin päättelin, että niiden oli pakko olla oviksesta aiheutuneita. Onneksi ei myöhemmin enää ihan niin kovia ole tullut. Tsemppiä teille yritykseen! :)
Kyllä toi alkais jo ovikselta näyttää! :) Varmistele aamulla, nyt vaan talletuksia kehiin! :heart:
 
Onnea anfia =)

Ja tervetuloa Sinika
Eipä mekään olla oltu tuon nykysen aviopuoliskon kanssa yhdessä kuin jokusen kuukauden kun yritys alkoi (osasyyllisenä sekin että ehkäsyvaihtoehdot = 0).

Lääkärissä käyty. Labrassa käyty. Ens viikolla papa. Sitten lääkärin soittoaika ja lähete lähtee. Ja vähemmän kiireellä sitten nuo miehen tutkimukset. Ja sit odotetaan. Taas. Vähän ollut kyllä mieliala maassa (toisaalta oon nukkunu ihan liian vähän) kun on ollut pakko myöntää et joku mättää ja ollaan nyt sit lapsettomia. Plääh. Lääkärikin veikkas kyllä et mun hormoneissa voi joku heittää, kun ei ois eka kerta (viimeksi heitti kortisoli, joka sotki sitten ainaki kilpparin toiminnan).
 
Tupu_ Kyllähän tuo minun silmiini näyttää ihan selvältä ovisplussalta!! :) Nyt vain tallettelemaan :whistle: Nyt vain Terolutit kehiin huomenna tai ylihuomenna ja toivotaan tärppiä!! Vielä kerkeäis tän vuoden puolelle! :)

Sinika Tervetuloa joukkoon! :) Meitä on täällä monta, jotka kamppailevat epäsäännöllisten kiertojen kanssa. Itselläni todettu PCO-tyyppiset munasarjat viime keväänä, josta johtunut ovuloimattomat kierrot ja sitä myötä pitkät kierrot. Lievä ylipaino oli silloin vielä, mutta nyt olen pudottanut 5 kg ja olen normaalipainoinen.

Itse sain mm. heinäkuuussa ovistikkuihin jatkuvasti milliä vaille plussia, joka kieli siitä, että LH on jatkuvasti hieman enemmän koholla ja senhän aiheuttaa PCO, hormonit eivät ole kohdillaan. LH-huippu pitäisi olla vain lyhyt pyrähdys. Talletuksia kuitenkin on hyvä tehdä säännöllisesti, koska ei sitä tiedä, koska se munasolu sieltä irtoaa!! :)

Mie taisin ovuloida ekan kerran vasta viime kierrossa ja viimeisen e-pillerin oon syönyt 15.12.10, joten tovi siinä meni... Toivottavasti teillä tärppäisi nopeasti :) Jos ei, kannattaa jo varautua henkisiin romahduksiin aina silloin tällöin... Tämä ei ole mitään ruusuilla tanssimista. Tosin et varmaan ole olettanutkaan niin :)

melassin kakomisista tulee mieleen omat valeraskaus-kierrot. Silloin kyllä riitti pahaa oloa, kakomista ja lensipä se yrjökin välillä... Ihmisen mieli on niin vahva, että pystyy kyllä saamaan aikaiseksi vaikka mitä oireita ym. Myöskin niissä ovuloimattomissa kierroissa oli ties mitä mahan nippailuja ja melko usein tunne, että NYT ne menkat alkaa, mutta paskat. Mie tosiaan toivon melassi, että joko olisit nyt raskaana tai sitten sulla ne menkat alkais. Pitkät kierrot, se epätietoisuus ja valeraskaudet ovat niin syvältä!

puuhis25 Kiitos kauniista sanoistasi :kiss: Mie yritän teitä kaikkia tsempata ihan sen takia, että täältä palstalta oon itse saanut parhaimman tuen ja avun silloin, kun on tosissaan masentanut ja vituttanut kropan toimimattomuus. Ei mua täällä live-elämässä oikein ymmärretä, ei varsinkaan sitä kaikkea turhautumista! Sen takia olenkin nykyään tänne purkanut suurimman osan tunnoistani, koska täällä moni kamppailee samassa veneessä :) Vertaistuki is the best!! :heart:

Nyt vaan sitten puuhis25 plussataan tässä kierrossa :) Tai ollaan valeraskaana ensi viikolla :D :D

pikkumy Hienoa, että pääsitte nyt tutkimuksiin ja asiat lähtevät etenemään. Uskon, että on henkisesti rankkaa myöntää, että joku mättää ja lapsettomuus piinaa. Minuu ottaa päähän varsinkin sun ja millimollin puolesta, kun ootte yrittäneet niin kauan :( Pettymyksiä toisensa jälkeen. Yritä siinä sitten olla positiivinen ja vielä näin pimeänä vuodenaikana (täällä ei ainakaan ole lumesta tietoakaan. Nytkin sataa vettä ku esterin takapuolesta). Mie lähetän sulle isot tsemppihalit :hug: ja tiedät, että me ollaan hengessä mukana.

ON: Täällä nyt dpo 4 aamulämmöt 36.4-36.5, kun ennen ovista oli sen 35.9. Hyvä hyvä :) Lisäksi mulla on koko ajan NÄLKÄ, kun oon taas lisännyt hyvät hiilarit (täysjyvät) ruokavalioon. Ei kyllä mulla pidä nälkää. Syömisen jälkeen on vatsa täynnä ja hyvä fiilis, mutta tunnin päästä vois syödä taas. Täytyy alkaa taas lounaalla syömään proteiinia + kasviksia ja jättää ne hiilarit iltaan. Tätä menoa musta tulee muuten taas ihan syöppö.

Tisseissä ei ole havaittavissa samanlaista arkuutta kuin kolmessa edellisessä kierrossa. En tiedä, onko se hyvä vai huono asia :)

Kunnossapitopäällikkömme kysyi tossa aamulla, että oonko hoikistunut lisää. Sanoin, etten ole kuin 5 kg yhteensä edelleen laihtunut, mutta varmaan on taas lisää jotain turvotusta lähtenyt? Ja tietysti vaatteet vaikuttaa paljon siihen, miltä kroppa näyttää.

Huh, tulipa pitkä teksti näin perjantain kunniaks, mut muistakaa tytöt:

Kyllä me täältä vielä noustaan!!

katso liitettä 14485
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Perjantai 2.12.2011

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

Esikko83.............28...........4.............47/26-28..........11.11
Selia...................25...........5.............42/27-32...........23.11.
melassi...............29...........7.............40/28-32.............?
Ambrosia85.........26..........11............33/26-.................?

~Vivianne~........29...........11............31/25-54..............?
lenkkari..............27........... 4.............30/32-33...........6.12.
Puuhis25............25............4.............27/29-38...........11.12
Hennu86............25............8.............27/37................10.12.

another..............25............2.............19/28....................?
Tupu_................26............4.............18/28-34...........17.12.
Sinika................30............2..............17/30-?.................?
-Liv-..................23............8..............11/40-55...............?

Barbababy..........25............5..............9/25-29...............?
jenni_noora.........27........... 1..............7/28....................?
pikkumy.............26............16............ 5/25-28...............?
Destello..............23.............7............. 5/29-33................?
millimolli.............26............17.............4/24-30................?


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
anfia.................23............1.12.................................YK 3


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...a-2011-2012-a/

Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris. Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
onpas täälä paljon tullut tekstiä.. oviksen metsästäjille onnea ja tarrasukkia..ja vielä enemmän talletuksia;)

Pikkumyhienoa että asiat etenevät, voimia jatkoon:kiss:

Hennuemmä kyllä halua olla valeraskaana, voiko keho alkaa temppuilemaan tällä tavoin vaikka koko kierron olen koittanut puhua että jos ei nyt sitten ensi kerralla..olen jo kaksi viikkoa odottanut menkkoja tulevaksi kun kerran plussaa ei tunnut tulevan..

Sinika mun kierrot pitäisi olla 30 pv'än tienoilla, mutta lähiaikoina on tuntuu siltä ettei oviksen tikuttuksesta huolimatta tässä ole päätä tai häntää..

on:keskiviikkona alkaneet menkkaoireet pahenevat koko ajan, selkää särkee lujaa, turvotusta ja ahdistaa..mutta yllätys,yllätys..valkkari kiiltelee ja on valkoisen vaahtomaista..tai silleen outoa.. mutta ei löydä mitään punaiseen viittaavaa..
Varmistustestiin tuli taas tuttu tummentuma ilman punaväriä.. eli alakerta ja/tai tikku ei punerra edelleenkään..


parempia kiertoja teilla kaikille:heart:
 
Sinika : Tervetuloa mukaan =)

Omaa : Kohta pääsee testailemaan ovulaatiostestejä, muutama päivä vielä, kun vaan jaksais odottaa ;) Olen nyt parisen viikkoa käynyt joka aamu reilu tunnin lenkillä ja vähän myös stepperillä poljeskellut =)
 
Heipsansaa!

Kiitoksia ystäväiseni kun aina jaksatte täällä toisia kannustaa!
kyllä se aina itseäänkin motivoi kun kuuntelee miten toiset kannustaa..

Tervetuloa minunkii puolesta Sinika ja jenni_noora (en vissiin muistanut siulle aiemmin tervetuloa toivottaa)

ON:
miepä ostin nytten ekaa kertaa noita tikku-mallisia testejä ja merkiltäänkin uutta preck check.. ennen käytin siis davidin puikkomallisia...
tein äsken sitten pistokokeena ovistestin noilla uusilla kun housuihin alkoikin tulla valkovuotoa äsken... tuloksena tuommoinen testikohdan toiselta puolelta tumma viiva, mutta ei kokonaan tummunut palkki...

Aijaa.com - päivä 19 - 9150919.jpg

Aijaa.com - päivä 19 - 9150918.jpg

voisinkohan miekin nyt sitten kuulua noihin myöhässä ovisteleviin.. tai sitten tuokin on sitä PCO:sta johtuvaa testivääristymää..

miten työ tytöt muuten osaatte ottaa niin hyvin selkeitä kuvii noista tikuista?
ku miulla se ei ainakaan helppoa ollut että kuva onnistuisi, kokeilin sekä kännykällä että kameralla.. noi kuvat on nyt sitten kameralla aikaansaatuja..
 
another Jatka tikuttamista, todennäköisesti kunnon plussa on ihan nurkan takana :) Ja tietysti talletella tarttee :D Itse otan kuvani ihan kännykän kameralla, joka on kyllä ihan surkea tähän hommaan, mutta kyllä niistä kuvista selvän saa :)

melassi Myös jonkunlaiset hormonihäiriöt voivat saada pahaa oloa aikaiseksi. Ystäväni kärsi yhdessä vaiheessa todella huonosta olosta juuri niihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa. Epäili olevansa raskaana (sterilisaatiosta huolimatta), mutta ilmeisesti tuo paha olo kuului vaan PMS-oireisiin. Jos googletat hakusanat PMS ja pahoinvointi, niin aika paljon löytyy osumia... Jos sulta kerran alkaa jo valkkaria lorahtelemaan, niin luulisi menkkojen alkavan lähipäivinä :)

ON: Täältä semmoinen ilouutinen, että sain tuossa kokouksen aikana tiedon, että olen nyt virallisesti suorittanut sihteerin ammattitutkinnon :) Todistus on saapunut.
 
Hennu voi olla pms oire(kin), mutta sitten puuttuu kaikki muut normi pms oireet.. olen ollut henkisesti paljon levollisempi tässä kierrossa, eivätkä tissit ole muuttuneet seisoviksi patsaiksi.. Tokihan olen hetkittäin ollut kireä ja purkanut sitä täälläkin mutta kokonaisuudessaan olen ollut tasaisempi..hankala selittää..olen normaalistikin jästi...ja ps. sitä valkkaria lorahdellut jo keskiviikosta asti..

onnea todistuksen saamisesta=)

tässä nyt alkamaas kuitenkin viikonloppu ja saa keskittyä kotiasioihin..maanantaina nähdään sisukalut ja silleen siitä eteenpäin.. hyvää viikonloppua kaikille..=)
 
melassi Mie voin vaikuttaa ärsyttävältä, kun heittelen näitä eri vaihtoehtoja ilmaan, mut minussa on vähä sellasta kanaemon piirrettä ja haluan saada asioille selvyyden :) Maanantainahan sitten selviää lisää :) Tsemppiä :)
 
et oo Hennu ärsyttävä.. on hienoa että kertoilet omia mielipiteitäsi ja erilaisia vaihtoehtoja..ja tahotisinpa minäkin saada aina asiat selviksi..mutta tällä hetkellä ei voi mitää..se että joku vaihtoehto ei tunnut kivalta ei tarkoita etteikö se voisi olla tottakin..olen kuitenkin vielä sinänsä avoimin mielin..ja luotan siihen että viimeistään maanantaina nähdään tilanne..

jos olen valeraskaana niin sittenpähän saa vetää uuden merkin seinään ja todeta ettei kannata välittää mistään oireista..pupuilla vaan joka toinen pv niin kauan kunnes..:D
 
Hennu86 onnittelut valmistumisen johdosta :)

melassille parempia vointeja :) jännitetään myö kaikki täällä siun puolesta että mitä ne lääkärissä sannoo ja toivotaan parasta että uutiset ois niitä oikeita plussapuhureita, mutta sittenpähän sekin selvii kunhan jaksaa ootella..
odottavan aika on pitkä!

jenni_noora on hyvä kuulla että toiset jaksaa liikunnasta innostua :D mie ennoo ihan yhtä ahkera liikkuja ollut, lenkillä about 30-40min/päivä koiran kanssa... mutta nyt keväälle (alkaa tammikuussa kurssi) mie ilmottauduin kuntonyrkkeilyyn ja jumppaan :D saas nähdä tuleeko kuolema ekan illan jälkeen..

ON:
niin ittee harmittaa että lähdetään tietysti huomenna yhdeksi yöksi käymään koiranäyttelyssä helsingissä niin ei voi tietenkään nyt sitten tikutella jatkoa
(mutta jos sitä vielä kerran sais miehen innostuun tallettelemaan.. ;):D se kun ei oo ollu ihan yhtä innokas peittojenheiluttelija kun mie vaan ihmettelee pikemminkin päivästä toiseen miten miulla nyt intoa on niin paljon)

voi kun olisinkin ollut fiksu ja tilannut kerralla oikeesti enempi noita testejä niin ei tarviis koko ajan huolehtia että ne loppuu kesken vaan sais rauhassa dippailla vaikka joka päivä. mutta perusluonteeseen kun kuuluu olla nuuka..

mukavaa viikonloppu kaikille :)
 
Kiitos kaikille!

Hennu86 mulla olis tiputettavaa enemmänkin kuin 5 kiloa, mutta tuntuu että sen elämäntapamuutoksen alottaminen on niin vaikeaa. Onneks mun mies on terveysintoilija ja harrastaa liikuntaa säännöllisesti melkein päivittäin. Ei ainakaan oo molemmilla huonot elämäntavat...
Oon seurannut parin ystävän lapsentekohankkeita ja huomannut kuinka raskasta se on kun kaikki ei meekkään niinkuin haluisi :( sen takia me mun miehen kanssa haluttiinki aloittaa nyt ja sillä asenteella, että tulee jos on tullakseen :D Tosin mä oon kyl ottanu vähä liianki vakavasti tän, tai otin viime kuussa, nyt on jo sellanen vaihe, että ei jaksa miettiä koko asiaa. Töissäkin on nyt niin kiire ja raskas vaihe päällä...

melassi eikö se oo kuitenkin hyvä, että se kierto on kuitenki suht normaali ja säännöllinen? Mulla on ollut joskus nuorempana muutaman vuoden se tasan 28 päivää ja sitä aikaa on jo ikävä!

Kyllä mulla nytkin on varmaan jotain hormonitoimintaa meneillään kun tissitkin on niin kipeet ja naamaan alkoi taas ilmestyä finnejä. Niitä ei pillereiden aikaan ollut juuri ollenkaan. Tosin se varmaan viittaa just siihen pco:eek:n. Mulla on helmikuussa aika gynelle ja ajattelin siellä varovasti ilmaista lapsihaaveista... Tosin lupasin laihduttaa siihen 15 kiloa, enää 14 jäljellä :D
 
Heipparallaa ihanaiset :)

Hennu onnea valmistumisen johdosta :heart: ja ihana tuo kunnossapitopäällikön laihtumiskommmentti, tuli varmasti hyvä mieli :kiss: pitäiskös meidän laittaa nimet oikein jännäpäivälistalle, jota ketjussa ei tällä hetkellä ole? :D Vai toisko huonoo onnea? ;) Mä oon vähä tällänen, että uskon tuovan huonoo onnea :D Mä niin haluan plussata sun kanssa joko tässä tai mahd. pian kierrossa :heart: päästään odottajiin yhdessä :)

melassi onneksi maanantai on pian :heart:Sulle voisin sanoa samaa kuin Hennulle, että toivoisin niin meidän plussaavan samoihin aikoihin. Toisaalta sun kierto on niin eellä meitä, että toivon sulle plussaa aivan erityisen paljon. Onneks pian on maanantai ja gyne voi selvittää tilannetta.

Sinika toivottavasti pystyt ottaan rennon asenteen yritykseen, sekä vauva- että painonpudotusasioissa. Stressikin voi kerryttää kiloja, joten rentous on siinäkin hyvästä. Jos on epäsäännöllinen kierto, niin voihan sen tikutuksen alottaa jo pian kuukautisten jälkeen, jos osaa olla sitten ottamatta lisästressiä siitä, ettei plussaa heti välttämättä näy. :)

another ainakin prismoista ja isoimmista s-marketeista saa myös ovistestejä, ja tietysti apteekeista. Et ei kun varastoja täydentämään! :) Toki kalliimpia ovat, kuin netistä tilattaessa.

jenni-noora tsemppiä ovikseen :)

OMAA oli vähän raskas päivä tänään, pääsin nyt vasta kommentoimaankin :D Alkoi tulla jo ikävä palstaa :) Tää on mullekin aika henkireikä. Ne ystävät, joilla lapsia on, ovat tulleet hyvin helposti raskaaksi. Ekoista yrityksistä, yksi jopa e-pillereiden aikana! Siksi vertaistukea ei hirveästi ole saatavilla. Sitten on niitä, kenelle asia ei vielä ole ajankohtainen, joten hirveesti ei viitsi heitäkään kuormittaa.
Oon tässä juonut vähän viiniä tänään. Okei, ehkä en ihan vähääkään, jo neljäs lasi menossa :) Kumpa tämä nyt ei mitenkään vaikuttaisi mahd. kiinnittymiseen. Ihan tyhmää ees juoda, mutta pieni nollaus tarpeessa. Työt ja muutama muu asia ollut erityisen vaikeaa tällä viikolla. Sitten ihan kummallisia kipukohtauksia sekä vasemmalla että oikealla puolella alavatsaa ollut tänään. Aivan kaksinkerroin veti, kun sattui niin välillä. En ymmärrä. Alkoi heti jo endo ja muut kummitella. Vaikka mitään endo-oireita kuten kovia menkkakipuja ei ees ole.
Voi kun joku sammuttais mun epäilevän mielen ja ylikierroksilla käyvän oiretutkan :D

MUOKS.
ihana pikkumy meinas jäädä kommentoimatta, oli palstalla niin paljon uusia tekstejä! Ihanaa, että pääsette eteenpäin asian kanssa. Toivottavasti tutkimukset valoittavat tilannettanne :heart: Koitahan jaksaa, on varmasti aika lohduton olo tällä hetkellä :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin otin äsken siiderin! Mulla alkoi 4 päivän vapaat ja saan levätä oikeen kunnolla, ihanaa! Mieskin lähti kaverinsa luokse pelaamaan jotain tietokonepeliä (joo, se on 31v ja pelaa tietokoneella), saan olla ihan yksin!
Kyllä välillä tällasta yksinoloa kaipaakin kun elin kuitenkin 7 vuotta sinkkuna. Välillä oikein kauhistuttaa jos onnistuiskin saamaan lapsen, että kun elämä on muuttunut näinkin nopeesti pienessä ajassa niin radikaalisti, että tuleekohan jonkinlainen pakokauhu!
 
Heipsan piitkästä aikaa!

Anteeksi hiljaisuuteni mutta tarkoituksella aluksi päätin pitää vähän taukoa kuumeiluun, kun oli niin pettymys se viime kierto, vaikkei vielä tässä vaiheessa yritystä olis tarvinnut olla. Tauko sitten hieman venyi. Mutta nyt olen kuin olenkin plussannut:heart:! Monta kertaa, digeillä ja normeilla. Kai se on uskottava. Mutta epätodellinen olo on vieläkin. Varhaisultra on vajaan parin viikon päästä ja sitä oottelen että saisi tietää onko elämää. Tällä hetkellä olisi menossa rv 6+1.

Oireet on kuitenkin melko vähäiset, niin siksikin pelottaa, että onko tuolla kohdussa mitään elävää. Rintojen arkuutta ja pinkeyttä ja järjetöntä väsymystä. Lisäksi alavatsassa väliin jos minkälaisia kipuja, ei voimakkaita, mutta viiltelyä, vihlomista tai sitten sellaista puristavaa/kivistävää tunnetta. Ei kuitenkaan mitään jatkuvaa vaan vain sellaisia hetkellisiä ihan muutamia sekunteja kestäviä. Viime viikolla oli palelua. Toivon vaan niin niin paljon että tämä raskaus jatkuisi.

Onnea täällä kaikille mun taukoni aikana plussanneille!

Tervetuloa uusille!

pikkumy ja millimolli teille oikein paljon tsemppiä, kyllä olisi jo teidän aikanne plussata kun niin paljon yritystä takana! :hug:

Hennu86, nythän vaikuttaa kuitenkin lupaavalta ovulaation takia :) Toivon kovasti että tärppi kävisi. Onnea myös valmiista tutkinnosta!

melassi onneksi pääset maanantaina ultraan ja saat jonkinmoisen selvyyden sitten toivottavasti noille oireillesi. Ja toivottavasti se syy olisi alkanut raskaus.

Olen nyt lukenutkin jo aika monta sivua, mutta ei millään pysy päässä kaikki asiat, joten anteeksi etten kaikkea kommentoi.

Oikein kovasti plussia toivon teille kaikille, vaikkapa joululahjaksi!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: another ja melassi

Yhteistyössä