Kysellään/arvuutelllaan murresanoja?

  • Viestiketjun aloittaja "Hei"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tyttöjen äiti";25111534]Mitä tarkoittaa "olla säpis"?
Mikä on vastuuki?
Entäs hantuuki? :)[/QUOTE]

On jossain jumissa, lukkojen takana.
Pöytäliina, semmoinen vahakankainen.
Käsipyyhe.
 
pohojanmaalla
[QUOTE="Tyttöjen äiti";25111534]Mitä tarkoittaa "olla säpis"?
Mikä on vastuuki?
Entäs hantuuki? :)[/QUOTE]

Olla säpis, olla kiinni
Vastuuki on pöytäliina, vahakangas
hantuuki on käsipyyhe
 
"hmm"
Mun mielestä kehtaaminen ei ole sitä ettei jaksa. Tuossa käyttäisin sanaa viitsiä. Kehtaaminen on sitä, että vähän niin kuin nolottaa. Ei esim. kehtaa laulaa muiden kuullen. Mun mies on tästä eri mieltä. :D
Tästä on ollut täällä uudessa asuinkaupungissa puhetta monesti kun kaikki mun kotikylässä sanoo kehdata sillon kun ei jaksa, ja sitähän täällä kaupungissa ihmetellään! Mutta ovat jo kaupunkilaiset tottuneet siihen kun mä en ikinä kehtaa maanantaisin tehdä mitään :D Mutta jos meet erääseenkin kainuulaiseen kylään niin siellä 100% ihmisistä on sitä mieltä että kehtaaminen on jaksamista. Minunkin pitäis huomenna kehdata siivota kotona!
 
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25111571:
Jos tuuli, niin kova.

Jos ruoka, niin suolaton (ja tiedän, että jonkun mielestä juuri päinvastoin).
Mulle tuima on sellainen vähän äreä, tiukka, esim. tuima ilme. Ruuan kanssa ei mitään tekemistä ;)
 
"hmm"
[QUOTE="Hanne";25111556]Aika paljon pohjanmaalta taitaa olla murresanoja joten väliin nyt minunkin murretta, arvaako joku missä naa sanat on arkipäivää?

näsäkkä
torottaa
kusettaa
tokkiisa[/QUOTE]

No meillä päin ainakin joku seistä torottaa, vilungit ihmiset kusettaa muita ja van tokkiissa tiiän tuonkin viimesen sanan :D
 
[QUOTE="hmm";25111575]Tästä on ollut täällä uudessa asuinkaupungissa puhetta monesti kun kaikki mun kotikylässä sanoo kehdata sillon kun ei jaksa, ja sitähän täällä kaupungissa ihmetellään! Mutta ovat jo kaupunkilaiset tottuneet siihen kun mä en ikinä kehtaa maanantaisin tehdä mitään :D Mutta jos meet erääseenkin kainuulaiseen kylään niin siellä 100% ihmisistä on sitä mieltä että kehtaaminen on jaksamista. Minunkin pitäis huomenna kehdata siivota kotona![/QUOTE]

Mitäs kehtaamista tossa siivoomisessa on, jos et sitä meinaa alasti tehdä :D
 

Yhteistyössä