pohojanmaalla
[QUOTE="Vieras";25110717]Virunu=venynyt
Kikki=kikkeli[/QUOTE]
kyllä kikki on tissi.
Kikki=kikkeli[/QUOTE]
kyllä kikki on tissi.
Eikö se olekaan, ettei ilkiä?Jos ei jaksa niin ei kehtaa.
Jos häveliäisyyssyistä haluaisi jättää tekemättä, niin silloin ei viitsi.
Taidat sitten tietää myösOn jossain jumissa, lukkojen takana.
Pöytäliina, semmoinen vahakankainen.
Käsipyyhe.
Tästä on ollut täällä uudessa asuinkaupungissa puhetta monesti kun kaikki mun kotikylässä sanoo kehdata sillon kun ei jaksa, ja sitähän täällä kaupungissa ihmetellään! Mutta ovat jo kaupunkilaiset tottuneet siihen kun mä en ikinä kehtaa maanantaisin tehdä mitään Mutta jos meet erääseenkin kainuulaiseen kylään niin siellä 100% ihmisistä on sitä mieltä että kehtaaminen on jaksamista. Minunkin pitäis huomenna kehdata siivota kotona!Mun mielestä kehtaaminen ei ole sitä ettei jaksa. Tuossa käyttäisin sanaa viitsiä. Kehtaaminen on sitä, että vähän niin kuin nolottaa. Ei esim. kehtaa laulaa muiden kuullen. Mun mies on tästä eri mieltä.
Lavitta=tuoliNestuukia tarvitaan, kun on nuha.
Toinen on vähän hakusessa, oisko lavitsa tai vaikka sänky.
Mulle tuima on sellainen vähän äreä, tiukka, esim. tuima ilme. Ruuan kanssa ei mitään tekemistäAlkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25111571:Jos tuuli, niin kova.
Jos ruoka, niin suolaton (ja tiedän, että jonkun mielestä juuri päinvastoin).
Juu, tuima ruoka tarvii lisää suolaa! Ja ilmekin voi olla joskus tuima.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25111571:Jos tuuli, niin kova.
Jos ruoka, niin suolaton (ja tiedän, että jonkun mielestä juuri päinvastoin).
Turuus se on piispan munkki. Täällä syödään Berliinin munkkeja.Mikä on teidän mielestä sen munkin nimi, jossa on vaaleanpunainen kuorrutus? Tamperelaiset ja turkulaiset on ainakin eri mieltä tästä...
Mä sanon sitä natsimunkiksi. (Ei mut tää taisi olla murreketju eikä henkilökohtaisten sanastojen ketju...)Mikä on teidän mielestä sen munkin nimi, jossa on vaaleanpunainen kuorrutus? Tamperelaiset ja turkulaiset on ainakin eri mieltä tästä...
raaski - mä en nyt saa vastaavaa sanaa päähäni. Mutta siis, ei esim. raaski vieroittaa pentua emostaan. Tai ei raaski herättää vauvaa, kun se nukkuu niin suloisesti. Tai ei raaski häiritä halaavaa paria.pisketti on keksi. Nuo toiset ei ole tuttuja sanoja
Mites karehtua? Tai raski/raaski (esim. en mie raski)?
Se surahus on muuten vetoketju