leipuri
Leipomoalan ihmisenä kerron että pomadakuorrutteinen munkki on berliinin tai pispanmunkki... ainakin meilläpäin
Just näin. Siis piispan munkki???? Mua ei ymmärretty, ku tilasin Berliinin munkkiaTuruus se on piispan munkki. Täällä syödään Berliinin munkkeja.
Onko tuolla raaskimiselle edes mitään "oikeaa" sanaa..? En mä ainakaan tiiä... Varmaan on, mutta ei tuu kyllä mieleen.raaski - mä en nyt saa vastaavaa sanaa päähäni. Mutta siis, ei esim. raaski vieroittaa pentua emostaan. Tai ei raaski herättää vauvaa, kun se nukkuu niin suloisesti. Tai ei raaski häiritä halaavaa paria.
En henno herättää nukkuvaaHenno
tuokin taitaa olla samalla tavalla murresana kuin raaskia...?Henno
Näin, raaskia-verbin tilalla voi sanoa myös että hennoa - ei sitä henno herättää vielä kun se meni niin myöhään nukkumaan. Raaskia voi tarkoittaa myös, ettei malta esim. tuhlata rahaa. En raaskinut ostaa sitä mattoa.raaski - mä en nyt saa vastaavaa sanaa päähäni. Mutta siis, ei esim. raaski vieroittaa pentua emostaan. Tai ei raaski herättää vauvaa, kun se nukkuu niin suloisesti. Tai ei raaski häiritä halaavaa paria.
Grannin kläpit on naapurin pojat.grannin kläpit juoksivat väyhlään
viruttaa ja tohti oli tulheekki jo, samoin oli kläppiki mutta siltikki pistän nämä. eihän sole poka mikhään
Karehtua on suuttua. Muistaakseni.pisketti on keksi. Nuo toiset ei ole tuttuja sanoja
Mites karehtua? Tai raski/raaski (esim. en mie raski)?
Se surahus on muuten vetoketju
naapurin pojat juoksivat...? -villi arvausgrannin kläpit juoksivat väyhlään
viruttaa ja tohti oli tulheekki jo, samoin oli kläppiki mutta siltikki pistän nämä. eihän sole poka mikhään
Nytki mie sanoisin erilaila: "grannin kläpit juoksit väyhlään".grannin kläpit juoksivat väyhlään
oot selekeesti jostakin meiltäpäin kotosinEn osaa erikseen sanoja, mutta lauseita lapsuudesta:
Tokko se nyt mihinkään oo ollunna mänössä, kuhan puhhuu
Mitäs työ tiijättö minkä kerta se on pannunna saunan lampiämmää
Ei olla kuultunna jotta työ oisitta aijemmin yrittännä
Koiria sitten?Nytki mie sanoisin erilaila: "grannin kläpit juoksit väyhlään".
Sanoisitko puheessakin tuon va:n tuonne väliin? Mie en milhään.
Eikä niitten tarvi poikia olla, niinko joku ehotti.
no oho. sinne tosihaan eksy vääriä kirjaimia. pyhNytki mie sanoisin erilaila: "grannin kläpit juoksit väyhlään".
Sanoisitko puheessakin tuon va:n tuonne väliin? Mie en milhään.
Eikä niitten tarvi poikia olla, niinko joku ehotti.