Mitä teillä puetaan päälle, kun lapset ovat kasvaneet yli 128cm vaatteista?

Vaatteitten kaa ittekkii joskus tuskaillu. Mein pien (6v tyttö) on tässä siirtymässä 134cm vaatteisiin kokonaan ja niitä hälle sopivia lapsi-vaatteita on kyllä hankala löytää. Mitää teini-vaatteita en taatusti pue 6 vuotiaan päälle!

Nyt oon katellu joulujuhlamekkoa ja kaikki kivat loppuu 122 tai 128 kokoon. Oiskoha ollu robin hoodin mainoksessa kiva punainen mekko missä ois koko 134cm:kin vielä! Sinne siis!

Nii ja tuo pien tykkää hirmusesti velourhousuista, nekii tuntuu olevan kiven alla 134 kokoisina.

Ja sit jos mitä löytyykii niin tummaa ja synkkää. Myö halutaan vaaleenpunasta, keltasta, lilaa.. ilosta väriä! Ei kimalluksia ym. hömpötyksiä

"vieras"
Meillä 8-vuotias käyttää 134cm kokoa ja paljon tilailen netistä, poika itse saa aika usein valita.
Tykkää väreistä ja teksteistä, mut kaikki hahmot alkaa olla jo ihan out.
Meillä on hyvin kestäneet esim. elloksen vaatteet, samoin h&m:n.

vieras myös
[QUOTE="vieras";25095216]Samaa olen pohtinut, eskarilainen poika käyttää 128. Monet esim lindexin 134 ovat mielestäni teinivaatteita.[/QUOTE]

Tämä juuri on ongelma! Ihan samaa olen katsellut. Ja kengät koosta 31 ylöspäin ovat pelkkää teinimallia! Olisi kiva kuitenkin ekaluokkalaiselle pukea vielä lastenvaatetta, teininapapaitoja ehtii pitää myöhemmin, kun itse haluaa. Tyttöjen vaatteet tuosta koosta alkaen tuntuu sopivan paremmin bileisiin kuin kouluun.

Enemmän ihmettelen vielä sitä, kun jotkut vanhemmat tuntuvat nimenomaan haluavan lapsen siirtyvän teiniosastolle. Ihan kuin alakoululaisen täytyisi pukeutua kuten 15-18-vuotiaan.

vieras myös
Kaikenmaailman kirjavat retrokuosit on meillä jo kauan olleet out. Ymmärrän kyllä, ei kai lapsi halua 8-vuotiaana koululaisena käyttää samanlaisia paitoja joita käytti ollessaan pieni 3-vuotias päiväkotilainen. Enkä minäkään halua isoja lapsia enää kärpässieniin, ötököihin ja sateenkaariin pukea.
Kyllä meillä ekaluokkalainen tyttö vielä onneksi haluaa puketua lastenvaatteisiin. Lapsihan se on vielä pitkän aikaa! Ja tosiaan jo 6v. saattaa käyttää kokoa 128-134.

sama ongelma. Eskarilainen poika käyttää 128cm vaatteita nyt. Ja 134cm vaatteet on usein nuorisovaatteita enkä sellaisia halua vielä lapselleni. Kaikki kivat loppuu yleensä tuohon 128cm

Pahinta on etsiä vaatteita 8v kummipojalle joka on 145cm pitkä ( saattaa kyllä olla jo 150cm ) Aivan toivotonta löytää sellaisia vaatteita mitkä kestää 8v kulutuksen ja ovat tuota kokoa!

"tähtisilmä"
tyttö 7 v ja 140 cm on tosi vaikee löytää lasten vaatteita. 128 loppuu lasten vaatteet ja siitä eteenpäin on saanut hakemalla hakea. teinivaatetta ja älyttömän kapeeta. ellokselta on vielä löytynyt ja cittarista satunnaisesti sekä kirppareilta ns. vanhan mallin vaatteita

"vieras"
Pojilla käytettiin paljon Legoa. Housuja ostettiin paljon H&M:ltä. Tänä vuonna tuntuu olevan tosi vaikea löytää mitään, mistä lapset (ja äiti) tykkäisi, tosi synkkää on tarjonta tällä hetkellä. Tosin 8 v poika on siirtymässä mustaan kauteen, paidat ovat pääasiassa KappAhlista tällä hetkellä, jokunen H&M:ltä. Meillä tuo ongelman se, ettei vaatteissa saisi olla printtejä lasten mielestä. Pojalla on Stockmannin Cubea tuomassa vähän väriä elämään, tosin kesämallistoa. Vähän isompi tyttö on siirtynyt käyttämään pelkästään harmaita collegehousuja, isommat paidat ovat etsinnässä, äskettäin tehtiin kauppakierros, yhtään pitkähihaista ei tullut ostettua, vaikka oltiin niitä hakemassa, jokunen tunika kylläkin. Tytöllä käytettiin paljon Seppälää, siellä menee yhdistelmäkoot erilailla kuin muilla ketjuilla, mutta nyt ei sieltäkään löytynyt mitään sopivanlaista.

"vieras"
Me taidetaan olla onnekkaita, koska meillä kokoa 134cm käyttää 9-v, joka ei enää halua pukeutua kärpässienikuoseihin. Eskarilainen käyttää kokoa 116cm ja hälle löytyy hyvin vaatteita omassa kokoluokassaan.

"vieras"
Mä en kyllä ymmärrä ongelmaa.. jos retroa mielit niin sitä varmaan ei enää kouluikäisille tehdä, ja syykin lienee esteettinen..

Meillä 131cm poika käyttää tummia farkkuja, verkkareita tai collegehousuja. Niihin teepaitoja ja huppareita ja jokunen neule.

Itse tekemällä tietysti saisi juuri sellaista kuin itse haluaa - vaikka pikkukuvioisia kuoseja. Mutta pitääkö poika enää nii(s)tä?

Se on kyllä ihan totta, että monet merkit lopettaa vaatteiden tekemisen kokoon 128 ja toisilla sitten mallisto muuttuu ihan erityyliseksi 128 cm jälkeen. Esim. KappAhlilla ja Lindexillä on kivoja ja värikkäitä pienten vaatteita, mutta yleensä turhan teinimäisiä 128-> eteenpäin.

Me&I vaatteita sai jo aiemmin 134/140 saakka ja nyt saa niitä samoja ihania lapsekkaita monia 164 cm saakka :) Jee! H&M:llä on usein kivoja myös koululaisille, toki ei ihan niin kivoja kuin ne pienten. Maxomorralla on osa 146/152 cm saakka, tosin valikoima pienempi isoissa kokoluokissa. Metoo voisi myös olla sellainen, mistä ap voisi tykätä :) On iloisia ja muistaakseni 140 saakka. Paul Frankin apinavaatteet on tällä hetkellä aika suosittuja ja etenkin pojilla urheilumerkit kuten Adidas, Nike jne, joita saa joskus kivoissakin väreissä..

Mutta totta se vaan on, onhan ne pikkulasten vaatteet suloisempia :) Pikkuhiljaa olen alkanut tottua koululaisten näköisiin. Tavalliset tylsät perusvaatteetkin menee, kun piristää niitä aina välillä jollain tosi kivalla.

Luetunymmärtäminen on kyllä taiteenlaji tai osa vain inhoaa ketjuja joissa kysellään lastenvaatteista :D Yllättäen tiesin, että ostan kokoa 134cm, mutta tekstissä taisi tulla selväksi että pihvi oli MISTÄ saa kivoja myös äidinkin makuun...

Eihän se retro ole ainoa vaihtoehto mitä hain, mutta en minäkään eskarille tai ekaluokkalaiselle yhtäkkiä ala mustaa pääkalloa tai näitä omasta mielestäni hirvittävän rumia henkkamaukkariepuja ostamaan. Usein mitoituskin ja materiaalit ovat skeidaa. Henkkamaukka tekee pienillä ihania vaatteita mutta sen jälkeen sieltä voi noukkia vain muutaman löydön - oli ikäluokka mikä tahansa muu.

Vaihtoehtoja hainkin tällä keskustelulla - ei se retro todellakaan ole ainoa vaihtoehto pääkallojen rinnalle tai sitten ihmisten ymmärrys vaatteista on todella rajoittunut. Lisäksi en halua olla tasan yhden merkin kannattaja - miksi ihmeessä? Popilla on raitaa ja yksinkertaista printtiäkin ja Mololla valokuvapohjaisia varmasti alakoululaisiin iskeviä kuoseja. Retroista löytynee toki aina silloin tällöin kivojakin kuoseja pikkukoululaisille. Mulla on nyt 5vee, joka käyttää 122-128cm vaatteita, joten 6 vuotiaana varmaan koot ovat juuri 128-134cm kaapissa. Vaatteet ovat usein yllättävän niukkoja kokolappuun nähden. Miksi eskarilaisen pitää pukeutua täysmustaan päivästä toiseen sen takia että 15vuotias pukeutuu niin?

Eli eskari-ekaluokkalaisen makuun sopivia, mutta kuitenkin värikkäitä ja iloisia vaatteita haussa. Vielä jos jollain on merkeistä vinkkiä niin otetaan vastaan... Esim vinkki Paul Frankista oli hyvä!

Meidän tyttö tykkää niistä Jonathanin sisävaatteista,Julia taitaa olla sen malliston nimi,siellä löytyy 152cm asti jotain kivaa.Tunnistan kyllä tuskasi,on vaikea löytää sellaisia ekaluokkalaiselle sopivia vaatteita,kun tuon kokoiset alka olemaan kovin teinimäisiä virityksiä ainakin juuri noissa h&m,lindex yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Saran äiti;25095397:
Justiin kattelin ihan mielenkiinnosta h&m:n sivuilta vaatteita 134cm ylöspäin, niin nehän on nuorisovaatteita. :O Eikö enää ole lastenvaatteita? Ihan samanlaisia vaatteita näkyy olevan kuin aikuisten. :/

Lapset | Pojat 134-170 cm | H&M FI
Mä oon aina ihmetelly et ku ihmiset valittaa et toi mallisto on niin teiniä jne..

Youngin tytöistä löytyy esim. paljon hello kittyä, on bambi-neuletta, helinä-keijua, iines ankkaa, smurffipaitaa ja rollareiden kielipaitaki myytiin just loppuun ja nyt tuli lisää, on neulemekkoa, vuorellisia housuja jne.. jne.. pojille on VÄRIKKÄITÄ t-paitoja on siistiä neuletta, kapeeta farkkua ( ja ne oikeesti on niitä kysytyimpiä niin pienten kuin isojenki ryhmissä )

Yksikin asiakas tuli valittamaan mulle et kun 134-> on niin teinivaatetta niin kiertelin hänen kanssaan ja näytin ekaluokkalaiselle sopivia vaatteita niin loppuviimein hänen ostoksensa oli likimain 300e ja sanoi viel et täälhän on vaikka mitä.

Netissä on myynnissä tuotteita joita ei ole myymälöissä ja toisinpäin.

Mä oon aina ihmetelly et ku ihmiset valittaa et toi mallisto on niin teiniä jne..

Youngin tytöistä löytyy esim. paljon hello kittyä, on bambi-neuletta, helinä-keijua, iines ankkaa, smurffipaitaa ja rollareiden kielipaitaki myytiin just loppuun ja nyt tuli lisää, on neulemekkoa, vuorellisia housuja jne.. jne.. pojille on VÄRIKKÄITÄ t-paitoja on siistiä neuletta, kapeeta farkkua ( ja ne oikeesti on niitä kysytyimpiä niin pienten kuin isojenki ryhmissä )

Yksikin asiakas tuli valittamaan mulle et kun 134-> on niin teinivaatetta niin kiertelin hänen kanssaan ja näytin ekaluokkalaiselle sopivia vaatteita niin loppuviimein hänen ostoksensa oli likimain 300e ja sanoi viel et täälhän on vaikka mitä.

Netissä on myynnissä tuotteita joita ei ole myymälöissä ja toisinpäin.
Henkkamaukalla on kivoja raitapaitoja, mutta mä en ole Disney tms printtipaitojen suurin ystävä. Syksyllä taisi kataloogissa olla värikkäitä suoria housuja, mikä oli iso plussa. Lisäksi valikoima vaihtelee myymälöittäin, joten joskus voi olla tuuria ja joskus ei... En sano etteikö henkkamaukalla ole koskaan mitään, mutta se kauppa ei ole se mistä ostan kaikki vaatteet. Kyllä tuo valikoima omaan makuun oli aivan turhan synkkä ja isommille pojille suunnattu. Haluan vaihtoehtojakin ja se ei ole vaihtoehto että kerrotaan että henkkamaukalla on kolme värikästä paitaa :)

NIin, pakko vielä kommentoida että ku tein tilausta Meandilta niin ku näytin niitä paitoja ekaluokkalaiselle niin ei enää kelvannu. Koki ne lapsellisiksi. velourhousuja sitte tilasin kuitenkin. Pitää paitoja kattella jostain muualta. Kyllähän se vähä niin on että joku kärpässienipaita ei ehkä oo enää koululaisen makuun, riippuen tietysti koululaisestakin.

"tiina"
Alet lähestyvät ja jotenkin alkaa olla epätoivoinen olo, kun mietin mitä ihmettä etsiä alesta, kun 128cm vaatteita alkaa poitsulla olla jo nyt käytössä paljon. Alesta nimittäin ostelen seuraavaa kokoa varastoon.

Mitä hyvännäköistä on tarjolla sinusta? Todella monet minun suosikeista lopettavat koot tuohon maagiseen 128cm kokoon ja sitten onkin rääppeitä jäljellä. Jotenkin haluaisin yhä että komerosta löytyy useampaa merkkiä kuin yhtä :) Pop, Molokids, joku Dunsin (ääh, nyppyyntyy) ja Småfolkin malli, meandi, Novastar, Metsolan froteehousut. Mitäs muuta teillä on?
Meillä poika täytti just 5v ja on 122cm pitkä. Esim Lindexilla tais loppua pikkupoikiek vaatteet just tohon 122cm kokoon, eli sit siirryttävä käyttämään niiden vaatteista varmaan vuoden sisään teinimallistoa, ennenkuin poika ehtii edes eskariin.
Meillä kyllä todella paljon käytössä Moloa, PoP.ia, Dunsia ja Metsolaa, eli onneks noista vielä löytyy pidemmällekkin pienelle pojalle kivoja lastenvaatteita eikä tarvii heti siirtyä teinivaatteisiin.

"vieras"
Jo mainitut maxomorra ja meandi tekee isommille. Nuo maxomorran kuosit on musta ainakin osa sellaisia "ei-liian-retroja" mutta silti ihan iloisia ja kivoja.
Ja netissä on sellainen kun onnilainen.fi nettikauppa, sieltä meille on ostettu velourhousuja varsinkin, tosi kestäviä ja on suomessa tehty eikä pahan hintaisia. Ja noissa löytyy kivasti mun mielestä värejä.

Sit hm perustrikoopaitoja on ostettu, ja sieltä saa myös ihan kivoja perusfarkkuja isommalle, kappahlilla kivoja peruskolitseja ja trikootakin, mutta siellä ainakin housuissa aika pienet koot, joten kannattaa mitata ostaessa tai ostaa ainakin kokoa isompaa.

"poikia3"
Mulle tämä ei kyllä ole ollut ongelma. Mun mielestä poikien vaatteiden värit muuttuvat synkiksi jo paljon aiemmin, eli enää koossa 128 en ole pitänyt tätä ongelmana.

Vaatteet on ostettu mistä niitä on sopivina satuttu löytämään. Meillä on käytetty todella paljon Legoa, ja heiltä löytyy pojillekin värejä mm. turkoosia joka on ollut meillä lemppari. Myös urheiluvaatemerkeiltä on löytynyt mieluisia vaatteita, esim. meillä on ollut yksi lemppareista unelman pehmeä orassi adidaksen college-pusero. Minä ostan vaatteita Tarjoustalosta Stockaan ja kaikkialta sieltä välistä, Jesper Juniorillakin vierailen ja kiertelen paljon myös kirppiksiä.

Meillä tuota 140-senttistä kokoa ja jo ylikin käyttää 9-vuotias poika, joka jo haluaa valita vaatteensa itse!

"vieras"
Ihan samaa olen miettinyt kuin ketjun aloittaja. Meillä eskarilainen tyttö, joka on 132 cm pitkä ja ruumiinrakenne ei ole linnunluinen. Todella vaikea löytää hänelle kivoja vaatteita. Henkkamaukat on ihan pois laskuista, sillä sieltä ei löydy "lapsellisia" vaatteita koossa 134-140 cm. On vain toinen toistaan tiukempia pillifarkkuja ja kimallepaitoja, ja värimaailma pyörii mustan sävyissä. Paidojen kuviot ja tekstitkin ovat usein tosi ikäviä. Ei sellaiset vaatteet ole mitään pikkutytön vaatteita.

Yhteistyössä